Lexus rozšiřuje svoji modelovou řadu vlajkového kupé LC o novou edici s označením LC Yellow Edition. Názvu plně dostojí energický odstín karoserie Flare Yellow, díky němuž ještě vynikne stylistické provedení LC.
Speciální barevný motiv se opakuje i v kabině, kde černé výplně dveří zkrášlují intarzie z materiálu Alcantara v odstínu teplé žluté. Tento odstín byl použit i pro kontrastní prošívání sedadel z bílé kůže, přístrojového panelu, volantu a loketní opěrky na středovém panelu, coby názorná ukázka řemeslného zpracování takumi, které je charakteristickým znakem u vozů této značky.
V kabině najdeme i projekční displej před řidičem, čalounění stropu kabiny z Alcantary a elektrické nastavování předních sedadel v 10 směrech, včetně čalounění semi-anilinovou kůží.
Vedle atraktivního zevnějšku se LC Yellow Edition chlubí i propracovanými systémy pro lepší jízdní schopnosti a handling, zde standardně v rámci specifikace LC Sport+. Za agilním a bezpečným jízdním chováním společně s příkladnou odezvou stojí systém Lexus Dynamic Handling a řízení s proměnným převodovým poměrem (VGRS) se systémem aktivního řízení všech kol, který nezávisle reguluje úhel natočení kol přední i zadní nápravy, stejně tak jako samosvorný diferenciál Torsen.
Díky všem těmto vyspělým systémům může řidič naplno zužitkovat potenciál globální podvozkové architektury GA-L modelu LC, přinášející především vynikající vyváženost jízdních vlastností a nízké těžiště.
Ze speciálních vnějších prvků jmenujme 21" kovaná kola z lehkých slitin a střechu i aktivní zadní spoiler vyrobený z lehkého, nicméně velmi pevného plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Spoiler hraje důležitou roli v zajišťování jízdní stability. Automaticky se aktivuje v okamžiku, kdy rychlost jízdy překročí 80 km/h.
Vozy ze speciální edice Yellow Edition se budou nabízet v provedení LC 500h s revolučním vícestupňovým hybridním pohonem Lexus, resp. LC 500, pod jehož kapotou najdeme atmosférický agregát V8 o výkonu 464 koní v kombinaci s desetistupňovou automatickou převodovkou.
Model LC Yellow Edition bude letos v říjnu vystaven na stánku Lexus na pařížském autosalonu. První vozy se budou zákazníkům předávat na podzim tohoto roku. Čeští zákazníci si mohou vozy z této limitované edice již objednávat, a to za cenu 3 388 000,- Kč vč. DPH. Lexus LC Yellow Edition nebude omezena počtem vyrobených kusů, ale obdobím výroby. Bude se vyrábět pouze od září 2018 do května 2019 a předpokládaný počet vyrobených kusů je cca 300 pro celý svět.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?