Dacia je připravena zahájit novou kapitolu své historie uvedením čistě elektrického modelu. Mělo by se jednat o nejlevnější EV na trhu.
Za pouhých 15 let Dacia otřásla světem automobilového průmyslu. Od pro značku přelomového Loganu, po pozdější úspěšné SUV Duster. Značka se v průběhu času mění, přitom ale přesto zůstává věrná svým původním hodnotám: jednoduchým, moderním, spolehlivým a robustním vozidlům za přiměřenou cenu. S prodejem 6,5 milionů vozů se Dacie stal lídr v oblasti soukromého prodeje.
Elektrický showcar Dacia Spring má v souladu s vizí skupiny Groupe Renault poskytovat cenově dostupnou a udržitelnou mobilitu, vhodnou pro širokou skupinu zákazníků. Dacia Spring je plně elektrickým čtyřmístným městským vozem. Lehký a kompaktní model bude mít dojezd přes 200 km ve WLTP, což zaručuje všestrannost pro městské a příměstské použití.
Dacia Spring je městským automobilem, nastavující nové trendy. Šedá karoserie je oživena matným oranžovým lakováním. Díky stylu SUV a kompaktním rozměrům se z něj stává ideální vozidlo pro každodenní použití v městské džungli.
Zvláštní pozornost byla věnována světlům. Na přídi jsou FUL LED světlomety. Na zádi našli své místo LED světla vytvářejí efekt „dvojitého Y“. Tyto vizuální efekty označují budoucnost světelné identity společnosti Dacia.
Dle vyjádření automobilky je Dacia Spring ideálním řešením pro nové služby mobility, jako jsou sdílené vozy. Jeho standardní verze bude proto nabízena také pro tento trh, na kterém má Groupe Renault největší evropskou flotilu s elektromobily v Evropě ( ZOE, Kangoo ZE, Twingo ZE a Twizy).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?