Před necelým týdnem se Ferrari pochlubilo krátkým spotem, na kterém se nové Ferrari 488 prohánělo se závodním speciálem 488 Challenge po závodní trati. Jeho zpráva byla jasná, nová 488 zamíří na závodní tratě a hodlá se utkat s Porsche 911 GT2 RS. Tou dobou jsme však ještě netušili, jak se bude nový speciál jmenovat.
Na internetu se tak začaly objevovat různé spekulace, přičemž jednou z nejčastějších bylo označení 488 GTO, což mělo navazovat na historický skvost 250 GTO. Další možností pak bylo poněkud krkolomné, přesto trefné, označení 488 Sport Specal Series. Před pár dny se však na Ferrari Chat forum objevilo pár uniklých fotografií a zároveň zpráva, že nová 488 ponese mnohem usedlejší jméno - „488 Pista“. Jen pro informaci, Pista není žádné označení pro těstoviny, ale výraz pro okruh.
Jak je ze snímků patrné, nová 488 dostala výrazně upravený body-kit, který měl být dokonce vyvíjen ve větrném tunelu. Díky upravenému přednímu splitteru a výraznějšímu zadnímu difuzoru by pak Pisa měla nabízet mimo jiné mnohem lepší aerodynamiku a přilnavost.
Výrazně by se na jízdních vlastnostech měla podepsat i karbonová dietní kůra, pomocí které by mohlo 488 shodit pár kilogramů. O karbonových dílech karoserie se však zatím pouze mluví, jisté je pouze jejich užití v interiéru, kde můžeme vidět luxusní čalounění Alcantarou, sportovní sedačky nebo tachometr s červenou hranicí u 8 000 ot./min..
Sportovní 488 Pista bude pohánět upravený 3.9 litrový přeplňovaný motor V8, který by měl být o cca 10 % lehčí než motor použitý v modelu 488 GTB a zároveň by měl nabídnout minimálně 700 koní a 760 Nm točivého momentu.
Jméno Pista sice ještě nebylo oficiálně potvrzeno, ovšem očekává se, že nový model by mohl být oficiálně představen již 6. března na autosalonu v Ženevě. Ať už ale jeho jméno bude znít jakkoliv, jedno je jasné: okamžitě se zařadí do stejné kategorie, kde nyní vévodí vozy jako Lamborghini Huracan Performante, McLaren 720S nebo výše zmíněné Porsche 911 GT2 RS.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?