Zatímco mnoho ostatních výrobců oznamuje plány pro své první ekologické modely, Hyundai prezentuje již druhou generaci revolučních modelů IONIQ Hybrid a Plug-in, po nichž bude zanedlouho následovat také zdokonalený IONIQ Electric.
IONIQ Hybrid a Plug-in Hybrid pro modelový rok 2019 nabízejí vyspělé telematické služby Bluelink®, prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy SmartSense, nastavitelný systém rekuperace kinetické energie a nejmodernější informační a zábavní systém. Uvedené prvky se dodávají standardně pro všechny stupně výbavy. Kromě toho byl také modernizován vnější i vnitřní design modelu IONIQ.
„S našimi novými modely IONIQ nejenže poskytujeme inovativní řešení mobility stále většímu počtu řidičů, ale také zcela novou úroveň konektivity v tomto segmentu,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za produkt a marketing. „Hyundai představil modelovou řadu IONIQ před třemi roky, v roce 2016, jako zásadní krok na cestě k realizaci své vize budoucí mobility. Tento model tvoří jeden ze základů pokroku, na němž je postaven plán naší společnosti pro nadcházející roky.“
Dosavadní modelová řada IONIQ se s více než 60 000 prodanými vozy od jejího uvedení na trh v roce 2016 stala jedním z hlavních pilířů produktové řady Hyundai reprezentující progresivní budoucí mobilitu. Společně s průkopnickým modelem NEXO s pohonem na vodík a novým elektromobilem KONA Electric nabízí Hyundai ekologicky zaměřeným řidičům v současnosti bezkonkurenční výběr. Modernizované verze modelu IONIQ jsou dalším logickým krokem, který zpřístupňuje čistou mobilitu ještě většímu počtu řidičů.
Druhá generace modelu IONIQ, prvního vozidla na světě nabízeného se třemi odlišnými elektrifikovanými pohony, pokračuje ve své misi nabízet spotřebitelům široký výběr elektricky poháněných vozidel, která splňují jejich nejrozmanitější požadavky. Všechny nové modely IONIQ jsou standardně vybaveny komplexním souborem technologií Hyundai SmartSense pro komfortní a bezpečnou jízdu. Nejširší bezpečnostní výbava v tomto segmentu zahrnuje mimo jiné asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCW/FCA (Forward Collision Warning/Forward Collision-Avoidance Assist) a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist). Řidiči mohou díky tomu bezpečně cestovat i v hustém silničním provozu během dopravních špiček. Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) jej navíc upozorňuje, že při řízení vykazuje projevy nepozornosti a měl by se náležitě soustředit na řízení, nebo si raději odpočinout.
Image sofistikovaného automobilu umocňují nové designérské prvky. Nově navržený interiér zahrnuje nové praktické a komfortní funkce. Na přání dodávaný multimediální systém s audiovizuálními a navigačními funkcemi, první svého druhu v této třídě vozidel, zobrazuje na 10,25“ displeji nejrůznější užitečné informace. Systém kromě toho disponuje softwarem pro hlasové ovládání a aktualizuje se bezdrátově. Součástí standardní výbavy jsou nejmodernější zábavní a informační technologie, včetně systémů Android Auto a Apple CarPlay, a služby Hyundai LIVE Services.
V oblasti vnější výbavy byla rozšířena paleta barev karoserie pro model IONIQ o tři nové odstíny laku – Fluidic Metal, Electric Shadow a Liquid Sand – na celkových osm. Hyundai tak reaguje na kreativní požadavky řidičů, týkající se estetiky modelu IONIQ, který od roku 2016 slaví výjimečné úspěchy ve svém tržním segmentu.
Nový IONIQ je ve snaze o ještě účinnější ochranu životního prostředí vybaven jako první automobil na světě „režimem jízdy v zelené zóně“ (GDM: Green-zone Drive Mode), který ve stanovených oblastech využívá k pohonu ve větší míře elektromotor namísto spalovacího motoru.
IONIQ pro modelový rok 2019 přebírá od podobně inovativního SUV KONA funkci ovládání pomocí jednoho pedálu, chytrý systém rekuperace kinetické energie, režim Utility pro používání funkcí vozidla i při vypnutém pohonu a režim Eco+, který prodlužuje dojezd na zbývající zásobu energie v nepředvídatelných nouzových situacích.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?