Bezemisní čistý elektromobil s dojezdem 320 km. To je novinka DS 3 CROSSBACK E-TENSE. 100% elektromobil s výkonem 136 koní se bude v České republice prodávat za 995 000 Kč ve verzi výbavy So Chic nebo za 1 075 000 Kč ve verzi Grand Chic .
V rámci skupiny PSA i na globálním trhu hraje společnost DS Automobiles roli lídra. DS 3 Crossback E-Tense je první 100% elektrický prémiový vůz segmentu B-SUV. Model DS 3 CROSSBACK E-TENSE je na trhu od roku 2019. Svým designem znamená revoluci i z hlediska samotné myšlenky elektromobilu. Na rozdíl od jiných současných automobilů je vůz DS 3 Crossback E-Tense postaven na platformě navržené tak, aby byla stejně účinná jak pro spalovací motory, tak pro uspořádání elektromotor / baterie. Tato konfigurace představuje novou kapitolu v automobilovém odvětví, kdy nahrazuje elektromobily na nevhodných platformách, kde baterie zabírají místo v kabině nebo v zavazadlovém prostoru, současně je zcela jiná než u výhradně elektrických vozů se základním vybavením a spartánským komfortem.
DS 3 Crossback E-Tense ve 100% elektrické verzi nabízí matně chromovanou masku chladiče DS Wings, šedočernou mřížku sání, podpis E-Tense a také specifický zadní nárazník. V nabídce jsou exkluzivní 18" hliníková kola Kyoto a nový odstín karoserie Cristal Pearl.
DS 3 Crossback E-Tense poskytuje díky svým rozměrům pět plnohodnotných míst, délka vozu je 412 cm, objem zavazadlového prostoru zůstává 350 l a patří tak mezi nejlepší ve své třídě.
Dojezd 320 kilometrů podle normy WLTP (430 km podle metodiky NEDC) je maximalizován díky zkušenostem získaným ve Formuli E, pokud jde o regenerativní brzdění a použití tepelného čerpadla. Přispívá k němu rovněž účinné řešení vytápění a udržování baterie na optimální provozní teplotě, a to i za chladného počasí
• DS 3 Crossback E-Tense je první prémiový 100% elektromobil segmentu B-SUV na trhu. Je postaven na inovativní „multi-energy“ platformě, která je vhodná pro různé druhy pohonů, a nabízí stejnou eleganci a špičkové technologie jako DS 3 Crossback a zároveň přináší výhody elektrifikace a služeb E-Tense bez jakýchkoli kompromisů.
• DS 3 Crossback E-Tense s motorem 100 kW / 260 Nm a baterií 50 kWh se přes domácí Wall box nabije na 100 % za 5 hodin a na rychlém terminálu 100 kW na 80 % za 30 minut. Dojezd je 320 km WLTP nebo 430 km NEDC. Liší se podle podmínek provozu a stylu řízení.
• DS 3 Crossback E-Tense ve verzi interiéru Opéra nabízí interiér v kůži Nappa Art se sedadly z pěny s vysokou hustotou. Prvotřídní akustické provedení zajišťuje výjimečný komfort a zvukovou izolaci. Dalším přínosem je mnoho nových prvků výbavy pro autonomní řízení 2. úrovně DS Drive Assist, světlomety DS Matrix LED Vision nové generace nebo výsuvné kliky dveří, které se díky hands-free přístupu a startování Proximity vysunou, jakmile se držitel klíče přiblíží k vozu.
Ekologické parametry DS 3 CROSSBACK E-TENSE zajišťují majiteli tohoto SUV možnost parkování v Praze zcela zdarma.
SHRNUTÍ:
Výkon:Díky 100 % elektrickému motoru nabízí hbité a pohodlné řízení:• motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu;• tichý motor a nulové vibrace;• zobrazení fungování pohonu v reálném čase na středovém panelu
DS 3 CROSSBACK E-TENSE je vybaven baterií o kapacitě 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 320 km podle certifikačního protokolu WLTP a 430 km podle NEDC. Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost baterie. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km se zbývající kapacitou 70 %.
Tři možné způsoby dobíjení:• přes klasickou domácí zásuvku (trvá více jak 24 hod do úplného dobití; pro běžných 50 km denního nájezdu se nabije za 5 hodin) nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem;• přes Wall Box (s palubní nabíječkou 11 kW): úplné nabití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW); kabel je taktéž součástí výbavy vozu• přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut.
DS 3 Crossback E-TENSE nabízí tři režimy řízení:• eko: pro optimalizaci dojezdu,• normal: pro optimální komfort při každodenním používání,• sport: prioritou je zážitek z jízdy, maximální výkon a točivý moment(zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 s).
K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím voliče jízdních režimů s příslušným typem regenerace baterie (rekuperace energie):• mírný, pro pocity blížící se používání vozu se spalovacím motorem;• vyšší, prostřednictvím voliče v poloze Brake.
Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze sespalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu.
Toto jsou informace z oficiální tiskové zprávy. Ale jaký je první čistě elektrický vůz automobilky DS na živo? Poté, co skončila oficiální prezentace, byla možnost se s novinkou svézt. Na první pohled lze elektrickou DS 3 rozeznat od té spalovací díky absenci koncovek výfuku. Těm úplně neznalým také může napovědět státní poznávací značka začínající písmeny E a L, která zaručuje parkování po Praze zdarma, plus se můžete bez obav vydat na dálnici i bez dálniční známky. Uvnitř je změna v podobě funkce rekuperace na voliči jízdních režimů.
Ohledně samotné jízdy. Díky nedávnému testu DS 3 Crossback 1,2 PureTech 155 mám dobrou možnost srovnání. Ač je papírově elektromobil o 19 koní slabší a o 320 kg těžší, udávané zrychlení z 0 na 100 km/h mají obě verze totožné (9 s). Měl jsem na projížďku pouhých 15 minut, ale za tu dobu se mi podařilo naměřit čas zrychlení na 100 km/h za 8,8 s. Pocitově nabízí elektrická verze daleko bezprostřednější nástup výkonu než nejsilnější benzín. Nemám naměřená přesná data, ale odhadem je E-TENSE rychlejší asi do 80 km/h, pak začíná být rychlejší 1,2 PureTech se 155 koňmi. Kromě příjemné dynamiky je E-TENSE jako každý elektromobil úžasně tichý. Po krátké době, co jsem měl novinku od automobilky DS k dispozici, nemá smysl vyvozovat žádné unáhlené závěry. Ale jevil se mi jako příjemný a pohodlný městský crossover .
Na závěr prezentace poskytlo české zastoupení společnosti DS zajímavý workshop o funkci elektromobilů a vozů na hybridní pohon. Dokonce pro nás byla jedna DS 7 rozebrána. Na fotky toho, jak to vypadá v útrobách elektrifikovaných vozů, se můžete podívat v přiložené fotogalerii.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?