V uplynulých týdnech vypustila automobilka Lamborghini do světa několik fotografií menších detailů, které nás měly připravit na příchod omlazeného modelu Huracán. Dnes se však novinka s označením EVO konečně dočkala své premiéry a tak si můžeme konečně v plné kráse užít pohled na její ostřejší křivky a upravené technické parametry.
Pod kapotou omlazeného Huracanu Evo je ukryt 5.2 litrový atmosferický motor V10, který nabízí výkon 470 kW (639 koní) a točivý moment 600 Nm. Tedy stejně, jako extrémní varianta Pefrormante. Při hmotnosti 1 422 kg tak vůz dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2.9 sekundy (a 0.3 sekundy rychleji) a maximální rychlost dosahuje 325 km/h.
Huracán Evo však nebude jen rychlejším, ale také lépe ovladatelným. Díky omlazení získal model řízení zadních kol a modernizací prošla i jeho kontrola trakce, díky které by měl vůz podávat skvělé jízdní výkony na jakémkoliv povrchu. Úpravami prošel ale i podvozek, řízení nebo převodovka.
Design vozu prošel jen lehkou evolucí, která podtrhuje jedinečný vzhled vozů Lamborghini a designové odkazy na předchozí modely, ze kterých Huracán čerpá. Ať už jde třeba o charakteristický styl ve tvaru písmene Y, kapotu a její linie inspirované modelem Countach, boční kapsy ve stylu modelu Murcielágo nebo vysoko montované koncovky výfuků po vzoru výkonných modelů Lamborghini.
Za pozornost ale jistě stojí i nová 20-palcová kola, nebo nová nabídka barev oddělení Ad Personam. K pozoruhodným patří například odstín oranžové Aranico Xanto, který můžeme vidět na fotkách.
Zřejmě největší změny se však odehrály v kabině. Ve středovém panelu se usídlil 8.4 palcový dotykový panel s podporou „multi-finger," který zná řadu gest a pokynů. Slouží například k nastavení sedačky, klimatizace nebo integrace telefonu. Nechybí ani možnost ovládání hlasem, nebo optická telemetrie, která snadno pomůže při jakémkoliv výletu na trať.
První dodávky zákazníkům by měly odstartovat na jaře tohoto roku, přičemž základní cena se v USA pohybuje okolo 261 274 dolarů. Tedy cca 5.8 milionu korun. Pokud však zatoužíte po unikátních barvách a karbonových doplňcích, může se cena vyšplhat pořádně vysoko.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?