Pokud bydlíte v nebezpečném sousedství, je vcelku pochopitelné, že toužíte po bezpečném a hlavně odolném automobilu. Mladoboleslavská Škodovka sice vyrábí spolehlivé a bezpečné vozy, ovšem odolnost proti zbloudilým střelám jim dlouho chyběla. Nyní však automobilka po třech letech plánování konečně představila svůj první pancéřovaný model, kterým je Superb Kombi.
Pancéřovaná Škoda Superb je výsledkem dlouhodobé spolupráce, která probíhala mezi britským zastoupením Škody a soukromou britskou společností zaměřenou právě na úpravy zvyšující bezpečnost posádky před střelbou, výbuchy a podobnými riziky.
Vývoj nového modelu, který trval poslední tři roky, však konečně dosáhl konečné fáze a automobilka se tak může konečně pochlubit strojem, který v jejím portfoliu dosud chyběl a který je doménou především luxusních automobilek.
Na první pohled nemáte šanci pancéřovaný Superb poznat, ovšem jeho majitele může těšit pocit bezpečí, který bude umocňovat neprůstřelné sklo, karoserie z pevné a odolné oceli a řada odolných kompozitních materiálů. I přes svou odolnost si však Superb dokázal zachovat prostornou kabinu pro pět cestujících, prostorný kufr a vysokou úroveň zpracování.
Základem pancéřovaného Superbu se stalo klasické kombi s 2.0 litrovým naftovým motorem o výkonu 190 koní, které však po řadě úprav splňuje přísné normy balistické ochrany PAS 300. Přesné detaily bohužel neznáme, ovšem certifikace měla být prováděna soukromou společností, která na vůz střílela řady zbraní různých ráží a dokonce zkoušela i odolnost proti výbuchu náloží a zásahu šrapnely.
Nově získaná "nezranitelnost" se na voze projevila nárůstem hmotnosti, ovšem přesná čísla neznáme. Vůz by však měl být osazen novými tlumiči a brzdami, díky kterým by mělo být zajištěno co nejlepší ovládání i při vysokých rychlostech.
K další nadstandardní výbavě patří nové pneumatiky typu Run-Flat, které umožní odjezd i po poškození, nebo modrá výstražná světla a siréna. Vůz je navíc vybaven 8-palcovým multimediálním systémem s GPS, který navíc podporuje funkci Android Auto.
Pokud byste si chtěli vychutnat požitek z jízdy s první silniční pancéřovanou Škodovkou, budete si pro ni nejspíš muset zajet do Velké Británie, kde vás přijde na 118 688 liber, tedy cca 3,5 milionu korun. Stejně jako u normálních modelů pak k obrněnci dostanete i tříletou záruku.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?