BMW Group i nadále vytrvale prosazuje svou strategii elektrifikace a elektrickou mobilitu nabídne také v podání modelů svých hlavních značek. BMW Concept iX3, který automobilka poprvé představila na pekingském autosalonu Auto China 2018, je ukázkou rozšíření modelové řady v této oblasti. Prvním modelem značky BMW, který bude poháněn výhradně elektrickou energií, se stane plnohodnotný model kategorie Sport Activity Vehicle (SAV), a to bez kompromisů v oblasti praktičnosti a komfortu.
BMW Concept iX3 zdůrazňuje rozhodnutí společnosti BMW Group i nadále posilovat své vedoucí postavení v oblasti elektrické mobility. Rozšíření modelové řady automobilů, nabízejících lokálně bezemisní provoz, je jednou z hlavních sfér činnosti, kterou definuje automatizované řízení, konektivita, elektrifikace a služby (ACES). Právě tento přístup je nedílnou součástí strategie NUMBER ONE > NEXT.
Rozšiřování nabídky automobilů s lokálně bezemisním provozem je společně s automatizovaným řízením, špičkovou konektivitou a novými digitálními službami jednou z klíčových oblastí pohánějící transformaci automobilového průmyslu v rámci strategie NUMBER ONE > NEXT. S obecným označením „iNext“ se tato strategie stane společným prvkem pro celou BMW Group a koncept BMW Concept iX3 zde sehraje klíčovou roli.
Mezi největší inovace konceptu BMW iX3 patří pátá generace pohonu BMW eDrive. Klíčovým přínosem tohoto elektrického pohonu budoucnosti je seskupení elektromotoru, převodovky a řídicí elektroniky uvnitř nové samostatné jednotky. Kromě toho pátá generace elektrického pohonu zahrnuje také nové výkonnější akumulátory. Tato nová technologie nabízí značná vylepšení v oblasti výkonu, dojezdu, hmotnosti, zavazadlového prostoru a praktičnosti – a svou premiéru si odbude v čistě elektrickém voze kategorie SAV.
Při vývoji elektrické hnací soustavy páté generace sehrály významnou roli také jedinečné technologické poznatky společnosti BMW i, což je dalším důkazem toho, že společnost BMW i je v podstatě nervové centrum trvale udržitelné mobility. Použití pohonu, který byl původně vyvinut pro automobily BMW i, také v modelech hlavních značek společnosti BMW Group nyní vstupuje do nové éry.
Plně elektrifikované modely hlavních značek budou v budoucnu doplněny logem divize BMW i. Toto logo je na konceptu umístěné jak na bocích, tak na zadní části. Technologie BMW eDrive je již dnes součástí plug-in hybridních hnacích systémů používaných modely BMW iPerformance a MINI Cooper S E Countryman ALL4. Hnací soustava konceptu BMW Concept iX3 je dalším vývojovým stupněm technologie plně elektrického pohonu. Budoucí sériově vyráběná verze elektricky poháněného automobilu kategorie SAV tak bude moci těžit z technologických poznatků, které budou základem hnacího ústrojí chystaného modelu BMW iNext, jehož představení je naplánováno na rok 2021.
Flexibilní platforma umožňuje trvale udržitelnou mobilitu.
Světovou premiérou konceptu BMW Concept iX3 společnost BMW Group otevírá novou kapitolu své strategie elektrifikace. V budoucnosti se představí flexibilní, dále vylepšené modelové platformy, které dovolí zástavbu jak pohonu předních či zadních kol, tak i pohonu všech kol. Díky tomu bude možné vybavit modely všech značek různými systémy pohonu. A to znamená, že podle přání lze do jakéhokoliv modelu instalovat ryze spalovací motor, plug-in hybridní systém nebo čistě elektrický pohon.
Představení páté generace elektrického pohonu opět výrazným způsobem usnadňuje jeho zabudování do různých modelových platforem. Jednotlivé komponenty nové technologie BMW eDrive vynikají nižší hmotností, adaptibilitou a extrémně kompaktní konstrukcí. Kromě toho „pasují“ do flexibilní konstrukce a z toho důvodu mohou být využity různými způsoby.
Aby se tento potenciál mohl naplno využít, podvozkové platformy současných i budoucích modelů všech značek společnosti BMW Group umožní použití různých druhů pohonu. Tímto způsobem společnost BMW Group bude moci uspokojit stále rostoucí zájem o elektromobily nejrůznějšími variantami, přizpůsobenými specifickým požadavkům. BMW X3, na jehož základech je koncept postaven, je jedním z prvních modelů, jehož konstrukce tuto flexibilitu potvrzuje. Kromě toho se BMW Concept iX3 vyznačuje speciálně vyvinutým zadním pomocným rámem a specifickým řešením podvozku.
Adaptabilní součástky, flexibilní výroba.
Systém pohonu BMW eDrive páté generace se vyznačuje extrémně kompaktním řešením. Elektromotor, převodovka a řídicí elektronika jsou nyní seskupeny do jednoho celku, což usnadňuje zabudování do různých podvozkových platforem. Navíc modulární konstrukce dovoluje přizpůsobení požadovaným výkonům a dostupnému místu. Dalším pozoruhodným faktem je to, že elektromotor nepotřebuje žádné vzácné kovy, což znamená, že společnost BMW Group se nemusí ohlížet na jejich dostupnost.
Modulární konstrukce byla dále optimalizována také v případě vysokonapěťového akumulátoru druhé generace. Zkušenosti získané společností BMW i a odborné znalosti z oblasti technologie akumulátorových článků a jejich řešení byly důsledně uplatňovány s cílem zlepšit výkon, kapacitu, schopnost nabíjení a životnost akumulátoru. Navíc výroba prototypů bateriových článků umožňuje kompletní analýzu a porozumění procesům výroby článků a připravuje potenciální dodavatele na výrobu článků podle konkrétních požadavků.
Stejně jako automobilové platformy a budoucí technologie eDrive, také mezinárodní výrobní síť společnosti BMW Group je nastavena tak, aby poskytovala vysokou úroveň flexibility – v tomto případě pro výrobu modelů s elektrickým pohonem. Elektrifikované automobily ve skutečnosti už nyní sjíždějí z deseti výrobních linek BMW Group po celém světě. Komponenty pohonu eDrive vyrábějí závody v Dingolfingu (Německo), Shenyangu (Čína) a Spartanburgu (USA). Hlavním výzkumným centrem elektrického pohonu je závod BMW Group v Dingolfingu.
Sériovou podobu BMW Concept iX3 bude v čínském Shenyangu v rámci vzájemné spolupráce vyrábět automobilka Brilliance Automotive.
BMW Concept iX3 s elektromotorem o výkonu 200 kW/270 k a dojezdem v měřicím cyklu WLTP více než 400 kilometrů.
BMW Concept iX3 představuje v rámci strategie elektrifikace společnosti BMW Group další milník na cestě k lokálně bezemisnímu provozu. A tak automobil kategorie Sports Activity Vehicle (SAV) znovu razí cestu novou a průkopnickou podobou legendární radosti z jízdy BMW. Současné BMW X5 xDrive40e iPerformance (kombinovaná spotřeba paliva: 3,4–3,3 l/100 km; kombinovaná spotřeba elektrické energie: 15,4–15,3 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 78–77 g/km) se poprvé představilo v roce 2015 jako první plug-in hybridní model jedné z hlavních značek BMW Group. BMW ActiveHybrid X6 se v roce 2009 stalo prvním hybridním vozem kategorie Sports Activity Coupé (SAC).
BMW Concept iX3 je předzvěstí kombinace mnohostranné radosti z jízdy, pro niž jsou modely BMW X světově proslulé, a pohonného systému, jenž dovoluje lokálně bezemisní provoz. Elektromotor páté generace, vyvinutý pro automobil kategorie SAV, generuje maximální výkon více než 200 kW/270 k. Pro tento vůz specificky navržený akumulátor má využitelnou kapacitu přes 70 kWh, což stačí k tomu, aby elektrické SAV ujelo podle měřicího cyklu WLTP na jedno nabití více než 400 kilometrů.
Další předností vysokonapěťového akumulátoru, vyvinutého pro pátou generaci elektrického pohonu, je jeho optimalizované nabíjení. Systém ukládání elektrické energie se vyznačuje nově vyvinutou řídicí jednotkou, navrženou tak, aby byla schopná zvládat rychlonabíjení s příkonem až 150 kW. Tímto způsobem lze akumulátor nabít už za 30 minut.
Elektrická mobilita znamená také specifický vzhled.
V přední části vozu vykazuje maska chladiče příbuznost s modely BMW i. Uzavřená maska chladiče ve tvaru dvojice ledvinek s modrým dekorem evokuje řešení použité na konceptu BMW i Vision Dynamics. Uzavřená plocha uvnitř ledvinek snižuje odpor vzduchu a zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozu.
Mezi charakteristické prvky vozu BMW Concept iX3 patří uzavřená maska chladiče ve tvaru ledvinek se známou grafikou modelů BMW i, akcentní prvky v modré barvě BMW i uvnitř masky chladiče, loga značky v přední části vozu a na bočních prazích, stejně jako barevné prvky v zadním difuzoru zadního nárazníku. Tyto designové prvky jsou výrazným kontrastem vůči matně stříbrné barvě karoserie Moonstone Silver. Koncept je rovněž vybaven koly z lehké slitiny s aerodynamicky optimalizovaným designem.
Kromě světové premiéry BMW Concept iX3 a současně vystavované studie BMW i Vision Dynamics společnost BMW Group představuje také paletu designových odlišností mezi značkami BMW a BMW i. Vzhled BMW i Vision Dynamics se vyznačuje průkopnickým designovým jazykem, navrženým výhradně pro modely BMW i. Charakteristický vzhled modelů BMW i bude také odlišovat budoucí modely značky. Tuto studii prvního elektrického modelu značky BMW jasně definuje robustní a všestranný charakter vozů SAV, který není narušován přítomností elektrického systému pohonu pod jeho kapotou.
Elektrický pohon bude viditelný prostřednictvím výše uvedených prvků designu, typických pro BMW i.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?