DS AERO SPORT LOUNGE představuje nový tvar automobilu s cílem využít jeho aerodynamickou účinnost jako hybatele avantgardy a objekt touhy. Posouvá hranice automobilového luxusu v technologicky vyspělém a současně elegantním prostředí, kde mizí displej, aby vytvořil prostor pro vysoce kvalitní materiály. V kokpitu se objevuje výsledek filozofie DS Future Craft, využívající nové know-how v oblasti použití intarzované slámy, bavlněného saténu a prosvětleného trojrozměrného protkávání.
Duch inovacíVyšší pozice za volantem, skvělá viditelnost a prvotřídní komfort v kombinaci s aerodynamickou a technickou účinností a dechberoucím designem. Charakter vozu DS AERO SPORT LOUNGE je jedinečný. Reaguje na velmi aktuální problém: jak zajistit novou účinnost, a nevzdat se přitom charakteru a síly designu.
Nové předpisy vyžadují předefinování tvaru karoserie a dopadu každého vozu na životní prostředí. DS AERO SPORT LOUNGE je jedinečnou odpovědí na řadu problémů.
DS Automobiles přivádí s vozem DS AERO SPORT LOUNGE do života nový tvar automobilu. Tento koncepční vůz je útulný i elegantní, odměřený i velkorysý, inteligentní i poetický, a předjímá tak naši budoucnost. DS AERO SPORT LOUNGE svými proporcemi a tvarem karoserie směřuje proudění vzduchu tak, aby bylo dosažení optimální aerodynamické účinnosti. Jeho délka (500 cm) a prudce se svažující linie střechy snižují odpor vzduchu, který je veden z přední rovné mřížky přes velká vzduchem tvarovaná 23" kola do bočních aerodynamických prvků.
Profil je charakterizován osvětleným nápisem E-Tense, což je symbol elektromotoru o výkonu 500 kW (680 k) spojeného s baterií 110kWh nové generace umístěnou v podlaze, jenž zajišťuje dojezd je více než 650 km. Tato technologie využívající zkušenosti ve Formuli E nabízí úžasnou akceleraci z 0 na 100 km / h za pouhé 2,8 sekundy.
Maska chladiče se stává obrazovkou kolem loga a osvětleného nápisu DS Automobiles. Za sklem z kompozitního materiálu jsou jako oči skrytá čidla snímající vozovku a dodávající počítačům terabajty informací. Na obou stranách jsou umístěny světlomety DS Matrix LED Vision s denními světly a světelnými závěsy DS Light Veil, které ukazují, jak bude v budoucnosti vypadat podpis DS.
Cestování se stává uměnímAutomobilová revoluce probíhá také v interiérech vozů. Společnost DS Automobiles se inspirovala svou historií a svými úspěchy a vytvořila zcela nový interiér „cestovního stroje“. Obrazovky, které hrály přední místo ve většině koncepčních a sériových vozů, zde zcela vymizely.
Před posádkou jsou umístěny dva široké pruhy vytvářející vzdušný tvar, podobný leteckému kokpitu. Spodní část pokrytá bavlněným saténem slouží jako místo pro promítání informací z horního pruhu. Povrch oživují prvky nezbytné pro navigaci nebo objevování nových forem infotainmentu a sdílení. Sloučení informací a zábavy získává dokonalý smysl bez překážek dotykových displejů.
Na obou stranách se objevují obrazovky sloužící jako digitální zpětná zrcátka a zahrnující všechny ovládací prvky konfigurace a komfortních funkcí. Každý má stejně jako při cestování v první třídy svou vlastní obrazovku. Prvky potřebné pro řízení jsou promítány na čelní sklo za využití rozšířené reality.
Mezi sedadly slouží prostřední loketní opěrka jako průvodce. Snímá, interpretuje a reaguje na každý pohyb ruky. DS AERO SPORT LOUNGE nabízí díky technologickému partnerství s Ultraleap, start-upem se sídlem v Silicon Valley, svou vizi budoucích interakcí v kabinách vozů. Ruka využívající systémy Leap Motion a Ultrahaptics provádí gesta a dostává senzorickou odpověď. Senzory detekují každý pohyb a malé reproduktory vysílají vlny, které jsou pociťovány na dotek jako určitá hmota.
Metody interakce s prostředím jsou stále jednodušší a představují obrovskou změnu, odklon od online světa až k touze se zcela odpojit. Pojetí času v DS AERO SPORT LOUNGE se liší v závislosti na tom, zda se chcete soustředit na řízení, zábavu nebo na nekonečno cesty.
Iris, umělá inteligence vozu DS AERO SPORT LOUNGE, má své místo uprostřed palubní desky a umožňuje vše ovládat jednoduchou konverzací.
UltrazvukVe světě, který stále více stírá bariéru oddělující skutečný a virtuální svět, je možné ovládat programy bezkontaktně, ale při zachování pocitu doteku. Technologie hmatového ovládání informačního systému vyvinutá ve spolupráci s laboratoří ze Silicon Valley je bezprecedentní. Díky vytváření inteligentního trojrozměrného ultrazvuku máte pocit, že se dotýkáte tvarů a textur ve zcela prázdném prostoru. Toto rozšířené ovládání gest vytváří přirozenou hmatovou zpětnou vazbu, která umožňuje snadnou a současně magickou interakci.
Ze spojení know-how francouzského luxusu a nových ušlechtilých materiálů se zrodil Future CraftPruh přístrojové desky a opěradla sedadel jsou potaženy intarzovanou slámou. Tento tvarovaný materiál představuje dokonalou alchymii mezi luxusním zpracováním a snahou o udržitelnost. Sláma, běžný a skromný materiál, se stává díky jedinečnému know-how pařížského ateliéru známkou ušlechtilé kvality.
Pří výrobě velkých sedadel potažených bavlněným saténem byla použita technologie pěny s vysokou hustotou, která zajišťuje vynikající komfort. Povrch je díky velmi jemné vazbě tkaniny hladký a současně velice pevný a měkký.
Ve dveřích byla použita technická tkanina z mikrovlákna tvořeného třemi materiály, která obsahuje obrovské množství průhledných vláken a přivádí do kabiny okolní světlo. Unikátní způsob propletení, jenž je dílem výjimečného řemeslnického mistra, v sobě spojuje umění s technologií.
Intarzovaná slámaSláma, tento nejskromnější materiál ze všech, se opět stala nástrojem luxusu. Tradice, vycházející z technik 17. století, zaujímá díky ateliéru Lison de Caunes přední místo v dekorativním umění. Žitná sláma, vyrobená na míru pro interiér vozu DS AERO SPORT LOUNGE, jiskří na dotek a hází kolem sebe třpytivé odlesky. Surovina je přírodní a existuje v hojném množství. Pěstuje se a sklízí tradičním způsobem v Burgundsku, poté se suší a barví. Následně se starodávným postupem stonek rozštípne, matná strana se naklíží a v ohybu se zploští. Díky přírodnímu silikátovému laku je sláma odolná vůči teplu a vodě.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.