BMW posiluje portfolio svých vrcholných modelů v segmentu luxusních vozů. Nová edice BMW řady 7 dává svůj charakter jasně najevo sebevědomým vzhledem, sofistikovanou elegancí, ohromujícím, inovativním systémem ovládání a řízení, asistenčními systémy a technologií konektivity
Nový design exteriéru tohoto luxusního sedanu dává více než kdy předtím na odiv jeho prestiž a společenské postavení. Uvnitř posádku přivítá luxusní kožené čalounění s výrazným prošíváním a optimalizovaný akustický komfort, nemluvě o kombinaci digitálního přístrojového panelu a kontrolního displeje. Koncept ovládání BMW Operating System 7.0 a BMW Inteligentní osobní asistent stanovují nová měřítka v oblasti komfortu a pohodlí na cestách.
Inovována byla také nabídka pohonných jednotek pro BMW řady 7, která nyní zahrnuje nový osmiválec, řadový šestiválec a plug-in hybridní pohonný systém s prodlouženým elektrickým dojezdem. Všechny modelové řady již nyní splňují požadavky emisních standardů Euro 6d-TEMP. Rozšířenou funkcionalitou se vyznačují i asistenční systémy. Nejnovější pokroky v oboru automatizovaného řízení jsou zdůrazněny technologickými prvky, jako je například nový couvací asistent.
Design exteriéru: svalnatější charakter a precizní elegance.
Nové BMW řady 7 bude opět nabízeno ve dvou karosářských variantách,z nichž se ta prodloužená vyznačuje o 14 centimetrů delším rozvorem a tomu odpovídajícím nárůstem vnitřního prostoru pro cestující vzadu. Standardní BMW řady 7 (5120 mm) i jeho prodloužená varianta (5260 mm) jsou nyní o 22 milimetrů delší než jejich předchůdci. Šířka (1902 mm) i výška (1467 mm) nového modelu zůstávají beze změny.
Výrazně přepracovaný design přední části, která je nyní ve svém nejvyšším bodě o 50 milimetrů vyšší, hraje zvláště významnou roli v tom, že BMW řady 7 získává výraznější vizuální charakter. Nová kapota má ostřeji řezané kontury a větší znak BMW. Dominantním prvkem přepracované přídě je maska BMW ve tvaru ledvinek s jednodílným rámečkem a plochou zvětšenou o přibližně 40 procent. Maska je spojena s nižšími světlomety, které tak vytvářejí přitažlivý kontrast a dodávají luxusnímu modelu BMW novou dávku charakteru.
Jako alternativu k standardně dodávaným adaptivním LED světlometům lze objednat laserové světlomety BMW Laserlight s dosvitem dálkových světel až 560 metrů. Krajní nasávací otvory ve spodní části předního nárazníku jsou nyní doplněny o velké vzduchové deflektory. Ty efektivně směrují vzduch do otvorů pro chlazení brzd a větrných clon, které pomáhají minimalizovat větrné turbulence okolo podběhů. Tyto prvky, lakované v barvě karoserie, a nově navržené dekorativní chromované prvky dávají nárazníku vzhled propracované elegance, která ještě umocňuje vizuální dojem z přední části vozu.
Preciznost, čistotu a solidnost vyzařují také větrné průduchy Air Breathers, nově navržené ve svislé podobě. Tyto vzduchové průduchy, integrované do předních blatníků přepracované řady 7, nyní sahají mnohem výše a jejich obložení svírá úhel 90 stupňů s bočními lištami karoserie, nově sahajícími podél celého vozu až k zadnímu nárazníku.
Modifikovaný zadní nárazník přebírá designový jazyk vstupů vzduchu na přední části vozu. Integrované koncovky výfuku mají širší chromované obložení, zadní světla nového BMW řady 7 s trojrozměrným designem jsou přibližně o 35 mm nižší než u předcházejícího modelu a mají do detailu propracovaný a precizní charakter. Jejich LED světelné zdroje jsou umístěny za červenými a černými povrchy, uspořádanými tak, aby zdůraznily jejich typický tvar písmene L. Mezi další nové prvky patří ostře definovaný, tenký světelný proužek (o šířce pouhých 6 milimetrů), který se nachází pod chromovaným pásem a sahá přes celou šířku víka zavazadlového prostoru. Tím spojuje světla na obou stranách.
Další široké možnosti individualizace nabízí M sportovní paket, edice Design Pure Excellence, stejně jako nově doplněné varianty laku karoserie či nová provedení kol z lehké slitiny. Navíc je nyní k dispozici paket Shadow Line z nabídky BMW Individual, který lze objednat spolu s M sportovním paketem.
Interiér: Luxusní prostředí vyzařuje styl a sofistikovanost.
Uvnitř nového BMW řady 7 se snoubí štědrá nabídka prostoru, vybrané materiály, harmonicky sladěné designové prvky a exkluzivní zpracování, aby spolu v každém ohledu vytvořily luxusní prostředí. Novinkou v nabídce volitelné výbavy je exkluzivní kůže Nappa s rozšířeným prošíváním. Trojrozměrná struktura povrchů, které zahrnují velké plochy předních a zadních sedáků i opěradel, integrované loketní opěrky ve dveřích i středový panel, dává interiéru vysoce expresivní charakter. Novinkou v nabídce volitelných obložení interiéru jsou dřevěná obložení interiérů American Oak Dark s kovovými doplňky a leštěné obložení Poplar Grain Metallic Grey.
Optimalizovaný akustický komfort, kterého je dosaženo díky precizně navrženým aerodynamickým vylepšením okolo zadních podběhů, B-sloupků a vnějších krytů v zadní části nového BMW řady 7, pomáhá lépe si užít palubního komfortu na dlouhých cestách. K tomu se přidává fakt, že boční okna i zadní okno jsou vyrobeny ze silnějšího skla, podle zvoleného modelu standardně nebo jako součást volitelné výbavy Komfortní zasklení.
Výrazným prvkem nově navrženého, standardně dodávaného koženého volantu je vylepšené uspořádání multifunkčních tlačítek. Rovněž standardně nabízená přihrádka pro bezdrátové nabíjení mobilních telefonů se nyní nachází před držáky nápojů. Volitelné prostorové osvětlení B-sloupků díky svému elegantnímu, kouřově skleněnému provedení ještě harmoničtěji ladí s interiérem BMW řady 7 Sedan. Nejnovější verze tabletu BMW Touch Command pro cestující na zadních sedadlech se vyznačuje vylepšeným hardwarem a konceptem ovládání BMW Operating System 7.0. Zábavní systém zadních sedadel je nyní dodáván s dvojicí 10palcových dotykových full-HD displejů, a to včetně přehrávače Blu-ray disků.
Pohon: Motor V12 s filtrem pevných částic, nový motor V8, plug-inhybridní modely nyní se zážehovým řadovým šestiválcem.
Nabídka pohonných jednotek pro nové BMW řady 7 zahrnuje zážehové a vznětové motory se šesti, osmi a dvanácti válci, stejně jako zcela nový plug-in hybridní systém pohonu. Vrcholnou motorizací je 6,6litrový V12 podkapotou BMW M760Li xDrive, který generuje výkon 430 kW/585 k a nyní je pro co nejnižší emise CO2 nabízen s filtrem pevných částic. Naproti tomu BMW 750i xDrive pohání nově vyvinutý motor V8 s objemem 4,4 litru a maximálním výkonem zvýšeným o 60 kW/80 k na 390 kW/530 k.
Plug-in hybridní verze nového BMW řady 7 nabízejí veškeré sportovní vlastnosti tohoto luxusního sedanu, cestovní komfort i příjemné prostředí uvnitř a kombinují je s výjimečně vysokou hospodárností a schopností nabídnout doslova neslyšitelný, plně elektrický zážitek z jízdy s lokálně nulovými emisemi. Jejich plug-in hybridní systém nyní využívá speciálně upravený zážehový řadový šestiválec a vyspělejší vysokonapěťový akumulátor. Ve výsledku tak systém generuje s voličem Driving Experience Control přepnutým do režimu Sport celkový výkon 290 kW/394 k. Kombinovaná spotřeba paliva BMW 745e, BMW 745Le a BMW 745Le xDrive se pohybuje mezi 2,6 a 2,1 litru na 100 km, emise CO2 dosahují hodnot 59 až 48 gramů na kilometr a kombinovaná spotřeba elektrické energie činí 16,3 až 15,0 kWh/100 km. Dojezd těchto tří modelů čistě na elektřinu dosahuje 50 až 58 kilometrů.
Nabídku motorů pro nové BMW řady 7 uzavírají tři vysoce hospodárné a nízkoemisní vznětové řadové šestiválce se shodným objemem 3 litry a až čtyřmi turbodmychadly. Jedinečný výkon pro luxusní automobil poháněný vznětovým motorem nabízí motor s výkonem 294 kW/400 k pod kapotou BMW 750d xDrive a BMW 750Ld xDrive. Pohonná jednotka BMW 740d xDrive a BMW 740Ld xDrive vyvíjí maximální výkon 235 kW/320 k. První stupínek na žebříčku vznětových motorů pro nové BMW řady 7 představuje BMW 730d, BMW 730Ld a BMW 730Ld xDrive o výkonu 195 kW/ 265 k).
Podvozek: Komfort a dynamika podle přání.
Výjimečná rovnováha mezi přepychovým jízdním komfortem a dynamickým jízdním stylem, jimiž je BMW světově proslulé, je jedním z charakteristických rysů jízdních zážitků v novém BMW řady 7. Konstrukce podvozku, odpružení a tlumení, řízení a brzdový systém jsou navrženy tak, aby umožňovaly jak ničím nerušenou uvolněnou jízdu na rozbitém povrchu, tak sportovně aktivní jízdní styl.
Všechny varianty nového BMW řady 7 jsou standardně vybaveny adaptivním odpružením s elektronicky ovládanými tlumiči a vzduchovým odpružením s automatickým vyrovnáváním světlé výšky na obou nápravách. Mezi volitelnými prvky výbavy, které jsou k dispozici pro všechny modely vyjma plug-in hybridních variant, se nachází Integrální aktivní řízení s řízením zadních kol a systém Executive Drive Pro s adaptivními stabilizátory na obou nápravách.
Asistenční systémy: Další pokrok na cestě k automatizovanémuřízení.
BMW řady 7 zdůrazňuje svůj status jednoho z nejinovativnějších a nejprogresivnějších modelů kategorie luxusních vozů rozsáhlou nabídkou standardních a volitelných asistenčních systémů. Driving Assistant Professional poskytuje komplexní soubor funkcí zaměřených na to, aby řízení bylo co nejvíce pohodlné a bezpečné. Zahrnuje asistent řízení a udržování vozu v jízdním pruhu včetně asistentu jízdy v kolonách, systém udržující vůz v jízdním pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku, asistent pro vyhýbací manévry, upozornění na nutnost dání přednosti v jízdě a upozornění na jízdu v protisměru, plus aktivní systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop&Go.
Standardně dodávaný parkovací asistent řidiči pomáhá s parkováním a manévrováním. Nyní je jeho součástí také couvací asistent, díky němuž vůz vycouvá přesně tak, jak s ním řidič přijel, a to na vzdálenost až 50 metrů.
Intuitivní ovládání a špičková konektivita: Koncept ovládání BMWOperating System 7.0 a BMW Inteligentní osobní asistent.
Nové BMW řady 7 je standardně vybaveno interiérem Live Cockpit Professional. Ten tvoří navigační a multimediální systém, společně s plně digitálním přístrojovým panelem za volantem s 12,3palcovou úhlopříčkou a kontrolním displejem s úhlopříčkou 10,25 palce. Nový koncept ovládání BMW Operating System 7.0 vyniká svou špičkovou digitální funkčností přizpůsobenou přesně potřebám řidiče. Dotykové ovládání kontrolního displeje, ovladač iDrive, tlačítka na volantu a hlasové ovládání umožňují řidiči zvolit různé formy intuitivního ovládání.
Dalším prvkem konceptu ovládání je BMW Inteligentní osobní asistent. Digitálního spolujezdce, který řidiči pomáhá v požívání nejrůznějších funkcívozu, lze aktivovat prostřednictvím oslovení „Hej, BMW“. Navíc se bude i nadále učit novým funkcím díky aktualizacím, které jsou do vozu automaticky přenášeny prostřednictvím funkce Remote Software Upgrade. Řidič a jeho spolujezdci mohou také s pomocí BMW Inteligentního osobního asistenta používat hlasových příkazů k aktivaci režimů Experience, stejně jako programů vitality a relaxace, které s cílem osvěžit nebo uvolnit řidiče aktivují nejrůznější funkce, jako je například osvětlení interiéru, činnost klimatizace či provonění interiéru, nemluvě o masážích, vyhřívání a odvětrávání sedadel.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.