Představení nového Subaru Forester je sice naplánováno až na autosalon v New Yorku, nicméně v Japonsku už se podařilo zachytit jeho finální podobu. Nečekejte ale žádné extravagantní výstřelky ani velkolepé futuristické křivky, Subaru hraje na jistotu a nový Forester tak působí spíše evolučně, než revolučně
Nové fotografie, které byly podle webu CarScoops pořízeny z jednoho japonského automobilového magazínu, ukazují, že Subaru se rozhodlo hrát na jistotu. Vůz si tak zachovává svou nezaměnitelnou podobu a spíše než evoluce jsme se dočkali vcelku pohledné evoluce, která rozhodně neurazí.
Změny sice působí minimalisticky, přesto si nelze nevšimnout nově tvarované a zvětšené masky, kterou po stranách obklopují nově tvarované světlomety. Větší změny se ale odehrály pod maskou, kde se objevily odolné plasty se stříbrným lemováním, které podtrhují klasickou dobrodružnou povahu Subaru a modelu Forester zvláště.
Při bočním pohledu vynikají nově tvarované křivky, nicméně silueta vozu se nijak výrazně nezměnila. Záď vozu je opět charakteristická pro Forester, největšími novinkami se tak staly nové světlomety, které jsou opticky propojeny horizontálním chromovaným proužkem.
Autenticitu fotografií bohužel nelze potvrdit, nicméně ze snímků se zdá, že by mohlo jít o skutečnou podobu produkčního modelu. Ani zahraniční média neočekávají, že by produkční model mohl být příliš vzdálený těmto fotografiím.
To může být na jednu stranu zklamáním pro řidiče toužící po trochu výraznějším designu, nicméně automobilka Subaru se v současnosti orientuje hlavně na bezpečnost a se svým poněkud usedlým designem slaví úspěchy. Ostatně podle dat z webu Carsalesbase se prodeje Foresteru na americkém trhu vyhlouply z 76 347 kusů v roce 2012 na 177 563 prodaných kusů v roce minulém.
Subaru o novém Foresteru zarytě mlčí, nicméně již dříve jsme se dozvěděli, že by měl být postaven na nové platformě „Subaru Global Platform", na které vznikla i Impreza. Díky tomu by se mělo dojít ke zlepšení ovladatelnosti a jízdní dynamiku, zvýšení bezpečnosti a snížení vibrací a hlučnosti.
Nové Subaru Forester 2019 by mělo být představeno 28. března tohoto roku na autosalonu v New Yorku. Pod jeho kapotou se pak již klasicky očekává čtyřválcový motor boxer a pohon všech kol Symmetrical AWD.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.