Návrat upadající legendy? Nový Saleen S1 láká na 450 koní, vyrábět se však bude v Číně

Saleen S1
Saleen S1, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. prosince 2017 09:24
Sdílej:

Když se řekne Saleen, většině z nás se vybaví jen postarší supersportní model S7 a řada upravených Mustangů. Pomalu upadající legenda mez iamerickými úpravci však nechce být zapomenuta a tak se na autosalonu v Los Angeles pochlubila svým novým modelem S1, který by měl společnost znovu vrátit do hry.

A vzhledem k použitým materiálům, technologiím i výkonu to nezní zcela nereálně. Na rozdíl od modelu S7, jehož primárním cílem bylo dosahovat maximálních rychlostí, se model S1 soustředí spíše na agilitu a mrštnost. A k tomu mu má dopomoci i hliníkový rám, karbonová karoserie a živý, turbem přeplňovaný, čtyřválec o výkonu 456 koní.

Nový vůz představil v Los Angeles dokonce sám zakladatel automobilky, Steve Saleen. Během prezentace se rozpovídal o řadě detailů a také popřel dřívější spekulace, podle kterých by měl být motor dodáván od Fordu. Přeplňovaný čtyřválec s výkonem 456 koní a točivým momentem 475 Nm bude vyráběn přímo v dílně automobilky. O nabídce převodovek zatím bohužel nic nevíme, nicméně prezentovaný vůz byl vybaven manuálním řazením.

Díky použití hliníkového rámu a karbonové karoserie se podařilo udržet váhu relativně nízko, podle všeho se bavíme zhruba o 1225 kilogramech. Akcelerace z 0 na 96 km/h by měla probíhat za 3.5 sekundy, vzdálenost 1/4 míle (402 metrů) vůz pokoří za 11 sekund a maximální rychlost dosahuje 290 km/h.

Cena modelu S1 by měla začínat na částce 100 000 dolarů, tedy cca 2,1 milionu korun. Už v současnosti jsou přijímány zálohy na před-objednávku a první kusy mají být doručeny cca během léta příštího roku.

Malou vado na kráse celého projektu je však skutečnost, že v USA se budou vozy vyrábět jen chvíli. Nevíme kdy, nicméně po určitém čase by se měla výroba přestěhovat do Číny, kde ji převezme společnost Jiangsu Saleen Automotive Technology, kterou založil Saleen se svým čínským partnerem v roce 2009. Tato čínská společnost pak bude mít na starosti produkci zcela nové linie vozidel Saleen.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.