Lamborghini Huracán EVO: omlazení přineslo vyšší výkon, agresivnější design i nové technologie

Lamborghini Huracán EVO
Lamborghini Huracán EVO, foto: Lamborghini
Antonín Marek , AutoRoad.cz 7. ledna 2019 14:02
Sdílej:

V uplynulých týdnech vypustila automobilka Lamborghini do světa několik fotografií menších detailů, které nás měly připravit na příchod omlazeného modelu Huracán. Dnes se však novinka s označením EVO konečně dočkala své premiéry a tak si můžeme konečně v plné kráse užít pohled na její ostřejší křivky a upravené technické parametry.

Pod kapotou omlazeného Huracanu Evo je ukryt 5.2 litrový atmosferický motor V10, který nabízí výkon 470 kW (639 koní) a točivý moment 600 Nm. Tedy stejně, jako extrémní varianta Pefrormante. Při hmotnosti 1 422 kg tak vůz dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2.9 sekundy (a 0.3 sekundy rychleji) a maximální rychlost dosahuje 325 km/h.

Huracán Evo však nebude jen rychlejším, ale také lépe ovladatelným. Díky omlazení získal model řízení zadních kol a modernizací prošla i jeho kontrola trakce, díky které by měl vůz podávat skvělé jízdní výkony na jakémkoliv povrchu. Úpravami prošel ale i podvozek, řízení nebo převodovka.

Design vozu prošel jen lehkou evolucí, která podtrhuje jedinečný vzhled vozů Lamborghini a designové odkazy na předchozí modely, ze kterých Huracán čerpá.  Ať už jde třeba o charakteristický styl ve tvaru písmene Y, kapotu a její linie inspirované modelem Countach, boční kapsy ve stylu modelu Murcielágo nebo vysoko montované koncovky výfuků po vzoru výkonných modelů Lamborghini.

Za pozornost ale jistě stojí i nová 20-palcová kola, nebo nová nabídka barev oddělení Ad Personam. K pozoruhodným patří například odstín oranžové Aranico Xanto, který můžeme vidět na fotkách.

Zřejmě největší změny se však odehrály v kabině. Ve středovém panelu se usídlil 8.4 palcový dotykový panel s podporou „multi-finger," který zná řadu gest a pokynů. Slouží například k nastavení sedačky, klimatizace nebo integrace telefonu. Nechybí ani možnost ovládání hlasem, nebo optická telemetrie, která snadno pomůže při jakémkoliv výletu na trať.

První dodávky zákazníkům by měly odstartovat na jaře tohoto roku, přičemž základní cena se v USA pohybuje okolo 261 274 dolarů. Tedy cca 5.8 milionu korun. Pokud však zatoužíte po unikátních barvách a karbonových doplňcích, může se cena vyšplhat pořádně vysoko.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.