Již od první prezentace konceptu BMW Z4 jsme se nemohli dočkat chvíle, kdy nám automobilka ukáže produkční variantu. Slavnostní premiéru, která byla naplánována na velkolepou motoristickou akci na Pebble Beach, však předběhl únik několik fotek, které novou Z4 odhalují v její plné kráse. A rozhodně je na co se dívat.
Model M40i, zachycený na uniklých fotografiích poprvé publikovaných na webu Autotijd.be, odhaluje řadu podobností s konceptem. Zájemci se tak dočkají dlouhé kapoty, blatníků s odvětrávání, sportovně tvarované přídě i protáhlých elegantních světlometů. Za sedadly se navíc objevují dva ochranné oblouky roll-baru a nechybí ani litá kola s pěti paprsky, za kterými se ukrývá výkonný brzdový systém.
Sportovní tvary nabízí i záď, která nabízí vcelku agresivní zadní nárazník a poměrně krátké víko kufru s integrovaným spoilerem. Z dalších výrazných detailů můžeme zmínit například dvě koncovky výfuku, zadní difuzér a opět úzká a protáhlá světla.
Za největší překvapení se však dá označit interiér, který překypuje sportovností a bohatou výbavou. Řidič tak bude usedat za tříramenný volant, za kterým se může těšit na plně digitální přístrojový štít - údajně podobný, jaký by se měl objevit v kupé řady 8, jak uvádí web CarScoops, který fotografie zveřejnil.
Ve středové konzoli je kromě voliče převodovky vidět i tlačítko pro startování, volič jízdních režimů a chybět nemůžu ani již tradiční ovládání systému iDrive, které je lemováno chromovými doplňky. V přední čísti pak vidíme drobnou odkládací přihrádku, kde se dá očekávat například i bezdrátové dobíjení telefonu a USB konektivita.
Pod kapotou BMW Z4 bychom se měli dočkat vcelku bohaté palety motorů, přičemž vyobrazená varianta M40i by měla dostat nový a extrémně výkonný šestiválec. Na detaily je zatím automobilka skoupá, ovšem podle CarScoops bychom se mohli těšit na twin-turbo řadový šestiválec o objemu 3.0 litru s výkonem okolo 385 koní.
Skvělý zážitek z dynamické jízdy by navíc měl zajišťovat i samosvorný diferenciál a snížený sportovní podvozek, který bude navíc vybaven elektronicky nastavitelnými tlumiči.
Na odhalení všech detailů a kompletní fotogalerie si však budeme muset počkat až do 23. srpna, kdy se Z4 představí návštěvníkům akce Pebble Beach Concours D’Elegance.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?