Poslední závod na modřické trati Maranello byl ve znamení spadaného listí a prodloužení tratě na konci startovní rovinky. Také jsme mohli vidět ve třech rozjížďkách tří vítěze.
Na trati Maranello se konal dnes odpoledne předposlední závod letošní sezony ANN KARTING Cupu. Kvůli hostování Radka Hurbánka v Belgii a důležitějším povinnostem Radka Musila bylo startovní pole pouze o čtyřech jezdcích mimo druhé rozjížďky, kdy se do závodu přihlásil mladý talent ze švýcarské závodnické školy. Byl jim Dario Marciani z Marciani Racing Clubu.
1. závod:V první rozjížďce se na Pole position postavil na startu Dan Šupa, za ním hned Jozef Smrtník, Karel Bařina a Petr Zelinka. Starto proběhl docela klidně a i celý závod, až na malé výjimky. Brzy po startu se v první vracečce za startem v prodloužené části trati poprali o třetí pozici Petr s Karlem. Karel udělal jezdeckou chybu, otevřel zatáčku, čehož využil Petr. Ten jej s myšlenkou, že Karel je až za ním zavlřel v vlevotočivé zatáčce, která míří do prostoru boxů. Tam se Karel zdržel a Petr si uvolnil cestu ke stíhání druhého Jozefa. Ve druhé polovině závodu Dan přehlédl vystrčenou pneumatiku a v plné rychlosti do ní narazil, čímž se dostal do smyku a zaparkoval v protilehlžch pneumatikách. To jej stálo cenné pozice. Nakonec závod s přehledem vyhrál Jozef, na druhé pozici Petr a třetí příčku nakonec vybojoval Dan. Na Karla zbyla jen čtvrté místo.
2. závod:Pole position získal Karel, druhý Petr, třetí Jozef, čtvrtý Dan a pátý Dario. Po startu se přes Karla na konci startovní rovinky u nové a již známé vracečky dostal na první pozici Petr. Od této doby Karel působil na druhé pozici jako fajn brzdič a Petr si mohl najet náskok. ten mu vydržel až do cíle, i když ke konci závodu jeho cenné sekundy stahoval Dan. Karel nakonec skončil třetí a Jozef čtvrtý. Pátý do cíle dorazil Dario Marciani, u kterého byl znám deficit znalosti tratě. Každopádně budeme rádi, když si podobný závd s námi v budoucnosti opět zopakuje.
3. závod:Zde se na Pole position postavil Jozef, který od startu bojoval o vítězství. To nakonec dnes poprvé zajistil pro své bodové konto Dan. Tímto posílil své vedení v šampionátu a protože nás čeká už jenom závod v Jihlavě, Dan může slavit zaslouženě letoišní triumf v šampionátu. Nutno dodat, že dokázal obhájit loňské prvenství, takže máme již dvojnásobného mistra ANN KARTIN CUPu. Ještě poznamenám, že za druhým Jozefem skončil opět třetí Karel a Petr byl klasifikován na čtvrté pozici po odstoupení ze závodu pro zdravotní potíže. Původně vůbec neměl nastoupit z důvodu začínající chřipky, ale nakonec se rozhodl, což bylo správné, když vybojoval 2., 1. a 4 pozici. Všechna nejrychlejší kola v závodech vybojoval opět Dan, takže si připsal 3 body na své konto navíc.
Poslední závod sezony se pojede příští týden ve středu v Joihlavě.
Foto: AUTO NEW NETWORK
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?