Sportovní značka Volkswagen R zdobí v portfoliu modelů Volkswagen nejsportovnější verze, které poskytují svým majitelům adrenalinové zážitky při víkendových jízdách na závodních okruzích i veškerý komfort a bezpečnost pro rodinné využití.
Modely R jsou od roku 2002 doma na závodních okruzích a kromě výkonných motorů nabízejí všestrannou využitelnost v každodenním provozu a decentní vzhled s vytříbeným stylem. Portfolio zahrnovalo kromě čtyř generací modelu Golf R také modely Passat R36, Touareg R50, Scirocco R a Golf R Cabriolet. V současnosti je kromě modelů Golf R a Golf R Variant k dispozicitaké nový T-Roc R.
Volkswagen R se představením nového loga R vydává novým směrem. Jost Capito, generální ředitel společnosti Volkswagen R, k tomu říká: „Volkswagen R dodává značce Volkswagen emoce, které budeme v budoucnosti ještě více rozšiřovat a zintenzivňovat. Na strategické i provozní úrovni pracujeme na skvělých produktech a jedinečných zážitcích pro zákazníky.“
Symbolem dalšího vzestupu sportovní značky je nové logo R, které je modernější, čistější a purističtější. Nové logo R je redukováno na elementární prvky a může být flexibilně používáno zejména v digitálních médiích. Nové logo R bylo vyvinuto v designérském centru Volkswagen. Tým Klause Bischoffa pracoval na novém logu R společně s technickým vývojem a marketingovým týmem společnosti Volkswagen R.
Nové firemní logo se vyznačuje čistě vedenými tahy a zřetelně horizontálním uspořádáním s dynamickými křivkami. Výrazný zlom, tvořený jasnou diagonálou, umocňuje progresivnost značky. Dlouze protažené R zesiluje celkový dojem a vyjadřuje ambice značky Volkswagen definovat sportovní výkony a exkluzivitu budoucnosti.
Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, vysvětluje: „R-Line dodává našim modelům atletickou eleganci. Díky mnoha důkladně propracovaným detailům využíváme veškerý potenciál jejich designu. Nové logo R-Line je značkou této estetiky a sportovnosti. Podobně jako nové logo Volkswagenu získalo na čistotě a šarmu v emocionálním světě naší značky.“
Jost Capito zdůrazňuje: „S novými logy pro modely R a R-Line přichází také nová orientace značky Volkswagen R. Celý náš tým intenzivně pracuje na novém designu značky i našich produktů a těšíme se na jeho zavádění v širokém měřítku, které nás čeká v nadcházejících měsících.“
Prvním vozidlem, které ponese nově navržené logo R-Line, bude Atlas Cross Sport RLine pro Severní Ameriku. Model, představený jako koncepční vůz na jarním autosalonu v New Yorku, oslaví světovou premiéru 11. října 2019 v 16:00 SEČ.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.