Na autosalonu v Los Angeles si odbilo svou premiéru i nové osmimístné Subaru Ascent, které se může honosit titulem největšího modelu v historii automobilky. Kromě velikosti však Ascent sází i na bohatou výbavu a své jízdní vlastnosti na silnici i v lehčím terénu.
Subaru představilo model Ascent jako koncept již v dubnu tohoto roku a od té doby se toho na něm změnilo jen velmi málo. SUV se drží designového jazyku "Dynamic X Solid", výrazná maska má tvar šestiúhelníku a po stranách nalezneme výrazné světlomety s designovou kudrlinkou, která připomíná horizontálně umístěné písty v motorech boxer.
A když už se bavíme o motorech, sluší se představit i siláka, který tohle osmimístné SUV pohání. Jedná se o 2.4 litrový motor boxer s přímým vstřikováním paliva a twin-scroll turbodmychadlem. Řidič tak dostává k dispozici výkon 260 koní při 5.600 ot./min. a cca 375 Nm točivého momentu od 2000 až po 4000 ot./min.. Všechny modely budou vybaveny CVT převodovkou, která však nabízí i mód suplující 8 rychlostí.
Kromě slušného výkonu se Ascent může pochlubit i schopností odtáhnout náklad o hmotnosti 2260 kilogramů a dojezdem přes 800 kilometrů na jedno natankování.
Hlavní předností nového Ascentu je však standardně dodávaná zadní lavice pro tři pasažéry, díky které v Ascentu odvezete dohromady až 8 lidí. Pokud je to pro vás ale zbytečně moc, je možné si vůz naspecifikovat i jinak a místo druhé řady sedadel pro tři získat třeba dvě komfortní samostatná křesla.
Kromě prostoru a schopné techniky však Ascent nabízí i bohatou výbavu. Vůz má být nabízen ve čtyřech konfiguracích: Base, Premium, Limited a Touring, přičemž již v základní variantě člověk získává bezpečnostní asistent Subaru EyeSight s automatickým nouzovým brzděním a asistentem pro jízdu v pruzích. O komfort se pak postará 6.5 palcový infotainemtn systém s AndroidAuto a Apple Car Play, 18-palcová kola, střešní nosiče, třízónová klimatizace nebo asistent pro jezdejzd do kopce Auto Hold.
S vyššími stupni výbavy pak přibývají asistenty pro sledování mrtvého úhlu nebo sledování dopravy za vozem, 8-palcový displej infotainmentu, WiFi, kožené čalounění, bezklíčové odemykání, atd. Možností je zkrátka mnoho a na chudou výbavu si potencionální majitelé jistě nebudou moci stěžovat. Ostatně v nejvyšší výbavě můžete získat i audiosoustavu Harman Kardon.
Jak už ale nejspíš z rozměrů vozu tušíte, primárním trh pro Ascent se nachází za velkou louží. Stále je zde šance, že by se mohl časem dostat i do Evropy, ale to se pouštíme do divokých spekulací.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?