Automobilku Land Rover letos čekají oslavy 70 let od zahájení modelu Defender, ale dárky dostanou zákazníci. Kromě představení nové generace ikonického off-roadu se automobilka mimo jiné rozhodla vytvořit limitovanou edici starší generace s motorem V8 a výkonem přes 400 koní. Půjde tak oficiálně o nejrychlejší Defender, jaký kdy automobilka vyrobila.
Automobilka se zřejmě inspirovala od různých úpravců, kteří již dlouhé roky nabízí přestavbu na míru, včetně úpravy motoru a pořádného zvýšení výkonu. K výročí oslav 70 let od zahájení výroby se tak automobilka rozhodla, že teď je ten správný čas vypustit pravděpodobně poslední Defendery staré generace, ale s úplně novými motory.
V divizi " Jaguar Land Rover Classic" tak zasedli ke stolům a navrhli něco, co se vám pokusí vyrazit dech. Doslova. Nový Defender Works V8 totiž pod kapotou ukrývá 5.0 litrový atmosferický vidlicový osmiválec o výkonu cca 405 koní s točivým momentem 515 Nm. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 5.6 sekundy a omezovač ho zastaví až při rychlosti 170 km/h.
Myšlenka na znovuvzkříšení Defenderu s motorem V8 už přitom měla vzniknout někdy v roce 2014, kdy automobilka stále vyráběla starší generaci. Automobilka si prý už tehdy byla vědoma silné poptávky po rychlých vozech a také spoléhala na skutečnost, že z Defenderu V8 se jistě stane poptávaný kus mezi sběrateli. I proto bude těchto skvostů vyrobenou pouze 150.
Pokud se na Defender podíváme detailněji, nejspíš si na první pohled nevšimneme výraznějších změn, tedy kromě výraznějších barev a stylových 18 palcových disků kol. Pokud se však podíváme na vůz zblízka a ideálně i pod kapotu, vyjeví se neuvěřitelná řada změn.
Největší změnou je samozřejmě masivní a výkonný motor V8, který je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF vybavenou i sportovním režimem. Tomu musel být uzpůsoben podvozek, který má nyní silnější brzdy a upravené řízení (pružiny, tlumiče, stabilizátory). V podbězích jsou pak výše zmíněné 18 palcové disky s unikátním designem, které byly nazuty do decentních terénních pneumatik.
Nový Defender bude možné objednat v jedné z osmi standardních barev, přičemž dvě saténové nabízí i kontrastní černé lakování střechy, podběhů a masky černou barvou. Kliky dveří, víčko nádrže a nápis na kapotě pak bude zhotoven z opracovaného hliníku. Velkou změnou také mají být výkonné bi-LED světlomety
Uvnitř vozu pak vládne luxus a vznešenost. Sportovní sedadla, stropnice, palubní deska, panely dveří i středová konzole jsou čalouněny kůži Windsor a v palubní desce je intehrován decentní ale výkonný infotainment panel "Land Rover Classic".
Automobilka bude nabízet speciální Defender Works V8 ve dvou provedeních, kratší model 90 a delší 119, přičemž vůz nebude k dostání u dealera, ale bude potřeba si ho zamluvit přímo u Land Rover Classic. Ceny pak startují od 150 000 liber (4,3 milionu Kč) za kratší verzi 90.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?