Minulý rok se automobilka Opel pochlubila modelem Insignia GSI ve verzích sedan a kombi, tento rok pak dostal svou šanci zazářit i malý hatchback Corsa. A protože se nejspíš jedná o poslední výstřelek této generace Corsy, automobilka se postarala, abychom ho nemohli přejít bez povšimnutí.
Aby se nová Corsa GSI odlišila od ostatních modelů hned na první pohled, dočkáme se ji pouze v třídveřové karoserii, kterou navíc dekoruje řada větších či menších úprav. Mezi ty patří například větší přívody vzduchu v nárazníku, mřížka chladiče v designu plástve, červené brzdové třmeny, chromovaná koncovka výfuku a samozřejmě kola až do velikosti 18 palců.
Tím nejlepším na nové Corse GSI však bude její sportovní šasi, které si vůz vypůjčí od hardcore varianty OPC. Podle všeho bychom se tak mohli dočkat velice živého vozu, který se bude mrštně ale radostně proplétat zatáčkami. Stabilitě by pak mělo pomoci ještě křídlo na pátých dveřích, které neslouží jen pro okrasu, ale skutečně generuje přítlak.
Fotografie kabiny zatím nejsou k dispozici, nicméně už teď se objevují zprávy, podle kterých si zájemci budou moci připlatit například za pár sportovních sedaček Recaro. Kromě toho by měl interiér nabídnout kůží obšívaný sportovní volant nebo koženou sportovní hlavici řadící páky. Některé doplňky, jako například pedály, by pak měly být vyrobeny z hliníku.
Bohužel se Opel zatím nesvěřil, jaké motory budou nejnovějšího člena rodinky Corsa pohánět. Už podle modelu Insignia GSi se však dá očekávat, že půjde o druhý nejsilnější motor v nabídce (nejsilnější spadají pod modely OPC).
Jinými slovy by se mohlo jedna o 1.4 litrový benzínový přeplňovaný motor o výkonu 148 koní s točivým momentem 220 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h by tak nový vůz mohl zvládnout za 8.9 sekundy a maximální rychlost by měla dosahovat 2007 km/h.
Na trhy by se nová Corsa GSi měla dostat ještě letos.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.