O příchodu nové generace ikonického Fordu Mustang Bullit se spekulovalo již několik měsíců, nicméně automobilka nám vytrvale odmítala cokoliv potvrdit či vyvrátit. Před pár hodinami jsme se však konečně dočkali jeho oficiálního představení, které proběhlo na autosalonu v Detroitu.
Pokud byste to náhodou nevěděli, kořeny Fordu Mustang Bullitt sahají až do roku 1968, kdy se na plátnech kin objevil film Bullitt (Bullitův případ), jehož hlavní postavou byl Steve McQueen. Příběhovou linii můžeme nechat stranou, neboť každý správný Petrolhead si okamžitě vybaví legendární honička v ulicích San Francisca, během které McQueen sedící v tmavě zeleném Mustangu naháněl padouchy v černém Dodge Charger.
Film i automobil dosáhly takové popularity, že se nakonec Ford rozhodl pro speciální model "Mustang Bullitt", který měl stejnou zelenou barvu a doplňky, jako ten filmový. A v podobném duchu se vlastně nese i jeho novodobé zpracování, které navzdory své jednoduchosti nabízí obrovské charisma, fantastický zvuk a pořádný výkon.
Pod kapotou edice Bullitt totiž nalezneme to nejlepší z Mustangu GT, včetně balíčků Premium a Performance. Jeho lehce modifikovaný 5.0-litrový motor V8 tak řidiči nabídne výkon přes 480 koní a točivý moment 570 Nm, díky čemuž se maximální rychlost vyšplhala až k 263 km/h.
V interiéru nalezneme kožený volant, stylovou hlavici řadící páky šestistupňové manuální převodovky, jedinečné zelené prošívání a 12 palcový digitální přístrojový štít, který známe již z klasického Mustangu. V případě edice Bullitt však dostal pár menších úprav, včetně upravené grafiky.
Jednou z největších zajímavostí nového Mustangu je však jeho zvuk. Jeho základem je sice klasický "Active Valve Performance Exhaust" systém, nicméně ten je doplněn stylovými koncovkami "Black NitroPlate", díky kterým zvuk připomíná charakteristické bublání starších Mustangů. Tomu navíc do jisté míry pomáhá i systém sání "Open Air Induction System" a škrtící klapka z vozů Shelby GT350 spolu s kalibrací řídící jednotky.
Co se vzhledu exteriéru týče, možnosti jsou jasně dané. Zákazník si může vybrat buď z černé "Shadow Black" nebo ikonické zelené "Dark Highland Green", kterou byl v roce 68 nalakován i původní filmový Mustang. Vzhled vozu pak bude pokaždé doladěn decentními chromovými doplňky (například kolem masky či oken), 19 palcovými koly, rudě lakovanými brzdiči Brembo a jednoduchou ale charakteristickou černou maskou.
Aby se charakteristika vozu nikdy příliš nelišila od původních záměrů, byl masivně seškrtán i seznam příplatkové výbavy. Zákazníci si tak mohou vybrat pouze ze tří možností, mezi které patří adaptivní podvozek MangeRide, černá kožená sedadla Recaro a tzv. "Electronics Package", který nabídne navigaci, sedadla a zrcátka s pamětí, vylepšený audio systém a pár bezpečnostních systémů, včetně sledování mrtvého úhlu.
Bohužel se nám nepodařilo zjistit, zda bude výroba limitována nebo na kolik jeden kousek vyjde. Rozdíly oproti standardnímu modelu GT nejsou příliš velké, alespoň co se výkonu týče, nicméně díky jedinečnému stylu se Bullitt jistě stane vyhledávaným zbožím.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.