SUV jako atraktivní BUGINA. Mitsubishi představilo zajímavý MI-TECH CONCEPT

AutoRoad.cz, 23. října 2019, 23:38 Google+

Společnost MITSUBISHI dnes na Tokijském autosalonu odhalila malý elektrifikovaný koncept MI-TECH CONCEPT ve stylu SUV. Koncept vyjadřuje filosofii značky Mitsubishi „Drive Your Ambition“ prostřednictvím nového lehkého a kompaktního pohonu PHEV, elektrického systému pohonu 4WD se čtveřicí elektromotorů, vyspělých systémů na podporu řízení a preventivních bezpečnostních technologií.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mitsubishi představuje koncept malého plug-in hybridního elektrického SUV

Mitsubishi představuje koncept malého plug-in hybridního elektrického SUV | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

Sportovní design připomínající buginu
Za studií MI-TECH CONCEPT stála idea „stimulovat v řidiči dobrodružnou povahu“; vůz byl proto navržen se sportovní karoserií připomínající buginu, zhmotňující samotnou podstatu značky Mitsubishi.

Pokrokový duch elektromobilu je vyjádřen světle modrým lakem karoserie a sekundárním měděným odstínem v motivu cívky elektromotoru na masce chladiče, ve vnitřní části kol a v interiéru.

U přední partie se uplatnilo nové designové pojetí charakteristického dynamického štítu (Dynamic Shield). Objevuje se zde matný olověný odstín uprostřed masky chladiče a měď coby vedlejší odstín pro působivější důraz na elektrifikaci pohonu tohoto vozu. Do přední partie jsou zabudovány světlomety ve tvaru T ke zdůraznění vnějšího vzhledu.

img-responsive

Mitsubishi představilo koncept malého plug-in hybridního elektrického SUV | foto: Mitsubishi Motors

Hliníkový ochranný kryt po obou stranách spodní části nárazníku chrání karoserii, zatímco jeho prostřední část slouží jako přívod vzduchu.

Nápadně vytažené a zvýšené lemy blatníků na bocích vozu společně s velkými pneumatikami poukazují na mimořádnou mobilitu i výkon SUV, stejně tak jako vynikající schopnosti v terénu. Design karoserie vyjadřuje velkolepost a energii – připomíná kovový ingot opracovaný na obráběcím stroji; nášlapné prahy „vytesané“ do boků zase vyvažují design s užitnými vlastnostmi.

Robustnost SUV při pohledu zezadu zdůrazňuje velký a výrazný šestiúhelník, zdánlivě vyřezaný z kovového ingotu. Koncová světla ve tvaru T používají stejný původní design jako na přídi vozidla.

img-responsive

Mitsubishi představilo koncept malého plug-in hybridního elektrického SUV | foto: Mitsubishi Motors

Ke snadné ovladatelnosti přispívá horizontální přístrojový panel a funkční design. Horizontální motiv je ještě zdůrazněn křivkami v odstínu mědi na přístrojovém panelu. Nahoře nad středovým panelem jsou spínače ve tvaru klávesnice, opět v horizontální rovině; přední madlo funguje i jako opěrka pro dlaň ke snazšímu používání spínačů. Funkce jsou prezentovány intuitivně, jsou okamžitě srozumitelné i při rychlém pohledu a použití každého prvku potvrzuje zřetelná zpětná vazba.

Mitsubishi klade důraz na design, který řidiči dodává ještě větší pocit bezpečí. Na plochu čelního skla se graficky promítají veškeré důležité údaje, např. chování vozidla, rozpoznávání terénu a doporučení optimální stopy.

img-responsive

Mitsubishi představilo koncept malého plug-in hybridního elektrického SUV | foto: Mitsubishi Motors

Lehké a kompaktní pohonné ústrojí PHEV
Elektrickou energii v rámci nového plug-in hybridního pohonu (PHEV) namísto klasického spalovacího motoru zajišťuje lehká a kompaktní plynová turbína. S rostoucími snahami o ochranu životního prostředí a v souladu s trendem downsizingu zkoumá tento koncept technologické možnosti zástavby hnacího ústrojí PHEV do malého SUV. Generátor na bázi plynové turbíny nabízí vysoký výkon v poměru k daným rozměrům a hmotnosti.

Další výhodou plynové turbíny je flexibilita co do používaného paliva (nafta, kerosin a líh), které lze zvolit v závislosti na regionu. Čisté jsou i zplodiny v souladu s nároky na ochranu životního prostředí a efektivní využívání energií.

Elektrický pohon 4WD
Mitsubishi si zakládá na spojení systému integrovaného řízení dynamiky vozidla S-AWC s pohonem všech kol pomocí čtveřice elektromotorů (Quad Motor 4WD) a jednotkami aktivní kontroly stáčení kolem svislé osy (AYC) na obou nápravách. Díky elektrickému ovládání brzdových třmenů je dále zaručena rychlá odezva a vysoká přesnost regulace hnací i brzdné síly na všech čtyřech kolech, stejně tak jako zlepšení vlastností z pohledu zatáčení a držení stopy. Pokud se při jízdě v terénu začnou dvě kola protáčet, díky schopnosti přenášet optimální hnací sílu na všechna čtyři kola vůz neuvízne, neboť síla se přenáší na zbývající dvě kola v kontaktu se zemí. Mitsubishi tak přináší požitek z bezpečné jízdy, kdy se řidič za všech podmínek cítí pevně spojen se svým vozidlem, ať již při každodenním dojíždění nebo překonávání nerovných úseků; opojný může být i nový zážitek při otáčení vozidla o 180°, kdy vůz dokáže otáčet levými a pravými koly v opačném směru.

img-responsive

Mitsubishi představilo koncept malého plug-in hybridního elektrického SUV | foto: Mitsubishi Motors

Pokročilé technologie na podporu řízení a technologie preventivní bezpečnosti
Vůz je vybaven rozhraním HMI (Human Machine Interface) pro zobrazování nejrůznějších informací zjištěných pomocí senzorů, včetně vyspělých optických senzorů na čelním skle s podporou rozšířené reality (AR). Jelikož se na čelním skle s podporou AR zobrazují informace o voze, vozovce a okolní dopravě, může řidič přesně a pohotově rozhodovat i za zhoršené viditelnosti.

Koncept je také vybaven systémem MI-PILOT (příští generace technologie na podporu řízení) poskytuje řidiči podporu nejen na dálnicích a běžných silnicích, ale i v terénu.

Vytisknout

Diskuze: SUV jako atraktivní BUGINA. Mitsubishi představilo zajímavý MI-TECH CONCEPT

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Suzuki Swift

Suzuki vstupuje do hybridní éry, Swift a Ignis jsou nyní rychlejší a úspornější

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud