Doslova senzaci způsobilo spuštění dotačního programu na nákup elektromobilů a plug-in hybridů na Slovensku. Potvrdilo se tak do jisté míry, že zprávy o nezájmu o nákup a provoz elektromobilů jsou falešné.
Vycházely z faktu, že dotační program na nákup elektromobilu a plug-in hybridů v roce 2016 nebyl zcela úspěšný. Tehdy se dotace přes 5,2 milionu euro (téměř 133 milionů Kč) nepodařilo vyčerpat ani v prodlouženém termínu.
Letošní dotace byla určená pro širokou veřejnost zahrnující veřejnou správu, podnikatele, fyzické nepodnikající osoby - občany. Zahrnovala vozidla kategorie M1 a N1 v provedení bateriový elektromobil a plug-in Hybrid. Slovenský stát přispíval 8000 euro (204 000 Kč) na nákup bateriového elektromobilu a na plug-in hybrid 5000 euro (127 500 Kč).
A tato forma dotace se velmi osvědčila. Slováci krátce po spuštění dotačního programu vyčerpali vyčleněné dotace v hodnotě 6 milionů euro (153 milionů Kč).
Úspěšní žadatelé budou mít po podpisu smlouvy rok na to, aby dotaci vyčerpali. Další zájemci byli zařazení na čekací listinu a je tedy pravděpodobné, že se v krátké době objeví další dotační program.
Přístup slovenské vlády k elektromobilitě lze označit za příkladný a jde ruku v ruce s úsilím ostatních vyspělých evropských zemí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?