Britský malovýrobce se chce s tradičním modelem rozloučit mimořádnou osmikusovou sérií. Pro všechny exempláře má již kupce, což není nic neobvyklého, neboť speciální edice jsou vždy zajímavými investičními artikly.
Limitovaná série si vzala inspiraci z GT3 varianty modelu Aero. Závodní model využívá jako výchozí technický základ lehký Aero 8, jehož karoserii ale vylepšil směrem k nižšímu aerodynamickému odporu a zároveň k lepšímu přítlaku. Morgan o této verzi přemýšlel od roku 2015, na trh se ale dostala až nyní, kdy výrobce připravil speciální osmikusovou sérii ostřejšího GT. Ručně vyráběné roadstery dostanou speciální aerodynamické doplňky jakými jsou žebrování za předními koly nebo velký zadní difuzor.
K pohonu poslouží V8 od BMW o objemu 4,8 l, spřažený se šestistupňovým manuálem. Ten mu umožní zrychlit na 100 km/h za 4,5 s a maximální rychlost 274 km/h. Speciální série není jen rozlučkou s modelem Aero 8, nýbrž i s motorem BMW. Barorská značka totiž bude končit s výrobou atmosférického V8, který Morgan používá.
Oficiální představení si Morgan nachystal na březnový autosalon v Ženevě. Později bude představen i nástupce řady Aero, kterou Morgan zušlechťuje již od roku 2000.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?