Zatímco mnoho ostatních výrobců oznamuje plány pro své první ekologické modely, Hyundai prezentuje již druhou generaci revolučních modelů IONIQ Hybrid a Plug-in, po nichž bude zanedlouho následovat také zdokonalený IONIQ Electric.
IONIQ Hybrid a Plug-in Hybrid pro modelový rok 2019 nabízejí vyspělé telematické služby Bluelink®, prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy SmartSense, nastavitelný systém rekuperace kinetické energie a nejmodernější informační a zábavní systém. Uvedené prvky se dodávají standardně pro všechny stupně výbavy. Kromě toho byl také modernizován vnější i vnitřní design modelu IONIQ.
„S našimi novými modely IONIQ nejenže poskytujeme inovativní řešení mobility stále většímu počtu řidičů, ale také zcela novou úroveň konektivity v tomto segmentu,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za produkt a marketing. „Hyundai představil modelovou řadu IONIQ před třemi roky, v roce 2016, jako zásadní krok na cestě k realizaci své vize budoucí mobility. Tento model tvoří jeden ze základů pokroku, na němž je postaven plán naší společnosti pro nadcházející roky.“
Dosavadní modelová řada IONIQ se s více než 60 000 prodanými vozy od jejího uvedení na trh v roce 2016 stala jedním z hlavních pilířů produktové řady Hyundai reprezentující progresivní budoucí mobilitu. Společně s průkopnickým modelem NEXO s pohonem na vodík a novým elektromobilem KONA Electric nabízí Hyundai ekologicky zaměřeným řidičům v současnosti bezkonkurenční výběr. Modernizované verze modelu IONIQ jsou dalším logickým krokem, který zpřístupňuje čistou mobilitu ještě většímu počtu řidičů.
Druhá generace modelu IONIQ, prvního vozidla na světě nabízeného se třemi odlišnými elektrifikovanými pohony, pokračuje ve své misi nabízet spotřebitelům široký výběr elektricky poháněných vozidel, která splňují jejich nejrozmanitější požadavky. Všechny nové modely IONIQ jsou standardně vybaveny komplexním souborem technologií Hyundai SmartSense pro komfortní a bezpečnou jízdu. Nejširší bezpečnostní výbava v tomto segmentu zahrnuje mimo jiné asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCW/FCA (Forward Collision Warning/Forward Collision-Avoidance Assist) a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist). Řidiči mohou díky tomu bezpečně cestovat i v hustém silničním provozu během dopravních špiček. Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) jej navíc upozorňuje, že při řízení vykazuje projevy nepozornosti a měl by se náležitě soustředit na řízení, nebo si raději odpočinout.
Image sofistikovaného automobilu umocňují nové designérské prvky. Nově navržený interiér zahrnuje nové praktické a komfortní funkce. Na přání dodávaný multimediální systém s audiovizuálními a navigačními funkcemi, první svého druhu v této třídě vozidel, zobrazuje na 10,25“ displeji nejrůznější užitečné informace. Systém kromě toho disponuje softwarem pro hlasové ovládání a aktualizuje se bezdrátově. Součástí standardní výbavy jsou nejmodernější zábavní a informační technologie, včetně systémů Android Auto a Apple CarPlay, a služby Hyundai LIVE Services.
V oblasti vnější výbavy byla rozšířena paleta barev karoserie pro model IONIQ o tři nové odstíny laku – Fluidic Metal, Electric Shadow a Liquid Sand – na celkových osm. Hyundai tak reaguje na kreativní požadavky řidičů, týkající se estetiky modelu IONIQ, který od roku 2016 slaví výjimečné úspěchy ve svém tržním segmentu.
Nový IONIQ je ve snaze o ještě účinnější ochranu životního prostředí vybaven jako první automobil na světě „režimem jízdy v zelené zóně“ (GDM: Green-zone Drive Mode), který ve stanovených oblastech využívá k pohonu ve větší míře elektromotor namísto spalovacího motoru.
IONIQ pro modelový rok 2019 přebírá od podobně inovativního SUV KONA funkci ovládání pomocí jednoho pedálu, chytrý systém rekuperace kinetické energie, režim Utility pro používání funkcí vozidla i při vypnutém pohonu a režim Eco+, který prodlužuje dojezd na zbývající zásobu energie v nepředvídatelných nouzových situacích.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.