Britský malovýrobce se chce s tradičním modelem rozloučit mimořádnou osmikusovou sérií. Pro všechny exempláře má již kupce, což není nic neobvyklého, neboť speciální edice jsou vždy zajímavými investičními artikly.
Limitovaná série si vzala inspiraci z GT3 varianty modelu Aero. Závodní model využívá jako výchozí technický základ lehký Aero 8, jehož karoserii ale vylepšil směrem k nižšímu aerodynamickému odporu a zároveň k lepšímu přítlaku. Morgan o této verzi přemýšlel od roku 2015, na trh se ale dostala až nyní, kdy výrobce připravil speciální osmikusovou sérii ostřejšího GT. Ručně vyráběné roadstery dostanou speciální aerodynamické doplňky jakými jsou žebrování za předními koly nebo velký zadní difuzor.
K pohonu poslouží V8 od BMW o objemu 4,8 l, spřažený se šestistupňovým manuálem. Ten mu umožní zrychlit na 100 km/h za 4,5 s a maximální rychlost 274 km/h. Speciální série není jen rozlučkou s modelem Aero 8, nýbrž i s motorem BMW. Barorská značka totiž bude končit s výrobou atmosférického V8, který Morgan používá.
Oficiální představení si Morgan nachystal na březnový autosalon v Ženevě. Později bude představen i nástupce řady Aero, kterou Morgan zušlechťuje již od roku 2000.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.