Na autosalonu v Los Angeles si odbilo svou premiéru i nové osmimístné Subaru Ascent, které se může honosit titulem největšího modelu v historii automobilky. Kromě velikosti však Ascent sází i na bohatou výbavu a své jízdní vlastnosti na silnici i v lehčím terénu.
Subaru představilo model Ascent jako koncept již v dubnu tohoto roku a od té doby se toho na něm změnilo jen velmi málo. SUV se drží designového jazyku "Dynamic X Solid", výrazná maska má tvar šestiúhelníku a po stranách nalezneme výrazné světlomety s designovou kudrlinkou, která připomíná horizontálně umístěné písty v motorech boxer.
A když už se bavíme o motorech, sluší se představit i siláka, který tohle osmimístné SUV pohání. Jedná se o 2.4 litrový motor boxer s přímým vstřikováním paliva a twin-scroll turbodmychadlem. Řidič tak dostává k dispozici výkon 260 koní při 5.600 ot./min. a cca 375 Nm točivého momentu od 2000 až po 4000 ot./min.. Všechny modely budou vybaveny CVT převodovkou, která však nabízí i mód suplující 8 rychlostí.
Kromě slušného výkonu se Ascent může pochlubit i schopností odtáhnout náklad o hmotnosti 2260 kilogramů a dojezdem přes 800 kilometrů na jedno natankování.
Hlavní předností nového Ascentu je však standardně dodávaná zadní lavice pro tři pasažéry, díky které v Ascentu odvezete dohromady až 8 lidí. Pokud je to pro vás ale zbytečně moc, je možné si vůz naspecifikovat i jinak a místo druhé řady sedadel pro tři získat třeba dvě komfortní samostatná křesla.
Kromě prostoru a schopné techniky však Ascent nabízí i bohatou výbavu. Vůz má být nabízen ve čtyřech konfiguracích: Base, Premium, Limited a Touring, přičemž již v základní variantě člověk získává bezpečnostní asistent Subaru EyeSight s automatickým nouzovým brzděním a asistentem pro jízdu v pruzích. O komfort se pak postará 6.5 palcový infotainemtn systém s AndroidAuto a Apple Car Play, 18-palcová kola, střešní nosiče, třízónová klimatizace nebo asistent pro jezdejzd do kopce Auto Hold.
S vyššími stupni výbavy pak přibývají asistenty pro sledování mrtvého úhlu nebo sledování dopravy za vozem, 8-palcový displej infotainmentu, WiFi, kožené čalounění, bezklíčové odemykání, atd. Možností je zkrátka mnoho a na chudou výbavu si potencionální majitelé jistě nebudou moci stěžovat. Ostatně v nejvyšší výbavě můžete získat i audiosoustavu Harman Kardon.
Jak už ale nejspíš z rozměrů vozu tušíte, primárním trh pro Ascent se nachází za velkou louží. Stále je zde šance, že by se mohl časem dostat i do Evropy, ale to se pouštíme do divokých spekulací.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.