BMW odhaluje nejnovější pojetí klasické koncepce roadsteru. Nové BMW Z4 má jakožto správný otevřený sportovní automobil s emotivním designem, kompletně elektricky ovládanou plátěnou střechou a na řidiče orientovaným interiérem předpoklady stát se hvězdou prémiové kategorie.
Při vývoji karoserie, pohonu a podvozku tohoto dvoumístného vozu hrála nejvyšší prioritu agilita, dynamické výkony a precizní ovladatelnost. Jako ideální základ pro naplnění těchto cílů posloužila extrémně pevná karoserie a uchycení podvozku, inteligentní lehká konstrukce a optimalizovaná aerodynamika. Nově navržená přední a zadní náprava má přínos nejen pro sportovní jízdní vlastnosti, ale také pro jízdní komfort. A nové BMW Z4 mísí svůj ryzí sportovní rodokmen s množstvím pokročilých a špičkových prvků výbavy z oblasti asistenčních systémů, ovládání a konektivity.
Způsob, jakým směrem se koncept roadsteru vyvinul, je při pohledu zvenku viditelný zejména na jeho proporcích. Nové BMW Z4 vypadá z jakéhokoliv úhlu pohledu přikrčeně, sportovně a kompaktně. Je o 85 mm delší než jeho předchůdce (měří 4324 mm), o 74 mm širší (nyní 1864 mm) a o 13 mm vyšší (1304 mm). Zkrácení rozvoru o 26 mm na 2470 mm, stejně jako širší rozchod kol 1609 mm vpředu (+98 mm) a 1616 mm vzadu (+57 mm) zlepšují agilitu v zatáčkách. K návykové dynamice nového BMW Z4 přispívá rovněž umístění sedadel ve středu vozu, nízko položené těžiště a minimalizovaná hmotnost s ideálním rozložením mezi nápravy v poměru 50:50.
Výstavní premiéra nového BMW Z4 se uskuteční na autosalonu v Paříži v říjnu 2018. Celosvětové prodeje odstartují v březnu roku 2019. Nové BMW Z4 bude vyrábět společnost Magna Steyer Fahrzeugtechnik, rakouský partner společnosti BMW Group z Grazu. Montáž bude probíhat na montážní lince, která je instalována a řízena podle přísných standardů společnosti BMW Group.
Design exteriéru: ryzí estetika, zabalená do nového designového jazyka.
Určujícími znaky emocemi naplněného a ryzího designu exteriéru nového BMW Z4 jsou precizní využití tvarů a množství charakteristických detailů. Kombinace několika málo křivek a ostře řezaných ploch vytváří velmi výrazné pojetí sportovního vzhledu. Mohutně tvarovaný přední nárazník s velkými nasávacími otvory, nízkou a širokou maskou ve tvaru ledvinek a přední světlomety umístěné na vnějších okrajích přední části jsou zárukou, že tento automobil si zpředu nelze splést s žádným jiným. Nové provedení přední BMW masky chladiče kombinuje motorsportem inspirovaný voštinový vzor s trojrozměrnou strukturou, jejíž prvky mají vertikální rozmístění připomínající tradiční lamely masky chladiče ve tvaru ledvinek. U nového BMW Z4 si svou premiéru odbývají také přední světlomety se světelnými zdroji umístěnými nad sebou. Vertikální design je v horní čísti ukončen diagonálním světelným pásem s integrovanými směrovými světly. Nové BMW Z4 je standardně vybaveno LED předními světlomety, zatímco volitelné Adaptivní LED přední světlomety navíc nabízejí funkci matrix pro neoslňující dálkové světlomety a odbočovací světlomety.
Dlouhá kapota s prolisy ve tvaru šipky, směřujícími k masce ve tvaru ledvinek, opticky zvětšují blatníky ve stylu, který je charakteristický pro klasické sportovní vozy. Kapota přesahuje až do blatníků a je zakončena boční linkou, která přes boky vozu stoupá směrem k zadním světlometům. Druhá boční linka vychází ze vzduchových průduchů Air Breathers v předních blatnících. Toto sladění ploch napodobuje proudění větru kolem nové Z4.
Do víka zavazadlového prostoru harmonicky integrovaný zadní spoiler a úzké, do typického tvaru písmene L vodorovně uspořádané zadní světlomety propůjčují zadní části nového BMW Z4 široký a k zemi přikrčený vzhled. Výrazný design zadního nárazníku ještě více umocňují otvory po jeho stranách a koncovky výfuku, obklopující výrazný zadní difuzor.
Prostor pro individualitu: devět barev karoserie, dvě barevná provedení plátěné střechy, výbava Sport Line, M sportovní paket a model BMW M Performance.
Na výběr je jedna pastelová a osm metalických barev karoserie. Plátěná střecha je standardně nabízena v černém provedení, antracitové provedení se stříbřitým efektem je dodáváno v rámci volitelné výbavy. Střecha se ovládá elektricky a lze ji složit a natáhnout během deseti sekund, a to dokonce i v rychlostech do 50 km/h.
Několik působivých individuálních detailů nabídne výbava Sport Line nebo M sportovní paket. Výbava Sport Line se vyznačuje leskle černými designovými prvky v předním a zadním nárazníku a také 18palcovými koly z lehké slitiny. V případě M sportovního paketu jde o trojdílné nasávací otvory předního nárazníku, výraznější nástavce bočních prahů, zadní nárazník s nepřehlédnutelnými otvory po stranách a 18“ kola z lehké slitiny. Nové BMW Z4 M40i dává na odiv svůj mimořádně sportovní charakter prostřednictvím šedého provedení v barvě Cerium Grey čelních ploch nové přední BMW masky chladiče, krytů zpětných zrcátek a dalších designových prvků, včetně lichoběžníkových koncovek výfuku.
Interiér: výrazné zaměření na řidiče a špičkové prostředí.
Díky designu interiéru, který je zaměřen na řidiče, křivkám, jež dynamickým způsobem směřují kupředu, a obložení interiéru, které se nachází pouze na několika místech, je vnitřní prostor nového BMW Z4 obrazem nefalšované radosti z jízdy. Elektrolyticky pokovené detaily přispívají k sofistikovanému prostředí uvnitř roadsteru, zatímco jasně strukturované uspořádání ovládacích prvků zaměřuje pozornost ještě více na zážitky z jízdy. Tvar vnitřních panelů dveří odkazuje na klínovitý profil, který je zřetelně viditelný v bocích vozu, což zdůrazňuje harmonii exteriéru a interiéru.
Řidič i spolujezdec sedí ve specifických sportovních sedadlech s integrovanými opěrkami hlavy, navržených přímo pro tento model. BMW Z4 sDrive30i je uvnitř standardně čalouněno kůží Vernasca, která je k dispozici v provedení černá, bílá Ivory, hnědá Cognac a červená Magma, přičemž každé barevné provedení je sladěno s kontrastním prošíváním a lemováním. Standardní výbavou pro BMW Z4 M40i je interiér čalouněný kůží a alcantarou s modrým kontrastním prošíváním a lemováním. Obložení interiéru může být kromě standardního stříbrného provedení Quartz Silver alternativně také v leskle černém provedení a hliníkových provedeních Aluminium Mesh Effect a Aluminium Tetragon. Volitelný větrný deflektor „pasuje“ mezi integrované ochranné oblouky. Ty mají v případě výbavy Sport Line vzhled matného hliníku, u M sportovního paketu jsou leskle černé a u BMW Z4 M40i v šedé barvě Cerium Grey. Pro tyto modelové varianty je možné zvolit také speciálně navržené prahové a ozdobné lišty, palubní desku v provedení Sensatec a M sportovní sedadla s dalšími možnostmi nastavení. M sportovní paket a model M Performance nabízejí navíc M kožený volant, M pedály a M odkládací plochu pro řidičovu levou nohu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?