Koncept GR Supra Racing ohlásil návrat legendy, Toyota oživila svou ikonu se vší parádou

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. března 2018, 10:50 Google+

Koncept GR Supra Racing, který byl dnes ve světové premiéře představen na ženevském autosalonu, oživuje odkaz nejoslavovanějšího modelu celé bohaté historie sportovních vozů Toyota a potvrzuje návrat modelu Supra zpět na automobilový trh. Současně pak ukazuje budoucí možnosti vozu, který by měl nabídnout prvotřídní výkony na běžných silnicích i závodních okruzích.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový koncept Toyota GR Supra Racing

Nový koncept Toyota GR Supra Racing | foto: Toyota

Sdílejte článek

Odkaz Toyoty Supra

Koncepční model GR Supra Racing Concept oživuje úžasnou tradici jednoho z nejproslulejších sportovních vozů Toyota. Označení Supra je synonymem pro výkon, jízdní schopnosti a ovladatelnost, která po čtvrt století charakterizovala celou sérii špičkových sportovních vozů. Toyota Supra si jako čistokrevný sportovní model vybudovala pověst impozantního soupeře na silnicích a neporazitelného stroje na závodních okruzích, dominujícího nejvyšším japonským soutěžím GT a schopného získat si nekonečné zástupy fanoušků.

Toyota Supra si mezi fanoušky sportovních vozů udržela ikonické postavení až dodnes, tedy 16 let po skončení výroby. K její nepolevující oblibě napomohly úspěchy, které sehrála coby oblíbený model v počítačovém jízdním simulátoru Gran Turismo® (pouze na konzolách PlayStation) nebo jako hvězda v prvním dílu série akčních amerických filmů Rychle a zběsile.

Označení Supra se poprvé objevilo v roce 1978 na větší a výkonnější verzi druhé generace Toyoty Celica, ale posléze se ujalo jako název samostatného úspěšného modelu. Na původní Toyotu Supra, známou též jako A40, navázaly tři další generace: A60 v roce 1981, A70 v roce 1986 a A80 v roce 1993. Sportovní GT s motorem vpředu a pohonem zadních kol se vyrábělo až do roku 2002, přičemž ve své poslední generaci představovalo nejvýkonnější sériový vůz značky Toyota.

K pověsti modelu Supra významně přispěly úspěchy ve světě motoristického sportu. Zejména pak Supra čtvrté generace z roku 1993 zcela dominovala nejvyšším japonským soutěžím GT – dnes pořádaným jako seriál Super GT (v kategorii GT500 zvítězila dokonce čtyřikrát). V 80. letech minulého století Toyota Supra rovněž soutěžila v severoamerické závodní sérii IMSA a v 90. letech se dvakrát objevila ve vytrvalostním závodu Le Mans.

Koncept GR Supra Racing

Kompaktní dvoudveřový koncept GR Supra Racing Concept staví na klasickém uspořádání (motor vpředu, pohon zadních kol) a využívá pokrokové lehké materiály.

Studie od TOYOTA GAZOO Racing dokonale odráží filozofii „potěšení za volantem“, která je neodmyslitelnou součástí závazku Toyoty vyrábět stále lepší automobily. Nápadné startovní číslo „90“ na dveřích konceptu je historickým odkazem na kódové označení modelu Supra a jasným vodítkem poukazujícím na skutečnost, že tento koncept předznamenává návrat páté generace Toyoty Supra.

Vývoj konceptu jde ruku v ruce s přesvědčením Kiičira Toyody, zakladatele automobilky Toyota, podle kterého zapojení do motoristického sportu přináší výzvy v oblasti jízdních schopností i odolnosti, jež mohou přímo napomoci k vývoji lepších vozidel a současně probudit zájem a nadšení motoristických fanoušků.

Této filozofie se plně drží i prezident Toyota Motor Corporation Akio Toyoda spolu se závodním týmem TOYOTA GAZOO Racing usilujícím o úspěchy na nejvyšších úrovních mezinárodního motorsportu, včetně světového rallyového šampionátu (WRC), světového šampionátu vytrvalostních soutěží (WEC) a závodu 24 hodin Le Mans. Účast v těchto podnicích i dalších závodních seriálech po celém světě přináší technické poznatky, které lze přenést ze závodních okruhů nebo rallyových etap do vývoje nejen nových generací sportovně zaměřených modelů GR od Toyoty, ale i širší škály vozidel sloužících desítkám milionů motoristů po celém světě.

img-responsive

Nový koncept Toyota GR Supra Racing | foto: Toyota

Koncepční model GR Supra Racing Concept se představí i v nejnovější aktualizaci počítačové hry Gran Turismo Sport od Polyphony Digital Inc., jejíž uvedení na trh je naplánováno na duben 2018.

Design, podvozek a prvky výbavy

Závodní koncept zaujme dramatickým ztvárněním karoserie a velkým zadním křídlem. V široké míře využívá pevné a lehké kompozitní materiály např. na širokých náraznících vpředu i vzadu, předním splitteru a zadním difuzoru, bočních prahových nástavcích, krytech vnějších zpětných zrcátek a zadním křídle. Z téhož materiálu je vyrobena i kapota s přívody vzduchu se žebrováním. Čelní sklo i boční okna jsou vyrobena z plastu.

Koncept se sníženou světlou výškou využívá komponenty zavěšení od výrobců originálního vybavení (OE). Závodní kola BBS s centrální maticí obouvají závodní pneumatiky Michelin. Brzdová soustava používá třmeny a kotouče od Brembo Racing. Závodní specifikace poté mají i výfukové svody.

img-responsive

Nový koncept Toyota GR Supra Racing | foto: Toyota

Kabina je navržena pro nasazení v automobilových soutěžích, o čemž svědčí závodní přístrojová deska, sedadlo řidiče OMP a bezpečnostní klec. OMP rovněž dodala volant s rychloupínací hlavou, namontovaný na závodním sloupku řízení a vybavený pádly řazení. Dveře lemují panely z uhlíkových vláken a na přístrojové desce najdeme závodní displej.

Bezpečnostním požadavkům pro automobilové soutěže odpovídá kompletní bezpečnostní klec a hasicí přístroje, stejně tak jako palivové a brzdové vedení, konzola pedálů, baterie a kabelové svazky.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Koncept GR Supra Racing ohlásil návrat legendy, Toyota oživila svou ikonu se vší parádou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Chevrolet Niva

Nová Niva se začne prodávat již brzy. Bude ale jiná, než očekáváte

Hyundai Kona Hybrid

Hyundai opět bodoval v americké studii kvality nových vozů J.D. Power

Lexus UX

Lexus UX dosáhl nejlepších výsledků v crash testech

Charge Automotive Ford Mustang

Elektrický Mustang se představí už přístí měsíc. Výkonem určitě zaujme

110S Cosmo Sport

110S Cosmo Sport je jedno z nejkrásnějších sportovních aut, které kdy Mazda vyrobila

Mahindra Thar 700

Další offroad končí. Na základech legendárního Willysu se dosud vyráběla Mahindra Thar

Ferrari 312T

Ferrari 312T z vítězného tažení Nikiho Laudy brzy na prodej. Cena? Ani výhra v loterii nemusí stačit

Nissan Patrol

Restomod v ruském stylu? Legendární sovětský off-road vznikl z Nissanu Patrol

VW LUPO TWIN-2.0L TFSI 1200HP 8.9 vs AUDI 90 QUATTRO S2 ENGINE TURBO 800HP 9.2

Malé Lupo působí úsměvně, ale nenechte se zmást!

Zastava 750

Elektrická Zastava? Makedonská firma modernizuje jugoslávskou klasiku

reklama

Doporučujeme

Tisková konference Bugatti

Video: Záznam představení nového extrémního Bugatti Chiron Sport

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VÍME KDY A JAK. Cena vodíkových aut klesne na úroveň hybridů

  2. Nový Peugeot 2008: Nejprodávanější malé SUV v ČR se ukazuje v nové generaci

  3. Restomod v ruském stylu? Legendární sovětský off-road vznikl z Nissanu Patrol

  4. Nové sedmimístné SUV? Kvůli motoru by ho tady ale nikdo nechtěl

  5. První vietnamské auto jde na trh. VinFast Fadil je dobře známý i Evropanům

  6. BITVA automobilek odhaluje: Čí baterie vydrží nejdéle?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud