Teprve před pár dny bylo oznámeno, že BMW ruší bez náhrady novou generací své modely i3 a i8. Nyní se nechalo slyšet, že se připravují elektrické verze pro příští generaci mnichovské vlajkové lodi řady 7. A to hned ve dvou výkonnostních variantách.
Na výběr bude BMW i7, což je čistý elektromobil s výkonem 410 kW (560 koní). Elektrická energie se bude ukrývat ve vysokonapěťových akumulátorech o kapacitě 100 kWh. Dle metodiky měření WLTP by při 100 % nabití měl dojezd dosáhnout 600 km.
Komu by výkon i7 byl málo, může sáhnout po špičkové verzi i7S. Její dva elektromotory nabídnou celkový výkon 500 kW (680 koní), čímž se stane nejsilnější řádou 7 v historii. Elektromotory mají pohánět obě nápravy, tudíž i7S bude 4x4. S tímto přívalem síly není důvod pochybovat, že bude rychlejší, než současné BMW M760Li, které sprintuje z 0-100 km/h v čase 3,9 s. Akumulátory zde mají mít celkovou kapacitou 120 kWh. Dojezdová vzdálenost má být stejná, jako u i7, tudíž 600 km.
Krom čisté elektrických verzí se počítá s plug-in hybridy. Ten základní má mít výkon 420 kW (přes 570 koní) a točivý moment s hodnotou 800 N.m. Nové generace BMW řady 7 se máme dočkat někdy na přelomu let 2021 a 2022. Udávané výkony zní opravdu úžasné a my doufáme, že BMW skutečně nabídne to, co nyní slibuje.
Vzhled budoucí "sedmičky" zatím není známý. Proto jsme si pro ilustraci dovolili vložit pár fotografií současné generace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?