Britský malovýrobce se chce s tradičním modelem rozloučit mimořádnou osmikusovou sérií. Pro všechny exempláře má již kupce, což není nic neobvyklého, neboť speciální edice jsou vždy zajímavými investičními artikly.
Limitovaná série si vzala inspiraci z GT3 varianty modelu Aero. Závodní model využívá jako výchozí technický základ lehký Aero 8, jehož karoserii ale vylepšil směrem k nižšímu aerodynamickému odporu a zároveň k lepšímu přítlaku. Morgan o této verzi přemýšlel od roku 2015, na trh se ale dostala až nyní, kdy výrobce připravil speciální osmikusovou sérii ostřejšího GT. Ručně vyráběné roadstery dostanou speciální aerodynamické doplňky jakými jsou žebrování za předními koly nebo velký zadní difuzor.
K pohonu poslouží V8 od BMW o objemu 4,8 l, spřažený se šestistupňovým manuálem. Ten mu umožní zrychlit na 100 km/h za 4,5 s a maximální rychlost 274 km/h. Speciální série není jen rozlučkou s modelem Aero 8, nýbrž i s motorem BMW. Barorská značka totiž bude končit s výrobou atmosférického V8, který Morgan používá.
Oficiální představení si Morgan nachystal na březnový autosalon v Ženevě. Později bude představen i nástupce řady Aero, kterou Morgan zušlechťuje již od roku 2000.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?