Společnost MITSUBISHI dnes na Tokijském autosalonu odhalila malý elektrifikovaný koncept MI-TECH CONCEPT ve stylu SUV. Koncept vyjadřuje filosofii značky Mitsubishi „Drive Your Ambition“ prostřednictvím nového lehkého a kompaktního pohonu PHEV, elektrického systému pohonu 4WD se čtveřicí elektromotorů, vyspělých systémů na podporu řízení a preventivních bezpečnostních technologií.
Sportovní design připomínající buginuZa studií MI-TECH CONCEPT stála idea „stimulovat v řidiči dobrodružnou povahu“; vůz byl proto navržen se sportovní karoserií připomínající buginu, zhmotňující samotnou podstatu značky Mitsubishi.
Pokrokový duch elektromobilu je vyjádřen světle modrým lakem karoserie a sekundárním měděným odstínem v motivu cívky elektromotoru na masce chladiče, ve vnitřní části kol a v interiéru.
U přední partie se uplatnilo nové designové pojetí charakteristického dynamického štítu (Dynamic Shield). Objevuje se zde matný olověný odstín uprostřed masky chladiče a měď coby vedlejší odstín pro působivější důraz na elektrifikaci pohonu tohoto vozu. Do přední partie jsou zabudovány světlomety ve tvaru T ke zdůraznění vnějšího vzhledu.
Hliníkový ochranný kryt po obou stranách spodní části nárazníku chrání karoserii, zatímco jeho prostřední část slouží jako přívod vzduchu.
Nápadně vytažené a zvýšené lemy blatníků na bocích vozu společně s velkými pneumatikami poukazují na mimořádnou mobilitu i výkon SUV, stejně tak jako vynikající schopnosti v terénu. Design karoserie vyjadřuje velkolepost a energii – připomíná kovový ingot opracovaný na obráběcím stroji; nášlapné prahy „vytesané“ do boků zase vyvažují design s užitnými vlastnostmi.
Robustnost SUV při pohledu zezadu zdůrazňuje velký a výrazný šestiúhelník, zdánlivě vyřezaný z kovového ingotu. Koncová světla ve tvaru T používají stejný původní design jako na přídi vozidla.
Ke snadné ovladatelnosti přispívá horizontální přístrojový panel a funkční design. Horizontální motiv je ještě zdůrazněn křivkami v odstínu mědi na přístrojovém panelu. Nahoře nad středovým panelem jsou spínače ve tvaru klávesnice, opět v horizontální rovině; přední madlo funguje i jako opěrka pro dlaň ke snazšímu používání spínačů. Funkce jsou prezentovány intuitivně, jsou okamžitě srozumitelné i při rychlém pohledu a použití každého prvku potvrzuje zřetelná zpětná vazba.
Mitsubishi klade důraz na design, který řidiči dodává ještě větší pocit bezpečí. Na plochu čelního skla se graficky promítají veškeré důležité údaje, např. chování vozidla, rozpoznávání terénu a doporučení optimální stopy.
Lehké a kompaktní pohonné ústrojí PHEVElektrickou energii v rámci nového plug-in hybridního pohonu (PHEV) namísto klasického spalovacího motoru zajišťuje lehká a kompaktní plynová turbína. S rostoucími snahami o ochranu životního prostředí a v souladu s trendem downsizingu zkoumá tento koncept technologické možnosti zástavby hnacího ústrojí PHEV do malého SUV. Generátor na bázi plynové turbíny nabízí vysoký výkon v poměru k daným rozměrům a hmotnosti.
Další výhodou plynové turbíny je flexibilita co do používaného paliva (nafta, kerosin a líh), které lze zvolit v závislosti na regionu. Čisté jsou i zplodiny v souladu s nároky na ochranu životního prostředí a efektivní využívání energií.
Elektrický pohon 4WDMitsubishi si zakládá na spojení systému integrovaného řízení dynamiky vozidla S-AWC s pohonem všech kol pomocí čtveřice elektromotorů (Quad Motor 4WD) a jednotkami aktivní kontroly stáčení kolem svislé osy (AYC) na obou nápravách. Díky elektrickému ovládání brzdových třmenů je dále zaručena rychlá odezva a vysoká přesnost regulace hnací i brzdné síly na všech čtyřech kolech, stejně tak jako zlepšení vlastností z pohledu zatáčení a držení stopy. Pokud se při jízdě v terénu začnou dvě kola protáčet, díky schopnosti přenášet optimální hnací sílu na všechna čtyři kola vůz neuvízne, neboť síla se přenáší na zbývající dvě kola v kontaktu se zemí. Mitsubishi tak přináší požitek z bezpečné jízdy, kdy se řidič za všech podmínek cítí pevně spojen se svým vozidlem, ať již při každodenním dojíždění nebo překonávání nerovných úseků; opojný může být i nový zážitek při otáčení vozidla o 180°, kdy vůz dokáže otáčet levými a pravými koly v opačném směru.
Pokročilé technologie na podporu řízení a technologie preventivní bezpečnostiVůz je vybaven rozhraním HMI (Human Machine Interface) pro zobrazování nejrůznějších informací zjištěných pomocí senzorů, včetně vyspělých optických senzorů na čelním skle s podporou rozšířené reality (AR). Jelikož se na čelním skle s podporou AR zobrazují informace o voze, vozovce a okolní dopravě, může řidič přesně a pohotově rozhodovat i za zhoršené viditelnosti.
Koncept je také vybaven systémem MI-PILOT (příští generace technologie na podporu řízení) poskytuje řidiči podporu nejen na dálnicích a běžných silnicích, ale i v terénu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?