Britská automobilka Bentley představila mimořádně exkluzivní roadster vycházející z Continentalu GT. Své jméno dostalo po jezeře, ležícím na mexickém poloostrově Yucatan.
Novinka od výrobce luxusních vozů v sobě nezapře inspiraci v koncepčním voze Bentley EXP 100 GT, které bylo představeno v loňském roce. Po stranách mřížky chladiče se nachází zaoblené světlomety a tenký LED světelný pás. Přední nárazník, kapota a podběhy kol také vychází z koncepčního EXP 100 GT. Zadní část svou elegancí připomíná vozy Aston Martin. Ve spodní části nárazníku se nachází difuzor a dvě velké koncovky výfuku.
Bacalar je od roku 1930 pouze druhým Bentley, které nabízí místo pouze dvěma pasažérům. Interiér roadsteru je moderní a nezapře v sobě příbuznost s modelem Continental GT. Má digitální přístrojový štít, výsuvný centrální displej infotainmentu a velké množství tlačítek obklopující řadící páku. Přístrojová deska je ohraničena 5000 let starým dřevem a sedadla z pravé kůže mají 148 199 stehů.
Bentley Bacalar technicky vychází z Continentalu GT. Zadní náprava byla pro ještě lepší stabilitu rozšířena o 20 mm. Pod kapotou pracuje dvakrát přeplňovaný W12 o objemu 6,0 litru s výkonem na 485 kW (659 koní) a točivým momentem 900 N.m. Motor je komínový s 8 stupňovou automatickou dvouspojkovou převodovkou. Poháněna jsou všechna čtyři 22 palcová kola. Maximální rychlost roadsteru od Bentley je přes 320 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 3,5 s.
Cena každého Bacalaru v limitované edici pouhých 12ti vozů začíná na astronomických 1,5 miliónu liber, což je asi 44 milionů Kč. I přes tuto částku již všech 12 vyrobených kusů našlo svého majitele.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?