Když se řekne Saleen, většině z nás se vybaví jen postarší supersportní model S7 a řada upravených Mustangů. Pomalu upadající legenda mez iamerickými úpravci však nechce být zapomenuta a tak se na autosalonu v Los Angeles pochlubila svým novým modelem S1, který by měl společnost znovu vrátit do hry.
A vzhledem k použitým materiálům, technologiím i výkonu to nezní zcela nereálně. Na rozdíl od modelu S7, jehož primárním cílem bylo dosahovat maximálních rychlostí, se model S1 soustředí spíše na agilitu a mrštnost. A k tomu mu má dopomoci i hliníkový rám, karbonová karoserie a živý, turbem přeplňovaný, čtyřválec o výkonu 456 koní.
Nový vůz představil v Los Angeles dokonce sám zakladatel automobilky, Steve Saleen. Během prezentace se rozpovídal o řadě detailů a také popřel dřívější spekulace, podle kterých by měl být motor dodáván od Fordu. Přeplňovaný čtyřválec s výkonem 456 koní a točivým momentem 475 Nm bude vyráběn přímo v dílně automobilky. O nabídce převodovek zatím bohužel nic nevíme, nicméně prezentovaný vůz byl vybaven manuálním řazením.
Díky použití hliníkového rámu a karbonové karoserie se podařilo udržet váhu relativně nízko, podle všeho se bavíme zhruba o 1225 kilogramech. Akcelerace z 0 na 96 km/h by měla probíhat za 3.5 sekundy, vzdálenost 1/4 míle (402 metrů) vůz pokoří za 11 sekund a maximální rychlost dosahuje 290 km/h.
Cena modelu S1 by měla začínat na částce 100 000 dolarů, tedy cca 2,1 milionu korun. Už v současnosti jsou přijímány zálohy na před-objednávku a první kusy mají být doručeny cca během léta příštího roku.
Malou vado na kráse celého projektu je však skutečnost, že v USA se budou vozy vyrábět jen chvíli. Nevíme kdy, nicméně po určitém čase by se měla výroba přestěhovat do Číny, kde ji převezme společnost Jiangsu Saleen Automotive Technology, kterou založil Saleen se svým čínským partnerem v roce 2009. Tato čínská společnost pak bude mít na starosti produkci zcela nové linie vozidel Saleen.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.