Bývalý dlouholetý šéfdesignér automobilky Škoda Auto Jozef Kabaň bude pracovat na stejné pozici pro značku Rolls-Royce. Napsaly to dnes servery iDNES.cz a iHNED.cz. Od roku 2017 Kabaň navrhoval vozy pro BMW. Rolls-Royce patří právě do německé skupiny BMW.
"Jsem nadšený, že můžu oznámit, že se Jozef Kabaň stane naším šéfdesignérem. Má výjimečný talent a za sebou významné úspěchy. Myslím si, že fakt, že dokážeme přilákat ty nejlepší lidi v oboru, dokazuje, že jsme jednou z těch nejprestižnějších značek," uvedl šéf automobilky Rolls-Royce Torsten Müller-Ötvös.
Kabaň se narodil 4. ledna 1973 ve slovenském Námestove. S koncernem Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská Škoda, byl svázán od dob studií, kdy získal od automobilky stipendium. Po dostudování působil ve Volkswagenu jako juniorský designér a poté vedl oddělení exteriérového designu u Audi.
Vedení designu ve Škodě převzal v roce 2008. Během svého působení u koncernu se mimo jiné podílel na podobě exteriéru Bugatti Veyron, Audi A6 nebo Volkswagenu Lupo, u Škody stál za designovou studií VisionC, ze které vzhledově vycházela třetí generace řady Superb, Fabia i Octavia. Například u poslední modernizace Octavie se ale přední dělená světla setkala s rozporuplnými reakcemi. Završením jeho práce u Škody byl model segmentu SUV Karoq, který automobilka začala vyrábět v červenci 2017 jako nástupce oblíbeného modelu Yeti.
V únoru 2017 oznámil Kabaň přechod k automobilce BMW, kde byl rovněž vedoucím designového oddělení.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?