Toyota spustila v Polsku výrobu nového motoru 1,5 litru Dynamic Force
Toyota operuje v Evropě ze dvou centrál, jedna se nachází v Belgii, druhá v Polsku. Z polské centrály pocházejí importéři pro Česko, Slovensko, Polsko a Maďarsko. Zastoupení Toyoty v Evropě však představují také výrobní závody. A právě v polské továrně Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) v Jelcz-Laskowicích byla zahájena výroba nejnovější generace benzínového motoru 1,5 litru.
Jedná se o motor, jehož konstrukce zohledňuje zástavbu do nové platformy TNGA (Toyota’s New Global Architecture). Moderní tříválec 1,5 litru „Dynamic Force“ je menším sourozencem jednotky 2,0 litru, kterou tento závod vyrábí od září 2019.
Motor 1,5 litru je určen pro novou generaci Toyoty Yaris, která se již zanedlouho začne vyrábět v závodu Toyota Motor Manufacturing France ve francouzském Valenciennes, a pro nedávno odhalený Yaris Cross – nové kompaktní SUV ze segmentu B. Zcela nové výrobní linky pro platformu TNGA byly navrženy s ohledem na automatizaci některých procesů, zefektivnění výroby, zvýšení výrobní kapacity a zlepšení ergonomie práce.
Ekologické přínosyMotor 1,5 litru je přesvědčivou ukázkou moderních konstrukčních metod. Benzínový tříválec s variabilním časováním vačkového hřídele a Atkinsonovým cyklem s termodynamickou účinností až 40 % napomohl snížit o 20 % spotřebu paliva a emise CO2 v porovnání s předchozí generací modelu Yaris při současném zvýšení výkonu o 15 %.
Tato jednotka umožňuje zástavbu do vozů s konvenčním nebo hybridním elektrickým pohonem. Vzhledem k tomu, že v roce 2019 tvořily full-hybridy plných 52 % evropských prodejů, je evidentní rostoucí obliba cenově dostupné hybridní elektrické technologie s nízkými emisemi.
Motor pro platformu TNGAArchitektura Toyota New Global Architecture se týká všech nových modelů Toyota. V rámci platformy se na všechny typy podvozků, karoserií a hnacích ústrojí vztahují společná konstrukční pravidla. Výhodou řešení je nízké těžiště a vyšší tuhost karoserie, což znamená vysokou úroveň pasivní bezpečnosti a jízdního pohodlí.
Z pohledu výroby pak TNGA znamená efektivnější automatizované výrobní linky modulárního typu, podporující výrobu různých jednotek pro různé modely, vyšší míru ergonomie práce a menší zátěž životního prostředí.
Centrum vyspělých hybridních technologií v PolskuSpolečně se zaměřením na budoucnost elektrifikované mobility TME i nadále investuje do evropské výroby komponent elektrifikovaných pohonů v polských závodech TME.
Kromě již zmiňovaného motoru 2,0 litru pak již sesterský závod v polském Walbrzychu oznámil plán v roce 2021 zahájit výrobu nové převodovky e-CVT.
Budoucnost patří elektrifikovaným automobilům a dva hlavní komponenty hybridních vozidel, to je spalovací motor a převodovka s elektromotory se bude vyrábět u našich sousedů v Polsku.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.