Sportovní dvoumístný vůz absolvuje zkušební kola v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, kde ukazuje, jak se má chovat čistokrevný roadster. Aktuálně prochází další velmi významnou etapou svého vývoje směrem k sériové produkci. V tomto případě se na důsledně maskovaných prototypech testuje jízdní dynamika. Tyto testy ukáží jízdní schopnosti nového modelu chystaného pro sériovou výrobu, který je ryzím roadsterem, postaveným pro čistou radost z jízdy a nezaměnitelný sportovní projev.
Testovací trati autodromu Miramas slouží k jemnému doladění všech systémů pohonu a podvozku. Právě ty zajistí specifický sportovní jízdní projev nového BMW Z4. Nejdynamičtější verzí nového roadsteru bude BMW Z4 M40i, řadící se do skupiny modelů BMW M Performance. Je vybaveno extrémně výkonným řadovým zážehovým šestiválcem, sníženým sportovním podvozkem s elektronicky řízenými tlumiči, nově vyvinutou přední nápravou, M koly z lehké slitiny s kombinovanými pneumatikami, M sportovní brzdovou soustavou a elektronicky řízeným závěrem zadního diferenciálu.
„Koncept nového BMW Z4 se zaměřuje na agilitu a mimořádnou jízdní dynamiku,“ vysvětluje Jos van As, vedoucí vývoje podvozku. „Mimořádně tuhá karoserie ve spojení s pevným uložením podvozku je ideálním základem pro nastavení, které zajistí výkonnostní kvality skutečného sportovního vozu, a to zejména v otázkách přesnosti řízení, stejně jako v podélném a příčném zrychlení.“
Podobně jako je tomu na Nordschleife okruhu Nürburgring, také testovací centrum Miramas nabízí ideální podmínky pro demonstraci mimořádného dynamického potenciálu nového BMW Z4. BMW toto vývojové a testovací centrum využívá již více než 30 let. Jeho součástí je dlouhý asfaltový ovál, okružní dálnice pro provádění vysokorychlostních testů, stejně jako slalomu, připraveny jsou rovněž horské serpentiny, kruhové trati a mnoho zatáčkovitých tratí a okruhů s různými typy povrchu. Všechny tyto sekce jsou využívány pro detailní analýzu a optimalizaci projevu zrychlení, řízení a brzdění nového roadsteru. Například pro sladění Adaptivního M podvozku se zadním elektronicky řízeným diferenciálem se využíval okruh, který je obvykle určen pro BMW Motorsport.
Intenzivní testování již nyní ukazuje, že nová verze sportovního roadsteru nabídne významné posílení na straně sportovního projevu nového BMW Z4. Nová generace přinese značné zlepšení zejména v oblastech agility, rychlosti reakcí a přesnosti při změnách směru jízdy především při dynamickém stylu jízdy v zatáčkách. To vše beze ztrát v oblasti komfortu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.