Automobilku Land Rover letos čekají oslavy 70 let od zahájení modelu Defender, ale dárky dostanou zákazníci. Kromě představení nové generace ikonického off-roadu se automobilka mimo jiné rozhodla vytvořit limitovanou edici starší generace s motorem V8 a výkonem přes 400 koní. Půjde tak oficiálně o nejrychlejší Defender, jaký kdy automobilka vyrobila.
Automobilka se zřejmě inspirovala od různých úpravců, kteří již dlouhé roky nabízí přestavbu na míru, včetně úpravy motoru a pořádného zvýšení výkonu. K výročí oslav 70 let od zahájení výroby se tak automobilka rozhodla, že teď je ten správný čas vypustit pravděpodobně poslední Defendery staré generace, ale s úplně novými motory.
V divizi " Jaguar Land Rover Classic" tak zasedli ke stolům a navrhli něco, co se vám pokusí vyrazit dech. Doslova. Nový Defender Works V8 totiž pod kapotou ukrývá 5.0 litrový atmosferický vidlicový osmiválec o výkonu cca 405 koní s točivým momentem 515 Nm. Z 0 na 100 km/h akceleruje za 5.6 sekundy a omezovač ho zastaví až při rychlosti 170 km/h.
Myšlenka na znovuvzkříšení Defenderu s motorem V8 už přitom měla vzniknout někdy v roce 2014, kdy automobilka stále vyráběla starší generaci. Automobilka si prý už tehdy byla vědoma silné poptávky po rychlých vozech a také spoléhala na skutečnost, že z Defenderu V8 se jistě stane poptávaný kus mezi sběrateli. I proto bude těchto skvostů vyrobenou pouze 150.
Pokud se na Defender podíváme detailněji, nejspíš si na první pohled nevšimneme výraznějších změn, tedy kromě výraznějších barev a stylových 18 palcových disků kol. Pokud se však podíváme na vůz zblízka a ideálně i pod kapotu, vyjeví se neuvěřitelná řada změn.
Největší změnou je samozřejmě masivní a výkonný motor V8, který je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF vybavenou i sportovním režimem. Tomu musel být uzpůsoben podvozek, který má nyní silnější brzdy a upravené řízení (pružiny, tlumiče, stabilizátory). V podbězích jsou pak výše zmíněné 18 palcové disky s unikátním designem, které byly nazuty do decentních terénních pneumatik.
Nový Defender bude možné objednat v jedné z osmi standardních barev, přičemž dvě saténové nabízí i kontrastní černé lakování střechy, podběhů a masky černou barvou. Kliky dveří, víčko nádrže a nápis na kapotě pak bude zhotoven z opracovaného hliníku. Velkou změnou také mají být výkonné bi-LED světlomety
Uvnitř vozu pak vládne luxus a vznešenost. Sportovní sedadla, stropnice, palubní deska, panely dveří i středová konzole jsou čalouněny kůži Windsor a v palubní desce je intehrován decentní ale výkonný infotainment panel "Land Rover Classic".
Automobilka bude nabízet speciální Defender Works V8 ve dvou provedeních, kratší model 90 a delší 119, přičemž vůz nebude k dostání u dealera, ale bude potřeba si ho zamluvit přímo u Land Rover Classic. Ceny pak startují od 150 000 liber (4,3 milionu Kč) za kratší verzi 90.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.