Teprve před pár dny bylo oznámeno, že BMW ruší bez náhrady novou generací své modely i3 a i8. Nyní se nechalo slyšet, že se připravují elektrické verze pro příští generaci mnichovské vlajkové lodi řady 7. A to hned ve dvou výkonnostních variantách.
Na výběr bude BMW i7, což je čistý elektromobil s výkonem 410 kW (560 koní). Elektrická energie se bude ukrývat ve vysokonapěťových akumulátorech o kapacitě 100 kWh. Dle metodiky měření WLTP by při 100 % nabití měl dojezd dosáhnout 600 km.
Komu by výkon i7 byl málo, může sáhnout po špičkové verzi i7S. Její dva elektromotory nabídnou celkový výkon 500 kW (680 koní), čímž se stane nejsilnější řádou 7 v historii. Elektromotory mají pohánět obě nápravy, tudíž i7S bude 4x4. S tímto přívalem síly není důvod pochybovat, že bude rychlejší, než současné BMW M760Li, které sprintuje z 0-100 km/h v čase 3,9 s. Akumulátory zde mají mít celkovou kapacitou 120 kWh. Dojezdová vzdálenost má být stejná, jako u i7, tudíž 600 km.
Krom čisté elektrických verzí se počítá s plug-in hybridy. Ten základní má mít výkon 420 kW (přes 570 koní) a točivý moment s hodnotou 800 N.m. Nové generace BMW řady 7 se máme dočkat někdy na přelomu let 2021 a 2022. Udávané výkony zní opravdu úžasné a my doufáme, že BMW skutečně nabídne to, co nyní slibuje.
Vzhled budoucí "sedmičky" zatím není známý. Proto jsme si pro ilustraci dovolili vložit pár fotografií současné generace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.