Poslední závod na modřické trati Maranello byl ve znamení spadaného listí a prodloužení tratě na konci startovní rovinky. Také jsme mohli vidět ve třech rozjížďkách tří vítěze.
Na trati Maranello se konal dnes odpoledne předposlední závod letošní sezony ANN KARTING Cupu. Kvůli hostování Radka Hurbánka v Belgii a důležitějším povinnostem Radka Musila bylo startovní pole pouze o čtyřech jezdcích mimo druhé rozjížďky, kdy se do závodu přihlásil mladý talent ze švýcarské závodnické školy. Byl jim Dario Marciani z Marciani Racing Clubu.
1. závod:V první rozjížďce se na Pole position postavil na startu Dan Šupa, za ním hned Jozef Smrtník, Karel Bařina a Petr Zelinka. Starto proběhl docela klidně a i celý závod, až na malé výjimky. Brzy po startu se v první vracečce za startem v prodloužené části trati poprali o třetí pozici Petr s Karlem. Karel udělal jezdeckou chybu, otevřel zatáčku, čehož využil Petr. Ten jej s myšlenkou, že Karel je až za ním zavlřel v vlevotočivé zatáčce, která míří do prostoru boxů. Tam se Karel zdržel a Petr si uvolnil cestu ke stíhání druhého Jozefa. Ve druhé polovině závodu Dan přehlédl vystrčenou pneumatiku a v plné rychlosti do ní narazil, čímž se dostal do smyku a zaparkoval v protilehlžch pneumatikách. To jej stálo cenné pozice. Nakonec závod s přehledem vyhrál Jozef, na druhé pozici Petr a třetí příčku nakonec vybojoval Dan. Na Karla zbyla jen čtvrté místo.
2. závod:Pole position získal Karel, druhý Petr, třetí Jozef, čtvrtý Dan a pátý Dario. Po startu se přes Karla na konci startovní rovinky u nové a již známé vracečky dostal na první pozici Petr. Od této doby Karel působil na druhé pozici jako fajn brzdič a Petr si mohl najet náskok. ten mu vydržel až do cíle, i když ke konci závodu jeho cenné sekundy stahoval Dan. Karel nakonec skončil třetí a Jozef čtvrtý. Pátý do cíle dorazil Dario Marciani, u kterého byl znám deficit znalosti tratě. Každopádně budeme rádi, když si podobný závd s námi v budoucnosti opět zopakuje.
3. závod:Zde se na Pole position postavil Jozef, který od startu bojoval o vítězství. To nakonec dnes poprvé zajistil pro své bodové konto Dan. Tímto posílil své vedení v šampionátu a protože nás čeká už jenom závod v Jihlavě, Dan může slavit zaslouženě letoišní triumf v šampionátu. Nutno dodat, že dokázal obhájit loňské prvenství, takže máme již dvojnásobného mistra ANN KARTIN CUPu. Ještě poznamenám, že za druhým Jozefem skončil opět třetí Karel a Petr byl klasifikován na čtvrté pozici po odstoupení ze závodu pro zdravotní potíže. Původně vůbec neměl nastoupit z důvodu začínající chřipky, ale nakonec se rozhodl, což bylo správné, když vybojoval 2., 1. a 4 pozici. Všechna nejrychlejší kola v závodech vybojoval opět Dan, takže si připsal 3 body na své konto navíc.
Poslední závod sezony se pojede příští týden ve středu v Joihlavě.
Foto: AUTO NEW NETWORK
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?