Nová vylepšení Hondy NSX? Hybridní supersport potěší oko i smysly řidiče

Honda NSX
Honda NSX, foto: Honda
Antonín Marek , AutoRoad.cz 25. srpna 2018 12:30
Sdílej:

Společnost Honda ohlásila u modelu NSX pro rok 2019 řadu vylepšení, díky kterým bude každodenní používání tohoto převratného hybridního supersportovního vozu ještě příjemnější a díky kterým bude jízda na silnici i okruhu plná emocí.

Cílem bylo zlepšit mimořádnou dynamiku vozu při zachování vynikajících vlastností při každodenním používání. Společnost Honda vůz NSX pro rok 2019 vybavila torzními tyčemi přední a zadní nápravy, které zvyšují tuhost o 26 procent vepředu a o 19 procent vzadu. Zadní náboje a pouzdra ramen zavěšení jsou rovněž tužší, což zlepšuje odezvu na povely řidiče.

Bezkonkurenční konstrukční tuhost nového vozu Honda NSX poskytuje dokonalou platformu, na níž lze jemně vyladit nastavení zavěšení a řízení. Kromě vylepšení harwarových prvků pro rok 2019 společnost Honda rovněž rekalibrovala software, kteří řídí hnací jednotku Sport Hybrid SH-AWD®, elektrický posilovač řízení, stabilizační systém vozu a aktivní magnetoreologické tlumiče. Tlumiče nyní poskytují jízdu a odezvu, která je v nejměkčím nastavení vozu NSX ještě pohodlnější, zatímco při vyšších rychlostech a jízdě na trati zachovává tužší konfiguraci.

Spolu s přepracováním hardwarové a softwarové části podvozku vozu NSX bude tento vůz pro rok 2019 vybaven ve standardní výbavě vysoce výkonnými pneumatikami Continental SportContactTM 6. Tyto pneumatiky byly vyvinuty výlučně pro vůz NSX a poskytují zlepšenou dynamickou odezvu a reakci při brzdění, zatáčení a akceleraci – jak na suché, tak na mokré vozovce.

Tyto změny společnost Honda provedla s cílem poskytnout řidičům jízdu citlivější na jejich zásahy a rovněž větší stabilitu a plynem regulovanou ovladatelnost během extrémních jízd na trati. O zlepšení svědčí skutečnost, že vůz NSX pro rok 2019 je na světoznámém okruhu Suzuka o dvě sekundy rychlejší než současný model.

Aktualizace hnacího ústrojí u modelu pro rok 2019 zahrnují vylepšené vstřikovače, zlepšení tepelné regulace u turbodmychadla a nový filtr pevných částic pro zajištění toho, aby vůz NSX splňoval emisní normy Euro 6d-TEMP a zároveň si zachoval vysokou úroveň výkonnosti.

Součást přepracování vozu NSX pro rok 2019 tvoří rovněž vylepšení karoserie. Vozu lze dodat osobitost díky odstínu laku Thermal Orange Pearlescent spolu s doplňkovou možností výběru oranžových brzdových třmenů pro volitelné uhlíkokeramické brzdové kotouče. Chromovaná úprava orámování horní přední mřížky je nyní barevně sladěna s karoserií, zatímco na krytu předního a zadního nárazníku je použita nová leskle černá.

V interiéru mají kupující nyní další možnost barevného provedení čalounění v červené kůži, případně u nové Indigo Blue, pokud si zvolí kombinaci z materiálu Alcantara® a kůže.

Zahájení výroby vozu Honda NSX pro rok 2019 se plánuje na začátek srpna 2018, přičemž první dodávky zákazníkům proběhnou koncem roku. Objednávky se realizují prostřednictvím vybraných evropských dealerů v Německu, Švýcarsku, Velké Británii, Itálii, Francii a Monaku. Na našem trhu lze objednávku provést kontaktováním autorizovaného dealera ve spolupráci se zmíněnými evropskými dealery.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?