Když se řekne Saleen, většině z nás se vybaví jen postarší supersportní model S7 a řada upravených Mustangů. Pomalu upadající legenda mez iamerickými úpravci však nechce být zapomenuta a tak se na autosalonu v Los Angeles pochlubila svým novým modelem S1, který by měl společnost znovu vrátit do hry.
A vzhledem k použitým materiálům, technologiím i výkonu to nezní zcela nereálně. Na rozdíl od modelu S7, jehož primárním cílem bylo dosahovat maximálních rychlostí, se model S1 soustředí spíše na agilitu a mrštnost. A k tomu mu má dopomoci i hliníkový rám, karbonová karoserie a živý, turbem přeplňovaný, čtyřválec o výkonu 456 koní.
Nový vůz představil v Los Angeles dokonce sám zakladatel automobilky, Steve Saleen. Během prezentace se rozpovídal o řadě detailů a také popřel dřívější spekulace, podle kterých by měl být motor dodáván od Fordu. Přeplňovaný čtyřválec s výkonem 456 koní a točivým momentem 475 Nm bude vyráběn přímo v dílně automobilky. O nabídce převodovek zatím bohužel nic nevíme, nicméně prezentovaný vůz byl vybaven manuálním řazením.
Díky použití hliníkového rámu a karbonové karoserie se podařilo udržet váhu relativně nízko, podle všeho se bavíme zhruba o 1225 kilogramech. Akcelerace z 0 na 96 km/h by měla probíhat za 3.5 sekundy, vzdálenost 1/4 míle (402 metrů) vůz pokoří za 11 sekund a maximální rychlost dosahuje 290 km/h.
Cena modelu S1 by měla začínat na částce 100 000 dolarů, tedy cca 2,1 milionu korun. Už v současnosti jsou přijímány zálohy na před-objednávku a první kusy mají být doručeny cca během léta příštího roku.
Malou vado na kráse celého projektu je však skutečnost, že v USA se budou vozy vyrábět jen chvíli. Nevíme kdy, nicméně po určitém čase by se měla výroba přestěhovat do Číny, kde ji převezme společnost Jiangsu Saleen Automotive Technology, kterou založil Saleen se svým čínským partnerem v roce 2009. Tato čínská společnost pak bude mít na starosti produkci zcela nové linie vozidel Saleen.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.