Koncept GR Supra Racing ohlásil návrat legendy, Toyota oživila svou ikonu se vší parádou

mao / AutoRoad.cz, 6. března 2018, 10:50 Google+

Koncept GR Supra Racing, který byl dnes ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu, oživuje odkaz nejoslavovanějšího modelu celé bohaté historie sportovních vozů Toyota a potvrzuje návrat modelu Supra zpět na automobilový trh. Současně pak ukazuje budoucí možnosti vozu, který by měl nabídnout prvotřídní výkony na běžných silnicích i závodních okruzích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový koncept Toyota GR Supra Racing

Nový koncept Toyota GR Supra Racing | foto: Toyota

Sdílejte článek

Odkaz Toyoty Supra

Koncepční model GR Supra Racing Concept oživuje úžasnou tradici jednoho z nejproslulejších sportovních vozů Toyota. Označení Supra je synonymem pro výkon, jízdní schopnosti a ovladatelnost, která po čtvrt století charakterizovala celou sérii špičkových sportovních vozů. Toyota Supra si jako čistokrevný sportovní model vybudovala pověst impozantního soupeře na silnicích a neporazitelného stroje na závodních okruzích, dominujícího nejvyšším japonským soutěžím GT a schopného získat si nekonečné zástupy fanoušků.

Toyota Supra si mezi fanoušky sportovních vozů udržela ikonické postavení až dodnes, tedy 16 let po skončení výroby. K její nepolevující oblibě napomohly úspěchy, které sehrála coby oblíbený model v počítačovém jízdním simulátoru Gran Turismo® (pouze na konzolách PlayStation) nebo jako hvězda v prvním dílu série akčních amerických filmů Rychle a zběsile.

Označení Supra se poprvé objevilo v roce 1978 na větší a výkonnější verzi druhé generace Toyoty Celica, ale posléze se ujalo jako název samostatného úspěšného modelu. Na původní Toyotu Supra, známou též jako A40, navázaly tři další generace: A60 v roce 1981, A70 v roce 1986 a A80 v roce 1993. Sportovní GT s motorem vpředu a pohonem zadních kol se vyrábělo až do roku 2002, přičemž ve své poslední generaci představovalo nejvýkonnější sériový vůz značky Toyota.

K pověsti modelu Supra významně přispěly úspěchy ve světě motoristického sportu. Zejména pak Supra čtvrté generace z roku 1993 zcela dominovala nejvyšším japonským soutěžím GT – dnes pořádaným jako seriál Super GT (v kategorii GT500 zvítězila dokonce čtyřikrát). V 80. letech minulého století Toyota Supra rovněž soutěžila v severoamerické závodní sérii IMSA a v 90. letech se dvakrát objevila ve vytrvalostním závodu Le Mans.

Koncept GR Supra Racing

Kompaktní dvoudveřový koncept GR Supra Racing Concept staví na klasickém uspořádání (motor vpředu, pohon zadních kol) a využívá pokrokové lehké materiály.

Studie od TOYOTA GAZOO Racing dokonale odráží filozofii „potěšení za volantem“, která je neodmyslitelnou součástí závazku Toyoty vyrábět stále lepší automobily. Nápadné startovní číslo „90“ na dveřích konceptu je historickým odkazem na kódové označení modelu Supra a jasným vodítkem poukazujícím na skutečnost, že tento koncept předznamenává návrat páté generace Toyoty Supra.

Vývoj konceptu jde ruku v ruce s přesvědčením Kiičira Toyody, zakladatele automobilky Toyota, podle kterého zapojení do motoristického sportu přináší výzvy v oblasti jízdních schopností i odolnosti, jež mohou přímo napomoci k vývoji lepších vozidel a současně probudit zájem a nadšení motoristických fanoušků.

Této filozofie se plně drží i prezident Toyota Motor Corporation Akio Toyoda spolu se závodním týmem TOYOTA GAZOO Racing usilujícím o úspěchy na nejvyšších úrovních mezinárodního motorsportu, včetně světového rallyového šampionátu (WRC), světového šampionátu vytrvalostních soutěží (WEC) a závodu 24 hodin Le Mans. Účast v těchto podnicích i dalších závodních seriálech po celém světě přináší technické poznatky, které lze přenést ze závodních okruhů nebo rallyových etap do vývoje nejen nových generací sportovně zaměřených modelů GR od Toyoty, ale i širší škály vozidel sloužících desítkám milionů motoristů po celém světě.

img-responsive

Nový koncept Toyota GR Supra Racing | foto: Toyota

Koncepční model GR Supra Racing Concept se představí i v nejnovější aktualizaci počítačové hry Gran Turismo Sport od Polyphony Digital Inc., jejíž uvedení na trh je naplánováno na duben 2018.

Design, podvozek a prvky výbavy

Závodní koncept zaujme dramatickým ztvárněním karoserie a velkým zadním křídlem. V široké míře využívá pevné a lehké kompozitní materiály např. na širokých náraznících vpředu i vzadu, předním splitteru a zadním difuzoru, bočních prahových nástavcích, krytech vnějších zpětných zrcátek a zadním křídle. Z téhož materiálu je vyrobena i kapota s přívody vzduchu se žebrováním. Čelní sklo i boční okna jsou vyrobena z plastu.

Koncept se sníženou světlou výškou využívá komponenty zavěšení od výrobců originálního vybavení (OE). Závodní kola BBS s centrální maticí obouvají závodní pneumatiky Michelin. Brzdová soustava používá třmeny a kotouče od Brembo Racing. Závodní specifikace poté mají i výfukové svody.

img-responsive

Nový koncept Toyota GR Supra Racing | foto: Toyota

Kabina je navržena pro nasazení v automobilových soutěžích, o čemž svědčí závodní přístrojová deska, sedadlo řidiče OMP a bezpečnostní klec. OMP rovněž dodala volant s rychloupínací hlavou, namontovaný na závodním sloupku řízení a vybavený pádly řazení. Dveře lemují panely z uhlíkových vláken a na přístrojové desce najdeme závodní displej.

Bezpečnostním požadavkům pro automobilové soutěže odpovídá kompletní bezpečnostní klec a hasicí přístroje, stejně tak jako palivové a brzdové vedení, konzola pedálů, baterie a kabelové svazky.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Koncept GR Supra Racing ohlásil návrat legendy, Toyota oživila svou ikonu se vší parádou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fiat 500

Fait 500 míří do Muzea moderního umění, jeho design ocenili přední odborníci světa

GEV Adventure Truck

GEV Adventure Truck: Další divoká kreace pro snovou dovolenou na konci světa

Big Wind (Youtube/Samida Wendel)

Big Wind: Sovětský tank s motory ze stíhaček fungoval v podmínkách, kam žádný jiný stroj nemohl

Policie ČR má 5 nových mobilních termovizí, speciální vozidla využije především cizinecká policie

Cizinecká policie má nové stroje, mobilní termovize budou hlídat hranice v Česku i zahraničí

Albert Biermann vedl úspěšné uvedení značky N a urychlil zdokonalování provozních vlastností vozidel značek Hyundai, Kia a Genesis.

Divize výzkumu a vývoje Hyundai Motor Group má nového šéfa, dříve vedl divizi BMW M

První nákres modelu Tesla Pickup vznikl úpravou tahače Semi

Nová Tesla již příští rok? Automobilka chystá model, jehož úspěchem si Musk není příliš jistý

reklama
reklama

Doporučujeme

Tisková konference Bugatti

Video: Záznam představení nového extrémního Bugatti Chiron Sport

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nabíjení rychlé jako tankování? BMW a Porsche odstraňují největší problém elektromobilů

  2. Losí test prověřil Hyundai Tucson, nošovické SUV však prošlo bez zaváhání

  3. Škoda Kodiaq vs. Kia Sorento a Volkswagen Tiguan Allspace. Jaké 7-místné SUV je nejlepší?

  4. Zimní pneumatiky pouze na hnané nápravě? Podívejte se, jaké nebezpečí tím vzniká

  5. TEST: Peugeot Traveller 4x4 Dangel - Hodně povedené auto, jen ta cena

  6. Matra Rancho - Francouzský crossover nastartoval trend už v 70. letech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud