BMW vytvořilo novou definici sportovního roadsteru, jehož odhalení proběhne pod kalifornským sluncem. Dne 23. srpna se golfový klub Pebble Beach Golf Links nedaleko Monterey, kde se o něco později odehraje slavná přehlídka elegance Concours d’Elegance, stane dějištěm světové premiéry nového BMW Z4.
Dvoumístný automobil s plátěnou střechou přináší svými dynamickými tvary, emotivním designem a fascinující sportovností klasický koncept roadsteru do moderního světa. Mnichovský výrobce prémiových automobilů v Pebble Beach představí exkluzivní edici BMW Z4 M40i First Edition (kombinovaná spotřeba paliva spotřeba: 7,1–7,4 l/100 km; kombinované emise CO2: 162–168 g/km*). Limitovaná série roadsteru inspiruje nejen svou agilitou, přesností a dynamickou ovladatelností, což jsou typické přednosti modelů BMW M Performance, ale také velmi propracovaným designem a prvky výbavy, včetně matné oranžové metalické barvy Frozen Orange.
Nová generace roadsteru si odbyde světovou premiéru na stejném místě, na němž byl přesně před rokem veřejnosti poprvé představena designérská studie BMW Concept Z4. Koncepční automobil svým ryzím, dynamickým a progresivním designovým jazykem ztělesňoval vizi charismatického sportovního vozu, který se prostřednictvím sériového modelu stává realitou. Nové BMW Z4 na první pohled ukazuje svůj dynamický potenciál. Pozice řidiče uprostřed vozu, nízko položené těžiště, dokonalé rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50:50, široký rozchod kol a kompaktní rozvor jsou ideálními předpoklady pro agilní obratnost a intenzivní radost z jízdy.
BMW Z4 M40i First Edition tato očekávání beze zbytku naplňuje díky extrémně výkonnému řadovému šestiválci s 250 kW/340 k a sportovnímu podvozku s aktivními řízenými tlumiči, M sportovnímu brzdovému systému a elektronicky řízenému M sportovnímu diferenciálu na zadní hnané nápravě. Automobil BMW M Performance potřebuje pouhých 4,6 sekundy k tomu, aby zrychlil z 0 na 100 km/h.
Na charakteristickém vzhledu nového BMW Z4 se podílí vertikálně orientované přední světlomety, pro BMW typická maska chladiče, kapota motoru překrývající přední kola, velké vzduchové průduchy Air Breathers v předních blatnících a výrazný zadní spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru. Design interiéru BMW Z4 je taktéž zaměřen na ryzí sportovnost. Na řidiče orientovaná palubní deska zaujme svými dynamickými tvary směřujícími směrem vpřed. Také jasně rozvržené uspořádání ovládacích prvků zdůrazňuje zaměření na jízdní zážitky v novém BMW Z4.
Pro dokonalý start do nové roadster éry je nové BMW Z4 M40i First Edition navíc vybaveno specifickými designovými a výbavovými prvky, které doplní sportovní styl vozu o exkluzivní detaily. Výrazná oranžová metalická barva Frozen Orange je kombinována s antracitovou elektricky ovládanou plátěnou střechou se stříbřitým efektem, leskle černými detaily BMW Individual High Gloss Shadow Line, černými kryty vnějších zpětných zrcátek a dvoubarevnými 19“ koly z lehké slitiny s dvojitými paprsky. Interiér této edice tvoří černé kožené čalounění Vernasca s dekorativním prošíváním, elektricky ovládaná sedadla s paměťovou funkcí, ambientní osvětlení a audiosystém Harman Kardon Surround Sound System. Adaptivní LED matrixové světlomety a BMW Head-Up displej se u roadsteru objevují vůbec poprvé. BMW Live Cockpit Professional, nabízející nejnovější technologie připojení a obsluhy, podtrhuje pokrokovost, kterou tradiční koncept dvoumístného sportovního roadsteru se skládací střechou v podobě BMW Z4 dosáhl.
Světová premiéra BMW Z4 M40i First Edition v Pebble Beach je exkluzivní a zároveň fascinující ochutnávkou nadcházejícího představení nové generace sportovního roadsteru. BMW oznámí všechny podrobnosti o dalších motorech, technických inovacích a různých výbavových prvcích dvoumístného vozu 19. září 2018. Krátce nato bude následovat výstavní premiéra nového BMW Z4 na pařížském autosalonu Mondial de l’Automobile (4. – 14. října 2018). Celosvětové uvedení na trh odstartuje na jaře roku 2019.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?