Představení nového Subaru Forester je sice naplánováno až na autosalon v New Yorku, nicméně v Japonsku už se podařilo zachytit jeho finální podobu. Nečekejte ale žádné extravagantní výstřelky ani velkolepé futuristické křivky, Subaru hraje na jistotu a nový Forester tak působí spíše evolučně, než revolučně
Nové fotografie, které byly podle webu CarScoops pořízeny z jednoho japonského automobilového magazínu, ukazují, že Subaru se rozhodlo hrát na jistotu. Vůz si tak zachovává svou nezaměnitelnou podobu a spíše než evoluce jsme se dočkali vcelku pohledné evoluce, která rozhodně neurazí.
Změny sice působí minimalisticky, přesto si nelze nevšimnout nově tvarované a zvětšené masky, kterou po stranách obklopují nově tvarované světlomety. Větší změny se ale odehrály pod maskou, kde se objevily odolné plasty se stříbrným lemováním, které podtrhují klasickou dobrodružnou povahu Subaru a modelu Forester zvláště.
Při bočním pohledu vynikají nově tvarované křivky, nicméně silueta vozu se nijak výrazně nezměnila. Záď vozu je opět charakteristická pro Forester, největšími novinkami se tak staly nové světlomety, které jsou opticky propojeny horizontálním chromovaným proužkem.
Autenticitu fotografií bohužel nelze potvrdit, nicméně ze snímků se zdá, že by mohlo jít o skutečnou podobu produkčního modelu. Ani zahraniční média neočekávají, že by produkční model mohl být příliš vzdálený těmto fotografiím.
To může být na jednu stranu zklamáním pro řidiče toužící po trochu výraznějším designu, nicméně automobilka Subaru se v současnosti orientuje hlavně na bezpečnost a se svým poněkud usedlým designem slaví úspěchy. Ostatně podle dat z webu Carsalesbase se prodeje Foresteru na americkém trhu vyhlouply z 76 347 kusů v roce 2012 na 177 563 prodaných kusů v roce minulém.
Subaru o novém Foresteru zarytě mlčí, nicméně již dříve jsme se dozvěděli, že by měl být postaven na nové platformě „Subaru Global Platform", na které vznikla i Impreza. Díky tomu by se mělo dojít ke zlepšení ovladatelnosti a jízdní dynamiku, zvýšení bezpečnosti a snížení vibrací a hlučnosti.
Nové Subaru Forester 2019 by mělo být představeno 28. března tohoto roku na autosalonu v New Yorku. Pod jeho kapotou se pak již klasicky očekává čtyřválcový motor boxer a pohon všech kol Symmetrical AWD.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.