Ačkoli automobilka Rolls Royce nedávno teprve představila novou generaci majestátního Phantomu, začíná se již hovořit o tom, co přijde po ní. A s ohledem na konzervativní zaměření značky je to velké překvapení. Měl by to totiž být stoprocentní elektromobil!
"Nechceme dělat nějaké přechodné kroky, bezemisní provoz je bezemisní provoz," prohlásil šéf značky Torsten Müller-Otvos. Přechodnýmy kroky měl na mysli hybridy a plug-in hybridy. Budoucí legislativní změny zřejmě výrobce aut donutí k tomuto řešení. Rolls Royce má mnoho zákazníků v Asii a tam se v mnoha megapolích připravuje úplný zákaz spalovacích motorů. Müller - Otvos zároveň prozradil, že Rolls Royce neplánuje převzít od BMW jejich semi autonomní systém jízdy CoPilot, protože dle jejich názoru není dost vyvinutý.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.