DS AERO SPORT LOUNGE představuje nový tvar automobilu s cílem využít jeho aerodynamickou účinnost jako hybatele avantgardy a objekt touhy. Posouvá hranice automobilového luxusu v technologicky vyspělém a současně elegantním prostředí, kde mizí displej, aby vytvořil prostor pro vysoce kvalitní materiály. V kokpitu se objevuje výsledek filozofie DS Future Craft, využívající nové know-how v oblasti použití intarzované slámy, bavlněného saténu a prosvětleného trojrozměrného protkávání.
Duch inovacíVyšší pozice za volantem, skvělá viditelnost a prvotřídní komfort v kombinaci s aerodynamickou a technickou účinností a dechberoucím designem. Charakter vozu DS AERO SPORT LOUNGE je jedinečný. Reaguje na velmi aktuální problém: jak zajistit novou účinnost, a nevzdat se přitom charakteru a síly designu.
Nové předpisy vyžadují předefinování tvaru karoserie a dopadu každého vozu na životní prostředí. DS AERO SPORT LOUNGE je jedinečnou odpovědí na řadu problémů.
DS Automobiles přivádí s vozem DS AERO SPORT LOUNGE do života nový tvar automobilu. Tento koncepční vůz je útulný i elegantní, odměřený i velkorysý, inteligentní i poetický, a předjímá tak naši budoucnost. DS AERO SPORT LOUNGE svými proporcemi a tvarem karoserie směřuje proudění vzduchu tak, aby bylo dosažení optimální aerodynamické účinnosti. Jeho délka (500 cm) a prudce se svažující linie střechy snižují odpor vzduchu, který je veden z přední rovné mřížky přes velká vzduchem tvarovaná 23" kola do bočních aerodynamických prvků.
Profil je charakterizován osvětleným nápisem E-Tense, což je symbol elektromotoru o výkonu 500 kW (680 k) spojeného s baterií 110kWh nové generace umístěnou v podlaze, jenž zajišťuje dojezd je více než 650 km. Tato technologie využívající zkušenosti ve Formuli E nabízí úžasnou akceleraci z 0 na 100 km / h za pouhé 2,8 sekundy.
Maska chladiče se stává obrazovkou kolem loga a osvětleného nápisu DS Automobiles. Za sklem z kompozitního materiálu jsou jako oči skrytá čidla snímající vozovku a dodávající počítačům terabajty informací. Na obou stranách jsou umístěny světlomety DS Matrix LED Vision s denními světly a světelnými závěsy DS Light Veil, které ukazují, jak bude v budoucnosti vypadat podpis DS.
Cestování se stává uměnímAutomobilová revoluce probíhá také v interiérech vozů. Společnost DS Automobiles se inspirovala svou historií a svými úspěchy a vytvořila zcela nový interiér „cestovního stroje“. Obrazovky, které hrály přední místo ve většině koncepčních a sériových vozů, zde zcela vymizely.
Před posádkou jsou umístěny dva široké pruhy vytvářející vzdušný tvar, podobný leteckému kokpitu. Spodní část pokrytá bavlněným saténem slouží jako místo pro promítání informací z horního pruhu. Povrch oživují prvky nezbytné pro navigaci nebo objevování nových forem infotainmentu a sdílení. Sloučení informací a zábavy získává dokonalý smysl bez překážek dotykových displejů.
Na obou stranách se objevují obrazovky sloužící jako digitální zpětná zrcátka a zahrnující všechny ovládací prvky konfigurace a komfortních funkcí. Každý má stejně jako při cestování v první třídy svou vlastní obrazovku. Prvky potřebné pro řízení jsou promítány na čelní sklo za využití rozšířené reality.
Mezi sedadly slouží prostřední loketní opěrka jako průvodce. Snímá, interpretuje a reaguje na každý pohyb ruky. DS AERO SPORT LOUNGE nabízí díky technologickému partnerství s Ultraleap, start-upem se sídlem v Silicon Valley, svou vizi budoucích interakcí v kabinách vozů. Ruka využívající systémy Leap Motion a Ultrahaptics provádí gesta a dostává senzorickou odpověď. Senzory detekují každý pohyb a malé reproduktory vysílají vlny, které jsou pociťovány na dotek jako určitá hmota.
Metody interakce s prostředím jsou stále jednodušší a představují obrovskou změnu, odklon od online světa až k touze se zcela odpojit. Pojetí času v DS AERO SPORT LOUNGE se liší v závislosti na tom, zda se chcete soustředit na řízení, zábavu nebo na nekonečno cesty.
Iris, umělá inteligence vozu DS AERO SPORT LOUNGE, má své místo uprostřed palubní desky a umožňuje vše ovládat jednoduchou konverzací.
UltrazvukVe světě, který stále více stírá bariéru oddělující skutečný a virtuální svět, je možné ovládat programy bezkontaktně, ale při zachování pocitu doteku. Technologie hmatového ovládání informačního systému vyvinutá ve spolupráci s laboratoří ze Silicon Valley je bezprecedentní. Díky vytváření inteligentního trojrozměrného ultrazvuku máte pocit, že se dotýkáte tvarů a textur ve zcela prázdném prostoru. Toto rozšířené ovládání gest vytváří přirozenou hmatovou zpětnou vazbu, která umožňuje snadnou a současně magickou interakci.
Ze spojení know-how francouzského luxusu a nových ušlechtilých materiálů se zrodil Future CraftPruh přístrojové desky a opěradla sedadel jsou potaženy intarzovanou slámou. Tento tvarovaný materiál představuje dokonalou alchymii mezi luxusním zpracováním a snahou o udržitelnost. Sláma, běžný a skromný materiál, se stává díky jedinečnému know-how pařížského ateliéru známkou ušlechtilé kvality.
Pří výrobě velkých sedadel potažených bavlněným saténem byla použita technologie pěny s vysokou hustotou, která zajišťuje vynikající komfort. Povrch je díky velmi jemné vazbě tkaniny hladký a současně velice pevný a měkký.
Ve dveřích byla použita technická tkanina z mikrovlákna tvořeného třemi materiály, která obsahuje obrovské množství průhledných vláken a přivádí do kabiny okolní světlo. Unikátní způsob propletení, jenž je dílem výjimečného řemeslnického mistra, v sobě spojuje umění s technologií.
Intarzovaná slámaSláma, tento nejskromnější materiál ze všech, se opět stala nástrojem luxusu. Tradice, vycházející z technik 17. století, zaujímá díky ateliéru Lison de Caunes přední místo v dekorativním umění. Žitná sláma, vyrobená na míru pro interiér vozu DS AERO SPORT LOUNGE, jiskří na dotek a hází kolem sebe třpytivé odlesky. Surovina je přírodní a existuje v hojném množství. Pěstuje se a sklízí tradičním způsobem v Burgundsku, poté se suší a barví. Následně se starodávným postupem stonek rozštípne, matná strana se naklíží a v ohybu se zploští. Díky přírodnímu silikátovému laku je sláma odolná vůči teplu a vodě.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?