O příchodu nové generace ikonického Fordu Mustang Bullit se spekulovalo již několik měsíců, nicméně automobilka nám vytrvale odmítala cokoliv potvrdit či vyvrátit. Před pár hodinami jsme se však konečně dočkali jeho oficiálního představení, které proběhlo na autosalonu v Detroitu.
Pokud byste to náhodou nevěděli, kořeny Fordu Mustang Bullitt sahají až do roku 1968, kdy se na plátnech kin objevil film Bullitt (Bullitův případ), jehož hlavní postavou byl Steve McQueen. Příběhovou linii můžeme nechat stranou, neboť každý správný Petrolhead si okamžitě vybaví legendární honička v ulicích San Francisca, během které McQueen sedící v tmavě zeleném Mustangu naháněl padouchy v černém Dodge Charger.
Film i automobil dosáhly takové popularity, že se nakonec Ford rozhodl pro speciální model "Mustang Bullitt", který měl stejnou zelenou barvu a doplňky, jako ten filmový. A v podobném duchu se vlastně nese i jeho novodobé zpracování, které navzdory své jednoduchosti nabízí obrovské charisma, fantastický zvuk a pořádný výkon.
Pod kapotou edice Bullitt totiž nalezneme to nejlepší z Mustangu GT, včetně balíčků Premium a Performance. Jeho lehce modifikovaný 5.0-litrový motor V8 tak řidiči nabídne výkon přes 480 koní a točivý moment 570 Nm, díky čemuž se maximální rychlost vyšplhala až k 263 km/h.
V interiéru nalezneme kožený volant, stylovou hlavici řadící páky šestistupňové manuální převodovky, jedinečné zelené prošívání a 12 palcový digitální přístrojový štít, který známe již z klasického Mustangu. V případě edice Bullitt však dostal pár menších úprav, včetně upravené grafiky.
Jednou z největších zajímavostí nového Mustangu je však jeho zvuk. Jeho základem je sice klasický "Active Valve Performance Exhaust" systém, nicméně ten je doplněn stylovými koncovkami "Black NitroPlate", díky kterým zvuk připomíná charakteristické bublání starších Mustangů. Tomu navíc do jisté míry pomáhá i systém sání "Open Air Induction System" a škrtící klapka z vozů Shelby GT350 spolu s kalibrací řídící jednotky.
Co se vzhledu exteriéru týče, možnosti jsou jasně dané. Zákazník si může vybrat buď z černé "Shadow Black" nebo ikonické zelené "Dark Highland Green", kterou byl v roce 68 nalakován i původní filmový Mustang. Vzhled vozu pak bude pokaždé doladěn decentními chromovými doplňky (například kolem masky či oken), 19 palcovými koly, rudě lakovanými brzdiči Brembo a jednoduchou ale charakteristickou černou maskou.
Aby se charakteristika vozu nikdy příliš nelišila od původních záměrů, byl masivně seškrtán i seznam příplatkové výbavy. Zákazníci si tak mohou vybrat pouze ze tří možností, mezi které patří adaptivní podvozek MangeRide, černá kožená sedadla Recaro a tzv. "Electronics Package", který nabídne navigaci, sedadla a zrcátka s pamětí, vylepšený audio systém a pár bezpečnostních systémů, včetně sledování mrtvého úhlu.
Bohužel se nám nepodařilo zjistit, zda bude výroba limitována nebo na kolik jeden kousek vyjde. Rozdíly oproti standardnímu modelu GT nejsou příliš velké, alespoň co se výkonu týče, nicméně díky jedinečnému stylu se Bullitt jistě stane vyhledávaným zbožím.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.