DS AERO SPORT LOUNGE představuje nový tvar automobilu s cílem využít jeho aerodynamickou účinnost jako hybatele avantgardy a objekt touhy. Posouvá hranice automobilového luxusu v technologicky vyspělém a současně elegantním prostředí, kde mizí displej, aby vytvořil prostor pro vysoce kvalitní materiály. V kokpitu se objevuje výsledek filozofie DS Future Craft, využívající nové know-how v oblasti použití intarzované slámy, bavlněného saténu a prosvětleného trojrozměrného protkávání.
Duch inovacíVyšší pozice za volantem, skvělá viditelnost a prvotřídní komfort v kombinaci s aerodynamickou a technickou účinností a dechberoucím designem. Charakter vozu DS AERO SPORT LOUNGE je jedinečný. Reaguje na velmi aktuální problém: jak zajistit novou účinnost, a nevzdat se přitom charakteru a síly designu.
Nové předpisy vyžadují předefinování tvaru karoserie a dopadu každého vozu na životní prostředí. DS AERO SPORT LOUNGE je jedinečnou odpovědí na řadu problémů.
DS Automobiles přivádí s vozem DS AERO SPORT LOUNGE do života nový tvar automobilu. Tento koncepční vůz je útulný i elegantní, odměřený i velkorysý, inteligentní i poetický, a předjímá tak naši budoucnost. DS AERO SPORT LOUNGE svými proporcemi a tvarem karoserie směřuje proudění vzduchu tak, aby bylo dosažení optimální aerodynamické účinnosti. Jeho délka (500 cm) a prudce se svažující linie střechy snižují odpor vzduchu, který je veden z přední rovné mřížky přes velká vzduchem tvarovaná 23" kola do bočních aerodynamických prvků.
Profil je charakterizován osvětleným nápisem E-Tense, což je symbol elektromotoru o výkonu 500 kW (680 k) spojeného s baterií 110kWh nové generace umístěnou v podlaze, jenž zajišťuje dojezd je více než 650 km. Tato technologie využívající zkušenosti ve Formuli E nabízí úžasnou akceleraci z 0 na 100 km / h za pouhé 2,8 sekundy.
Maska chladiče se stává obrazovkou kolem loga a osvětleného nápisu DS Automobiles. Za sklem z kompozitního materiálu jsou jako oči skrytá čidla snímající vozovku a dodávající počítačům terabajty informací. Na obou stranách jsou umístěny světlomety DS Matrix LED Vision s denními světly a světelnými závěsy DS Light Veil, které ukazují, jak bude v budoucnosti vypadat podpis DS.
Cestování se stává uměnímAutomobilová revoluce probíhá také v interiérech vozů. Společnost DS Automobiles se inspirovala svou historií a svými úspěchy a vytvořila zcela nový interiér „cestovního stroje“. Obrazovky, které hrály přední místo ve většině koncepčních a sériových vozů, zde zcela vymizely.
Před posádkou jsou umístěny dva široké pruhy vytvářející vzdušný tvar, podobný leteckému kokpitu. Spodní část pokrytá bavlněným saténem slouží jako místo pro promítání informací z horního pruhu. Povrch oživují prvky nezbytné pro navigaci nebo objevování nových forem infotainmentu a sdílení. Sloučení informací a zábavy získává dokonalý smysl bez překážek dotykových displejů.
Na obou stranách se objevují obrazovky sloužící jako digitální zpětná zrcátka a zahrnující všechny ovládací prvky konfigurace a komfortních funkcí. Každý má stejně jako při cestování v první třídy svou vlastní obrazovku. Prvky potřebné pro řízení jsou promítány na čelní sklo za využití rozšířené reality.
Mezi sedadly slouží prostřední loketní opěrka jako průvodce. Snímá, interpretuje a reaguje na každý pohyb ruky. DS AERO SPORT LOUNGE nabízí díky technologickému partnerství s Ultraleap, start-upem se sídlem v Silicon Valley, svou vizi budoucích interakcí v kabinách vozů. Ruka využívající systémy Leap Motion a Ultrahaptics provádí gesta a dostává senzorickou odpověď. Senzory detekují každý pohyb a malé reproduktory vysílají vlny, které jsou pociťovány na dotek jako určitá hmota.
Metody interakce s prostředím jsou stále jednodušší a představují obrovskou změnu, odklon od online světa až k touze se zcela odpojit. Pojetí času v DS AERO SPORT LOUNGE se liší v závislosti na tom, zda se chcete soustředit na řízení, zábavu nebo na nekonečno cesty.
Iris, umělá inteligence vozu DS AERO SPORT LOUNGE, má své místo uprostřed palubní desky a umožňuje vše ovládat jednoduchou konverzací.
UltrazvukVe světě, který stále více stírá bariéru oddělující skutečný a virtuální svět, je možné ovládat programy bezkontaktně, ale při zachování pocitu doteku. Technologie hmatového ovládání informačního systému vyvinutá ve spolupráci s laboratoří ze Silicon Valley je bezprecedentní. Díky vytváření inteligentního trojrozměrného ultrazvuku máte pocit, že se dotýkáte tvarů a textur ve zcela prázdném prostoru. Toto rozšířené ovládání gest vytváří přirozenou hmatovou zpětnou vazbu, která umožňuje snadnou a současně magickou interakci.
Ze spojení know-how francouzského luxusu a nových ušlechtilých materiálů se zrodil Future CraftPruh přístrojové desky a opěradla sedadel jsou potaženy intarzovanou slámou. Tento tvarovaný materiál představuje dokonalou alchymii mezi luxusním zpracováním a snahou o udržitelnost. Sláma, běžný a skromný materiál, se stává díky jedinečnému know-how pařížského ateliéru známkou ušlechtilé kvality.
Pří výrobě velkých sedadel potažených bavlněným saténem byla použita technologie pěny s vysokou hustotou, která zajišťuje vynikající komfort. Povrch je díky velmi jemné vazbě tkaniny hladký a současně velice pevný a měkký.
Ve dveřích byla použita technická tkanina z mikrovlákna tvořeného třemi materiály, která obsahuje obrovské množství průhledných vláken a přivádí do kabiny okolní světlo. Unikátní způsob propletení, jenž je dílem výjimečného řemeslnického mistra, v sobě spojuje umění s technologií.
Intarzovaná slámaSláma, tento nejskromnější materiál ze všech, se opět stala nástrojem luxusu. Tradice, vycházející z technik 17. století, zaujímá díky ateliéru Lison de Caunes přední místo v dekorativním umění. Žitná sláma, vyrobená na míru pro interiér vozu DS AERO SPORT LOUNGE, jiskří na dotek a hází kolem sebe třpytivé odlesky. Surovina je přírodní a existuje v hojném množství. Pěstuje se a sklízí tradičním způsobem v Burgundsku, poté se suší a barví. Následně se starodávným postupem stonek rozštípne, matná strana se naklíží a v ohybu se zploští. Díky přírodnímu silikátovému laku je sláma odolná vůči teplu a vodě.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?