Hyundai Motor představil první údaje o nové generaci Santa Fe. Vůz bude mít světovou premiéru v únoru a následně se začátkem března představí na autosalonu v Ženevě. Čtvrtá generace Santa Fe navazuje na celosvětový úspěch tohoto SUV.
První Santa Fe automobilka představila v roce 2001 a model se stal jedním ze základních kamenů úspěchu značky Hyundai Motor. Druhá generace dorazila v roce 2007 a současná třetí generace byla představena v roce 2013. Téměř šest let od premiéry na autosalonu v New Yorku se tak dočkáváme nové generace.
Automobilka nám toho k novému modelu skutečně neřekla moc, přesto se dozvídáme, že automobil dostane komplexní balíček nejnovějších aktivních bezpečnostních prvků, který Hyundai představuje pod souhrnným názvem "Smart Sense".
Vůz má zcela nový systém monitoringu cestujících na zadních sedadlech a kromě jiného je také vybavený výstrahou proti srážce při couvání. Tento systém využívá systém automatického brzdění, aby zabránil srážce při pohybu v prostorech se špatnou viditelností.
Z fotky samotné toho bohužel příliš mnoho nevyčteme, nicméně se nám zdá, že design nového modelu se silně inspiroval u dalších nedávno vydaných modelů, jako byla například Kona, Sonata nebo Volester. Ve hře je navíc možnost, že se dočkáme i variant pro pět nebo sedm cestujících. Tomu napovídá zvláště prostor za zadními dveřmi, který bude ukrývat buď obří kufr, nebo jednu sadu sedadel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.