Hardcore Ferrari 488 konečně dostalo jméno. Pista má být kladivem na Porsche RS

Ferrari 488 Pista
Ferrari 488 Pista, foto: carscoops.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. února 2018 16:20
Sdílej:

Před necelým týdnem se Ferrari pochlubilo krátkým spotem, na kterém se nové Ferrari 488 prohánělo se závodním speciálem 488 Challenge po závodní trati. Jeho zpráva byla jasná, nová 488 zamíří na závodní tratě a hodlá se utkat s Porsche 911 GT2 RS. Tou dobou jsme však ještě netušili, jak se bude nový speciál jmenovat.

Na internetu se tak začaly objevovat různé spekulace, přičemž jednou z nejčastějších bylo označení 488 GTO, což mělo navazovat na historický skvost 250 GTO. Další možností pak bylo poněkud krkolomné, přesto trefné, označení 488 Sport Specal Series. Před pár dny se však na  Ferrari Chat forum objevilo pár uniklých fotografií a zároveň zpráva, že nová 488 ponese mnohem usedlejší jméno - „488 Pista“. Jen pro informaci, Pista není žádné označení pro těstoviny, ale výraz pro okruh.

Jak je ze snímků patrné, nová 488 dostala výrazně upravený body-kit, který měl být dokonce vyvíjen ve větrném tunelu. Díky upravenému přednímu splitteru a výraznějšímu zadnímu difuzoru by pak Pisa měla nabízet mimo jiné mnohem lepší aerodynamiku a přilnavost.

Výrazně by se na jízdních vlastnostech měla podepsat i karbonová dietní kůra, pomocí které by mohlo 488 shodit pár kilogramů. O karbonových dílech karoserie se však zatím pouze mluví, jisté je pouze jejich užití v interiéru, kde můžeme vidět luxusní čalounění Alcantarou, sportovní sedačky nebo tachometr s červenou hranicí u 8 000 ot./min..

Sportovní 488 Pista bude pohánět upravený 3.9 litrový přeplňovaný motor V8, který by měl být o cca 10 % lehčí než motor použitý v modelu 488 GTB a zároveň by měl nabídnout minimálně 700 koní a 760 Nm točivého momentu.

Jméno Pista sice ještě nebylo oficiálně potvrzeno, ovšem očekává se, že nový model by mohl být oficiálně představen již 6. března na autosalonu v Ženevě. Ať už ale jeho jméno bude znít jakkoliv, jedno je jasné: okamžitě se zařadí do stejné kategorie, kde nyní vévodí vozy jako  Lamborghini Huracan Performante, McLaren 720S nebo výše zmíněné Porsche 911 GT2 RS.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.