První jízdní záběry nového elektrického motocyklu Harley-Davidson zveřejnila americká společnost již začátkem listopadu minulého roku, na oficiální představení jsme si však museli počkat až dodnes. Nyní však společnost konečně zveřejnila kompletní technické parametry, včetně dojezdu 177 km na jedno nabití a akcelerace z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy. A co dalšího o motocyklu víme?
Ačkoliv jsme se nyní konečně dočkali oficiálního představení modelu LiveWire, Harley-Davidson si stále nechává některá data pro sebe. Místo tradičních parametrů jako je počet koní nebo točivý moment jsme se tak pouze dozvěděli, že motocykl zvládne odstartovat z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy.
V oblasti dojezdu však byla společnost naštěstí o něco sdílnější a tak jsme se dočkali potvrzení dřívějších spekulací o dojezdu cca 177 kilometrů - ovšem při jízdě na „městských silnicích." Co se nabíjení týče, při připojení do klasické domácí zásuvky by každá hodina nabíjení měla vystačit na dojezd cca 20.9 kilometrů. Nabíječky 2. úrovně sice nabíjení neurychlí, ovšem v případě připojení na nabíječku Level 3 DC už se baterie plně dobije za necelou hodinu.
Více se společnost rozmluvila o nových možnostech konektivity, kterou má zajišťovat 4.3 palcový dotykový displej. Ten bude navíc vybaven službou H-D Connect Services, díky kterým bude možné s motocyklem komunikovat pomocí chytrých zařízení a to skrze speciální Harley-Davidson aplikaci.
Majitel motocyklu tak získá možnost kontrolovat stav nabíjení, současný dojezd nebo vyhledávat nejbližší nabíječky. Aplikace navíc dokáže upozornit na potřebu servisních prohlídek a může sledovat místo zaparkování motocyklu. V případě krádeže by tak neměl být problém stroj sledovat a dohledat pomocí GPS.
Na podobné služby už jsme u automobilů celkem zvyklí, ovšem v případě motocyklů by se mělo jednat o raritu. Harley tak údajně prohlašuje, že je prvním výrobcem masově prodávaného elektrického motocyklu s připojením k mobilní síti a z toho plynoucími službami na severoamerickém trhu.
Kromě technických parametrů však byla dlouho očekávaným parametrem i cena. Ta by měla na americkém trhu startovat od 27 799 dolarů, což je cca 621 700 Kč. V současnosti již prodejci v amerických dealerstvích přijímají předobjednávky, přičemž doručení prvních kusů se očekává na podzim.
Kromě uvedení nových informací k modelu LiveWire však společnost zveřejnila ještě dva nové koncepty. Oba jsou koncipovány jako elektrické modely, přičemž jedním z nich je velice jednoduchý skútr a tím druhým jednoduchý Dirtbike.
Ani o jednom z konceptů toho společnost mnoho neprozradila, podle všeho by ale měly být koncipovány k jízdě bez nutnosti vlastnit řidičský průkaz na motocykly a současně by oba stroje měly být vybaveny jednoduchou přenosnou baterií. Jejich design pak vychází z tradiční filosofie Harley-Davidson.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?