BMW odhalilo novou řadu 7, jak se vám líbí její sebevědomější vzhled?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. ledna 2019, 12:15 Google+

BMW posiluje portfolio svých vrcholných modelů v segmentu luxusních vozů. Nová edice BMW řady 7 dává svůj charakter jasně najevo sebevědomým vzhledem, sofistikovanou elegancí, ohromujícím, inovativním systémem ovládání a řízení, asistenčními systémy a technologií konektivity

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW řady 7

BMW řady 7 | foto: BMW

Sdílejte článek

Nový design exteriéru tohoto luxusního sedanu dává více než kdy předtím na odiv jeho prestiž a společenské postavení. Uvnitř posádku přivítá luxusní kožené čalounění s výrazným prošíváním a optimalizovaný akustický komfort, nemluvě o kombinaci digitálního přístrojového panelu a kontrolního displeje. Koncept ovládání BMW Operating System 7.0 a BMW Inteligentní osobní asistent stanovují nová měřítka v oblasti komfortu a pohodlí na cestách.

img-responsive

BMW řady 7 | foto: BMW

Inovována byla také nabídka pohonných jednotek pro BMW řady 7, která nyní zahrnuje nový osmiválec, řadový šestiválec a plug-in hybridní pohonný systém s prodlouženým elektrickým dojezdem. Všechny modelové řady již nyní splňují požadavky emisních standardů Euro 6d-TEMP. Rozšířenou funkcionalitou se vyznačují i asistenční systémy. Nejnovější pokroky v oboru automatizovaného řízení jsou zdůrazněny technologickými prvky, jako je například nový couvací asistent.

Design exteriéru: svalnatější charakter a precizní elegance.

Nové BMW řady 7 bude opět nabízeno ve dvou karosářských variantách,
z nichž se ta prodloužená vyznačuje o 14 centimetrů delším rozvorem a tomu odpovídajícím nárůstem vnitřního prostoru pro cestující vzadu. Standardní BMW řady 7 (5120 mm) i jeho prodloužená varianta (5260 mm) jsou nyní o 22 milimetrů delší než jejich předchůdci. Šířka (1902 mm) i výška (1467 mm) nového modelu zůstávají beze změny.

Výrazně přepracovaný design přední části, která je nyní ve svém nejvyšším bodě o 50 milimetrů vyšší, hraje zvláště významnou roli v tom, že BMW řady 7 získává výraznější vizuální charakter. Nová kapota má ostřeji řezané kontury a větší znak BMW. Dominantním prvkem přepracované přídě je maska BMW ve tvaru ledvinek s jednodílným rámečkem a plochou zvětšenou o přibližně 40 procent. Maska je spojena s nižšími světlomety, které tak vytvářejí přitažlivý kontrast a dodávají luxusnímu modelu BMW novou dávku charakteru.

Jako alternativu k standardně dodávaným adaptivním LED světlometům lze objednat laserové světlomety BMW Laserlight s dosvitem dálkových světel až 560 metrů. Krajní nasávací otvory ve spodní části předního nárazníku jsou nyní doplněny o velké vzduchové deflektory. Ty efektivně směrují vzduch do otvorů pro chlazení brzd a větrných clon, které pomáhají minimalizovat větrné turbulence okolo podběhů. Tyto prvky, lakované v barvě karoserie, a nově navržené dekorativní chromované prvky dávají nárazníku vzhled propracované elegance, která ještě umocňuje vizuální dojem z přední části vozu.

Preciznost, čistotu a solidnost vyzařují také větrné průduchy Air Breathers, nově navržené ve svislé podobě. Tyto vzduchové průduchy, integrované do předních blatníků přepracované řady 7, nyní sahají mnohem výše a jejich obložení svírá úhel 90 stupňů s bočními lištami karoserie, nově sahajícími podél celého vozu až k zadnímu nárazníku.

Modifikovaný zadní nárazník přebírá designový jazyk vstupů vzduchu na přední části vozu. Integrované koncovky výfuku mají širší chromované obložení, zadní světla nového BMW řady 7 s trojrozměrným designem jsou přibližně o 35 mm nižší než u předcházejícího modelu a mají do detailu propracovaný a precizní charakter. Jejich LED světelné zdroje jsou umístěny za červenými a černými povrchy, uspořádanými tak, aby zdůraznily jejich typický tvar písmene L. Mezi další nové prvky patří ostře definovaný, tenký světelný proužek (o šířce pouhých 6 milimetrů), který se nachází pod chromovaným pásem a sahá přes celou šířku víka zavazadlového prostoru. Tím spojuje světla na obou stranách.

Další široké možnosti individualizace nabízí M sportovní paket, edice Design Pure Excellence, stejně jako nově doplněné varianty laku karoserie či nová provedení kol z lehké slitiny. Navíc je nyní k dispozici paket Shadow Line z nabídky BMW Individual, který lze objednat spolu s M sportovním paketem. 

Interiér: Luxusní prostředí vyzařuje styl a sofistikovanost.

Uvnitř nového BMW řady 7 se snoubí štědrá nabídka prostoru, vybrané materiály, harmonicky sladěné designové prvky a exkluzivní zpracování, aby spolu v každém ohledu vytvořily luxusní prostředí. Novinkou v nabídce volitelné výbavy je exkluzivní kůže Nappa s rozšířeným prošíváním. Trojrozměrná struktura povrchů, které zahrnují velké plochy předních a zadních sedáků i opěradel, integrované loketní opěrky ve dveřích i středový panel, dává interiéru vysoce expresivní charakter. Novinkou v nabídce volitelných obložení interiéru jsou dřevěná obložení interiérů American Oak Dark s kovovými doplňky a leštěné obložení Poplar Grain Metallic Grey.

Optimalizovaný akustický komfort, kterého je dosaženo díky precizně navrženým aerodynamickým vylepšením okolo zadních podběhů, B-sloupků a vnějších krytů v zadní části nového BMW řady 7, pomáhá lépe si užít palubního komfortu na dlouhých cestách. K tomu se přidává fakt, že boční okna i zadní okno jsou vyrobeny ze silnějšího skla, podle zvoleného modelu standardně nebo jako součást volitelné výbavy Komfortní zasklení.

Výrazným prvkem nově navrženého, standardně dodávaného koženého volantu je vylepšené uspořádání multifunkčních tlačítek. Rovněž standardně nabízená přihrádka pro bezdrátové nabíjení mobilních telefonů se nyní nachází před držáky nápojů. Volitelné prostorové osvětlení B-sloupků díky svému elegantnímu, kouřově skleněnému provedení ještě harmoničtěji ladí s interiérem BMW řady 7 Sedan. Nejnovější verze tabletu BMW Touch Command pro cestující na zadních sedadlech se vyznačuje vylepšeným hardwarem a konceptem ovládání BMW Operating System 7.0. Zábavní systém zadních sedadel je nyní dodáván s dvojicí 10palcových dotykových full-HD displejů, a to včetně přehrávače Blu-ray disků.

Pohon: Motor V12 s filtrem pevných částic, nový motor V8, plug-in
hybridní modely nyní se zážehovým řadovým šestiválcem.

Nabídka pohonných jednotek pro nové BMW řady 7 zahrnuje zážehové a vznětové motory se šesti, osmi a dvanácti válci, stejně jako zcela nový plug-in hybridní systém pohonu. Vrcholnou motorizací je 6,6litrový V12 pod
kapotou BMW M760Li xDrive, který generuje výkon 430 kW/585 k a nyní je pro co nejnižší emise CO2 nabízen s filtrem pevných částic. Naproti tomu BMW 750i xDrive pohání nově vyvinutý motor V8 s objemem 4,4 litru a maximálním výkonem zvýšeným o 60 kW/80 k na 390 kW/530 k.

img-responsive

BMW řady 7 | foto: BMW

Plug-in hybridní verze nového BMW řady 7 nabízejí veškeré sportovní vlastnosti tohoto luxusního sedanu, cestovní komfort i příjemné prostředí uvnitř a kombinují je s výjimečně vysokou hospodárností a schopností nabídnout doslova neslyšitelný, plně elektrický zážitek z jízdy s lokálně nulovými emisemi. Jejich plug-in hybridní systém nyní využívá speciálně upravený zážehový řadový šestiválec a vyspělejší vysokonapěťový akumulátor. Ve výsledku tak systém generuje s voličem Driving Experience Control přepnutým do režimu Sport celkový výkon 290 kW/394 k. Kombinovaná spotřeba paliva BMW 745e, BMW 745Le a BMW 745Le xDrive se pohybuje mezi 2,6 a 2,1 litru na 100 km, emise CO2 dosahují hodnot 59 až 48 gramů na kilometr a kombinovaná spotřeba elektrické energie činí 16,3 až 15,0 kWh/100 km. Dojezd těchto tří modelů čistě na elektřinu dosahuje 50 až 58 kilometrů.

Nabídku motorů pro nové BMW řady 7 uzavírají tři vysoce hospodárné a nízkoemisní vznětové řadové šestiválce se shodným objemem 3 litry a až čtyřmi turbodmychadly. Jedinečný výkon pro luxusní automobil poháněný vznětovým motorem nabízí motor s výkonem 294 kW/400 k pod kapotou  BMW 750d xDrive a BMW 750Ld xDrive. Pohonná jednotka BMW 740d xDrive a BMW 740Ld xDrive vyvíjí maximální výkon 235 kW/320 k. První stupínek na žebříčku vznětových motorů pro nové BMW řady 7 představuje BMW 730d, BMW 730Ld a BMW 730Ld xDrive o výkonu 195 kW/ 265 k).

Podvozek: Komfort a dynamika podle přání.

Výjimečná rovnováha mezi přepychovým jízdním komfortem a dynamickým jízdním stylem, jimiž je BMW světově proslulé, je jedním z charakteristických rysů jízdních zážitků v novém BMW řady 7. Konstrukce podvozku, odpružení a tlumení, řízení a brzdový systém jsou navrženy tak, aby umožňovaly jak ničím nerušenou uvolněnou jízdu na rozbitém povrchu, tak sportovně aktivní jízdní styl.

Všechny varianty nového BMW řady 7 jsou standardně vybaveny adaptivním odpružením s elektronicky ovládanými tlumiči a vzduchovým odpružením s automatickým vyrovnáváním světlé výšky na obou nápravách. Mezi volitelnými prvky výbavy, které jsou k dispozici pro všechny modely vyjma plug-in hybridních variant, se nachází Integrální aktivní řízení s řízením zadních kol a systém Executive Drive Pro s adaptivními stabilizátory na obou nápravách.

Asistenční systémy: Další pokrok na cestě k automatizovanému
řízení.

BMW řady 7 zdůrazňuje svůj status jednoho z nejinovativnějších a nejprogresivnějších modelů kategorie luxusních vozů rozsáhlou nabídkou standardních a volitelných asistenčních systémů. Driving Assistant Professional poskytuje komplexní soubor funkcí zaměřených na to, aby řízení bylo co nejvíce pohodlné a bezpečné. Zahrnuje asistent řízení a udržování vozu v jízdním pruhu včetně asistentu jízdy v kolonách, systém udržující vůz v jízdním pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku, asistent pro vyhýbací manévry, upozornění na nutnost dání přednosti v jízdě a upozornění na jízdu v protisměru, plus aktivní systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop&Go.

img-responsive

BMW řady 7 | foto: BMW

Standardně dodávaný parkovací asistent řidiči pomáhá s parkováním a manévrováním. Nyní je jeho součástí také couvací asistent, díky němuž vůz vycouvá přesně tak, jak s ním řidič přijel, a to na vzdálenost až 50 metrů.

Intuitivní ovládání a špičková konektivita: Koncept ovládání BMW
Operating System 7.0 a BMW Inteligentní osobní asistent.

Nové BMW řady 7 je standardně vybaveno interiérem Live Cockpit Professional. Ten tvoří navigační a multimediální systém, společně s plně digitálním přístrojovým panelem za volantem s 12,3palcovou úhlopříčkou a kontrolním displejem s úhlopříčkou 10,25 palce. Nový koncept ovládání BMW Operating System 7.0 vyniká svou špičkovou digitální funkčností přizpůsobenou přesně potřebám řidiče. Dotykové ovládání kontrolního displeje, ovladač iDrive, tlačítka na volantu a hlasové ovládání umožňují řidiči zvolit různé formy intuitivního ovládání.

Dalším prvkem konceptu ovládání je BMW Inteligentní osobní asistent. Digitálního spolujezdce, který řidiči pomáhá v požívání nejrůznějších funkcí
vozu, lze aktivovat prostřednictvím oslovení „Hej, BMW“. Navíc se bude i nadále učit novým funkcím díky aktualizacím, které jsou do vozu automaticky přenášeny prostřednictvím funkce Remote Software Upgrade. Řidič a jeho spolujezdci mohou také s pomocí BMW Inteligentního osobního asistenta používat hlasových příkazů k aktivaci režimů Experience, stejně jako programů vitality a relaxace, které s cílem osvěžit nebo uvolnit řidiče aktivují nejrůznější funkce, jako je například osvětlení interiéru, činnost klimatizace či provonění interiéru, nemluvě o masážích, vyhřívání a odvětrávání sedadel.

Vytisknout

Diskuze: BMW odhalilo novou řadu 7, jak se vám líbí její sebevědomější vzhled?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Shelby GT500 Super Snake z roku 1967 se stal nejdražším Mustangem světa

Tohle je nejdražší Ford Mustang světa, druhý takový nikde nenajdete

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud