Minulý rok se automobilka Opel pochlubila modelem Insignia GSI ve verzích sedan a kombi, tento rok pak dostal svou šanci zazářit i malý hatchback Corsa. A protože se nejspíš jedná o poslední výstřelek této generace Corsy, automobilka se postarala, abychom ho nemohli přejít bez povšimnutí.
Aby se nová Corsa GSI odlišila od ostatních modelů hned na první pohled, dočkáme se ji pouze v třídveřové karoserii, kterou navíc dekoruje řada větších či menších úprav. Mezi ty patří například větší přívody vzduchu v nárazníku, mřížka chladiče v designu plástve, červené brzdové třmeny, chromovaná koncovka výfuku a samozřejmě kola až do velikosti 18 palců.
Tím nejlepším na nové Corse GSI však bude její sportovní šasi, které si vůz vypůjčí od hardcore varianty OPC. Podle všeho bychom se tak mohli dočkat velice živého vozu, který se bude mrštně ale radostně proplétat zatáčkami. Stabilitě by pak mělo pomoci ještě křídlo na pátých dveřích, které neslouží jen pro okrasu, ale skutečně generuje přítlak.
Fotografie kabiny zatím nejsou k dispozici, nicméně už teď se objevují zprávy, podle kterých si zájemci budou moci připlatit například za pár sportovních sedaček Recaro. Kromě toho by měl interiér nabídnout kůží obšívaný sportovní volant nebo koženou sportovní hlavici řadící páky. Některé doplňky, jako například pedály, by pak měly být vyrobeny z hliníku.
Bohužel se Opel zatím nesvěřil, jaké motory budou nejnovějšího člena rodinky Corsa pohánět. Už podle modelu Insignia GSi se však dá očekávat, že půjde o druhý nejsilnější motor v nabídce (nejsilnější spadají pod modely OPC).
Jinými slovy by se mohlo jedna o 1.4 litrový benzínový přeplňovaný motor o výkonu 148 koní s točivým momentem 220 Nm. Akceleraci z 0 na 100 km/h by tak nový vůz mohl zvládnout za 8.9 sekundy a maximální rychlost by měla dosahovat 2007 km/h.
Na trhy by se nová Corsa GSi měla dostat ještě letos.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?