O příchodu nové generace ikonického Fordu Mustang Bullit se spekulovalo již několik měsíců, nicméně automobilka nám vytrvale odmítala cokoliv potvrdit či vyvrátit. Před pár hodinami jsme se však konečně dočkali jeho oficiálního představení, které proběhlo na autosalonu v Detroitu.
Pokud byste to náhodou nevěděli, kořeny Fordu Mustang Bullitt sahají až do roku 1968, kdy se na plátnech kin objevil film Bullitt (Bullitův případ), jehož hlavní postavou byl Steve McQueen. Příběhovou linii můžeme nechat stranou, neboť každý správný Petrolhead si okamžitě vybaví legendární honička v ulicích San Francisca, během které McQueen sedící v tmavě zeleném Mustangu naháněl padouchy v černém Dodge Charger.
Film i automobil dosáhly takové popularity, že se nakonec Ford rozhodl pro speciální model "Mustang Bullitt", který měl stejnou zelenou barvu a doplňky, jako ten filmový. A v podobném duchu se vlastně nese i jeho novodobé zpracování, které navzdory své jednoduchosti nabízí obrovské charisma, fantastický zvuk a pořádný výkon.
Pod kapotou edice Bullitt totiž nalezneme to nejlepší z Mustangu GT, včetně balíčků Premium a Performance. Jeho lehce modifikovaný 5.0-litrový motor V8 tak řidiči nabídne výkon přes 480 koní a točivý moment 570 Nm, díky čemuž se maximální rychlost vyšplhala až k 263 km/h.
V interiéru nalezneme kožený volant, stylovou hlavici řadící páky šestistupňové manuální převodovky, jedinečné zelené prošívání a 12 palcový digitální přístrojový štít, který známe již z klasického Mustangu. V případě edice Bullitt však dostal pár menších úprav, včetně upravené grafiky.
Jednou z největších zajímavostí nového Mustangu je však jeho zvuk. Jeho základem je sice klasický "Active Valve Performance Exhaust" systém, nicméně ten je doplněn stylovými koncovkami "Black NitroPlate", díky kterým zvuk připomíná charakteristické bublání starších Mustangů. Tomu navíc do jisté míry pomáhá i systém sání "Open Air Induction System" a škrtící klapka z vozů Shelby GT350 spolu s kalibrací řídící jednotky.
Co se vzhledu exteriéru týče, možnosti jsou jasně dané. Zákazník si může vybrat buď z černé "Shadow Black" nebo ikonické zelené "Dark Highland Green", kterou byl v roce 68 nalakován i původní filmový Mustang. Vzhled vozu pak bude pokaždé doladěn decentními chromovými doplňky (například kolem masky či oken), 19 palcovými koly, rudě lakovanými brzdiči Brembo a jednoduchou ale charakteristickou černou maskou.
Aby se charakteristika vozu nikdy příliš nelišila od původních záměrů, byl masivně seškrtán i seznam příplatkové výbavy. Zákazníci si tak mohou vybrat pouze ze tří možností, mezi které patří adaptivní podvozek MangeRide, černá kožená sedadla Recaro a tzv. "Electronics Package", který nabídne navigaci, sedadla a zrcátka s pamětí, vylepšený audio systém a pár bezpečnostních systémů, včetně sledování mrtvého úhlu.
Bohužel se nám nepodařilo zjistit, zda bude výroba limitována nebo na kolik jeden kousek vyjde. Rozdíly oproti standardnímu modelu GT nejsou příliš velké, alespoň co se výkonu týče, nicméně díky jedinečnému stylu se Bullitt jistě stane vyhledávaným zbožím.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.