Větrný mlýn ve světlech aut? Lexus vysvětlil své nové radikální řešení

AutoRoad.cz, 27. července 2019, 12:29 Google+

Dobře vidět a být viděn je pro bezpečný pohyb na silnici základ. Automobilky se proto předbíhají, kdo vytvoří lepší způsob osvětlení. Lexus se v tomto závodě už léta drží na čelní pozici a během prezentace nové verze modelu RX představil světu inovativní systém BladeScan, který zásadně zlepšuje viditelnost v noci a zvyšuje bezpečnost na silnicích. Jak přesně toto řešení funguje?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus zlepšuje viditelnost v noci a zvyšuje bezpečnost na silnicích

Lexus zlepšuje viditelnost v noci a zvyšuje bezpečnost na silnicích | foto: Lexus

Sdílejte článek

Lexus jako první zavedl LED reflektory a stal se i prvním výrobcem, který vybavil auto adaptivními dálkovými světlomety. Systém AHS (Adaptive High-beam System) v současné době používá LED světla umístěná ve dvou řadách nad sebou. V každém reflektoru jich je 24 až 28 nahoře a 16 dole. Záření se kontroluje individuálně u každé diody, a to v reálném čase. Podařilo se tak získat precizní světelný svazek dosahující 1,7 stupňů, což ve spojení s kamerou, jež rozpoznává osvětlení jiných automobilů, umožňuje dobře nasvítit silnici, aniž byste oslepovali jiné řidiče. To ale není všechno.

Zásadní změna
Tajemství systému BladeScan spočívá ve speciálních modulech nacházejících se ve vnitřních nárožnících obou reflektorů. Skládají se ze dvou rychle se otáčejících zrcadel ve tvaru lopatek větrného mlýnu (právě z anglického označení tohoto prvku pochází název BladeScan). LED diody nesměrují světla přímo dopředu, ale po úhlopříčce směrem k modulu. Ten zase, díky synchronizaci otáček zrcadel a dynamickému zapínání a vypínání jednotlivých diod, umožňuje zatemnění některých oblastí. Ovšem ještě před tím, než se světlo definitivně dostane před vozidlo, musí projít čočkou.

Technologie BladeScan je přesnější než dosavadní řešení. Přesnost světelného svazku v tomto systému dosahuje až 0,7 stupně. Zavedení systému je také levnější než přidávání dalších LED diod, což dělají někteří výrobci, aby zlepšili rozlišení osvětlení svých vozů. V případě nového Lexusu RX s technologií BladeScan je v každém reflektoru pouze 10 LED zdrojů.

img-responsive

Lexus zlepšuje viditelnost v noci a zvyšuje bezpečnost na silnicích | foto: Lexus

Lepší viditelnost a bezpečnost
Nové řešení Lexusu navíc umožňuje poslat ještě více světla do oblastí, které doteď nebyly tak dobře osvětlené. Inženýři z Lexusu zdůrazňují, že díky použití technologie BladeScan budou řidiči schopni rozpoznat chodce na krajnici už ze vzdálenosti 56 metrů. V případě dosavadního systému činila tato vzdálenost 32 metrů. Přínos pro větší bezpečnost je tedy nesporný.

Vytisknout

Diskuze: Větrný mlýn ve světlech aut? Lexus vysvětlil své nové radikální řešení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

toyota mirai

Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

Chevrolet Corvette ZR-12

Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

Ford Mustang po totální havárii, škoda 1,6 milionu Kč

Čech si koupil Mustanga. Po roce mu zbyly oči pro pláč a německý autobazar mlčí

SPZ

Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

Kia EV6 - elektrický crossover se pyšní futuristickým ztvárněním plným high-tech detailů

POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

Škoda Scala

Škoda Scala 1.5 TSI DSG – nejlepší Škoda v poměru cena/výkon?

Mansory F8XX

880 koní a 354 km/h? To je nové Mansory F8XX

Toyota Corolla

Toyota bude místo benzínu spalovat vodík a vyrazí na závodní dráhu

První náhled interiéru nové Škody Fabia

První náhled interiéru nové Škody Fabia

Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Máme se na co těšit, Škoda zveřejnila skici nové Fabie

Volkswagen Multivan

Chytré řazení přináší ještě více místa ve Volkswagenu Multivan

Ilustrační foto

Letos došlo na trhu ojetých aut k mimořádné situaci

Renault Captur 1.3 TCe 155 EDC

Test Renault Captur 1,3 TCe 155 EDC, zaslouženě nejprodávanější crossover segmentu B-SUV v Evropě?

Volkswagen Tiguan

Test: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI EVO 147 kW – v roce 2020 5. nejprodávanější vůz na světě, právem?

reklama

Doporučujeme

Volkswagen ID. R Nürburgring record

NOVÁ VÝZVA! Po triumfu na Pikes Peaku míří Volkswagen ID. R na horu Tianman…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová Škoda Fabia je větší a atraktivnější. Naftový motor ani hybrid nenajdete

  2. POD MILION ANI NÁHODOU, Kia zahájila v ČR předprodej modelu EV6

  3. Za hranice bez platné STK? Jde to, ale čtěte pozorně

  4. Chevrolet Corvette C4 V12, objem ničím nenahradíš

  5. Čeká nás také vodíková budoucnost s Toyotou po vzoru Číny?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud