Minulý rok se automobilka Opel pochlubila modelem Insignia GSI ve verzích sedan a kombi, tento rok pak dostal svou šanci zazářit i malý hatchback Corsa. A protože se nejspíš jedná o poslední výstřelek této generace Corsy, automobilka se postarala, abychom ho nemohli přejít bez povšimnutí.
Aby se nová Corsa GSI odlišila od ostatních modelů hned na první pohled, dočkáme se ji pouze v třídveřové karoserii, kterou navíc dekoruje řada větších či menších úprav. Mezi ty patří například větší přívody vzduchu v nárazníku, mřížka chladiče v designu plástve, červené brzdové třmeny, chromovaná koncovka výfuku a samozřejmě kola až do velikosti 18 palců.
Tím nejlepším na nové Corse GSI však bude její sportovní šasi, které si vůz vypůjčí od hardcore varianty OPC. Podle všeho bychom se tak mohli dočkat velice živého vozu, který se bude mrštně ale radostně proplétat zatáčkami. Stabilitě by pak mělo pomoci ještě křídlo na pátých dveřích, které neslouží jen pro okrasu, ale skutečně generuje přítlak.
Fotografie kabiny zatím nejsou k dispozici, nicméně už teď se objevují zprávy, podle kterých si zájemci budou moci připlatit například za pár sportovních sedaček Recaro. Kromě toho by měl interiér nabídnout kůží obšívaný sportovní volant nebo koženou sportovní hlavici řadící páky. Některé doplňky, jako například pedály, by pak měly být vyrobeny z hliníku.
Bohužel se Opel zatím nesvěřil, jaké motory budou nejnovějšího člena rodinky Corsa pohánět. Už podle modelu Insignia GSi se však dá očekávat, že půjde o druhý nejsilnější motor v nabídce (nejsilnější spadají pod modely OPC).
Jinými slovy by se mohlo jedna o 1.4 litrový benzínový přeplňovaný motor o výkonu 148 koní s točivým momentem 220 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h by tak nový vůz mohl zvládnout za 8.9 sekundy a maximální rychlost by měla dosahovat 2007 km/h.
Na trhy by se nová Corsa GSi měla dostat ještě letos.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?