Bývalý dlouholetý šéfdesignér automobilky Škoda Auto Jozef Kabaň bude pracovat na stejné pozici pro značku Rolls-Royce. Napsaly to dnes servery iDNES.cz a iHNED.cz. Od roku 2017 Kabaň navrhoval vozy pro BMW. Rolls-Royce patří právě do německé skupiny BMW.
"Jsem nadšený, že můžu oznámit, že se Jozef Kabaň stane naším šéfdesignérem. Má výjimečný talent a za sebou významné úspěchy. Myslím si, že fakt, že dokážeme přilákat ty nejlepší lidi v oboru, dokazuje, že jsme jednou z těch nejprestižnějších značek," uvedl šéf automobilky Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös.
Kabaň se narodil 4. ledna 1973 ve slovenském Námestove. S koncernem Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda, byl svázán od dob studií, kdy získal od automobilky stipendium. Po dostudování působil ve Volkswagenu jako juniorský designér a poté vedl oddělení exteriérového designu u Audi.
Vedení designu ve Škodě převzal v roce 2008. Během svého působení u koncernu se mimo jiné podílel na podobě exteriéru Bugatti Veyron, Audi A6 nebo Volkswagenu Lupo, u Škody stál za designovou studií VisionC, ze které vzhledově vycházela třetí generace řady Superb, Fabia i Octavia. Například u poslední modernizace Octavie se ale přední dělená světla setkala s rozporuplnými reakcemi. Završením jeho práce u Škody byl model segmentu SUV Karoq, který automobilka začala vyrábět v červenci 2017 jako nástupce oblíbeného modelu Yeti.
V únoru 2017 oznámil Kabaň přechod k automobilce BMW, kde byl rovněž vedoucím designového oddělení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?