Nové BMW Z4: čistá radost z jízdy na dosah ruky

-mao / AutoRoad.cz, 4. června 2018, 08:45 Google+

Sportovní dvoumístný vůz absolvuje zkušební kola v testovacím centru BMW Miramas v jižní Francii, kde ukazuje, jak se má chovat čistokrevný roadster. Aktuálně prochází další velmi významnou etapou svého vývoje směrem k sériové produkci. V tomto případě se na důsledně maskovaných prototypech testuje jízdní dynamika. Tyto testy ukáží jízdní schopnosti nového modelu chystaného pro sériovou výrobu, který je ryzím roadsterem, postaveným pro čistou radost z jízdy a nezaměnitelný sportovní projev.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové BMW Z4

Nové BMW Z4 | foto: BMW

Sdílejte článek

Testovací trati autodromu Miramas slouží k jemnému doladění všech systémů pohonu a podvozku. Právě ty zajistí specifický sportovní jízdní projev nového BMW Z4. Nejdynamičtější verzí nového roadsteru bude BMW Z4 M40i, řadící se do skupiny modelů BMW M Performance. Je vybaveno extrémně výkonným řadovým zážehovým šestiválcem, sníženým sportovním podvozkem s elektronicky řízenými tlumiči, nově vyvinutou přední nápravou, M koly z lehké slitiny s kombinovanými pneumatikami, M sportovní brzdovou soustavou a elektronicky řízeným závěrem zadního diferenciálu.

„Koncept nového BMW Z4 se zaměřuje na agilitu a mimořádnou jízdní dynamiku,“ vysvětluje Jos van As, vedoucí vývoje podvozku. „Mimořádně tuhá karoserie ve spojení s pevným uložením podvozku je ideálním základem pro nastavení, které zajistí výkonnostní kvality skutečného sportovního vozu, a to zejména v otázkách přesnosti řízení, stejně jako v podélném a příčném zrychlení.“

Podobně jako je tomu na Nordschleife okruhu Nürburgring, také testovací centrum Miramas nabízí ideální podmínky pro demonstraci mimořádného dynamického potenciálu nového BMW Z4. BMW toto vývojové a testovací centrum využívá již více než 30 let. Jeho součástí je dlouhý asfaltový ovál, okružní dálnice pro provádění vysokorychlostních testů, stejně jako slalomu, připraveny jsou rovněž horské serpentiny, kruhové trati a mnoho zatáčkovitých tratí a okruhů s různými typy povrchu. Všechny tyto sekce jsou využívány pro detailní analýzu a optimalizaci projevu zrychlení, řízení a brzdění nového roadsteru. Například pro sladění Adaptivního M podvozku se zadním elektronicky řízeným diferenciálem se využíval okruh, který je obvykle určen pro BMW Motorsport.

Intenzivní testování již nyní ukazuje, že nová verze sportovního roadsteru nabídne významné posílení na straně sportovního projevu nového BMW Z4. Nová generace přinese značné zlepšení zejména v oblastech agility, rychlosti reakcí a přesnosti při změnách směru jízdy především při dynamickém stylu jízdy v zatáčkách. To vše beze ztrát v oblasti komfortu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nové BMW Z4: čistá radost z jízdy na dosah ruky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Australský kutil staví repliku Formule 1 nazvanou Zacaria (Instagram/zacariasupercars)

Silniční verze Formule 1? Nadšenec ji staví v garáži, motor V12 dostala z Ferrari

FitCar PPV

Auto, které vám pomůže zhubnout? Tohle je splněný sen všech dietářů

Po první světové válce byly v zahraničí z mladoboleslavské produkce nejžádanější motorové pluhy Excelsior, ve 30. letech pak osobní vozy Škoda Popular

První poválečné úspěchy v Mladé Boleslavi? Díru do světa udělaly pluhy, pak teprve auta

Ilustrační foto

Elektrické koloběžky měly usnadnit pohyb po městě, místo toho plní ambulance lékařů

Ilustrační foto

Pokuty za nedostatek spánku? Unavené řidiče mají odhalit krevní testy

Společnost Mil-Spec Automotive postavila

Humvee určený na závodní okruhy? Jeho 900 koní mu dovolí neuvěřitelné kousky

Neznámý australský úpravce se pokusil přestavět Ford Falcon na čtyřdveřový Ford Mustang

Ford Mustang sedan? Čtyřdveřové Shelby GT500 vzniklo na druhé straně světa

Skupina PSA a společnost EasyMile testují v Sochaux tahač se samočinným řízením TractEasy

Autonomní řízení v praxi? TractEasy utáhne až 25 tun, jeho domovem budou letiště, sklady a průmysl

Interiér Škody Kodiaq RS

Nové fotky Škody Kodiaq RS: Jak se vám líbí její sportovně laděný interiér?

Soutěž Economy Run prověřila nízkou spotřebu vozů Škoda v praxi

Spotřeba pod 3 l/100 km? Závod Economy Run důsledně prověřil hospodárnost Škodovek

reklama
reklama

Doporučujeme

Škoda Octavia Scout 4x4

TEST: Škoda Octavia Scout 4x4 - Rodinný univerzál, který nás překvapil

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Filtr pevných částic: Jak zabránit, aby se z užitečného pomocníka nestala noční můra?

  2. Zájem o dieselové a benzínové motory ve skutečnosti? Čísla prodejů bez souvislostí klamou

  3. Škoda na pařížském autosalonu: Jaké novinky nás čekají?

  4. Sbohem tradiční ruční brzdo. Studie ukázala, proč z aut nezadržitelně mizí

  5. Vyzkoušeli jsme nový Peugeot Rifter v nejatraktivnější konfiguraci. Stojí za to?

  6. Jak ekologické jsou vlastně hybridy? Nezávislý průzkum se zaměřil na jejich největšího výrobce

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud