Sportovní dvoumístný vůz absolvuje zkušební kola v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, kde ukazuje, jak se má chovat čistokrevný roadster. Aktuálně prochází další velmi významnou etapou svého vývoje směrem k sériové produkci. V tomto případě se na důsledně maskovaných prototypech testuje jízdní dynamika. Tyto testy ukáží jízdní schopnosti nového modelu chystaného pro sériovou výrobu, který je ryzím roadsterem, postaveným pro čistou radost z jízdy a nezaměnitelný sportovní projev.
Testovací trati autodromu Miramas slouží k jemnému doladění všech systémů pohonu a podvozku. Právě ty zajistí specifický sportovní jízdní projev nového BMW Z4. Nejdynamičtější verzí nového roadsteru bude BMW Z4 M40i, řadící se do skupiny modelů BMW M Performance. Je vybaveno extrémně výkonným řadovým zážehovým šestiválcem, sníženým sportovním podvozkem s elektronicky řízenými tlumiči, nově vyvinutou přední nápravou, M koly z lehké slitiny s kombinovanými pneumatikami, M sportovní brzdovou soustavou a elektronicky řízeným závěrem zadního diferenciálu.
„Koncept nového BMW Z4 se zaměřuje na agilitu a mimořádnou jízdní dynamiku,“ vysvětluje Jos van As, vedoucí vývoje podvozku. „Mimořádně tuhá karoserie ve spojení s pevným uložením podvozku je ideálním základem pro nastavení, které zajistí výkonnostní kvality skutečného sportovního vozu, a to zejména v otázkách přesnosti řízení, stejně jako v podélném a příčném zrychlení.“
Podobně jako je tomu na Nordschleife okruhu Nürburgring, také testovací centrum Miramas nabízí ideální podmínky pro demonstraci mimořádného dynamického potenciálu nového BMW Z4. BMW toto vývojové a testovací centrum využívá již více než 30 let. Jeho součástí je dlouhý asfaltový ovál, okružní dálnice pro provádění vysokorychlostních testů, stejně jako slalomu, připraveny jsou rovněž horské serpentiny, kruhové trati a mnoho zatáčkovitých tratí a okruhů s různými typy povrchu. Všechny tyto sekce jsou využívány pro detailní analýzu a optimalizaci projevu zrychlení, řízení a brzdění nového roadsteru. Například pro sladění Adaptivního M podvozku se zadním elektronicky řízeným diferenciálem se využíval okruh, který je obvykle určen pro BMW Motorsport.
Intenzivní testování již nyní ukazuje, že nová verze sportovního roadsteru nabídne významné posílení na straně sportovního projevu nového BMW Z4. Nová generace přinese značné zlepšení zejména v oblastech agility, rychlosti reakcí a přesnosti při změnách směru jízdy především při dynamickém stylu jízdy v zatáčkách. To vše beze ztrát v oblasti komfortu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?