Toyota vzdává hold původnímu modelu Yaris a uvádí nový stupeň výbavy Y20. To vše na oslavu 20. výročí od vzniku úspěšného modelu segmentu B, který se veřejnosti poprvé představil na autosalonu v Paříži v roce 1998.
Během dvou dekád a tří generací se Yaris etabloval jako nejlépe prodávaný model značky Toyota v Evropě, kde se zároveň i vyrábí. Modernizovaná řada Yaris, uváděná v premiéře na autosalonu v Paříži, nabídne mimo jiné nový multimediální systém. Je příhodné, že první výrobní série vozů „1998 Launch Edition Y20“ bude používat tentýž zlatý lak jako první Yaris z roku 1998, avšak s moderním vylepšením v podobě tmavě šedé střechy.
Sériové vozy Y20 budou svojí výbavou zařazeny přibližně doprostřed modelové řady Yaris 2019, kde nahradí současný stupeň výbavy Active s paketem Trend, a nabídnou tak zákazníkům zajímavou protihodnotu za investované peníze.
V nabídce bude standardní jednobarevné i dvoubarevné lakování. V případě dvoubarevného provedení lze kombinovat stříbrný, perleťový nebo černý odstín karoserie s novým tmavě šedým lakováním střechy. Exteriér zaujme tmavě šedými prvky, kterými se Y20 odliší od modelové řady Yaris. Jedná se například o 16" desetipaprsková kola z lehkých slitin v šedém odstínu s broušenými povrchy, tmavě šedé boční ochranné lišty, masku chladiče, kryty vnějších zpětných zrcátek a lemování kolem mlhových světel s chromovými akcenty.
Y20 dále používá anténu ve tvaru žraločí ploutve, barevně sladěnou s lakováním střechy, výrazně tónovaná zadní okna a speciální označení Y20 na zádi vozidla.
Tmavě šedý motiv se promítá i do interiéru, konkrétně do oblasti středového panelu, obkladů na volantu a nového látkového čalounění s kostkovaným vzorem. Vysokou úroveň kvality v interiéru napomáhá evokovat matně chromové lemování kolem výdechů ventilace, reproduktorů, palubních přístrojů a hlavice řadicí páky, dále černé koberečky se stříbrným obšitím nebo logo Y20 na přístrojovém panelu a předních sedadlech.
Nový multimediální systém se vyznačuje čistým a jednoduchým provedením hardwaru i samotného rozhraní. Dotykový displej rovněž reaguje na obvyklá gesta více prsty, například švihnutí nebo roztahování a stahování prstů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.