Dobře vidět a být viděn je pro bezpečný pohyb na silnici základ. Automobilky se proto předbíhají, kdo vytvoří lepší způsob osvětlení. Lexus se v tomto závodě už léta drží na čelní pozici a během prezentace nové verze modelu RX představil světu inovativní systém BladeScan, který zásadně zlepšuje viditelnost v noci a zvyšuje bezpečnost na silnicích. Jak přesně toto řešení funguje?
Lexus jako první zavedl LED reflektory a stal se i prvním výrobcem, který vybavil auto adaptivními dálkovými světlomety. Systém AHS (Adaptive High-beam System) v současné době používá LED světla umístěná ve dvou řadách nad sebou. V každém reflektoru jich je 24 až 28 nahoře a 16 dole. Záření se kontroluje individuálně u každé diody, a to v reálném čase. Podařilo se tak získat precizní světelný svazek dosahující 1,7 stupňů, což ve spojení s kamerou, jež rozpoznává osvětlení jiných automobilů, umožňuje dobře nasvítit silnici, aniž byste oslepovali jiné řidiče. To ale není všechno.
Zásadní změnaTajemství systému BladeScan spočívá ve speciálních modulech nacházejících se ve vnitřních nárožnících obou reflektorů. Skládají se ze dvou rychle se otáčejících zrcadel ve tvaru lopatek větrného mlýnu (právě z anglického označení tohoto prvku pochází název BladeScan). LED diody nesměrují světla přímo dopředu, ale po úhlopříčce směrem k modulu. Ten zase, díky synchronizaci otáček zrcadel a dynamickému zapínání a vypínání jednotlivých diod, umožňuje zatemnění některých oblastí. Ovšem ještě před tím, než se světlo definitivně dostane před vozidlo, musí projít čočkou.
Technologie BladeScan je přesnější než dosavadní řešení. Přesnost světelného svazku v tomto systému dosahuje až 0,7 stupně. Zavedení systému je také levnější než přidávání dalších LED diod, což dělají někteří výrobci, aby zlepšili rozlišení osvětlení svých vozů. V případě nového Lexusu RX s technologií BladeScan je v každém reflektoru pouze 10 LED zdrojů.
Lepší viditelnost a bezpečnostNové řešení Lexusu navíc umožňuje poslat ještě více světla do oblastí, které doteď nebyly tak dobře osvětlené. Inženýři z Lexusu zdůrazňují, že díky použití technologie BladeScan budou řidiči schopni rozpoznat chodce na krajnici už ze vzdálenosti 56 metrů. V případě dosavadního systému činila tato vzdálenost 32 metrů. Přínos pro větší bezpečnost je tedy nesporný.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.