Středa 9. května byla pro dva týmy studentů společnosti Volkswagen významným dnem. V rámci 37. Setkání GTI se uskutečnila dvojnásobná premiéra unikátních vozů Golf z jejich vlastního vývoje a výroby. Na legendární akci u jezera Wörthersee se každý rok sjíždějí desetitisíce fanoušků automobilů. Studenti firmy Volkswagen na ní představili před početným publikem své koncepční vozy Golf GTI Next Level z Wolfsburgu a Golf Variant TGI GMOTION z Cvikova.
Unikátní vozy Golf vznikly během necelých devíti měsíců na základě nápadů 29 studentů dvanácti studijních oborů. Mladí studenti prokázali při výrobě exteriéru a interiéru velkou řemeslnou zručnost, používali digitální vývojové a výrobní metody, například konstrukční software CAD a techniku aditivní výroby, a navíc naprogramovali vlastní aplikace pro ovládání speciálních funkcí vozidla, jako například chytrého telefonu nebo tabletu.
„Naši studenti se při výrobě svého Golfu snů seznámili s komplexností a mnoha budoucími tématy automobilové konstrukce. Kromě toho získali praktické zkušenosti s používáním digitálních technologií, řídicí a systémové techniky a připojením vozidel k internetu,“ říká Andreas Strutz, vedoucí vzdělávání a rekvalifikace v oboru výroba vozidel značky Volkswagen. „Pro tento jedinečný projekt výroby vozidla vybíráme mimořádně nadané a aktivní studenty a poskytujeme jim příležitost učit se od zkušených kolegyň a kolegů.“ V letošním roce se na projektu podílela mimo jiné oddělení designu, technického vývoje, pilotní výroby, sedadel, výroby plastových dílů, lakovny a multimediální centrum.
První premiéra: Golf GTI Next Level z Wolfsburgu
Golf GTI Next Level je poháněn dvoulitrovým zážehovým motorem s výkonem 302 kW (411 k) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Unikátní GTI je lakováno sériovými barvami v odstínech White Silver (metalický lak) a Deep Black (perleťový lak; v zadní části). Karoserii navíc zdobí kontrastní fólie s motivem šípu, které byly, stejně jako sada vnějších dílů karoserie včetně zadního difuzoru a vnitřních ploch kovaných kol z lehké slitiny, lakovány ručně.
Next Level vznikl za pomoci digitálních technologií. Studenti navrhli design exteriéru a interiéru na grafických počítačích – včetně náročného integrovaného multimediálního systému se zvukovou aparaturou v zadní části dvoumístného interiéru. Na počítačích se softwarem CAD zkonstruovali boční výplně a úchyty pro montáž reproduktorů a subwooferu, které následně zhotovili metodou aditivní výroby. Studenti navíc naprogramovali speciální aplikace pro ovládání elektricky výklopné podlahy zavazadlového prostoru, výsuvného displeje LED a osvětlení prostoru pod vozem diodami LED prostřednictvím tabletu nebo chytrého telefonu.
Druhá premiéra: Golf Variant TGI GMOTION z Cvikova
Čtrnáct studentů společnosti Volkswagen Sachsen odhalilo koncepční vůz Golf Variant TGI GMOTION s motorem TGI 1,5 litru na zemní plyn o výkonu 96 kW (131 k), sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a integrovaným pohonem všech kol. Studenti ze závodu Cvikov pro výrobu vozidel, závodu Saská Kamenice pro výrobu motorů a Skleněné manufaktury v Drážďanech vytvořili se svými vedoucími pro setkání u jezera Wörthersee koncepční vůz, který kombinuje sportovní charakter, eleganci a průchodnost terénem. GMOTION ukazuje, že alternativní pohony jsou vhodné pro rodinné využití i k podnikání.
Koncepční vůz je lakován kombinací matných a lesklých barev. Barevné odstíny Ice, Hallmark a St. James Red z palety pro vozy Bentley ladí s perleťovým lakem Deep Black, dodávaným pro sériově vyráběný model Golf. V interiéru vozidla jsou veškeré ozdobné prvky opatřeny lakem v odstínu chromu. Sportovní sedadla mají červené ozdobné prošívání, vyšívaný voštinový vzor a logo GMOTION.
Studenti vybavili vůz nastavitelným podvozkem, jehož světlou výšku lze snížit až o 40 milimetrů, a brzdovou soustavou se čtyřpístkovými třmeny vpředu. Navíc přizpůsobili spodní část vozidla a výfukovou soustavu pohonu všech kol.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.