Teprve před pár dny bylo oznámeno, že BMW ruší bez náhrady novou generací své modely i3 a i8. Nyní se nechalo slyšet, že se připravují elektrické verze pro příští generaci mnichovské vlajkové lodi řady 7. A to hned ve dvou výkonnostních variantách.
Na výběr bude BMW i7, což je čistý elektromobil s výkonem 410 kW (560 koní). Elektrická energie se bude ukrývat ve vysokonapěťových akumulátorech o kapacitě 100 kWh. Dle metodiky měření WLTP by při 100 % nabití měl dojezd dosáhnout 600 km.
Komu by výkon i7 byl málo, může sáhnout po špičkové verzi i7S. Její dva elektromotory nabídnou celkový výkon 500 kW (680 koní), čímž se stane nejsilnější řádou 7 v historii. Elektromotory mají pohánět obě nápravy, tudíž i7S bude 4x4. S tímto přívalem síly není důvod pochybovat, že bude rychlejší, než současné BMW M760Li, které sprintuje z 0-100 km/h v čase 3,9 s. Akumulátory zde mají mít celkovou kapacitou 120 kWh. Dojezdová vzdálenost má být stejná, jako u i7, tudíž 600 km.
Krom čisté elektrických verzí se počítá s plug-in hybridy. Ten základní má mít výkon 420 kW (přes 570 koní) a točivý moment s hodnotou 800 N.m. Nové generace BMW řady 7 se máme dočkat někdy na přelomu let 2021 a 2022. Udávané výkony zní opravdu úžasné a my doufáme, že BMW skutečně nabídne to, co nyní slibuje.
Vzhled budoucí "sedmičky" zatím není známý. Proto jsme si pro ilustraci dovolili vložit pár fotografií současné generace.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?