První jízdní záběry nového elektrického motocyklu Harley-Davidson zveřejnila americká společnost již začátkem listopadu minulého roku, na oficiální představení jsme si však museli počkat až dodnes. Nyní však společnost konečně zveřejnila kompletní technické parametry, včetně dojezdu 177 km na jedno nabití a akcelerace z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy. A co dalšího o motocyklu víme?
Ačkoliv jsme se nyní konečně dočkali oficiálního představení modelu LiveWire, Harley-Davidson si stále nechává některá data pro sebe. Místo tradičních parametrů jako je počet koní nebo točivý moment jsme se tak pouze dozvěděli, že motocykl zvládne odstartovat z 0 na 96 km/h během 3.5 sekundy.
V oblasti dojezdu však byla společnost naštěstí o něco sdílnější a tak jsme se dočkali potvrzení dřívějších spekulací o dojezdu cca 177 kilometrů - ovšem při jízdě na „městských silnicích." Co se nabíjení týče, při připojení do klasické domácí zásuvky by každá hodina nabíjení měla vystačit na dojezd cca 20.9 kilometrů. Nabíječky 2. úrovně sice nabíjení neurychlí, ovšem v případě připojení na nabíječku Level 3 DC už se baterie plně dobije za necelou hodinu.
Více se společnost rozmluvila o nových možnostech konektivity, kterou má zajišťovat 4.3 palcový dotykový displej. Ten bude navíc vybaven službou H-D Connect Services, díky kterým bude možné s motocyklem komunikovat pomocí chytrých zařízení a to skrze speciální Harley-Davidson aplikaci.
Majitel motocyklu tak získá možnost kontrolovat stav nabíjení, současný dojezd nebo vyhledávat nejbližší nabíječky. Aplikace navíc dokáže upozornit na potřebu servisních prohlídek a může sledovat místo zaparkování motocyklu. V případě krádeže by tak neměl být problém stroj sledovat a dohledat pomocí GPS.
Na podobné služby už jsme u automobilů celkem zvyklí, ovšem v případě motocyklů by se mělo jednat o raritu. Harley tak údajně prohlašuje, že je prvním výrobcem masově prodávaného elektrického motocyklu s připojením k mobilní síti a z toho plynoucími službami na severoamerickém trhu.
Kromě technických parametrů však byla dlouho očekávaným parametrem i cena. Ta by měla na americkém trhu startovat od 27 799 dolarů, což je cca 621 700 Kč. V současnosti již prodejci v amerických dealerstvích přijímají předobjednávky, přičemž doručení prvních kusů se očekává na podzim.
Kromě uvedení nových informací k modelu LiveWire však společnost zveřejnila ještě dva nové koncepty. Oba jsou koncipovány jako elektrické modely, přičemž jedním z nich je velice jednoduchý skútr a tím druhým jednoduchý Dirtbike.
Ani o jednom z konceptů toho společnost mnoho neprozradila, podle všeho by ale měly být koncipovány k jízdě bez nutnosti vlastnit řidičský průkaz na motocykly a současně by oba stroje měly být vybaveny jednoduchou přenosnou baterií. Jejich design pak vychází z tradiční filosofie Harley-Davidson.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.