Již od první prezentace konceptu BMW Z4 jsme se nemohli dočkat chvíle, kdy nám automobilka ukáže produkční variantu. Slavnostní premiéru, která byla naplánována na velkolepou motoristickou akci na Pebble Beach, však předběhl únik několik fotek, které novou Z4 odhalují v její plné kráse. A rozhodně je na co se dívat.
Model M40i, zachycený na uniklých fotografiích poprvé publikovaných na webu Autotijd.be, odhaluje řadu podobností s konceptem. Zájemci se tak dočkají dlouhé kapoty, blatníků s odvětrávání, sportovně tvarované přídě i protáhlých elegantních světlometů. Za sedadly se navíc objevují dva ochranné oblouky roll-baru a nechybí ani litá kola s pěti paprsky, za kterými se ukrývá výkonný brzdový systém.
Sportovní tvary nabízí i záď, která nabízí vcelku agresivní zadní nárazník a poměrně krátké víko kufru s integrovaným spoilerem. Z dalších výrazných detailů můžeme zmínit například dvě koncovky výfuku, zadní difuzér a opět úzká a protáhlá světla.
Za největší překvapení se však dá označit interiér, který překypuje sportovností a bohatou výbavou. Řidič tak bude usedat za tříramenný volant, za kterým se může těšit na plně digitální přístrojový štít - údajně podobný, jaký by se měl objevit v kupé řady 8, jak uvádí web CarScoops, který fotografie zveřejnil.
Ve středové konzoli je kromě voliče převodovky vidět i tlačítko pro startování, volič jízdních režimů a chybět nemůžu ani již tradiční ovládání systému iDrive, které je lemováno chromovými doplňky. V přední čísti pak vidíme drobnou odkládací přihrádku, kde se dá očekávat například i bezdrátové dobíjení telefonu a USB konektivita.
Pod kapotou BMW Z4 bychom se měli dočkat vcelku bohaté palety motorů, přičemž vyobrazená varianta M40i by měla dostat nový a extrémně výkonný šestiválec. Na detaily je zatím automobilka skoupá, ovšem podle CarScoops bychom se mohli těšit na twin-turbo řadový šestiválec o objemu 3.0 litru s výkonem okolo 385 koní.
Skvělý zážitek z dynamické jízdy by navíc měl zajišťovat i samosvorný diferenciál a snížený sportovní podvozek, který bude navíc vybaven elektronicky nastavitelnými tlumiči.
Na odhalení všech detailů a kompletní fotogalerie si však budeme muset počkat až do 23. srpna, kdy se Z4 představí návštěvníkům akce Pebble Beach Concours D’Elegance.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.