V uplynulých týdnech vypustila automobilka Lamborghini do světa několik fotografií menších detailů, které nás měly připravit na příchod omlazeného modelu Huracán. Dnes se však novinka s označením EVO konečně dočkala své premiéry a tak si můžeme konečně v plné kráse užít pohled na její ostřejší křivky a upravené technické parametry.
Pod kapotou omlazeného Huracanu Evo je ukryt 5.2 litrový atmosferický motor V10, který nabízí výkon 470 kW (639 koní) a točivý moment 600 Nm. Tedy stejně, jako extrémní varianta Pefrormante. Při hmotnosti 1 422 kg tak vůz dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2.9 sekundy (a 0.3 sekundy rychleji) a maximální rychlost dosahuje 325 km/h.
Huracán Evo však nebude jen rychlejším, ale také lépe ovladatelným. Díky omlazení získal model řízení zadních kol a modernizací prošla i jeho kontrola trakce, díky které by měl vůz podávat skvělé jízdní výkony na jakémkoliv povrchu. Úpravami prošel ale i podvozek, řízení nebo převodovka.
Design vozu prošel jen lehkou evolucí, která podtrhuje jedinečný vzhled vozů Lamborghini a designové odkazy na předchozí modely, ze kterých Huracán čerpá. Ať už jde třeba o charakteristický styl ve tvaru písmene Y, kapotu a její linie inspirované modelem Countach, boční kapsy ve stylu modelu Murcielágo nebo vysoko montované koncovky výfuků po vzoru výkonných modelů Lamborghini.
Za pozornost ale jistě stojí i nová 20-palcová kola, nebo nová nabídka barev oddělení Ad Personam. K pozoruhodným patří například odstín oranžové Aranico Xanto, který můžeme vidět na fotkách.
Zřejmě největší změny se však odehrály v kabině. Ve středovém panelu se usídlil 8.4 palcový dotykový panel s podporou „multi-finger," který zná řadu gest a pokynů. Slouží například k nastavení sedačky, klimatizace nebo integrace telefonu. Nechybí ani možnost ovládání hlasem, nebo optická telemetrie, která snadno pomůže při jakémkoliv výletu na trať.
První dodávky zákazníkům by měly odstartovat na jaře tohoto roku, přičemž základní cena se v USA pohybuje okolo 261 274 dolarů. Tedy cca 5.8 milionu korun. Pokud však zatoužíte po unikátních barvách a karbonových doplňcích, může se cena vyšplhat pořádně vysoko.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?