V záplavě pseudo terénních SUV a crossoverů působí nový Ford Bronco jako zjevení. Schopný off-road si bere na mušku zákazníky, kteří by jinak sáhli po Jeepu Wrangler.
Společnost Ford oznámila, že nové Bronco je jako funkční terénní automobil a nejen módní SUV, které se jako off-road jen tváří. Nové Bronco se svou světlou výškou 294 mm je nejlepší ve své třídě. Stejně tak hloubka brodění 851 mm je na vrcholu segmentu. Poprvé si také lze objednat vůz na 35 palcových penumatikách rovnou z továrny.
Novinka od Fordu je k dispozici se dvěma motory. Základní, u nás dobře známý čtyřválec o objemu 2,3 litru, je zde naladěn na výkon 270 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 420 N.m. Za příplatek můžete mít pod kapotou V6 o objemu 2,7 litru. Ten nabízí výkon 310 koní a točivý moment 542 N.m. Motory mohou spolupracovat buď se 7 stupňovou manuální převodovkou a nebo 10 stupňovou automatickou. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola.
Dvou a čtyřdveřové Bronco je vybaveno odnímatelnými dveřmi. Manipulace s nimi je prý jednoduchá a větší provedení má navíc místo pro jejich přepravu. Zpětná zrcátka jsou umístěna na kapotě, tudíž zůstanou na svém místě i po demontáži kapoty.
Obě karosářské varianty mají odnímatelné střešní panely, které dokáže demontovat, či následně zpět namontovat jediná osoba. K dispozici má být i plátěná střecha. Kromě různého druhu střechy si zákazníci mohou zvolit též různé provedení dveří. Dále mohou svůj vůz vylepšit pevnostními nárazníky s integrovaným navijákem, LED přidanými světly, střešním nosičem a nebo rozlišenými blatníky.
Interiér nového Bronca byl inspirován svým předchůdcem. Všechny ovládací prvky jsou dobře viditelné a intuitivně rozmístěné. Interiér je zcela chráněn před vlhkostí, má pogumovanou podlahu s vypouštěcími zátkami, vodotěsné ovladače a voděodolné čalounění.
Bronco je vybaveno nejnovějším multimediálním zařízením Ford SYNC4 s 8 palcovým (za příplatek 12 palcovým) dotykovým displejem s off-road navigací. Kamery snímají prostor 360 ° okolo vozu, což přijde vhod při jízdě v těžkém a členitém terénu.
Karoserie Fordu Bronco je usazena na pevném ocelovém rámu. Přední náprava je nezávislá s diferenciálem Dana AdventTEK, vzadu je pevná náprava Dana 44 AdventTEK. Obě nápravy lze objednat s elektronickým uzávěrem diferenciálu Spice Performa-TRAK.
Nový Ford Bronco s dvoudveřovou karosérií a čtyřválcovým motorem EcoBoost bude ve Spojených státech startovat na ceně 29 995 $ (asi 700 tisíc Kč). Ford počítá se zahájením výroby začátkem roku 2021, k prvním zákazníkům vůz zamíří z jara téhož roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.