Hyundai odhalí na veletrhu SEMA 2019 koncepční vůz Veloster „Grappler“. Studie Grappler disponuje vyšší světlou výškou a vynikajícími nájezdovými úhly vpředu i vzadu. Díky tomu nabízí výjimečné terénní vlastnosti.
Pro příď i záď studie Veloster Grappler byly vyvinuty na míru střižené spodní ochranné panely, které zajišťují ochranu také v náročných terénních podmínkách. Velké terénní pneumatiky a kola Method Racing, inspirovaná světem soutěžních automobilů, dodávají vozu hrozivý vzhled, ale důležitou roli hrají také z hlediska funkčnosti. Komponenty poslední části výfukové soustavy za systémem katalyzátorů dodala společnost Borla a díky nim jízdu doprovází nezaměnitelná zvuková kulisa.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Rozměrný náklad lze připevnit ke střešnímu nosiči Thule, na němž je vpředu umístěn vysokovýkonný osvětlovací systém Baja Designs. K dispozici jsou rovněž střešní svítilny pro nejrůznější účely, od dálkových světel pro rychlou jízdu pouští až po pracovní osvětlení základního tábora.
Veloster Grappler je díky tomu připraven i na nejrůznější nečekané situace, které se mohou během dobrodružných výprav vyskytnout. Na střešní nosič lze umístit odnímatelný solární panel Goal Zero, který při jízdách na odlehlá místa napájí přenosný akumulátor elektrické energie, uložený v interiéru. Speciální plastové díly pro ochranu karoserie jsou doplněny exkluzivním barevným designem s motivy značky Hyundai. Během jízdy v horkém počasí je teplo z motorového prostoru účinně odváděno ventilačními otvory v kapotě Seibon z uhlíkového kompozitu.
Zaměření na funkční robustnost pokračuje také v interiéru. Integrovaný výztužný rám poskytuje ochranu posádce a usnadňuje montáž plnohodnotného náhradního kola s pneumatikou. V interiéru jsou uloženy speciální vyprošťovací rohože pro jízdu v písečném terénu, velká lopata, přenosný akumulátor Goal Zero, bohatě dimenzovaná sada nářadí, lékárnička, stan Napier, držáky Scosche, kvalitní přenosné svítilny Goal Zero a nechybí ani prémiová sedadla Recaro, čalouněná tkaninou s klasickým vzorem kohoutí stopy. Vnější osvětlení se ovládá prostřednictvím speciálně navrženého panelu. Funkčnost vozidla završuje originální příslušenství Hyundai, které zahrnuje sportovní pedály, sportovní řadicí páku, odolné podlahové rohože, dekorační osvětlení prostoru pro nohy a systém pro zajištění zavazadel.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.