Hyundai odhalí na veletrhu SEMA 2019 koncepční vůz Veloster „Grappler“. Studie Grappler disponuje vyšší světlou výškou a vynikajícími nájezdovými úhly vpředu i vzadu. Díky tomu nabízí výjimečné terénní vlastnosti.
Pro příď i záď studie Veloster Grappler byly vyvinuty na míru střižené spodní ochranné panely, které zajišťují ochranu také v náročných terénních podmínkách. Velké terénní pneumatiky a kola Method Racing, inspirovaná světem soutěžních automobilů, dodávají vozu hrozivý vzhled, ale důležitou roli hrají také z hlediska funkčnosti. Komponenty poslední části výfukové soustavy za systémem katalyzátorů dodala společnost Borla a díky nim jízdu doprovází nezaměnitelná zvuková kulisa.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Rozměrný náklad lze připevnit ke střešnímu nosiči Thule, na němž je vpředu umístěn vysokovýkonný osvětlovací systém Baja Designs. K dispozici jsou rovněž střešní svítilny pro nejrůznější účely, od dálkových světel pro rychlou jízdu pouští až po pracovní osvětlení základního tábora.
Veloster Grappler je díky tomu připraven i na nejrůznější nečekané situace, které se mohou během dobrodružných výprav vyskytnout. Na střešní nosič lze umístit odnímatelný solární panel Goal Zero, který při jízdách na odlehlá místa napájí přenosný akumulátor elektrické energie, uložený v interiéru. Speciální plastové díly pro ochranu karoserie jsou doplněny exkluzivním barevným designem s motivy značky Hyundai. Během jízdy v horkém počasí je teplo z motorového prostoru účinně odváděno ventilačními otvory v kapotě Seibon z uhlíkového kompozitu.
Zaměření na funkční robustnost pokračuje také v interiéru. Integrovaný výztužný rám poskytuje ochranu posádce a usnadňuje montáž plnohodnotného náhradního kola s pneumatikou. V interiéru jsou uloženy speciální vyprošťovací rohože pro jízdu v písečném terénu, velká lopata, přenosný akumulátor Goal Zero, bohatě dimenzovaná sada nářadí, lékárnička, stan Napier, držáky Scosche, kvalitní přenosné svítilny Goal Zero a nechybí ani prémiová sedadla Recaro, čalouněná tkaninou s klasickým vzorem kohoutí stopy. Vnější osvětlení se ovládá prostřednictvím speciálně navrženého panelu. Funkčnost vozidla završuje originální příslušenství Hyundai, které zahrnuje sportovní pedály, sportovní řadicí páku, odolné podlahové rohože, dekorační osvětlení prostoru pro nohy a systém pro zajištění zavazadel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.