Když se řekne Saleen, většině z nás se vybaví jen postarší supersportní model S7 a řada upravených Mustangů. Pomalu upadající legenda mez iamerickými úpravci však nechce být zapomenuta a tak se na autosalonu v Los Angeles pochlubila svým novým modelem S1, který by měl společnost znovu vrátit do hry.
A vzhledem k použitým materiálům, technologiím i výkonu to nezní zcela nereálně. Na rozdíl od modelu S7, jehož primárním cílem bylo dosahovat maximálních rychlostí, se model S1 soustředí spíše na agilitu a mrštnost. A k tomu mu má dopomoci i hliníkový rám, karbonová karoserie a živý, turbem přeplňovaný, čtyřválec o výkonu 456 koní.
Nový vůz představil v Los Angeles dokonce sám zakladatel automobilky, Steve Saleen. Během prezentace se rozpovídal o řadě detailů a také popřel dřívější spekulace, podle kterých by měl být motor dodáván od Fordu. Přeplňovaný čtyřválec s výkonem 456 koní a točivým momentem 475 Nm bude vyráběn přímo v dílně automobilky. O nabídce převodovek zatím bohužel nic nevíme, nicméně prezentovaný vůz byl vybaven manuálním řazením.
Díky použití hliníkového rámu a karbonové karoserie se podařilo udržet váhu relativně nízko, podle všeho se bavíme zhruba o 1225 kilogramech. Akcelerace z 0 na 96 km/h by měla probíhat za 3.5 sekundy, vzdálenost 1/4 míle (402 metrů) vůz pokoří za 11 sekund a maximální rychlost dosahuje 290 km/h.
Cena modelu S1 by měla začínat na částce 100 000 dolarů, tedy cca 2,1 milionu korun. Už v současnosti jsou přijímány zálohy na před-objednávku a první kusy mají být doručeny cca během léta příštího roku.
Malou vado na kráse celého projektu je však skutečnost, že v USA se budou vozy vyrábět jen chvíli. Nevíme kdy, nicméně po určitém čase by se měla výroba přestěhovat do Číny, kde ji převezme společnost Jiangsu Saleen Automotive Technology, kterou založil Saleen se svým čínským partnerem v roce 2009. Tato čínská společnost pak bude mít na starosti produkci zcela nové linie vozidel Saleen.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?