BMW 8 Gran Coupé (G16) konečně oficiálně! Nejkrásnější omsička podrobně, motor, rozměry...

AutoRoad.cz, 19. června 2019, 04:33 Aktualizováno 19.6.2019, 15:15 Google+

Modelová řada BMW řady 8 se rozšířila o čtyřdveřové sportovní kupé. Nové BMW řady 8 Gran Coupé se svým jedinečným konceptem a technikou pohonu a podvozku, poskytující nejvyšší dynamiku, ztělesňuje sportovní styl značky BMW, který je v luxusním segmentu jedinečný.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW 8 Gran Coupé

BMW 8 Gran Coupé | foto: BMW

Sdílejte článek

Modelová řada BMW řady 8 se rozšířila o čtyřdveřové sportovní kupé. Nové BMW řady 8 Gran Coupé se svým jedinečným konceptem a technikou pohonu a podvozku, poskytující nejvyšší dynamiku, ztělesňuje sportovní styl značky BMW, který je v luxusním segmentu jedinečný. Gran Coupé, jež je třetím modelem řady 8, doplňujícím BMW řady 8 Coupé a BMW řady 8 Cabrio, má svůj jedinečný charakter, vyvolávající úsměv na tváři díky své výkonnosti a nadšení z působivého designu, který propojuje dynamiku a eleganci s výrazně větším prostorem pro cestující na zadních sedadlech. Exkluzivní prvky výbavy a nejnovější inovace v oblastech řízení/ovládání, asistenčních systémů a konektivity současně představují ukázkový příklad moderního luxusu.

img-responsive

BMW 8 Gran Coupé | foto: BMW

Nové BMW řady 8 Gran Coupé je jediným modelem svého segmentu, který přímo vychází ze dvoudveřového sportovního vozu. Výsledný dynamický potenciál, delší rozvor kol a pro tento model specifické naladění podvozku vytvářejí nezaměnitelnou rovnováhu mezi sportovní výkonností a jízdním komfortem. To znamená, že majitelé řady 8 Gran Coupé se mohou těšit na vysokou úroveň každodenní praktičnosti a na schopnost doslova polykat množství kilometrů. Od začátku prodeje budou v nabídce čtyři varianty. BMW M850i xDrive Gran Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 10,0–9,9 l/100 km, kombinované emise CO2: 229–226 g/km*) pohání zážehový motor V8, který impozantním stylem nabízí výkon 390 kW/530 k. BMW 840d xDrive Gran Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 6,3–6,2 l/100 km, kombinované emise CO2: 166–162 g/km*) se vznětovým motorem o výkonu 235 kW/320 k podtrhuje vlastnosti čtyřdveřového modelu jakožto dokonalého stroje pro dálkové cesty.

A BMW 840i Gran Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 7,5–7,4 l/100 km, kombinované emise CO2: 170–168 g km*) a BMW 840i xDrive Gran Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 7,8–7,7 l/100 km, kombinované emise CO2: 179–176 g/km*) využívají služeb vysokootáčkového zážehového šestiválce s maximálním výkonem 250 kW/340 k.

Světová premiéra BMW řady 8 Gran Coupé se stane jedním z vrcholů inaugurační akce BMW Group #NEXTGen v Mnichově. Celosvětové uvedení nového vozu bude zahájeno jen o několik měsíců později, v září roku 2019.

Design exteriéru: sportovní exkluzivita, individuální přitažlivost 

Kombinace přesně vedených linií a rozměrných ploch, které vytvářejí nový designový jazyk značky BMW, pomáhá exteriéru nového BMW řady 8 Gran Coupé dosáhnout jedinečné rovnováhy mezi dynamikou a elegancí. Koncept čtyřdveřového kupé se proměnil v karoserii jedinečné okázalosti a progresivity. Rozvor čtyřdveřového modelu dosahuje 3023 milimetrů, což oproti modelu BMW řady 8 Coupé představuje nárůst o 201 milimetrů, na délku nový model měří 5082 milimetrů (+231 mm), na šířku 1932 milimetrů (+30 mm) a na výšku 1407 milimetrů (+61 mm). Přední část Gran Coupé je až po A-sloupky shodná s BMW řady 8 Coupé. Široká, nízko posazená přední část vyzařuje sportovní ambice a sebevědomou přítomnost. Součástí standardní výbavy jsou Adaptivní LED světlomety. Volitelné laserové světlomety BMW Laserlight s funkcí Selective Beam nabízejí dosvit světelného kuželu až 600 metrů.

img-responsive

BMW 8 Gran Coupé | foto: BMW

Stejně jako jeho výrazné proporce, také design boků a zádě nového BMW řady 8 Gran Coupé se výrazně liší od jeho stájových kolegů. Vzhledem k tomu, že rám čelního skla je více vzpřímený, vyšší je také linie střechy, což znamená další dodatečný prostor pro hlavy cestujících vpředu i vzadu. Střešní linie přechází v zadní části elegantním obloukem do víka zavazadlového prostoru. Tento přechod je obzvláště plynulý zásluhou „ploutviček“ v přechodu C-sloupků do zadního okna. Účinně pomáhají zdůrazňovat prodlouženou siluetu vozu. Zadní okno je tímto řešením mírně strmější, což umožnilo prodloužit víko do zavazadlového prostoru. Tvar bočních oken v zadní části zakončuje typický designový prvek BMW. Protisměrné zalomení, takzvaný Hofmeisterův záhyb, ve spodní části oken nového BMW řady 8 Gran Coupé je nebývale napřímené, což ještě více zdůrazňuje robustnost této části karoserie. 

Na tvaru zadní části se výrazně podílejí také rozšířené blatníky kol a široký rozchod. Horizontální linie a trojrozměrně tvarované plochy dávají zadní části vozu široký, ale také velmi lehký vzhled. Úzká zadní LED světla výrazně zasahují do boků vozu. Dvojice koncovek výfuku lichoběžníkového tvaru se nacházejí po stranách spodní části zadního nárazníku.

M sportovní paket, paket M Technic Sport a exteriér Chrome Line Exterior nabízejí extra porci dynamiky a elegance

Pro tento model specifický M sportovní paket vylepšuje charakter nového BMW řady 8 Gran Coupé vyšší porcí dynamiky. Jeho součástí jsou kromě dalších nápadných designových prvků obzvláště velké nasávací otvory v předním nárazníku, výrazně tvarovaný zadní nárazník s šedým difuzorem a speciálně navržené nástavce bočních prahů. Lamely BMW masky chladiče ve tvaru ledvinek mají matně hliníkové čelní plochy a vnitřní části průduchů Air Breather jsou zhotoveny v provedení matného chromu. Paket M Technic Sport přidává množství vizuálních specialit v podobě rozšířeného provedení BMW Individual High-gloss Shadow Line, které nyní zahrnuje také leskle černý rámeček BMW masky chladiče ve tvaru ledvinek a čelní plochy jejích lamel, boční průduchy Air Breathers, koncovky výfuku a lišty kolem bočních oken. 

Standardně dodávané provedení exteriéru Chrome Line zdůrazňuje elegantní vzhled nového BMW řady 8 Gran Coupé chromovanými okenními lištami, spodními částmi vnějších zpětných zrcátek, leskle chromovým rámečkem BMW masky chladiče ve tvaru ledvinek, včetně čelních stran jejích lamel, a koncovkami výfuku. Leskle chromová je také lišta v zadním nárazníku, která spojuje integrované koncovky výfuku na jeho pravé a levé straně, což je další exkluzivní prvek nového BMW řady 8 Gran Coupé. Chrome Line lze objednat také jako volitelnou výbavu ve spojení s M sportovním paketem a pro BMW M850i xDrive Gran Coupé.

Speciální designové prvky zvýrazňují vysoce individuální vzhled nového BMW M850i xDrive Gran Coupé. Aerodynamicky optimalizované prvky karoserie M sportovního paketu, které doplňuje nástavec předního spoileru, jsou kombinovány s exkluzivními prvky v provedení šedá Cerium Grey. Mezi prvky vyvedené v této ohromující barvě patří rámeček BMW masky chladiče ve tvaru ledvinek a čelní plochy lamel masky chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek, boční průduchy Air Breathers, koncovky výfuku, M logo na předních blatnících a modelové označení v zadní části vozu. 

Interiér: dynamika a luxus v dokonalé harmonii

Výrazný styl nového BMW řady 8 Gran Coupé je vyjádřen také designem jeho interiéru. Řidičský zážitek jak v přední, tak i zadní části je definován bezchybnou symbiózou dynamiky a luxusu. Díky rozvoru a velkoryse tvarovaným nástupním otvorům si cestující na zadních sedadlech mohou vychutnat na kupé od BMW nebývale velký prostor pro nohy, současně se jim do vozu snadněji nastupuje a vystupuje z něj. Ve srovnání s dvoudveřovými verzemi BMW řady 8 je pro cestující na zadních sedadlech rovněž podstatně více prostoru v oblasti ramen a hlavy. Tím je ve druhé řadě sedadel připraveno nesrovnatelně více komfortu.

img-responsive

BMW 8 Gran Coupé | foto: BMW

Volitelná panoramatická skleněná střecha propůjčuje interiéru BMW řady 8 Gran Coupé mimořádně prosvětlenu atmosféru. Její šířka je obzvláště velkorysá a prosklená plocha měří přibližně 1,5 m2. Výsledkem je nepřerušený skleněný povrch, který sahá od čelního skla k zadnímu oknu. Přední část střechy a vnitřní krytí se otevírají a zavírají pouhým stiskem tlačítka nebo dálkovým ovládáním, čímž lze přesně regulovat přísun čerstvého vzduchu. Vnitřní krycí roletu panoramatické střechy je možné také ovládat ze zadních sedadel. Exkluzivně pro čtyřdveřovou variantu BMW řady 8 je k dispozici čtyřzónová klimatizace a sluneční roletky pro zadní boční okna i zadní okno. 

Sportovní prostředí na všech sedadlech

Standardně nabízené prostorové osvětlení nového BMW řady 8 Gran Coupé dramatickým způsobem zdůrazňuje dopředu směřující křivky uvnitř vozu. Standardní výbava nového BMW řady 8 Gran Coupé zahrnuje kůží potaženou palubní desku a horní část dveří, elektricky ovládaná sportovní sedadla s opticky integrovanými hlavovými opěrkami a kožené čalounění Vernasca. Standardně dodávaná multifunkční sedadla pro BMW M850i xDrive Gran Coupé jsou čalouněna kůží Merino, která je použita i na dalších površích v interiéru. Další možností výbavy pro BMW M850i xDrive Gran Coupé a vozy vybavené M sportovním paketem jsou nová M sportovní sedadla s výrazným skořepinovým tvarem.

Dozadu protažený středový tunel je exkluzivní záležitostí nového BMW řady 8 Gran Coupé, stejně jako druhá řada sedadel, ve které je každé sedadlo navrženo jako individuální místo. Tvar a vzor švu na vnějších zadních sedadlech je podobný sportovním sedadlům vpředu. Také zadní sedadla nabízejí vynikající boční oporu a integrované opěrky hlavy, což jejich posádce umožňuje rovněž okusit neředěné sportovní zážitky. Třetí sedadlo pro použití na krátké cesty se nachází mezi dvěma vnějšími sedadly a je vybaveno bezpečnostním pásem. Díky tomu má nové BMW řady 8 Gran Coupé uspořádání sedadel podle schématu 4 + 1 a je homologované jako pětimístný vůz.

Objem zavazadlového prostoru lze jednoduše měnit prostřednictvím opěradel zadních sedadel děleným v poměru 40:20:40, jehož jednotlivé části lze sklápět ze zavazadlového prostoru pomocí páček. S objemem 440 litrů je zavazadlový prostor dostatečně velký na to, aby pojal tři golfové bagy.

Optimalizovaná aerodynamika, minimalizovaná hmotnost

Aerodynamické vlastnosti nového BMW řady 8 Gran Coupé byly zdokonaleny prvky, mezi něž patří téměř kompletní zakrytí podvozku, aktivní ovládání klapek masky chladiče, vzduchové clony a supertenké základny vnějších zpětných zrcátek. Inteligentní směs materiálů zajistila spojení náročných požadavků na tuhost karoserie a nízkou hmotnost. Stejně jako dveře a vnější plášť střechy, kapota motoru, pomocný rám motoru, přepážka mezi motorovým prostorem a kabinou, přední blatníky a podpěra zadního nárazníku jsou vyrobeny z hliníku. Plastové víko zavazadlového prostoru, hořčíkový příčný nosník palubní desky a použití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny ve středovém tunelu pomáhají snižovat hmotnost. Výsledkem je, že hmotnostní nárůst čtyřdveřového provedení BMW řady 8 je ve srovnání s kupé přibližně 70 kg. Volitelně dodávaná střecha z uhlíkových kompozitů dále snižuje těžiště vozidla. Zákazníci mohou objednat také exteriérový paket M Carbon, který obsahuje z materiálu CFRP (uhlíkovými vlákny vyztužených plastů) vyrobené lamely nasávacích otvorů, kryty zpětných zrcátek a vsadka zadního difuzoru. 

Charakterní zážehový motor V8, majestátní šestiválcové jednotky

Impozantní výkon 4,4litrového motoru V8 nového BMW M850i xDrive Gran Coupé doplňuje charakterem překypující zvukový doprovod, který dále zesiluje M sportovní výfukový systém. Nový motor V8 v BMW M850i xDrive Gran Coupé s maximálním výkonem 390 kW/530 k a nejvyšším točivým momentem 750 Nm zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. 

Vzrušující okamžitá odezva a nezaměnitelná touha po otáčkách jsou charakteristické rysy nového zážehového řadového 6válce pracujícího v modelech BMW 840i Gran Coupé a BMW 840i xDrive Gran Coupé. Produkuje maximální výkon 250 kW/340 k a nejvyšší točivý moment 500 Nm. 3litrová pohonná jednotka s technologií BMW TwinPower Turbo váží přibližně o 6 kg méně než motor, který nahrazuje, a vyznačuje se větší pružností v celém spektru využitelných otáček. V obou případech jde o klíčové faktory v oblasti agilní a sebejisté ovladatelnosti vozu. Nové BMW 840i Gran Coupé zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,2 s, nové BMW 840i xDrive Gran Coupé stejnou disciplínu zvládne za 4,9 sekundy.

Bezprecedentní přítomnost vznětového motoru v tomto segmentu umožňuje kombinovat sportovní vlastnosti s vynikajícími schopnostmi jízdy na dlouhé vzdálenosti. 3litrový řadový vznětový šestiválec pohánějící nové BMW 840d xDrive Gran Coupé má pro tuto práci všechny správné vlastnosti. Maximální výkon 235 kW/320 k a vrcholný točivý moment 680 Nm činí z tohoto motoru jednotku vhodnou jak pro pohodovou, tak pro dynamickou jízdu. BMW 840d xDrive Gran Coupé sprintuje z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.

Inteligentní konektivita zvyšuje dynamiku a hospodárnost

Řídicí jednotka osmistupňové samočinné převodovky Steptronic Sport umí pomocí inteligentní konektivity přizpůsobit strategii řazení aktuální situaci. Jednotka převodovky využívá data standardně dodávaného navigačního systému Professional a podřazuje například ještě dřív, než vůz dojede na křižovatku. Tím k jeho zpomalení využívá také brzdný účinek motoru. Propojení převodovky a navigace současně předchází zbytečným změnám rychlostních stupňů v rychle po sobě jdoucích zatáčkách. 

Inteligentní konektivita zlepšuje také hospodárnost systému pohonu

Nové BMW řady 8 Gran Coupé je vybaveno funkcí Auto Start Stop, jež ke svému fungování využívá data navigačního systému, kamer a radarových senzorů standardně/volitelně nabízených asistenčních systémů. Tímto způsobem lze zabránit neefektivnímu vypínání motoru, například při krátkém zastavení na křižovatkách nebo před kruhovými objezdy. V rychlostech 15 až 160 km/h pracující funkce jízdy setrvačností je také řízena inteligentně, aby bylo zajištěno, že hnací ústrojí bude odpojeno pouze v situacích, kdy není ovlivněn komfort ani výkon. Funkce jízdy setrvačností je k dispozici v režimu ECO PRO (u šestiválcových modelů také v režimu COMFORT), který se aktivuje voličem jízdních režimů.

M sportovní diferenciál přináší špičkovou trakci a obratnost

M sportovní diferenciál, který je součástí standardní výbavy u BMW M850i xDrive Gran Coupé a BMW 840i Gran Coupé a je dostupný pro všechny ostatní varianty jako součást paketu M Technic Sport, propůjčuje řízení ještě větší dávku dynamiky. Elektronicky řízený závěr zadního diferenciálu zabraňuje příliš velkému rozdílu v rychlosti otáčení mezi vnitřním a vnějším kolem při zatáčení. Tím řidiči umožňuje projíždět zatáčky s pozoruhodným dynamickým elánem. Svorný účinek generovaný elektromotorem a ovládaný stabilizačním systémem DSC optimalizuje trakci a přenos výkonu na povrchy, kde je velký rozdíl mezi přilnavostí levého a pravého kola. Svojí činností zabraňuje protáčení kola s menší adhezí a jeho sílu posílá na kolo, které ji dokáže účinněji využít pro akceleraci vpřed.

Kromě hbitější ovladatelnosti propůjčuje M sportovní diferenciál novému BMW řady 8 Gran Coupé ještě více stability. Variabilní rozdělování točivého momentu mezi pravé a levé zadní kolo také bez nutnosti zásahu brzdové soustavy potlačuje při průjezdu rychle za sebou následujícími zatáčkami nebo v situacích vyžadujících opakovanou změnu směru nedotáčivost či přetáčivost už v samotném zárodku.

Precizní přenos hnací síly pro nepřekonatelnou dynamiku: BMW xDrive

Přítomnost inteligentního pohonu všech kol BMW xDrive má také mimořádně příznivý vliv na sportovní vlastnosti nového BMW řady 8 Gran Coupé. Díky rychlému, přesnému a plně variabilnímu rozdělování hnacího momentu mezi přední a zadní nápravu maximalizuje trakci a stabilitu nejen při jízdě po rozbitých komunikacích, ale i ve velmi dynamických jízdních situacích.

Výkon je za všech okolností rozdělován podle potřeby pomocí elektronicky řízené vícelamelové spojky propojené s hnacím ústrojím a podvozkem nového BMW řady 8 Gran Coupé. Současně nastavení systému upřednostňující zadní kola zaručuje zážitky z jízdy, jimiž jsou sportovní BMW pověstná. Například při rychlých průjezdech zatáčkami je na zadní kola posláno správné množství výkonu navíc, které vozu pomůže do zatáčky zatočit s nejvyšší možnou přesností. Dynamické nastavení pohonu všech kol je obzvláště patrné v situaci, kdy řidič pomocí voliče jízdních režimů aktivuje režimy SPORT nebo SPORT+.

Podvozek: jedinečný repertoár schopností, od dynamické ovladatelnosti až po komfort na dlouhých cestách 

Výjimečná agilita, preciznost a výkony podvozku BMW řady 8 Gran Coupé jsou výsledkem konstrukčních principů, které jsou základem této koncepce, a nastavení optimalizovaného s využitím závodních zkušeností BMW M GmbH. Rozvor provedení Gran Coupé je o 201 milimetrů delší než v případě jeho sourozence Coupé. Tím je zajištěn jízdní komfort, ovšem se specifickým naladěním a nastavením omezení vrozené sportovnosti.

Všechny standardní a volitelné systémy odpružení byly spolu se základními komponenty podvozku pečlivě naladěné tak, aby braly v potaz specifické rozměry a rozložení hmotnosti nového BMW řady 8 Gran Coupé. To umožnilo předat mimořádné dynamické vlastnosti BMW řady 8 Coupé také jeho čtyřdveřovému sourozenci. Standardní výbava obsahuje Adaptivní M podvozek s elektronicky řízenými tlumiči. Jemně odměřená odezva pružení a tlumení zajišťuje, že o povrchu vozovky řidič obdrží pouze relevantní informace. Integrální aktivní řízení, které je standardní výbavou modelů s pohonem všech kol a součástí volitelné výbavy pro nové BMW 840i Gran Coupé, umožňuje ještě snazší manévrování, zvyšuje agilitu v nižších rychlostech a umožňuje řidiči měnit jízdní pruhy a projíždět zatáčkami s ještě větší jistotou a klidem. Aktivní stabilizátory, které jsou součástí volitelného Adaptivního M podvozku Professional, obzvláště rychle a precizně potlačují náklony karoserie ve chvíli, kdy se řidič pohybuje na samotné hranici dynamického potenciálu vozu. Jeho elektrické krokové motory rovněž při jízdě přímým směrem po nerovném povrchu zabraňují přenosu rušivých sil k posádce, a tím dále zlepšují komfort jízdy.

Pro tento model M specifický brzdový systém, kola z lehké slitiny s vysokovýkonnými kombinovanými pneumatikami

Brzdové systémy, které jsou k dispozici pro nové BMW řady 8 Gran Coupé, vynikají mimořádnou brzdnou silou, vysokou tepelnou odolností, rychlou odezvou a vynikajícím citem. Všechny verze kombinují čtyřpístkové pevné třmeny vpředu a jednopístkové plovoucí třmeny vzadu. Elektromechanická parkovací brzda je integrována do zadních třmenů.

Zákazníci, kteří zvolili M sportovní paket, mohou volitelně objednat M sportovní brzdy s 374mm kotouči, zatímco paket M Technic Sport nabídne kotouče o průměru 395 milimetrů, které jsou standardně dodávané pro BMW M850i xDrive Gran Coupé. Obě verze M sportovního brzdového systému se vyznačují modře lakovanými třmeny s logem M.

Na výkon naladěný podvozek nového BMW M850i xDrive Gran Coupé završují 20“ M kola z lehké slitiny v šedém provedení Frozen Cerium Grey, která jsou obuta do speciálně pro BMW řady 8 vyvinutých vysokovýkonných pneumatik (vpředu: 245/35 R20, vzadu: 275/30 R20). Ostatní modely z nabídky BMW řady 8 Gran Coupé opouštějí výrobní linku s kombinovanými pneumatikami, přičemž standardně jsou dodávaná 18“ kola z lehké slitiny s předními pneumatikami 245/45 R18 a zadními 275/40 R18. Modely s M sportovním paketem jezdí na 19“ M kolech s pneumatikami 245/40 R19 vpředu 
a 275/35 R19 vzadu. Paket M Technic Sport má 20“ kola z lehké slitiny a vysokovýkonné pneumatiky.

Špičkové asistenční systémy dále zvyšují pohodlí a bezpečnost

Řada pokrokových asistenčních systémů posouvá pohodlí a bezpečnost v novém BMW řady 8 Gran Coupé na zcela novou úroveň. Standardní výbava zahrnuje Head-Up Displej, paket Driving Assistant, varování před čelní srážkou nebo srážkou s chodcem s brzdnou funkcí ve městě, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, varování při změně jízdního pruhu, ukazatel rychlostních limitů Speed Limit Info, upozornění na vozy přijíždějící ze strany zezadu a upozornění před nárazem zezadu. Mezi volitelné systémy patří aktivní systém pro automatické udržování rychlosti s funkcí Stop & Go, Driving Assistant Professional (který kromě jiného nabízí asistent řízení a jízdy v pruzích) a systém nočního vidění BMW Night Vision. Mezi prvky standardně dodávaného parkovacího asistentu patří zadní kamera a couvací asistent. 

Intuitivní ovládání a bezproblémová konektivita: systém ovládání BMW Operating System 7.0 a inteligentní osobní asistent BMW Intelligent Personal Assistant

Nové BMW řady 8 Gran Coupé je standardně vybaveno systémem displejů BMW Live Cockpit Professional. Obsahuje navigační a multimediální systém, plně digitální přístrojový panel s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 12,3 palce a kontrolní displej o úhlopříčce 10,25 palce. Nový systém ovládání BMW Operating System 7.0 vyniká moderními digitálními funkcemi, které přesně odpovídají potřebám řidiče. Pro intuitivní ovládání může řidič libovolně volit mezi dotykovou funkcí kontrolního displeje, ovladačem iDrive, tlačítky na volantu či ovládáním hlasem a gesty. 

BMW Intelligent Personal Assistant hraje v systému ovládání klíčovou roli. Digitálního společníka lze aktivovat zvoláním „Hej, BMW“ a řidiči pomáhá používat různé funkce vozidla. Kromě toho se vůz bude schopen neustále učit novým dovednostem získávaným díky vzdáleným aktualizacím, přenášeným prostřednictvím funkce Remote Software Upgrade. BMW Intelligent Personal Assistant lze použít také k výběru tří režimů atmosféry interiéru, tzv. Experience Modes. Aktivují se podle požadavků řidiče a vzájemně slaďují funkce interiéru v podobě například vnitřního osvětlení, úrovně jeho ztmavení, vyhřívání/odvětrávání sedadel a hudby (v závislosti na výbavě vozidla).

Vytisknout

Diskuze: BMW 8 Gran Coupé (G16) konečně oficiálně! Nejkrásnější omsička podrobně, motor, rozměry...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Baojun RC-6

Číňané překvapují, levná značka Baojun boduje povedeným designem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud