Britská automobilka Bentley představila mimořádně exkluzivní roadster vycházející z Continentalu GT. Své jméno dostalo po jezeře, ležícím na mexickém poloostrově Yucatan.
Novinka od výrobce luxusních vozů v sobě nezapře inspiraci v koncepčním voze Bentley EXP 100 GT, které bylo představeno v loňském roce. Po stranách mřížky chladiče se nachází zaoblené světlomety a tenký LED světelný pás. Přední nárazník, kapota a podběhy kol také vychází z koncepčního EXP 100 GT. Zadní část svou elegancí připomíná vozy Aston Martin. Ve spodní části nárazníku se nachází difuzor a dvě velké koncovky výfuku.
Bacalar je od roku 1930 pouze druhým Bentley, které nabízí místo pouze dvěma pasažérům. Interiér roadsteru je moderní a nezapře v sobě příbuznost s modelem Continental GT. Má digitální přístrojový štít, výsuvný centrální displej infotainmentu a velké množství tlačítek obklopující řadící páku. Přístrojová deska je ohraničena 5000 let starým dřevem a sedadla z pravé kůže mají 148 199 stehů.
Bentley Bacalar technicky vychází z Continentalu GT. Zadní náprava byla pro ještě lepší stabilitu rozšířena o 20 mm. Pod kapotou pracuje dvakrát přeplňovaný W12 o objemu 6,0 litru s výkonem na 485 kW (659 koní) a točivým momentem 900 N.m. Motor je komínový s 8 stupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou. Poháněna jsou všechna čtyři 22 palcová kola. Maximální rychlost roadsteru od Bentley je přes 320 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 3,5 s.
Cena každého Bacalaru v limitované edici pouhých 12ti vozů začíná na astronomických 1,5 miliónu liber, což je asi 44 milionů Kč. I přes tuto částku již všech 12 vyrobených kusů našlo svého majitele.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.