Lexus rozšiřuje svoji modelovou řadu vlajkového kupé LC o novou edici s označením LC Yellow Edition. Názvu plně dostojí energický odstín karoserie Flare Yellow, díky němuž ještě vynikne stylistické provedení LC.
Speciální barevný motiv se opakuje i v kabině, kde černé výplně dveří zkrášlují intarzie z materiálu Alcantara v odstínu teplé žluté. Tento odstín byl použit i pro kontrastní prošívání sedadel z bílé kůže, přístrojového panelu, volantu a loketní opěrky na středovém panelu, coby názorná ukázka řemeslného zpracování takumi, které je charakteristickým znakem u vozů této značky.
V kabině najdeme i projekční displej před řidičem, čalounění stropu kabiny z Alcantary a elektrické nastavování předních sedadel v 10 směrech, včetně čalounění semi-anilinovou kůží.
Vedle atraktivního zevnějšku se LC Yellow Edition chlubí i propracovanými systémy pro lepší jízdní schopnosti a handling, zde standardně v rámci specifikace LC Sport+. Za agilním a bezpečným jízdním chováním společně s příkladnou odezvou stojí systém Lexus Dynamic Handling a řízení s proměnným převodovým poměrem (VGRS) se systémem aktivního řízení všech kol, který nezávisle reguluje úhel natočení kol přední i zadní nápravy, stejně tak jako samosvorný diferenciál Torsen.
Díky všem těmto vyspělým systémům může řidič naplno zužitkovat potenciál globální podvozkové architektury GA-L modelu LC, přinášející především vynikající vyváženost jízdních vlastností a nízké těžiště.
Ze speciálních vnějších prvků jmenujme 21" kovaná kola z lehkých slitin a střechu i aktivní zadní spoiler vyrobený z lehkého, nicméně velmi pevného plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Spoiler hraje důležitou roli v zajišťování jízdní stability. Automaticky se aktivuje v okamžiku, kdy rychlost jízdy překročí 80 km/h.
Vozy ze speciální edice Yellow Edition se budou nabízet v provedení LC 500h s revolučním vícestupňovým hybridním pohonem Lexus, resp. LC 500, pod jehož kapotou najdeme atmosférický agregát V8 o výkonu 464 koní v kombinaci s desetistupňovou automatickou převodovkou.
Model LC Yellow Edition bude letos v říjnu vystaven na stánku Lexus na pařížském autosalonu. První vozy se budou zákazníkům předávat na podzim tohoto roku. Čeští zákazníci si mohou vozy z této limitované edice již objednávat, a to za cenu 3 388 000,- Kč vč. DPH. Lexus LC Yellow Edition nebude omezena počtem vyrobených kusů, ale obdobím výroby. Bude se vyrábět pouze od září 2018 do května 2019 a předpokládaný počet vyrobených kusů je cca 300 pro celý svět.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.