Spekulace o Lexusu LC kabriolet už se šíří internetem delší dobu, nicméně niko zatím nebyl schopen potvrdit, zda se jedná o naše zbožné přání či skutečně zamýšlený model. Podle jednoho ze zaměstnanců automobilky se však zdá, že se skutečně dočkáme a to už během dvou let.
Magazínu Auto Express se podařilo mluvit s jedním ze zaměstnanců automobilky, podle kterého je LC kabriolet "hotová věc". Podle jeho slov bychom se měli dočkat představení během následujících 18 až 24 měsíců. Pro automobilku Lexus by se tak jednalo o první kabriolet od ukončení produkce modelu IS C.
Auto Express se obrátil se žádostí o potvrzení informací i na automobilku, nicméně Yoshihiro Sawa, prezident Lexus International, odmítl zprávu jakkoliv komentovat. Místo toho však řekl, že v brzký příchod kabrioletu doufá, neboť automobilka si je velice dobře vědoma, že trh s luxusními vozidly si kabriolety vyžaduje.
Jisté je, že Lexusu LC by to bez střechy rozhodně slušelo a díky jeho motorům by si řidiči bezpochyby užívali větru ve vlasech dosytosti. Ostatně standardní 5.0 litrový motor V8 generuje 477 koní a hybridní 3.5 litrová V6 359 koní.
Později se konverzace přenesla i na výkonnější variantu LC F, ke které však Sawa řekl, že o osudu výkonný varianty ještě není rozhodnuto, nicméně model LC by si ji nejspíše zasloužil. Zdroj z automobilky následně potvrdil, že výkonný model už je téměř schválen, nicméně stále ještě nepadl podpis stvrzující jeho výrobu.
Co se modelu LC F týče, víme toho poměrně málo. Pod jeho kapotou by se však mohl objevit nový dvakrát přeplňovaný 4.0 litrový motor V8 o výkonu až 447 kW (608 k). To by znamenalo o 130 koní více, než kolik produkoval model LC 500
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.