Společnost Hyundai odhalila první fotografie a videa nového modelu Santa Fe. Vylepšená verze vlajkové lodi značky Hyundai v evropském segmentu SUV nabízí řadu prémiových vylepšení a nové hybridní pohony s možností vnějšího nabíjení i bez ní. Nové Santa Fe kromě toho bude prvním vozidlem Hyundai v Evropě, které využívá zcela novou platformu třetí generace, která umožňuje ještě vyšší úroveň provozních vlastností, hospodárnosti a bezpečnosti.
K modernizaci dochází u příležitosti 20. výročí nejdéle prodávaného SUV značky Hyundai. SUV segmentu D se prodává v Evropě od roku 2001 a zákazníky je oceňováno pro svůj komfort a prostornost, rozsáhlou standardní výbavu a funkční design interiéru. Nové Santa Fe je pro zákazníky díky aktuální řadě vylepšení ještě prémiovější nabídkou. Nové Santa Fe má modernizovaný design v odvážném a osobitém stylu, mnoho nových prvků technické a bezpečnostní výbavy a poprvé nabízí hybridní pohony – konvenční i s možností vnějšího nabíjení.
„Nové Santa Fe jsme modernizovali prémiovými prvky výbavy a přitažlivou estetikou, což bezesporu zvyšuje hodnotu tohoto modelu,“ říká SangYup Lee, výkonný viceprezident a globální vedoucí designérského centra Hyundai. „Odvážné linie sahající z jedné strany na druhou a od přídě k zádi poskytují modelu Santa Fe robustní a současně kultivovaný vzhled, který je mezi zákazníky v segmentu SUV velmi žádaný. Kromě toho jsme výbavu rozšířili o velký počet nových prvků a funkcí, čímž jsme vytvořili opravdové SUV s rodinným zaměřením, které je potěšení řídit.“
„Díky mnoha novým funkcím se nové Santa Fe ještě více řadí do kategorie prémiových vozidel,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Znovu tím dokládáme, že nasloucháme našim zákazníkům a vždy jim poskytujeme nejmodernější prvky výbavy, abychom uspokojili jejich požadavky. Je tomu tak i v případě naší nabídky poháněcích ústrojí. Od představení našeho nového Santa Fe bude naše kompletní produktová řada SUV k dispozici s elektrifikovanými verzemi, sahajícími od hybridních řešení až po pohon s palivovými články.“
Nový odvážný design vytváří osobitý vzhledVnější design nového modelu Santa Fe je v segmentu SUV jedinečný díky kombinaci robustního vzhledu se sofistikovaností. Podmanivý design přídě vyniká osobitými tvary široké masky chladiče ohraničené hlavními světlomety. Prostorově zvýrazněný síťový vzor mřížky chladiče umocňuje její robustní charakter. Přitažlivá světla LED pro denní svícení v jedinečném tvaru písmene T vytvářejí nezaměnitelné vzezření, a kromě toho plní také funkci ukazatelů směru.
Robustní ochranný panel v dolní části nárazníku sahá až ke spodním otvorům pro přívod vzduchu a obepíná je, čímž vizuálně nese celek hlavní masky chladiče. Působivý vzhled přídě završují její okraje, jimž dominují vertikální aerodynamické otvory pro vedení vzduchu, které usměrňují a usnadňují proudění vzduchu a zesilují dojem vzpřímenosti a robustnosti.
Širší lemování podběhů kol a nové designy kol z lehké slitiny, nabízených na přání s průměrem ráfku až 20 palců, umocňují silný charakter nového modelu Santa Fe. Vzadu vizuálně zvětšuje šířku karoserie nový design koncových svítilen s horizontálně protaženými tvary. Koncové svítilny jsou navíc propojeny pásem červené odrazové plochy. Designéři dosáhli harmonie a ušlechtilosti speciálně tvarovaným zadním nárazníkem, díky němuž je design zádě ještě sofistikovanější. Tím je umocněn široký postoj a vizuálně vyjádřena odolnost vozidla. Nové Santa Fe svým vnějším designem dává najevo vyzrálost a sebevědomí, vlastnosti, v nichž se odráží prémiové kvality značky Hyundai.
Ještě prémiovější atmosféra díky novému luxusnímu paketuNové Santa Fe je prvním vozidlem značky Hyundai, pro které je na přání nabízen luxusní paket zaručující ještě vyšší míru komfortu a sofistikovanosti. Exteriér této verze zahrnuje speciální design 20“ kol a spodní části předního a zadního nárazníku i boční ochranné obložení v barvě karoserie místo matně černého laku.
Nové prémiové varianty vnitřního designuInteriér nového modelu Santa Fe nyní poskytuje ještě více prostoru, komfortu a praktičnosti v porovnání s předchozím modelem. Všechny komponenty jsou vyrobeny z prémiových materiálů, takže cestující čeká nová úroveň luxusu. Modernizace zahrnuje mimo jiné nový design spodní části přístrojové desky, nově navrženou středovou konzolu a nový 10,25“ dotykový displej informačního, zábavního a navigačního systému. Nová „plovoucí“ středová konzola s tlačítky elektronického voliče převodovky je plynulou křivkou napojena na plochy spodní části přístrojové desky. Nové Santa Fe je poprvé vybaveno voličem terénního režimu. Různé jízdní režimy se komfortně aktivují ovládacím prvkem na středové konzole.
Rozmístění všech tlačítek je intuitivní a řešené s ohledem na maximální ergonomii. Řidič má ze svého sedadla vše ve snadném dosahu. Nepoužívaný držák nápojů lze uzavřít a schránka pod konzolou poskytuje dodatečný odkládací prostor. Prémiová vylepšení interiéru završuje nový zcela digitální panel přístrojů na 12,3“ displeji.
Vyšší hospodárnost a nové elektrifikované pohonyPo vzoru populárních modelů Kona Electric a Hybrid, které jsou bestsellery značky Hyundai v segmentu malých SUV, rozšiřuje Hyundai svou produktovou řadu elektrifikovaných SUV i na své vrcholné SUV v Evropě. Nové Santa Fe je prvním vozem Hyundai v Evropě, které se bude prodávat s novými hybridními pohony „Smartstream“ ve verzích s možností vnějšího nabíjení i bez ní. Více informací o nabídce poháněcích ústrojí pro nové Santa Fe bude zveřejněno v blízké budoucnosti.
Nová platforma pro ještě lepší provozní vlastnosti a optimalizovanou bezpečnostNové Santa Fe je prvním modelem Hyundai v Evropě a prvním SUV Hyundai globálně, zkonstruovaným na zcela nové platformě třetí generace určené pro vozidla Hyundai. Nová platforma umožňuje významné zvýšení úrovně provozních vlastností, ovladatelnosti, hospodárnosti a bezpečnosti.
Nová platforma je vybavena systémem, který usměrňuje proudění vzduchu. Optimalizovaným pohybem vzduchu motorovým prostorem se zlepšuje odvádění tepla a současně se zvyšuje stabilita spodní části vozidla. Stabilitu vozidla zvyšuje také uložení těžkých komponentů platformy v nižší poloze, což snižuje hmotnost a těžiště. Vylepšena byla rovněž aerodynamika. Minimalizovaný aerodynamický odpor vzduchu přispívá k vynikající úrovni hospodárnosti a provozních vlastností.
Pevné body fixních pák řízení byly přemístěny ke středům předním kol, což zlepšuje ovladatelnost. V oblastech s intenzivními vibracemi bylo vylepšeno odhlučnění. Nová platforma přináší také významná vylepšení v oblasti pasivní bezpečnosti díky optimalizované konstrukci. Použití skeletu s víceúrovňovými deformačními zónami a komponenty tvářenými za tepla, spolu s využitím super hlubokotažných ocelových plechů, umožňuje vozům na této platformě lépe pohlcovat nárazové síly v případě kolize a současně minimalizovat deformace prostoru pro cestující.
Nové Santa Fe bude v Evropě nabízeno od září 2020.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.