Poslední závod na modřické trati Maranello byl ve znamení spadaného listí a prodloužení tratě na konci startovní rovinky. Také jsme mohli vidět ve třech rozjížďkách tří vítěze.
Na trati Maranello se konal dnes odpoledne předposlední závod letošní sezony ANN KARTING Cupu. Kvůli hostování Radka Hurbánka v Belgii a důležitějším povinnostem Radka Musila bylo startovní pole pouze o čtyřech jezdcích mimo druhé rozjížďky, kdy se do závodu přihlásil mladý talent ze švýcarské závodnické školy. Byl jim Dario Marciani z Marciani Racing Clubu.
1. závod:V první rozjížďce se na Pole position postavil na startu Dan Šupa, za ním hned Jozef Smrtník, Karel Bařina a Petr Zelinka. Starto proběhl docela klidně a i celý závod, až na malé výjimky. Brzy po startu se v první vracečce za startem v prodloužené části trati poprali o třetí pozici Petr s Karlem. Karel udělal jezdeckou chybu, otevřel zatáčku, čehož využil Petr. Ten jej s myšlenkou, že Karel je až za ním zavlřel v vlevotočivé zatáčce, která míří do prostoru boxů. Tam se Karel zdržel a Petr si uvolnil cestu ke stíhání druhého Jozefa. Ve druhé polovině závodu Dan přehlédl vystrčenou pneumatiku a v plné rychlosti do ní narazil, čímž se dostal do smyku a zaparkoval v protilehlžch pneumatikách. To jej stálo cenné pozice. Nakonec závod s přehledem vyhrál Jozef, na druhé pozici Petr a třetí příčku nakonec vybojoval Dan. Na Karla zbyla jen čtvrté místo.
2. závod:Pole position získal Karel, druhý Petr, třetí Jozef, čtvrtý Dan a pátý Dario. Po startu se přes Karla na konci startovní rovinky u nové a již známé vracečky dostal na první pozici Petr. Od této doby Karel působil na druhé pozici jako fajn brzdič a Petr si mohl najet náskok. ten mu vydržel až do cíle, i když ke konci závodu jeho cenné sekundy stahoval Dan. Karel nakonec skončil třetí a Jozef čtvrtý. Pátý do cíle dorazil Dario Marciani, u kterého byl znám deficit znalosti tratě. Každopádně budeme rádi, když si podobný závd s námi v budoucnosti opět zopakuje.
3. závod:Zde se na Pole position postavil Jozef, který od startu bojoval o vítězství. To nakonec dnes poprvé zajistil pro své bodové konto Dan. Tímto posílil své vedení v šampionátu a protože nás čeká už jenom závod v Jihlavě, Dan může slavit zaslouženě letoišní triumf v šampionátu. Nutno dodat, že dokázal obhájit loňské prvenství, takže máme již dvojnásobného mistra ANN KARTIN CUPu. Ještě poznamenám, že za druhým Jozefem skončil opět třetí Karel a Petr byl klasifikován na čtvrté pozici po odstoupení ze závodu pro zdravotní potíže. Původně vůbec neměl nastoupit z důvodu začínající chřipky, ale nakonec se rozhodl, což bylo správné, když vybojoval 2., 1. a 4 pozici. Všechna nejrychlejší kola v závodech vybojoval opět Dan, takže si připsal 3 body na své konto navíc.
Poslední závod sezony se pojede příští týden ve středu v Joihlavě.
Foto: AUTO NEW NETWORK
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?