Dacia je připravena zahájit novou kapitolu své historie uvedením čistě elektrického modelu. Mělo by se jednat o nejlevnější EV na trhu.
Za pouhých 15 let Dacia otřásla světem automobilového průmyslu. Od pro značku přelomového Loganu, po pozdější úspěšné SUV Duster. Značka se v průběhu času mění, přitom ale přesto zůstává věrná svým původním hodnotám: jednoduchým, moderním, spolehlivým a robustním vozidlům za přiměřenou cenu. S prodejem 6,5 milionů vozů se Dacie stal lídr v oblasti soukromého prodeje.
Elektrický showcar Dacia Spring má v souladu s vizí skupiny Groupe Renault poskytovat cenově dostupnou a udržitelnou mobilitu, vhodnou pro širokou skupinu zákazníků. Dacia Spring je plně elektrickým čtyřmístným městským vozem. Lehký a kompaktní model bude mít dojezd přes 200 km ve WLTP, což zaručuje všestrannost pro městské a příměstské použití.
Dacia Spring je městským automobilem, nastavující nové trendy. Šedá karoserie je oživena matným oranžovým lakováním. Díky stylu SUV a kompaktním rozměrům se z něj stává ideální vozidlo pro každodenní použití v městské džungli.
Zvláštní pozornost byla věnována světlům. Na přídi jsou FUL LED světlomety. Na zádi našli své místo LED světla vytvářejí efekt „dvojitého Y“. Tyto vizuální efekty označují budoucnost světelné identity společnosti Dacia.
Dle vyjádření automobilky je Dacia Spring ideálním řešením pro nové služby mobility, jako jsou sdílené vozy. Jeho standardní verze bude proto nabízena také pro tento trh, na kterém má Groupe Renault největší evropskou flotilu s elektromobily v Evropě ( ZOE, Kangoo ZE, Twingo ZE a Twizy).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?