Společnost Honda představila první detaily o svém dosud nejsofistikovanějším malém SUV, modelu HR-V 2019. Nový model vyniká vylepšeným stylem karoserie, mnoha vylepšeními interiéru a řadou moderních technologií. Dodávky zákazníkům budou zahájeny od října 2018
K vylepšením elegantního designu karoserie patří výraznější vyjádření charakteristického tvaru křídla vozů Honda s novým, tmavým chromovaným panelem s vysokým leskem, který nahrazuje kombinaci černé barvy a chromu nad mřížkou. V předním nárazníku jsou hlubší průřezy pro nasávání vzduchu, v nichž jsou umístěny kulaté mlhovky, a světlomety jsou nyní standardně vybaveny projekčními čočkami s přepracovanými denními LED světly. Vzadu tmavě chromovaný doplněk podél výklopných dveří zrcadlí nové obložení v přední části vozu a zadní světla jsou usazena v tmavším krytu.
Modely vyšších tříd jsou vybaveny novými 17palcovými litými koly a vývod výfuku je opatřen unikátní chromovou koncovkou. Světlomety a zadní světla jsou vylepšeny na plně diodové provedení a u zadních krytů světel je použito moderní tmavě kouřové tónování.
Pro model HR-V 2019 bude Honda nabízet osm barev karoserie, mezi nimi nově i barvu Midnight Blue Beam Metallic. Ostatní nabízené barvy jsou: Milano Red, Platinum White a Crystal Black v perleťovém provedení, a metalízové odstíny Lunar Silver, Modern Steel, Brilliant Sporty Blue a Ruse Black.
Vůz HR-V si uchovává svoji vysokou univerzálnost včetně jedinečného systému sedadel Honda Magic Seat®. Sedadla řidiče a předního spolujezdce byla přepracována a byly provedeny změny sedáku a opěradla, aby poskytovaly lepší celkovou podporu těla, zejména v oblasti ramen. U standardního textilního potahu je nyní použit kvalitnější materiál a u modelů vyšší třídy je pro působivější provedení použita kombinace látky a kůže s dvojitým prošitím.
Od uvedení na trh bude vůz Honda HR-V 2019 k dostání s velmi úsporným 1,5litrovým nepřeplňovaným zážehovým motorem i-VTEC, který disponuje vysokým výkonem 130 HP (96 kW) a maximálním točivým momentem 155 Nm při 4 600 ot./min. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne vůz se šestirychlostní manuální převodovkou (6MT) za 10,7 sekundy, s volitelnou převodovkou CVT pak za 11,2 sekundy. Zážehový motor nabízí impozantní kombinaci výkonu a úsporného provozu s průměrnou spotřebou paliva 5,3 l/100 km a oficiálními průměrnými emisemi CO2 121 g/km u modelu s převodovkou CVT.
U motoru i-VTEC byla použita metoda pokročilého „plateau honování“, která vytváří velmi hladký povrch a tím snižuje úroveň tření mezi písty a vložkami válců. Vedení rozvodového řetězu je rovněž opatřeno novou vrstvou pro snížení tření, což dále napomáhá snižovat dlouhodobé opotřebení a zlepšuje úspornost motoru.
Společnost Honda přidala ve voze HR-V další protihlukovou izolaci, mimo jiné kolem přední oddělovací přepážky a podběhů kol, zavazadlového prostoru a panelů předních i zadních dveří, čímž došlo ke snížení hluku v interiéru. V závislosti na třídě budou modely HR-V 2019 poprvé vybaveny technologií aktivního odhlučnění ANC (Active Noise Cancellation). Technologie ANC sleduje pomocí dvou kabinových mikrofonů nízkofrekvenční hluk a poté ho skrze reproduktory potlačuje přesně načasovanými signály v opačné fázi.
Výroba vozu HR-V 2019 ve variantách s 1,5litrovým motorem i-VTEC již probíhá a dodávky budou zahájeny od října. Následně bude od jara 2019 k dostání také sportovněji laděný 1,5litrový motor VTEC TURBO společně s 1,6litrovým vznětovým motorem i-DTEC.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).