Doslova senzaci způsobilo spuštění dotačního programu na nákup elektromobilů a plug-in hybridů na Slovensku. Potvrdilo se tak do jisté míry, že zprávy o nezájmu o nákup a provoz elektromobilů jsou falešné.
Vycházely z faktu, že dotační program na nákup elektromobilu a plug-in hybridů v roce 2016 nebyl zcela úspěšný. Tehdy se dotace přes 5,2 milionu euro (téměř 133 milionů Kč) nepodařilo vyčerpat ani v prodlouženém termínu.
Letošní dotace byla určená pro širokou veřejnost zahrnující veřejnou správu, podnikatele, fyzické nepodnikající osoby - občany. Zahrnovala vozidla kategorie M1 a N1 v provedení bateriový elektromobil a plug-in Hybrid. Slovenský stát přispíval 8000 euro (204 000 Kč) na nákup bateriového elektromobilu a na plug-in hybrid 5000 euro (127 500 Kč).
A tato forma dotace se velmi osvědčila. Slováci krátce po spuštění dotačního programu vyčerpali vyčleněné dotace v hodnotě 6 milionů euro (153 milionů Kč).
Úspěšní žadatelé budou mít po podpisu smlouvy rok na to, aby dotaci vyčerpali. Další zájemci byli zařazení na čekací listinu a je tedy pravděpodobné, že se v krátké době objeví další dotační program.
Přístup slovenské vlády k elektromobilitě lze označit za příkladný a jde ruku v ruce s úsilím ostatních vyspělých evropských zemí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.