V uplynulých týdnech vypustila automobilka Lamborghini do světa několik fotografií menších detailů, které nás měly připravit na příchod omlazeného modelu Huracán. Dnes se však novinka s označením EVO konečně dočkala své premiéry a tak si můžeme konečně v plné kráse užít pohled na její ostřejší křivky a upravené technické parametry.
Pod kapotou omlazeného Huracanu Evo je ukryt 5.2 litrový atmosferický motor V10, který nabízí výkon 470 kW (639 koní) a točivý moment 600 Nm. Tedy stejně, jako extrémní varianta Pefrormante. Při hmotnosti 1 422 kg tak vůz dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2.9 sekundy (a 0.3 sekundy rychleji) a maximální rychlost dosahuje 325 km/h.
Huracán Evo však nebude jen rychlejším, ale také lépe ovladatelným. Díky omlazení získal model řízení zadních kol a modernizací prošla i jeho kontrola trakce, díky které by měl vůz podávat skvělé jízdní výkony na jakémkoliv povrchu. Úpravami prošel ale i podvozek, řízení nebo převodovka.
Design vozu prošel jen lehkou evolucí, která podtrhuje jedinečný vzhled vozů Lamborghini a designové odkazy na předchozí modely, ze kterých Huracán čerpá. Ať už jde třeba o charakteristický styl ve tvaru písmene Y, kapotu a její linie inspirované modelem Countach, boční kapsy ve stylu modelu Murcielágo nebo vysoko montované koncovky výfuků po vzoru výkonných modelů Lamborghini.
Za pozornost ale jistě stojí i nová 20-palcová kola, nebo nová nabídka barev oddělení Ad Personam. K pozoruhodným patří například odstín oranžové Aranico Xanto, který můžeme vidět na fotkách.
Zřejmě největší změny se však odehrály v kabině. Ve středovém panelu se usídlil 8.4 palcový dotykový panel s podporou „multi-finger," který zná řadu gest a pokynů. Slouží například k nastavení sedačky, klimatizace nebo integrace telefonu. Nechybí ani možnost ovládání hlasem, nebo optická telemetrie, která snadno pomůže při jakémkoliv výletu na trať.
První dodávky zákazníkům by měly odstartovat na jaře tohoto roku, přičemž základní cena se v USA pohybuje okolo 261 274 dolarů. Tedy cca 5.8 milionu korun. Pokud však zatoužíte po unikátních barvách a karbonových doplňcích, může se cena vyšplhat pořádně vysoko.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?