Bývalý dlouholetý šéfdesignér automobilky Škoda Auto Jozef Kabaň bude pracovat na stejné pozici pro značku Rolls-Royce. Napsaly to dnes servery iDNES.cz a iHNED.cz. Od roku 2017 Kabaň navrhoval vozy pro BMW. Rolls-Royce patří právě do německé skupiny BMW.
"Jsem nadšený, že můžu oznámit, že se Jozef Kabaň stane naším šéfdesignérem. Má výjimečný talent a za sebou významné úspěchy. Myslím si, že fakt, že dokážeme přilákat ty nejlepší lidi v oboru, dokazuje, že jsme jednou z těch nejprestižnějších značek," uvedl šéf automobilky Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös.
Kabaň se narodil 4. ledna 1973 ve slovenském Námestove. S koncernem Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda, byl svázán od dob studií, kdy získal od automobilky stipendium. Po dostudování působil ve Volkswagenu jako juniorský designér a poté vedl oddělení exteriérového designu u Audi.
Vedení designu ve Škodě převzal v roce 2008. Během svého působení u koncernu se mimo jiné podílel na podobě exteriéru Bugatti Veyron, Audi A6 nebo Volkswagenu Lupo, u Škody stál za designovou studií VisionC, ze které vzhledově vycházela třetí generace řady Superb, Fabia i Octavia. Například u poslední modernizace Octavie se ale přední dělená světla setkala s rozporuplnými reakcemi. Završením jeho práce u Škody byl model segmentu SUV Karoq, který automobilka začala vyrábět v červenci 2017 jako nástupce oblíbeného modelu Yeti.
V únoru 2017 oznámil Kabaň přechod k automobilce BMW, kde byl rovněž vedoucím designového oddělení.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.