Představení nového Subaru Forester je sice naplánováno až na autosalon v New Yorku, nicméně v Japonsku už se podařilo zachytit jeho finální podobu. Nečekejte ale žádné extravagantní výstřelky ani velkolepé futuristické křivky, Subaru hraje na jistotu a nový Forester tak působí spíše evolučně, než revolučně
Nové fotografie, které byly podle webu CarScoops pořízeny z jednoho japonského automobilového magazínu, ukazují, že Subaru se rozhodlo hrát na jistotu. Vůz si tak zachovává svou nezaměnitelnou podobu a spíše než evoluce jsme se dočkali vcelku pohledné evoluce, která rozhodně neurazí.
Změny sice působí minimalisticky, přesto si nelze nevšimnout nově tvarované a zvětšené masky, kterou po stranách obklopují nově tvarované světlomety. Větší změny se ale odehrály pod maskou, kde se objevily odolné plasty se stříbrným lemováním, které podtrhují klasickou dobrodružnou povahu Subaru a modelu Forester zvláště.
Při bočním pohledu vynikají nově tvarované křivky, nicméně silueta vozu se nijak výrazně nezměnila. Záď vozu je opět charakteristická pro Forester, největšími novinkami se tak staly nové světlomety, které jsou opticky propojeny horizontálním chromovaným proužkem.
Autenticitu fotografií bohužel nelze potvrdit, nicméně ze snímků se zdá, že by mohlo jít o skutečnou podobu produkčního modelu. Ani zahraniční média neočekávají, že by produkční model mohl být příliš vzdálený těmto fotografiím.
To může být na jednu stranu zklamáním pro řidiče toužící po trochu výraznějším designu, nicméně automobilka Subaru se v současnosti orientuje hlavně na bezpečnost a se svým poněkud usedlým designem slaví úspěchy. Ostatně podle dat z webu Carsalesbase se prodeje Foresteru na americkém trhu vyhlouply z 76 347 kusů v roce 2012 na 177 563 prodaných kusů v roce minulém.
Subaru o novém Foresteru zarytě mlčí, nicméně již dříve jsme se dozvěděli, že by měl být postaven na nové platformě „Subaru Global Platform", na které vznikla i Impreza. Díky tomu by se mělo dojít ke zlepšení ovladatelnosti a jízdní dynamiku, zvýšení bezpečnosti a snížení vibrací a hlučnosti.
Nové Subaru Forester 2019 by mělo být představeno 28. března tohoto roku na autosalonu v New Yorku. Pod jeho kapotou se pak již klasicky očekává čtyřválcový motor boxer a pohon všech kol Symmetrical AWD.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?