Společnost Hyundai odhalila první fotografie a videa nového modelu Santa Fe. Vylepšená verze vlajkové lodi značky Hyundai v evropském segmentu SUV nabízí řadu prémiových vylepšení a nové hybridní pohony s možností vnějšího nabíjení i bez ní. Nové Santa Fe kromě toho bude prvním vozidlem Hyundai v Evropě, které využívá zcela novou platformu třetí generace, která umožňuje ještě vyšší úroveň provozních vlastností, hospodárnosti a bezpečnosti.
K modernizaci dochází u příležitosti 20. výročí nejdéle prodávaného SUV značky Hyundai. SUV segmentu D se prodává v Evropě od roku 2001 a zákazníky je oceňováno pro svůj komfort a prostornost, rozsáhlou standardní výbavu a funkční design interiéru. Nové Santa Fe je pro zákazníky díky aktuální řadě vylepšení ještě prémiovější nabídkou. Nové Santa Fe má modernizovaný design v odvážném a osobitém stylu, mnoho nových prvků technické a bezpečnostní výbavy a poprvé nabízí hybridní pohony – konvenční i s možností vnějšího nabíjení.
„Nové Santa Fe jsme modernizovali prémiovými prvky výbavy a přitažlivou estetikou, což bezesporu zvyšuje hodnotu tohoto modelu,“ říká SangYup Lee, výkonný viceprezident a globální vedoucí designérského centra Hyundai. „Odvážné linie sahající z jedné strany na druhou a od přídě k zádi poskytují modelu Santa Fe robustní a současně kultivovaný vzhled, který je mezi zákazníky v segmentu SUV velmi žádaný. Kromě toho jsme výbavu rozšířili o velký počet nových prvků a funkcí, čímž jsme vytvořili opravdové SUV s rodinným zaměřením, které je potěšení řídit.“
„Díky mnoha novým funkcím se nové Santa Fe ještě více řadí do kategorie prémiových vozidel,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Znovu tím dokládáme, že nasloucháme našim zákazníkům a vždy jim poskytujeme nejmodernější prvky výbavy, abychom uspokojili jejich požadavky. Je tomu tak i v případě naší nabídky poháněcích ústrojí. Od představení našeho nového Santa Fe bude naše kompletní produktová řada SUV k dispozici s elektrifikovanými verzemi, sahajícími od hybridních řešení až po pohon s palivovými články.“
Nový odvážný design vytváří osobitý vzhledVnější design nového modelu Santa Fe je v segmentu SUV jedinečný díky kombinaci robustního vzhledu se sofistikovaností. Podmanivý design přídě vyniká osobitými tvary široké masky chladiče ohraničené hlavními světlomety. Prostorově zvýrazněný síťový vzor mřížky chladiče umocňuje její robustní charakter. Přitažlivá světla LED pro denní svícení v jedinečném tvaru písmene T vytvářejí nezaměnitelné vzezření, a kromě toho plní také funkci ukazatelů směru.
Robustní ochranný panel v dolní části nárazníku sahá až ke spodním otvorům pro přívod vzduchu a obepíná je, čímž vizuálně nese celek hlavní masky chladiče. Působivý vzhled přídě završují její okraje, jimž dominují vertikální aerodynamické otvory pro vedení vzduchu, které usměrňují a usnadňují proudění vzduchu a zesilují dojem vzpřímenosti a robustnosti.
Širší lemování podběhů kol a nové designy kol z lehké slitiny, nabízených na přání s průměrem ráfku až 20 palců, umocňují silný charakter nového modelu Santa Fe. Vzadu vizuálně zvětšuje šířku karoserie nový design koncových svítilen s horizontálně protaženými tvary. Koncové svítilny jsou navíc propojeny pásem červené odrazové plochy. Designéři dosáhli harmonie a ušlechtilosti speciálně tvarovaným zadním nárazníkem, díky němuž je design zádě ještě sofistikovanější. Tím je umocněn široký postoj a vizuálně vyjádřena odolnost vozidla. Nové Santa Fe svým vnějším designem dává najevo vyzrálost a sebevědomí, vlastnosti, v nichž se odráží prémiové kvality značky Hyundai.
Ještě prémiovější atmosféra díky novému luxusnímu paketuNové Santa Fe je prvním vozidlem značky Hyundai, pro které je na přání nabízen luxusní paket zaručující ještě vyšší míru komfortu a sofistikovanosti. Exteriér této verze zahrnuje speciální design 20“ kol a spodní části předního a zadního nárazníku i boční ochranné obložení v barvě karoserie místo matně černého laku.
Nové prémiové varianty vnitřního designuInteriér nového modelu Santa Fe nyní poskytuje ještě více prostoru, komfortu a praktičnosti v porovnání s předchozím modelem. Všechny komponenty jsou vyrobeny z prémiových materiálů, takže cestující čeká nová úroveň luxusu. Modernizace zahrnuje mimo jiné nový design spodní části přístrojové desky, nově navrženou středovou konzolu a nový 10,25“ dotykový displej informačního, zábavního a navigačního systému. Nová „plovoucí“ středová konzola s tlačítky elektronického voliče převodovky je plynulou křivkou napojena na plochy spodní části přístrojové desky. Nové Santa Fe je poprvé vybaveno voličem terénního režimu. Různé jízdní režimy se komfortně aktivují ovládacím prvkem na středové konzole.
Rozmístění všech tlačítek je intuitivní a řešené s ohledem na maximální ergonomii. Řidič má ze svého sedadla vše ve snadném dosahu. Nepoužívaný držák nápojů lze uzavřít a schránka pod konzolou poskytuje dodatečný odkládací prostor. Prémiová vylepšení interiéru završuje nový zcela digitální panel přístrojů na 12,3“ displeji.
Vyšší hospodárnost a nové elektrifikované pohonyPo vzoru populárních modelů Kona Electric a Hybrid, které jsou bestsellery značky Hyundai v segmentu malých SUV, rozšiřuje Hyundai svou produktovou řadu elektrifikovaných SUV i na své vrcholné SUV v Evropě. Nové Santa Fe je prvním vozem Hyundai v Evropě, které se bude prodávat s novými hybridními pohony „Smartstream“ ve verzích s možností vnějšího nabíjení i bez ní. Více informací o nabídce poháněcích ústrojí pro nové Santa Fe bude zveřejněno v blízké budoucnosti.
Nová platforma pro ještě lepší provozní vlastnosti a optimalizovanou bezpečnostNové Santa Fe je prvním modelem Hyundai v Evropě a prvním SUV Hyundai globálně, zkonstruovaným na zcela nové platformě třetí generace určené pro vozidla Hyundai. Nová platforma umožňuje významné zvýšení úrovně provozních vlastností, ovladatelnosti, hospodárnosti a bezpečnosti.
Nová platforma je vybavena systémem, který usměrňuje proudění vzduchu. Optimalizovaným pohybem vzduchu motorovým prostorem se zlepšuje odvádění tepla a současně se zvyšuje stabilita spodní části vozidla. Stabilitu vozidla zvyšuje také uložení těžkých komponentů platformy v nižší poloze, což snižuje hmotnost a těžiště. Vylepšena byla rovněž aerodynamika. Minimalizovaný aerodynamický odpor vzduchu přispívá k vynikající úrovni hospodárnosti a provozních vlastností.
Pevné body fixních pák řízení byly přemístěny ke středům předním kol, což zlepšuje ovladatelnost. V oblastech s intenzivními vibracemi bylo vylepšeno odhlučnění. Nová platforma přináší také významná vylepšení v oblasti pasivní bezpečnosti díky optimalizované konstrukci. Použití skeletu s víceúrovňovými deformačními zónami a komponenty tvářenými za tepla, spolu s využitím super hlubokotažných ocelových plechů, umožňuje vozům na této platformě lépe pohlcovat nárazové síly v případě kolize a současně minimalizovat deformace prostoru pro cestující.
Nové Santa Fe bude v Evropě nabízeno od září 2020.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.