Kam odejde šéf Daimleru Dieter Zetsche? Budete se divit!

Dieter Zetsche
Dieter Zetsche, foto: Daimler AG
-dk 12. prosince 2017 20:10 | akt. 13. prosince 2017 13:43
Sdílej:

Současný šéf koncernu Daimler a automobilky Mercedes-Benz se rozhodl opustit po více než jedenácti letech vrchní pozici v automobilové branži a zamíří do segmentu služeb. Od podzimu 2018 by se měl stát předsedou dozorčí rady německé cestovní kanceláře TUI.

Čtyřiašedesátiletý Zetsche je jednou z nejviditelnějších postav světového automobilového průmyslu, když pozvednul Mercedes z hubených let opět na vrchol oboru. Nyní  jej čeká další profesní výzva. Od října 2018 by se měl stát předsedou dozorčí rady cestovatelského gigantu, přičemž ve funkci ho ještě musí potvrdit valná hromada společnosti. V čele dozorčí rady by měl nahradit o deset let staršího Klause Mangolda. Zetscheho nástupcem u Mercedesu by se měl stát šéf vývoje Ola Källenius.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?