Sportovní dvoumístný vůz absolvuje zkušební kola v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, kde ukazuje, jak se má chovat čistokrevný roadster. Aktuálně prochází další velmi významnou etapou svého vývoje směrem k sériové produkci. V tomto případě se na důsledně maskovaných prototypech testuje jízdní dynamika. Tyto testy ukáží jízdní schopnosti nového modelu chystaného pro sériovou výrobu, který je ryzím roadsterem, postaveným pro čistou radost z jízdy a nezaměnitelný sportovní projev.
Testovací trati autodromu Miramas slouží k jemnému doladění všech systémů pohonu a podvozku. Právě ty zajistí specifický sportovní jízdní projev nového BMW Z4. Nejdynamičtější verzí nového roadsteru bude BMW Z4 M40i, řadící se do skupiny modelů BMW M Performance. Je vybaveno extrémně výkonným řadovým zážehovým šestiválcem, sníženým sportovním podvozkem s elektronicky řízenými tlumiči, nově vyvinutou přední nápravou, M koly z lehké slitiny s kombinovanými pneumatikami, M sportovní brzdovou soustavou a elektronicky řízeným závěrem zadního diferenciálu.
„Koncept nového BMW Z4 se zaměřuje na agilitu a mimořádnou jízdní dynamiku,“ vysvětluje Jos van As, vedoucí vývoje podvozku. „Mimořádně tuhá karoserie ve spojení s pevným uložením podvozku je ideálním základem pro nastavení, které zajistí výkonnostní kvality skutečného sportovního vozu, a to zejména v otázkách přesnosti řízení, stejně jako v podélném a příčném zrychlení.“
Podobně jako je tomu na Nordschleife okruhu Nürburgring, také testovací centrum Miramas nabízí ideální podmínky pro demonstraci mimořádného dynamického potenciálu nového BMW Z4. BMW toto vývojové a testovací centrum využívá již více než 30 let. Jeho součástí je dlouhý asfaltový ovál, okružní dálnice pro provádění vysokorychlostních testů, stejně jako slalomu, připraveny jsou rovněž horské serpentiny, kruhové trati a mnoho zatáčkovitých tratí a okruhů s různými typy povrchu. Všechny tyto sekce jsou využívány pro detailní analýzu a optimalizaci projevu zrychlení, řízení a brzdění nového roadsteru. Například pro sladění Adaptivního M podvozku se zadním elektronicky řízeným diferenciálem se využíval okruh, který je obvykle určen pro BMW Motorsport.
Intenzivní testování již nyní ukazuje, že nová verze sportovního roadsteru nabídne významné posílení na straně sportovního projevu nového BMW Z4. Nová generace přinese značné zlepšení zejména v oblastech agility, rychlosti reakcí a přesnosti při změnách směru jízdy především při dynamickém stylu jízdy v zatáčkách. To vše beze ztrát v oblasti komfortu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?