Proč se propadl prodej osobních automobilů v roce 2019?
Český trh s novými auty v roce 2019 zaznamenal 4,4 procentní pokles. Bylo prodáno, přesněji z hlediska statistik zaregistrováno 249 915 nových aut, to je o 11 522 osobních vozidel méně než v předcházejícím roce 2018. Zároveň je to nejhorší prodejní výsledek od roku 2015.
PRODEJE DLE ZNAČEK v roce 2019
PRODEJE DLE TYPU v roce 2019
PRODEJE DLE OBCHODNÍ KATEGORIE v roce 2019
Důvodů pro pokles prodejů je více, český trh je především extrémně citlivý na ceny a zdražení vozidel v důsledku technického zlepšování motorů za účelem splnění nových emisních norem přineslo pokles prodeje nových aut již druhý rok po sobě.
Hlavními faktory způsobujícími tento pokles jsou:
1. ZDRAŽOVÁNÍ VOZIDEL
2. NEJISTOTA SPOTŘEBITELŮ VYVOLANÁ MEDIÁLNÍMI ÚTOKY NA DIESEL A CELKOVĚ SPALOVACÍ MOTORY
3. EKONOMY ZDŮRAZŇOVANÁ NASTUPUJÍCÍ HROZBA RECESE
V důsledku to znamená prodloužení životního cyklu stávajících vozidel u spotřebitele. Proč by pořizoval nové vozidlo, když nepřináší v porovnání s podstatně zvýšenou cenou odpovídající přidanou hodnotu z hlediska spotřebitele?
Zdroj: SDA
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?