Před necelým týdnem se Ferrari pochlubilo krátkým spotem, na kterém se nové Ferrari 488 prohánělo se závodním speciálem 488 Challenge po závodní trati. Jeho zpráva byla jasná, nová 488 zamíří na závodní tratě a hodlá se utkat s Porsche 911 GT2 RS. Tou dobou jsme však ještě netušili, jak se bude nový speciál jmenovat.
Na internetu se tak začaly objevovat různé spekulace, přičemž jednou z nejčastějších bylo označení 488 GTO, což mělo navazovat na historický skvost 250 GTO. Další možností pak bylo poněkud krkolomné, přesto trefné, označení 488 Sport Specal Series. Před pár dny se však na Ferrari Chat forum objevilo pár uniklých fotografií a zároveň zpráva, že nová 488 ponese mnohem usedlejší jméno - „488 Pista“. Jen pro informaci, Pista není žádné označení pro těstoviny, ale výraz pro okruh.
Jak je ze snímků patrné, nová 488 dostala výrazně upravený body-kit, který měl být dokonce vyvíjen ve větrném tunelu. Díky upravenému přednímu splitteru a výraznějšímu zadnímu difuzoru by pak Pisa měla nabízet mimo jiné mnohem lepší aerodynamiku a přilnavost.
Výrazně by se na jízdních vlastnostech měla podepsat i karbonová dietní kůra, pomocí které by mohlo 488 shodit pár kilogramů. O karbonových dílech karoserie se však zatím pouze mluví, jisté je pouze jejich užití v interiéru, kde můžeme vidět luxusní čalounění Alcantarou, sportovní sedačky nebo tachometr s červenou hranicí u 8 000 ot./min..
Sportovní 488 Pista bude pohánět upravený 3.9 litrový přeplňovaný motor V8, který by měl být o cca 10 % lehčí než motor použitý v modelu 488 GTB a zároveň by měl nabídnout minimálně 700 koní a 760 Nm točivého momentu.
Jméno Pista sice ještě nebylo oficiálně potvrzeno, ovšem očekává se, že nový model by mohl být oficiálně představen již 6. března na autosalonu v Ženevě. Ať už ale jeho jméno bude znít jakkoliv, jedno je jasné: okamžitě se zařadí do stejné kategorie, kde nyní vévodí vozy jako Lamborghini Huracan Performante, McLaren 720S nebo výše zmíněné Porsche 911 GT2 RS.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.