První jízdní záběry nového elektrického motocyklu Harley-Davidson zveřejnila americká společnost již začátkem listopadu minulého roku, na oficiální představení jsme si však museli počkat až dodnes. Nyní však společnost konečně zveřejnila kompletní technické parametry, včetně dojezdu 177 km na jedno nabití a akcelerace z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy. A co dalšího o motocyklu víme?
Ačkoliv jsme se nyní konečně dočkali oficiálního představení modelu LiveWire, Harley-Davidson si stále nechává některá data pro sebe. Místo tradičních parametrů jako je počet koní nebo točivý moment jsme se tak pouze dozvěděli, že motocykl zvládne odstartovat z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy.
V oblasti dojezdu však byla společnost naštěstí o něco sdílnější a tak jsme se dočkali potvrzení dřívějších spekulací o dojezdu cca 177 kilometrů - ovšem při jízdě na „městských silnicích." Co se nabíjení týče, při připojení do klasické domácí zásuvky by každá hodina nabíjení měla vystačit na dojezd cca 20.9 kilometrů. Nabíječky 2. úrovně sice nabíjení neurychlí, ovšem v případě připojení na nabíječku Level 3 DC už se baterie plně dobije za necelou hodinu.
Více se společnost rozmluvila o nových možnostech konektivity, kterou má zajišťovat 4.3 palcový dotykový displej. Ten bude navíc vybaven službou H-D Connect Services, díky kterým bude možné s motocyklem komunikovat pomocí chytrých zařízení a to skrze speciální Harley-Davidson aplikaci.
Majitel motocyklu tak získá možnost kontrolovat stav nabíjení, současný dojezd nebo vyhledávat nejbližší nabíječky. Aplikace navíc dokáže upozornit na potřebu servisních prohlídek a může sledovat místo zaparkování motocyklu. V případě krádeže by tak neměl být problém stroj sledovat a dohledat pomocí GPS.
Na podobné služby už jsme u automobilů celkem zvyklí, ovšem v případě motocyklů by se mělo jednat o raritu. Harley tak údajně prohlašuje, že je prvním výrobcem masově prodávaného elektrického motocyklu s připojením k mobilní síti a z toho plynoucími službami na severoamerickém trhu.
Kromě technických parametrů však byla dlouho očekávaným parametrem i cena. Ta by měla na americkém trhu startovat od 27 799 dolarů, což je cca 621 700 Kč. V současnosti již prodejci v amerických dealerstvích přijímají předobjednávky, přičemž doručení prvních kusů se očekává na podzim.
Kromě uvedení nových informací k modelu LiveWire však společnost zveřejnila ještě dva nové koncepty. Oba jsou koncipovány jako elektrické modely, přičemž jedním z nich je velice jednoduchý skútr a tím druhým jednoduchý Dirtbike.
Ani o jednom z konceptů toho společnost mnoho neprozradila, podle všeho by ale měly být koncipovány k jízdě bez nutnosti vlastnit řidičský průkaz na motocykly a současně by oba stroje měly být vybaveny jednoduchou přenosnou baterií. Jejich design pak vychází z tradiční filosofie Harley-Davidson.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?