Současný šéf koncernu Daimler a automobilky Mercedes-Benz se rozhodl opustit po více než jedenácti letech vrchní pozici v automobilové branži a zamíří do segmentu služeb. Od podzimu 2018 by se měl stát předsedou dozorčí rady německé cestovní kanceláře TUI.
Čtyřiašedesátiletý Zetsche je jednou z nejviditelnějších postav světového automobilového průmyslu, když pozvednul Mercedes z hubených let opět na vrchol oboru. Nyní jej čeká další profesní výzva. Od října 2018 by se měl stát předsedou dozorčí rady cestovatelského gigantu, přičemž ve funkci ho ještě musí potvrdit valná hromada společnosti. V čele dozorčí rady by měl nahradit o deset let staršího Klause Mangolda. Zetscheho nástupcem u Mercedesu by se měl stát šéf vývoje Ola Källenius.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.