Před necelým týdnem se Ferrari pochlubilo krátkým spotem, na kterém se nové Ferrari 488 prohánělo se závodním speciálem 488 Challenge po závodní trati. Jeho zpráva byla jasná, nová 488 zamíří na závodní tratě a hodlá se utkat s Porsche 911 GT2 RS. Tou dobou jsme však ještě netušili, jak se bude nový speciál jmenovat.
Na internetu se tak začaly objevovat různé spekulace, přičemž jednou z nejčastějších bylo označení 488 GTO, což mělo navazovat na historický skvost 250 GTO. Další možností pak bylo poněkud krkolomné, přesto trefné, označení 488 Sport Specal Series. Před pár dny se však na Ferrari Chat forum objevilo pár uniklých fotografií a zároveň zpráva, že nová 488 ponese mnohem usedlejší jméno - „488 Pista“. Jen pro informaci, Pista není žádné označení pro těstoviny, ale výraz pro okruh.
Jak je ze snímků patrné, nová 488 dostala výrazně upravený body-kit, který měl být dokonce vyvíjen ve větrném tunelu. Díky upravenému přednímu splitteru a výraznějšímu zadnímu difuzoru by pak Pisa měla nabízet mimo jiné mnohem lepší aerodynamiku a přilnavost.
Výrazně by se na jízdních vlastnostech měla podepsat i karbonová dietní kůra, pomocí které by mohlo 488 shodit pár kilogramů. O karbonových dílech karoserie se však zatím pouze mluví, jisté je pouze jejich užití v interiéru, kde můžeme vidět luxusní čalounění Alcantarou, sportovní sedačky nebo tachometr s červenou hranicí u 8 000 ot./min..
Sportovní 488 Pista bude pohánět upravený 3.9 litrový přeplňovaný motor V8, který by měl být o cca 10 % lehčí než motor použitý v modelu 488 GTB a zároveň by měl nabídnout minimálně 700 koní a 760 Nm točivého momentu.
Jméno Pista sice ještě nebylo oficiálně potvrzeno, ovšem očekává se, že nový model by mohl být oficiálně představen již 6. března na autosalonu v Ženevě. Ať už ale jeho jméno bude znít jakkoliv, jedno je jasné: okamžitě se zařadí do stejné kategorie, kde nyní vévodí vozy jako Lamborghini Huracan Performante, McLaren 720S nebo výše zmíněné Porsche 911 GT2 RS.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.