Zatímco mnoho ostatních výrobců oznamuje plány pro své první ekologické modely, Hyundai prezentuje již druhou generaci revolučních modelů IONIQ Hybrid a Plug-in, po nichž bude zanedlouho následovat také zdokonalený IONIQ Electric.
IONIQ Hybrid a Plug-in Hybrid pro modelový rok 2019 nabízejí vyspělé telematické služby Bluelink®, prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy SmartSense, nastavitelný systém rekuperace kinetické energie a nejmodernější informační a zábavní systém. Uvedené prvky se dodávají standardně pro všechny stupně výbavy. Kromě toho byl také modernizován vnější i vnitřní design modelu IONIQ.
„S našimi novými modely IONIQ nejenže poskytujeme inovativní řešení mobility stále většímu počtu řidičů, ale také zcela novou úroveň konektivity v tomto segmentu,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za produkt a marketing. „Hyundai představil modelovou řadu IONIQ před třemi roky, v roce 2016, jako zásadní krok na cestě k realizaci své vize budoucí mobility. Tento model tvoří jeden ze základů pokroku, na němž je postaven plán naší společnosti pro nadcházející roky.“
Dosavadní modelová řada IONIQ se s více než 60 000 prodanými vozy od jejího uvedení na trh v roce 2016 stala jedním z hlavních pilířů produktové řady Hyundai reprezentující progresivní budoucí mobilitu. Společně s průkopnickým modelem NEXO s pohonem na vodík a novým elektromobilem KONA Electric nabízí Hyundai ekologicky zaměřeným řidičům v současnosti bezkonkurenční výběr. Modernizované verze modelu IONIQ jsou dalším logickým krokem, který zpřístupňuje čistou mobilitu ještě většímu počtu řidičů.
Druhá generace modelu IONIQ, prvního vozidla na světě nabízeného se třemi odlišnými elektrifikovanými pohony, pokračuje ve své misi nabízet spotřebitelům široký výběr elektricky poháněných vozidel, která splňují jejich nejrozmanitější požadavky. Všechny nové modely IONIQ jsou standardně vybaveny komplexním souborem technologií Hyundai SmartSense pro komfortní a bezpečnou jízdu. Nejširší bezpečnostní výbava v tomto segmentu zahrnuje mimo jiné asistenta pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCW/FCA (Forward Collision Warning/Forward Collision-Avoidance Assist) a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist). Řidiči mohou díky tomu bezpečně cestovat i v hustém silničním provozu během dopravních špiček. Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) jej navíc upozorňuje, že při řízení vykazuje projevy nepozornosti a měl by se náležitě soustředit na řízení, nebo si raději odpočinout.
Image sofistikovaného automobilu umocňují nové designérské prvky. Nově navržený interiér zahrnuje nové praktické a komfortní funkce. Na přání dodávaný multimediální systém s audiovizuálními a navigačními funkcemi, první svého druhu v této třídě vozidel, zobrazuje na 10,25“ displeji nejrůznější užitečné informace. Systém kromě toho disponuje softwarem pro hlasové ovládání a aktualizuje se bezdrátově. Součástí standardní výbavy jsou nejmodernější zábavní a informační technologie, včetně systémů Android Auto a Apple CarPlay, a služby Hyundai LIVE Services.
V oblasti vnější výbavy byla rozšířena paleta barev karoserie pro model IONIQ o tři nové odstíny laku – Fluidic Metal, Electric Shadow a Liquid Sand – na celkových osm. Hyundai tak reaguje na kreativní požadavky řidičů, týkající se estetiky modelu IONIQ, který od roku 2016 slaví výjimečné úspěchy ve svém tržním segmentu.
Nový IONIQ je ve snaze o ještě účinnější ochranu životního prostředí vybaven jako první automobil na světě „režimem jízdy v zelené zóně“ (GDM: Green-zone Drive Mode), který ve stanovených oblastech využívá k pohonu ve větší míře elektromotor namísto spalovacího motoru.
IONIQ pro modelový rok 2019 přebírá od podobně inovativního SUV KONA funkci ovládání pomocí jednoho pedálu, chytrý systém rekuperace kinetické energie, režim Utility pro používání funkcí vozidla i při vypnutém pohonu a režim Eco+, který prodlužuje dojezd na zbývající zásobu energie v nepředvídatelných nouzových situacích.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.