BMW představuje mimořádně moderní a technologicky vyspělou formu automobilového luxusu. Pokrokové plug-in hybridní modely této luxusní limuzíny budou uvedeny na trh společně s ostatními modely nového BMW řady 7 na jaře 2019. Kombinují sportovní styl, vysoký cestovní komfort a příjemné prostředí vrcholných modelů značky s mimořádně vysokou hospodárností a možností vychutnat si jízdu čistě na elektřinu, stejně jako lokálně bezemisní a doslova neslyšitelnou radost z jízdy.
Tyto futuristicky orientované zážitky z jízdy v segmentu výkonných luxusních automobilů lze zažít hned ve třech modelových variantách: BMW 745e, prodlouženém BMW 745Le a BMW 745Le xDrive s prodlouženým rozvorem a inteligentním pohonem všech kol. Plug-in hybridní systém nyní tvoří zážehový řadový 6válec a dále vylepšený vysokonapěťový akumulátor s větší kapacitou. Pokrok ve srovnání s předcházejícími modely se odráží ve vyšším výkonu a točivém momentu, stejně jako v delším dojezdu čistě na elektrický pohon, nižší spotřebě paliva a emisích CO2.
BMW 745e, BMW 745Le a BMW 745Le xDrive s novou technologií pohonu více než kdy předtím představují typický charakter luxusní limuzíny. Jejich plug-in hybridní systém nyní tvoří zážehový řadový šestiválec stávající řady motorů BMW EfficientDynamics, který byl pro tento specifický model upraven a jehož maximální výkon dosahuje 210 kW/286 k. Motor nabízí nezaměnitelnou chuť po otáčkách a extrémně kultivovaných běh. Spalovací motor doplňuje elektromotor s výkonem 83 kW/113 k a točivým momentem 265 Nm, a dále také nový lithium-iontový akumulátor s nejnovější technologií bateriových článků a větší kapacitou. Rovněž dále zdokonalené elektronické řídicí systémy inteligentně regulují toky energií a zajišťují optimální souhru obou motorů. Při aktivované funkci předvídání je systém schopen navrhnout části trasy, které lze efektivně a účelně projet bezemisně, tedy na elektrický pohon. Zdokonalený je také dynamický projev vozu díky asistenci elektromotoru, což je patrné zejména ve velmi spontánních reakcích na sešlápnutí plynového pedálu, stejně jako v nižší spotřebě paliva. Je-li voličem jízdních režimů aktivován jízdní režim SPORT, je k dispozici celkový výkon 290 kW/394 k. Pro obzvláště dynamické rozjezdy je možné využívat maximálního točivého momentu 600 Nm.
Zásluhou nového pohonného systému jsou plug-in hybridní modely nového BMW řady 7 schopny rychleji akcelerovat. Nové BMW 745e zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy, zatímco BMW 745Le zvládne sprint za 5,3 sekundy. Naproti tomu nové BMW 745Le xDrive dosáhne z klidu rychlosti 100 km/h za 5,1 sekundy. Maximální rychlost všech tří modelů je elektronicky omezena na 250 km/h.
Kapacita nového vysokonapěťového akumulátoru plug-in hybridních modelů BMW řady 7 se nyní zvýšila na 12,0 kWh. Vyšší kapacita lithium-iontového akumulátoru je základem delšího dojezdu čistě na elektrický pohon, stejně jako lokálně bezemisní a doslova neslyšitelné jízdy. V režimu HYBRID mohou nové BMW 745e, nové BMW 745Le a nové BMW 745Le xDrive jet čistě na elektrický proud rychlostí až 110 km/h, což je o 20 km/h rychleji, než kolik zvládly předchozí modely. Spalovací motor nenaskočí do té doby, dokud automobil tuto rychlost nepřekročí. V režimu ELECTRIC postačuje samotný výkon elektromotoru k dosažení rychlosti 140 km/h. Elektrický dojezd nového BMW 745e se pohybuje v rozmezí 54 až 58 km*, zatímco nové BMW 745Le ujede 52 až 55 kilometrů*. Nové BMW 745Le xDrive zvládne v čistě elektrickém režimu ujet 50 až 54 kilometrů.
Dále optimalizována byla spotřeba paliva a emise CO2plug-in hybridních luxusních sedanů. Novému BMW 745e byla naměřena kombinovaná spotřeba paliva od 2,3 do 2,1 litru na 100 kilometrů*, kombinovaná spotřeba energie 15,6 až 15,1 kWh/100 km* a emise CO252 až 48 gramů na kilometr. Odpovídající údaje pro nové BMW 745Le jsou 2,3 až 2,2 litru na 100 kilometrů*, 15,7 až 15,6 kWh na 100 kilometrů* a 53 až 50 gramů na kilometr*. Nové BMW 745Le xDrive dosahuje spotřeby 2,6 až 2,3 litru* na 100 kilometrů*, 16,3 až 15,8 kWh na 100 kilometrů* a 59 až 52 gramů na kilometr*.
Elektrický motor plug-in hybridních modelů je integrován do 8stupňové převodovky Steptronic. Při brzdění a jízdě setrvačností se chová jako generátor a rekuperací kinetické energie dobíjí vysokonapěťový akumulátor. Lithium-iontový akumulátor zásobuje energií také palubní systémy. Současně může být použit pro provoz standardně dodávané klimatizace. Vysokonapěťový akumulátor je umístěn pod zadními sedadly, zatímco 46litrová palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. To znamená, že objem zavazadlového prostoru plug-in hybridních modelů se zmenšil jen nepatrně. Navíc, standardní objem 420 litrů lze zvětšit pomocí standardně dodávaných sklopných opěradel zadních sedadel, dělených v poměru 40:20:40.
Nastavení vozu a jízdních režimů pohonu lze provádět stiskem tlačítka umístěného na kontrolním panelu na středovém tunelu. Pro obzvláště dynamické nastavení je připraven režim SPORT, zatímco aktuálnímu stylu jízdy se přizpůsobí mód ADAPTIVE. K dispozici jsou ale také pro plug-in hybridní modely specifické režimy HYBRID, ELECTRIC a BATTERY CONTROL. Režim HYBRID slouží jako výchozí nastavení a aktivuje vyvážené nastavení a optimalizovanou interakci mezi spalovacím motorem a elektromotorem. Dvojitým stisknutím tlačítka HYBRID se aktivuje jeho nastavení na ještě větší hospodárnost, označované jako HYBRID ECO PRO. V tomto režimu je co nejvíce podporována jízda s nízkou spotřebou paliva. Jedním z faktorů, které k tomu přispívají, je funkce jízdy setrvačností. Asistence elektromotoru pro pohon je v tomto režimu omezena pouze na plné sešlápnutí plynového pedálu (kickdown). V menu iDrive lze jako výchozí režim nastavit mód ELECTRIC, tedy jízdu čistě na elektřinu. Osobitý zvuk, vycházející z přední části vozu a vytvořený speciálně pro elektrifikované modely BMW, se používá pro ochranu chodců a je vysílán z reproduktorů. Zvuk v nízkých rychlostech šíří vibrující akustický tón, aniž by se jakkoliv ovlivnil akustický komfort cestujících ve vozidle.
V režimu SPORT nepracuje elektromotor sám, ale je používán pouze jako podpora spalovacího motoru. Nastavení BATTERY CONTROL udržuje stav nabití akumulátoru na úrovni, kterou si stanoví řidič. Například při jízdě na dálnici lze výkonové rezervy baterie uschovat nebo dokonce zvýšit pro lokálně bezemisní jízdu třeba po městě.
Zvolený provozní režim se zobrazuje jako součást nového designu přístrojového panelu a je snadno a jasně rozpoznatelný pomocí příslušné barvy. Jízda na elektřinu je i nadále snadno identifikovatelná prostřednictvím modře označených sekcí na tachometru, stejně jako na ukazateli dostupného výkonu. Ten také zřetelně zobrazuje asistenci elektromotoru zážehovému šestiválci, výkon a rychlostní limity, které se vztahují k jízdě čistě na elektřinu. Při nabíjení vysokonapěťového akumulátoru může řidič na přístrojovém panelu sledovat všechny důležité údaje, jako je úroveň a trvání nabíjení, nabíjecí proud či aktuálně dostupný dojezd čistě na elektřinu, stejně jako zvolená intenzita klimatizace. Tyto informace jsou dostupné také mimo automobil.
V rámci volitelné výbavy pro nové BMW 745e, nové BMW 745Le a nové BMW 745Le xDrive je připraveno provedení exteriéru Pure Excellence a M sportovní paket. K dispozici jsou také všechny asistenční systémy i kompletní nabídka volitelných prvků výbavy zlepšující komfort a s výjimkou výbavy Executive Drive Pro rovněž všechny podvozkové systémy nového BMW řady 7.
Od léta 2019 budou pro plug-in hybridní modely BMW řady 7 k dispozici nové digitální služby, které učiní z nabíjení vysokonapěťové baterie na cestách ještě příjemnější a pohodlnější záležitost. Po zvolení veřejné nabíjecí stanice navigační systém řidiči nabídne seznam doporučených hotelů, restaurací, kaváren, turistických atrakcí a kulturních institucí v její blízkosti. Kromě toho zákazník dostane informace o předpokládaném využití dobíjecí stanice. BMW také zákazníkům ChargeNow umožňuje vhodnou nabíjecí stanici rezervovat na omezenou dobu, a to přímo z jejich vozu.
Navíc, BMW Inteligentní osobní asistent v plug-in hybridních modelech nového BMW řady 7 usnadňuje řidiči jeho život. Kromě jiného umí na základech specificky nakonfigurovaných režimů Experience Modes v interiéru navolit požadovanou atmosféru, která je tvořena sladěnou kombinací odvětrávání sedadel, masážní funkce, vnitřní teploty a provonění interiéru. BMW Inteligentní osobní asistent pomáhá také při vyhledávání parkovacích míst a veřejných dobíjecích stanic.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.