DS 3 CROSSBACK E-TENSE uveden pro český trh + mini test

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 11. června 2020, 06:12 Google+

Bezemisní čistý elektromobil s dojezdem 320 km. To je novinka DS 3 CROSSBACK E-TENSE. 100% elektromobil s výkonem 136 koní se bude v České republice prodávat za 995 000 Kč ve verzi výbavy So Chic nebo za 1 075 000 Kč ve verzi Grand Chic .

Diskuze zablokovaná
DS3 Crossback E-TENSE

DS3 Crossback E-TENSE | foto: DS Automobiles

Sdílejte článek

V rámci skupiny PSA i na globálním trhu hraje společnost DS Automobiles roli lídra. DS 3 Crossback E-Tense je první 100% elektrický prémiový vůz segmentu B-SUV. Model DS 3 CROSSBACK E-TENSE je na trhu od roku 2019. Svým designem znamená revoluci i z hlediska samotné myšlenky elektromobilu. Na rozdíl od jiných současných automobilů je vůz DS 3 Crossback E-Tense postaven na platformě navržené tak, aby byla stejně účinná jak pro spalovací motory, tak pro uspořádání elektromotor / baterie. Tato konfigurace představuje novou kapitolu v automobilovém odvětví, kdy nahrazuje elektromobily na nevhodných platformách, kde baterie zabírají místo v kabině nebo v zavazadlovém prostoru, současně je zcela jiná než u výhradně elektrických vozů se základním vybavením a spartánským komfortem.

DS 3 Crossback E-Tense ve 100% elektrické verzi nabízí matně chromovanou masku chladiče DS Wings, šedočernou mřížku sání, podpis E-Tense a také specifický zadní nárazník. V nabídce jsou exkluzivní 18" hliníková kola Kyoto a nový odstín karoserie Cristal Pearl.

DS 3 Crossback E-Tense poskytuje díky svým rozměrům pět plnohodnotných míst, délka vozu je 412 cm, objem zavazadlového prostoru zůstává 350 l a patří tak mezi nejlepší ve své třídě.

Dojezd 320 kilometrů podle normy WLTP (430 km podle metodiky NEDC) je maximalizován díky zkušenostem získaným ve Formuli E, pokud jde o regenerativní brzdění a použití tepelného čerpadla. Přispívá k němu rovněž účinné řešení vytápění a udržování baterie na optimální provozní teplotě, a to i za chladného počasí

• DS 3 Crossback E-Tense je první prémiový 100% elektromobil segmentu B-SUV na trhu. Je postaven na inovativní „multi-energy“ platformě, která je vhodná pro různé druhy pohonů, a nabízí stejnou eleganci a špičkové technologie jako DS 3 Crossback a zároveň přináší výhody elektrifikace a služeb E-Tense bez jakýchkoli kompromisů.

• DS 3 Crossback E-Tense s motorem 100 kW / 260 Nm a baterií 50 kWh se přes domácí Wall box nabije na 100 % za 5 hodin a na rychlém terminálu 100 kW na 80 % za 30 minut. Dojezd je 320 km WLTP nebo 430 km NEDC. Liší se podle podmínek provozu a stylu řízení.

• DS 3 Crossback E-Tense ve verzi interiéru Opéra nabízí interiér v kůži Nappa Art se sedadly z pěny s vysokou hustotou. Prvotřídní akustické provedení zajišťuje výjimečný komfort a zvukovou izolaci. Dalším přínosem je mnoho nových prvků výbavy pro autonomní řízení 2. úrovně DS Drive Assist, světlomety DS Matrix LED Vision nové generace nebo výsuvné kliky dveří, které se díky hands-free přístupu a startování Proximity vysunou, jakmile se držitel klíče přiblíží k vozu.

img-responsive

DS3 Crossback E-TENSE | foto: DS Automobiles

img-responsive

DS3 Crossback E-TENSE | foto: DS Automobiles


Ekologické parametry DS 3 CROSSBACK E-TENSE zajišťují majiteli tohoto SUV možnost parkování v Praze zcela zdarma.

SHRNUTÍ:

Výkon:
Díky 100 % elektrickému motoru nabízí hbité a pohodlné řízení:
• motor s výkonem 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 Nm (dostupné od 0 km/h) pro okamžitou reaktivitu;
• tichý motor a nulové vibrace;
• zobrazení fungování pohonu v reálném čase na středovém panelu

DS 3 CROSSBACK E-TENSE je vybaven baterií o kapacitě 50 kWh. Ta umožňuje dosáhnout dojezdu až 320 km podle certifikačního protokolu WLTP a 430 km podle NEDC. Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost baterie. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km se zbývající kapacitou 70 %.

Tři možné způsoby dobíjení:
• přes klasickou domácí zásuvku (trvá více jak 24 hod do úplného dobití; pro běžných 50 km denního nájezdu se nabije za 5 hodin) nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem;
• přes Wall Box (s palubní nabíječkou 11 kW): úplné nabití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW); kabel je taktéž součástí výbavy vozu
• přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: regulace teploty baterie umožňuje použít nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut.

DS 3 Crossback E-TENSE nabízí tři režimy řízení:
• eko: pro optimalizaci dojezdu,
• normal: pro optimální komfort při každodenním používání,
• sport: prioritou je zážitek z jízdy, maximální výkon a točivý moment
(zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 s).

K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím voliče jízdních režimů s příslušným typem regenerace baterie (rekuperace energie):
• mírný, pro pocity blížící se používání vozu se spalovacím motorem;
• vyšší, prostřednictvím voliče v poloze Brake.

Prostor v kabině i objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u verze se
spalovacím motorem. Baterie o objemu 220 l jsou umístěny pod podlahou vozu.

Toto jsou informace z oficiální tiskové zprávy. Ale jaký je první čistě elektrický vůz automobilky DS na živo? Poté, co skončila oficiální prezentace, byla možnost se s novinkou svézt. Na první pohled lze elektrickou DS 3 rozeznat od té spalovací díky absenci koncovek výfuku. Těm úplně neznalým také může napovědět státní poznávací značka začínající písmeny E a L, která zaručuje parkování po Praze zdarma,  plus se můžete bez obav vydat na dálnici i bez dálniční známky. Uvnitř je změna v podobě funkce rekuperace na voliči jízdních režimů.

Ohledně samotné jízdy. Díky nedávnému testu DS 3 Crossback 1,2 PureTech 155 mám dobrou možnost srovnání. Ač je papírově elektromobil o 19 koní slabší a o 320 kg těžší, udávané zrychlení z 0 na 100 km/h mají obě verze totožné (9 s). Měl jsem na projížďku pouhých 15 minut, ale za tu dobu se mi podařilo naměřit čas zrychlení na 100 km/h za 8,8 s. Pocitově nabízí elektrická verze daleko bezprostřednější nástup výkonu než nejsilnější benzín. Nemám naměřená přesná data, ale odhadem je E-TENSE rychlejší asi do 80 km/h, pak začíná být rychlejší 1,2 PureTech se 155 koňmi. Kromě příjemné dynamiky je E-TENSE jako každý elektromobil úžasně tichý. Po krátké době, co jsem měl novinku od automobilky DS k dispozici, nemá smysl vyvozovat žádné unáhlené závěry. Ale jevil se mi jako příjemný a pohodlný městský crossover .


Na závěr prezentace poskytlo české zastoupení společnosti DS zajímavý workshop o funkci elektromobilů a vozů na hybridní pohon. Dokonce pro nás byla jedna DS 7 rozebrána. Na fotky toho, jak to vypadá v útrobách elektrifikovaných vozů, se můžete podívat v přiložené fotogalerii.


Vytisknout

Diskuze: DS 3 CROSSBACK E-TENSE uveden pro český trh + mini test

DISKUZE BYLA ZABLOKOVÁNA!

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen ID. AERO - koncept první elektricky poháněné limuzíny VW, dynamické, výkonné a aerodynamické

Koncept ID. AERO ukazuje podobu připravované limuzíny Volksvagen

Cupra Formentor VZ5

Cupra Formentor VZ5 – první svezení s křížencem sporťáku a SUV, který to nandá kde komu

Škoda 1100 OHC

ŠKODA AUTO představila videocast o modelu 1100 OHC Coupé

Státní poznávací značka, ilustrační foto

Jak vznikly před 90 lety poznávací značky v Československu?

Ilustrační foto

Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

Ilustrační foto

Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

Motory

Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

Gumbal kára BMW 318i

Úpravy Gumbal kára, část první

Nový Peugeot 408 zaujme osobitým designem, fastback je skvělou volbou

Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Škoda Superb

TEST: Škoda Superb 2.0 TDI 110 kW - úsporné "daily" auto, které nemusí stát majlant

Mercedes-AMG G63 4×4²

Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

Tesla

Tesla bude propouštět, ve velkém

Škoda zahajuje dopravně-bezpečnostní kampaň "Stay On The Safe Side" pro cyklisty i motoristy

Ne všechna prvenství má Mercedes, nový protikolizní systém vyvinula japonská automobilka

Ferrari P80/C

Ferrari: Jeden plánovaný systém nikdy do našich aut nedáme

Stojan benzínové pumpy

Fiala se bude rvát za dostupná auta a představil svůj nápad

reklama

Doporučujeme

Nová Octavia Scout. Terénu se nebojí, praktičností vyniká

Nová Octavia Scout. V terénu je doma, ve městě se neztratí, praktičností vynikne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Německo řadí zpátečku. Ministr tvrdě reagoval na zákaz spalovacích motorů

  2. Reuters: Zákaz spalovacích motorů v EU odmítá šest států. A Česko?

  3. Mercedes-AMG G63 4×4², návrat krále extrémních off-roadů

  4. Úpravy Gumbal kára, část první

  5. Chlapi, jste při smyslech? Televize sklidila kritiku

  6. Peugeot 408 - fastback vyzařující pořádnou dávku dynamiky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud