Proč se propadl prodej osobních automobilů v roce 2019?
Český trh s novými auty v roce 2019 zaznamenal 4,4 procentní pokles. Bylo prodáno, přesněji z hlediska statistik zaregistrováno 249 915 nových aut, to je o 11 522 osobních vozidel méně než v předcházejícím roce 2018. Zároveň je to nejhorší prodejní výsledek od roku 2015.
PRODEJE DLE ZNAČEK v roce 2019
PRODEJE DLE TYPU v roce 2019
PRODEJE DLE OBCHODNÍ KATEGORIE v roce 2019
Důvodů pro pokles prodejů je více, český trh je především extrémně citlivý na ceny a zdražení vozidel v důsledku technického zlepšování motorů za účelem splnění nových emisních norem přineslo pokles prodeje nových aut již druhý rok po sobě.
Hlavními faktory způsobujícími tento pokles jsou:
1. ZDRAŽOVÁNÍ VOZIDEL
2. NEJISTOTA SPOTŘEBITELŮ VYVOLANÁ MEDIÁLNÍMI ÚTOKY NA DIESEL A CELKOVĚ SPALOVACÍ MOTORY
3. EKONOMY ZDŮRAZŇOVANÁ NASTUPUJÍCÍ HROZBA RECESE
V důsledku to znamená prodloužení životního cyklu stávajících vozidel u spotřebitele. Proč by pořizoval nové vozidlo, když nepřináší v porovnání s podstatně zvýšenou cenou odpovídající přidanou hodnotu z hlediska spotřebitele?
Zdroj: SDA
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.