Toyota vzdává hold původnímu modelu Yaris a uvádí nový stupeň výbavy Y20. To vše na oslavu 20. výročí od vzniku úspěšného modelu segmentu B, který se veřejnosti poprvé představil na autosalonu v Paříži v roce 1998.
Během dvou dekád a tří generací se Yaris etabloval jako nejlépe prodávaný model značky Toyota v Evropě, kde se zároveň i vyrábí. Modernizovaná řada Yaris, uváděná v premiéře na autosalonu v Paříži, nabídne mimo jiné nový multimediální systém. Je příhodné, že první výrobní série vozů „1998 Launch Edition Y20“ bude používat tentýž zlatý lak jako první Yaris z roku 1998, avšak s moderním vylepšením v podobě tmavě šedé střechy.
Sériové vozy Y20 budou svojí výbavou zařazeny přibližně doprostřed modelové řady Yaris 2019, kde nahradí současný stupeň výbavy Active s paketem Trend, a nabídnou tak zákazníkům zajímavou protihodnotu za investované peníze.
V nabídce bude standardní jednobarevné i dvoubarevné lakování. V případě dvoubarevného provedení lze kombinovat stříbrný, perleťový nebo černý odstín karoserie s novým tmavě šedým lakováním střechy. Exteriér zaujme tmavě šedými prvky, kterými se Y20 odliší od modelové řady Yaris. Jedná se například o 16" desetipaprsková kola z lehkých slitin v šedém odstínu s broušenými povrchy, tmavě šedé boční ochranné lišty, masku chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a lemování kolem mlhových světel s chromovými akcenty.
Y20 dále používá anténu ve tvaru žraločí ploutve, barevně sladěnou s lakováním střechy, výrazně tónovaná zadní okna a speciální označení Y20 na zádi vozidla.
Tmavě šedý motiv se promítá i do interiéru, konkrétně do oblasti středového panelu, obkladů na volantu a nového látkového čalounění s kostkovaným vzorem. Vysokou úroveň kvality v interiéru napomáhá evokovat matně chromové lemování kolem výdechů ventilace, reproduktorů, palubních přístrojů a hlavice řadicí páky, dále černé koberečky se stříbrným obšitím nebo logo Y20 na přístrojovém panelu a předních sedadlech.
Nový multimediální systém se vyznačuje čistým a jednoduchým provedením hardwaru i samotného rozhraní. Dotykový displej rovněž reaguje na obvyklá gesta více prsty, například švihnutí nebo roztahování a stahování prstů.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.