První jízdní záběry nového elektrického motocyklu Harley-Davidson zveřejnila americká společnost již začátkem listopadu minulého roku, na oficiální představení jsme si však museli počkat až dodnes. Nyní však společnost konečně zveřejnila kompletní technické parametry, včetně dojezdu 177 km na jedno nabití a akcelerace z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy. A co dalšího o motocyklu víme?
Ačkoliv jsme se nyní konečně dočkali oficiálního představení modelu LiveWire, Harley-Davidson si stále nechává některá data pro sebe. Místo tradičních parametrů jako je počet koní nebo točivý moment jsme se tak pouze dozvěděli, že motocykl zvládne odstartovat z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy.
V oblasti dojezdu však byla společnost naštěstí o něco sdílnější a tak jsme se dočkali potvrzení dřívějších spekulací o dojezdu cca 177 kilometrů - ovšem při jízdě na „městských silnicích." Co se nabíjení týče, při připojení do klasické domácí zásuvky by každá hodina nabíjení měla vystačit na dojezd cca 20.9 kilometrů. Nabíječky 2. úrovně sice nabíjení neurychlí, ovšem v případě připojení na nabíječku Level 3 DC už se baterie plně dobije za necelou hodinu.
Více se společnost rozmluvila o nových možnostech konektivity, kterou má zajišťovat 4.3 palcový dotykový displej. Ten bude navíc vybaven službou H-D Connect Services, díky kterým bude možné s motocyklem komunikovat pomocí chytrých zařízení a to skrze speciální Harley-Davidson aplikaci.
Majitel motocyklu tak získá možnost kontrolovat stav nabíjení, současný dojezd nebo vyhledávat nejbližší nabíječky. Aplikace navíc dokáže upozornit na potřebu servisních prohlídek a může sledovat místo zaparkování motocyklu. V případě krádeže by tak neměl být problém stroj sledovat a dohledat pomocí GPS.
Na podobné služby už jsme u automobilů celkem zvyklí, ovšem v případě motocyklů by se mělo jednat o raritu. Harley tak údajně prohlašuje, že je prvním výrobcem masově prodávaného elektrického motocyklu s připojením k mobilní síti a z toho plynoucími službami na severoamerickém trhu.
Kromě technických parametrů však byla dlouho očekávaným parametrem i cena. Ta by měla na americkém trhu startovat od 27 799 dolarů, což je cca 621 700 Kč. V současnosti již prodejci v amerických dealerstvích přijímají předobjednávky, přičemž doručení prvních kusů se očekává na podzim.
Kromě uvedení nových informací k modelu LiveWire však společnost zveřejnila ještě dva nové koncepty. Oba jsou koncipovány jako elektrické modely, přičemž jedním z nich je velice jednoduchý skútr a tím druhým jednoduchý Dirtbike.
Ani o jednom z konceptů toho společnost mnoho neprozradila, podle všeho by ale měly být koncipovány k jízdě bez nutnosti vlastnit řidičský průkaz na motocykly a současně by oba stroje měly být vybaveny jednoduchou přenosnou baterií. Jejich design pak vychází z tradiční filosofie Harley-Davidson.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?