Automobilku Land Rover letos čekají oslavy 70 let od zahájení modelu Defender, ale dárky dostanou zákazníci. Kromě představení nové generace ikonického off-roadu se automobilka mimo jiné rozhodla vytvořit limitovanou edici starší generace s motorem V8 a výkonem přes 400 koní. Půjde tak oficiálně o nejrychlejší Defender, jaký kdy automobilka vyrobila.
Automobilka se zřejmě inspirovala od různých úpravců, kteří již dlouhé roky nabízí přestavbu na míru, včetně úpravy motoru a pořádného zvýšení výkonu. K výročí oslav 70 let od zahájení výroby se tak automobilka rozhodla, že teď je ten správný čas vypustit pravděpodobně poslední Defendery staré generace, ale s úplně novými motory.
V divizi " Jaguar Land Rover Classic" tak zasedli ke stolům a navrhli něco, co se vám pokusí vyrazit dech. Doslova. Nový Defender Works V8 totiž pod kapotou ukrývá 5.0 litrový atmosferický vidlicový osmiválec o výkonu cca 405 koní s točivým momentem 515 Nm. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 5.6 sekundy a omezovač ho zastaví až při rychlosti 170 km/h.
Myšlenka na znovuvzkříšení Defenderu s motorem V8 už přitom měla vzniknout někdy v roce 2014, kdy automobilka stále vyráběla starší generaci. Automobilka si prý už tehdy byla vědoma silné poptávky po rychlých vozech a také spoléhala na skutečnost, že z Defenderu V8 se jistě stane poptávaný kus mezi sběrateli. I proto bude těchto skvostů vyrobenou pouze 150.
Pokud se na Defender podíváme detailněji, nejspíš si na první pohled nevšimneme výraznějších změn, tedy kromě výraznějších barev a stylových 18 palcových disků kol. Pokud se však podíváme na vůz zblízka a ideálně i pod kapotu, vyjeví se neuvěřitelná řada změn.
Největší změnou je samozřejmě masivní a výkonný motor V8, který je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF vybavenou i sportovním režimem. Tomu musel být uzpůsoben podvozek, který má nyní silnější brzdy a upravené řízení (pružiny, tlumiče, stabilizátory). V podbězích jsou pak výše zmíněné 18 palcové disky s unikátním designem, které byly nazuty do decentních terénních pneumatik.
Nový Defender bude možné objednat v jedné z osmi standardních barev, přičemž dvě saténové nabízí i kontrastní černé lakování střechy, podběhů a masky černou barvou. Kliky dveří, víčko nádrže a nápis na kapotě pak bude zhotoven z opracovaného hliníku. Velkou změnou také mají být výkonné bi-LED světlomety
Uvnitř vozu pak vládne luxus a vznešenost. Sportovní sedadla, stropnice, palubní deska, panely dveří i středová konzole jsou čalouněny kůži Windsor a v palubní desce je intehrován decentní ale výkonný infotainment panel "Land Rover Classic".
Automobilka bude nabízet speciální Defender Works V8 ve dvou provedeních, kratší model 90 a delší 119, přičemž vůz nebude k dostání u dealera, ale bude potřeba si ho zamluvit přímo u Land Rover Classic. Ceny pak startují od 150 000 liber (4,3 milionu Kč) za kratší verzi 90.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.