V záplavě pseudo terénních SUV a crossoverů působí nový Ford Bronco jako zjevení. Schopný off-road si bere na mušku zákazníky, kteří by jinak sáhli po Jeepu Wrangler.
Společnost Ford oznámila, že nové Bronco je jako funkční terénní automobil a nejen módní SUV, které se jako off-road jen tváří. Nové Bronco se svou světlou výškou 294 mm je nejlepší ve své třídě. Stejně tak hloubka brodění 851 mm je na vrcholu segmentu. Poprvé si také lze objednat vůz na 35 palcových penumatikách rovnou z továrny.
Novinka od Fordu je k dispozici se dvěma motory. Základní, u nás dobře známý čtyřválec o objemu 2,3 litru, je zde naladěn na výkon 270 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 420 N.m. Za příplatek můžete mít pod kapotou V6 o objemu 2,7 litru. Ten nabízí výkon 310 koní a točivý moment 542 N.m. Motory mohou spolupracovat buď se 7 stupňovou manuální převodovkou a nebo 10 stupňovou automatickou. Poháněna jsou samozřejmě všechna čtyři kola.
Dvou a čtyřdveřové Bronco je vybaveno odnímatelnými dveřmi. Manipulace s nimi je prý jednoduchá a větší provedení má navíc místo pro jejich přepravu. Zpětná zrcátka jsou umístěna na kapotě, tudíž zůstanou na svém místě i po demontáži kapoty.
Obě karosářské varianty mají odnímatelné střešní panely, které dokáže demontovat, či následně zpět namontovat jediná osoba. K dispozici má být i plátěná střecha. Kromě různého druhu střechy si zákazníci mohou zvolit též různé provedení dveří. Dále mohou svůj vůz vylepšit pevnostními nárazníky s integrovaným navijákem, LED přidanými světly, střešním nosičem a nebo rozlišenými blatníky.
Interiér nového Bronca byl inspirován svým předchůdcem. Všechny ovládací prvky jsou dobře viditelné a intuitivně rozmístěné. Interiér je zcela chráněn před vlhkostí, má pogumovanou podlahu s vypouštěcími zátkami, vodotěsné ovladače a voděodolné čalounění.
Bronco je vybaveno nejnovějším multimediálním zařízením Ford SYNC4 s 8 palcovým (za příplatek 12 palcovým) dotykovým displejem s off-road navigací. Kamery snímají prostor 360 ° okolo vozu, což přijde vhod při jízdě v těžkém a členitém terénu.
Karoserie Fordu Bronco je usazena na pevném ocelovém rámu. Přední náprava je nezávislá s diferenciálem Dana AdventTEK, vzadu je pevná náprava Dana 44 AdventTEK. Obě nápravy lze objednat s elektronickým uzávěrem diferenciálu Spice Performa-TRAK.
Nový Ford Bronco s dvoudveřovou karosérií a čtyřválcovým motorem EcoBoost bude ve Spojených státech startovat na ceně 29 995 $ (asi 700 tisíc Kč). Ford počítá se zahájením výroby začátkem roku 2021, k prvním zákazníkům vůz zamíří z jara téhož roku.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.