Mercedes GLE Coupe nebo BMW X6? Koho byste zvolili vy, kdybste nemuseli brát ohled na pořizovací cenu? Napište svůj názor...
Zatímco Evropané si mohou objednat nové GLE kupé s výkonnými dieselovými motory, americký trh má pouze jednu možnost: kupé AMG GLE53. Je poháněn stejným 3,0litrovým řadovým šesti válce, který se nachází v ostatních modelech AMG 53.
Na rozdíl od modelu X5 je novinka z Mnichova X6 k dispozici s pohonem zadních kol u základního modelu sDrive40i, který používá přeplňovaný 3,0 litrový řadový šestiválec s přeplňovaným turbodmychadlem. Špičkovým modelem je model X6 M50i - neexistuje žádný „běžný“ model 50i - poháněný motorem V-8 s 4,4 litry. Vyvine 523 koňských sil a točivý moment 553 lb-ft, a BMW říká, že stovky dosáhne za 4,1 sekundy. Všechny modely používají osmistupňovou automatickou převodovku již v základní výbavě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?