V uplynulých týdnech vypustila automobilka Lamborghini do světa několik fotografií menších detailů, které nás měly připravit na příchod omlazeného modelu Huracán. Dnes se však novinka s označením EVO konečně dočkala své premiéry a tak si můžeme konečně v plné kráse užít pohled na její ostřejší křivky a upravené technické parametry.
Pod kapotou omlazeného Huracanu Evo je ukryt 5.2 litrový atmosferický motor V10, který nabízí výkon 470 kW (639 koní) a točivý moment 600 Nm. Tedy stejně, jako extrémní varianta Pefrormante. Při hmotnosti 1 422 kg tak vůz dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2.9 sekundy (a 0.3 sekundy rychleji) a maximální rychlost dosahuje 325 km/h.
Huracán Evo však nebude jen rychlejším, ale také lépe ovladatelným. Díky omlazení získal model řízení zadních kol a modernizací prošla i jeho kontrola trakce, díky které by měl vůz podávat skvělé jízdní výkony na jakémkoliv povrchu. Úpravami prošel ale i podvozek, řízení nebo převodovka.
Design vozu prošel jen lehkou evolucí, která podtrhuje jedinečný vzhled vozů Lamborghini a designové odkazy na předchozí modely, ze kterých Huracán čerpá. Ať už jde třeba o charakteristický styl ve tvaru písmene Y, kapotu a její linie inspirované modelem Countach, boční kapsy ve stylu modelu Murcielágo nebo vysoko montované koncovky výfuků po vzoru výkonných modelů Lamborghini.
Za pozornost ale jistě stojí i nová 20-palcová kola, nebo nová nabídka barev oddělení Ad Personam. K pozoruhodným patří například odstín oranžové Aranico Xanto, který můžeme vidět na fotkách.
Zřejmě největší změny se však odehrály v kabině. Ve středovém panelu se usídlil 8.4 palcový dotykový panel s podporou „multi-finger," který zná řadu gest a pokynů. Slouží například k nastavení sedačky, klimatizace nebo integrace telefonu. Nechybí ani možnost ovládání hlasem, nebo optická telemetrie, která snadno pomůže při jakémkoliv výletu na trať.
První dodávky zákazníkům by měly odstartovat na jaře tohoto roku, přičemž základní cena se v USA pohybuje okolo 261 274 dolarů. Tedy cca 5.8 milionu korun. Pokud však zatoužíte po unikátních barvách a karbonových doplňcích, může se cena vyšplhat pořádně vysoko.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.