Společnost MITSUBISHI dnes na Tokijském autosalonu odhalila malý elektrifikovaný koncept MI-TECH CONCEPT ve stylu SUV. Koncept vyjadřuje filosofii značky Mitsubishi „Drive Your Ambition“ prostřednictvím nového lehkého a kompaktního pohonu PHEV, elektrického systému pohonu 4WD se čtveřicí elektromotorů, vyspělých systémů na podporu řízení a preventivních bezpečnostních technologií.
Sportovní design připomínající buginuZa studií MI-TECH CONCEPT stála idea „stimulovat v řidiči dobrodružnou povahu“; vůz byl proto navržen se sportovní karoserií připomínající buginu, zhmotňující samotnou podstatu značky Mitsubishi.
Pokrokový duch elektromobilu je vyjádřen světle modrým lakem karoserie a sekundárním měděným odstínem v motivu cívky elektromotoru na masce chladiče, ve vnitřní části kol a v interiéru.
U přední partie se uplatnilo nové designové pojetí charakteristického dynamického štítu (Dynamic Shield). Objevuje se zde matný olověný odstín uprostřed masky chladiče a měď coby vedlejší odstín pro působivější důraz na elektrifikaci pohonu tohoto vozu. Do přední partie jsou zabudovány světlomety ve tvaru T ke zdůraznění vnějšího vzhledu.
Hliníkový ochranný kryt po obou stranách spodní části nárazníku chrání karoserii, zatímco jeho prostřední část slouží jako přívod vzduchu.
Nápadně vytažené a zvýšené lemy blatníků na bocích vozu společně s velkými pneumatikami poukazují na mimořádnou mobilitu i výkon SUV, stejně tak jako vynikající schopnosti v terénu. Design karoserie vyjadřuje velkolepost a energii – připomíná kovový ingot opracovaný na obráběcím stroji; nášlapné prahy „vytesané“ do boků zase vyvažují design s užitnými vlastnostmi.
Robustnost SUV při pohledu zezadu zdůrazňuje velký a výrazný šestiúhelník, zdánlivě vyřezaný z kovového ingotu. Koncová světla ve tvaru T používají stejný původní design jako na přídi vozidla.
Ke snadné ovladatelnosti přispívá horizontální přístrojový panel a funkční design. Horizontální motiv je ještě zdůrazněn křivkami v odstínu mědi na přístrojovém panelu. Nahoře nad středovým panelem jsou spínače ve tvaru klávesnice, opět v horizontální rovině; přední madlo funguje i jako opěrka pro dlaň ke snazšímu používání spínačů. Funkce jsou prezentovány intuitivně, jsou okamžitě srozumitelné i při rychlém pohledu a použití každého prvku potvrzuje zřetelná zpětná vazba.
Mitsubishi klade důraz na design, který řidiči dodává ještě větší pocit bezpečí. Na plochu čelního skla se graficky promítají veškeré důležité údaje, např. chování vozidla, rozpoznávání terénu a doporučení optimální stopy.
Lehké a kompaktní pohonné ústrojí PHEVElektrickou energii v rámci nového plug-in hybridního pohonu (PHEV) namísto klasického spalovacího motoru zajišťuje lehká a kompaktní plynová turbína. S rostoucími snahami o ochranu životního prostředí a v souladu s trendem downsizingu zkoumá tento koncept technologické možnosti zástavby hnacího ústrojí PHEV do malého SUV. Generátor na bázi plynové turbíny nabízí vysoký výkon v poměru k daným rozměrům a hmotnosti.
Další výhodou plynové turbíny je flexibilita co do používaného paliva (nafta, kerosin a líh), které lze zvolit v závislosti na regionu. Čisté jsou i zplodiny v souladu s nároky na ochranu životního prostředí a efektivní využívání energií.
Elektrický pohon 4WDMitsubishi si zakládá na spojení systému integrovaného řízení dynamiky vozidla S-AWC s pohonem všech kol pomocí čtveřice elektromotorů (Quad Motor 4WD) a jednotkami aktivní kontroly stáčení kolem svislé osy (AYC) na obou nápravách. Díky elektrickému ovládání brzdových třmenů je dále zaručena rychlá odezva a vysoká přesnost regulace hnací i brzdné síly na všech čtyřech kolech, stejně tak jako zlepšení vlastností z pohledu zatáčení a držení stopy. Pokud se při jízdě v terénu začnou dvě kola protáčet, díky schopnosti přenášet optimální hnací sílu na všechna čtyři kola vůz neuvízne, neboť síla se přenáší na zbývající dvě kola v kontaktu se zemí. Mitsubishi tak přináší požitek z bezpečné jízdy, kdy se řidič za všech podmínek cítí pevně spojen se svým vozidlem, ať již při každodenním dojíždění nebo překonávání nerovných úseků; opojný může být i nový zážitek při otáčení vozidla o 180°, kdy vůz dokáže otáčet levými a pravými koly v opačném směru.
Pokročilé technologie na podporu řízení a technologie preventivní bezpečnostiVůz je vybaven rozhraním HMI (Human Machine Interface) pro zobrazování nejrůznějších informací zjištěných pomocí senzorů, včetně vyspělých optických senzorů na čelním skle s podporou rozšířené reality (AR). Jelikož se na čelním skle s podporou AR zobrazují informace o voze, vozovce a okolní dopravě, může řidič přesně a pohotově rozhodovat i za zhoršené viditelnosti.
Koncept je také vybaven systémem MI-PILOT (příští generace technologie na podporu řízení) poskytuje řidiči podporu nejen na dálnicích a běžných silnicích, ale i v terénu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?