Dacia je připravena zahájit novou kapitolu své historie uvedením čistě elektrického modelu. Mělo by se jednat o nejlevnější EV na trhu.
Za pouhých 15 let Dacia otřásla světem automobilového průmyslu. Od pro značku přelomového Loganu, po pozdější úspěšné SUV Duster. Značka se v průběhu času mění, přitom ale přesto zůstává věrná svým původním hodnotám: jednoduchým, moderním, spolehlivým a robustním vozidlům za přiměřenou cenu. S prodejem 6,5 milionů vozů se Dacie stal lídr v oblasti soukromého prodeje.
Elektrický showcar Dacia Spring má v souladu s vizí skupiny Groupe Renault poskytovat cenově dostupnou a udržitelnou mobilitu, vhodnou pro širokou skupinu zákazníků. Dacia Spring je plně elektrickým čtyřmístným městským vozem. Lehký a kompaktní model bude mít dojezd přes 200 km ve WLTP, což zaručuje všestrannost pro městské a příměstské použití.
Dacia Spring je městským automobilem, nastavující nové trendy. Šedá karoserie je oživena matným oranžovým lakováním. Díky stylu SUV a kompaktním rozměrům se z něj stává ideální vozidlo pro každodenní použití v městské džungli.
Zvláštní pozornost byla věnována světlům. Na přídi jsou FUL LED světlomety. Na zádi našli své místo LED světla vytvářejí efekt „dvojitého Y“. Tyto vizuální efekty označují budoucnost světelné identity společnosti Dacia.
Dle vyjádření automobilky je Dacia Spring ideálním řešením pro nové služby mobility, jako jsou sdílené vozy. Jeho standardní verze bude proto nabízena také pro tento trh, na kterém má Groupe Renault největší evropskou flotilu s elektromobily v Evropě ( ZOE, Kangoo ZE, Twingo ZE a Twizy).
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?