Morgan se s Aero 8 rozloučí speciální sérií GT

Morgan Aero GT
Morgan Aero GT, foto: Morgan
-dk 4. prosince 2017 22:29
Sdílej:

Britský malovýrobce se chce s tradičním modelem rozloučit mimořádnou osmikusovou sérií. Pro všechny exempláře má již kupce, což není nic neobvyklého, neboť speciální edice jsou vždy zajímavými investičními artikly.

Limitovaná série si vzala inspiraci z GT3 varianty modelu Aero. Závodní model využívá jako výchozí technický základ lehký Aero 8, jehož karoserii ale vylepšil směrem k nižšímu aerodynamickému odporu a zároveň k lepšímu přítlaku. Morgan o této verzi přemýšlel od roku 2015, na trh se ale dostala až nyní, kdy výrobce připravil speciální osmikusovou sérii ostřejšího GT. Ručně vyráběné roadstery dostanou speciální aerodynamické doplňky jakými jsou žebrování za předními koly nebo velký zadní difuzor.

K pohonu poslouží V8 od BMW o objemu 4,8 l, spřažený se šestistupňovým manuálem. Ten mu umožní zrychlit na 100 km/h za 4,5 s a maximální rychlost 274 km/h. Speciální série není jen rozlučkou s modelem Aero 8, nýbrž i s motorem BMW. Barorská značka totiž bude končit s výrobou atmosférického V8, který Morgan používá.  

Oficiální představení si Morgan nachystal na březnový autosalon v Ženevě. Později bude představen i nástupce řady Aero, kterou Morgan zušlechťuje již od roku 2000.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.