Na autosalonu v Los Angeles si odbilo svou premiéru i nové osmimístné Subaru Ascent, které se může honosit titulem největšího modelu v historii automobilky. Kromě velikosti však Ascent sází i na bohatou výbavu a své jízdní vlastnosti na silnici i v lehčím terénu.
Subaru představilo model Ascent jako koncept již v dubnu tohoto roku a od té doby se toho na něm změnilo jen velmi málo. SUV se drží designového jazyku "Dynamic X Solid", výrazná maska má tvar šestiúhelníku a po stranách nalezneme výrazné světlomety s designovou kudrlinkou, která připomíná horizontálně umístěné písty v motorech boxer.
A když už se bavíme o motorech, sluší se představit i siláka, který tohle osmimístné SUV pohání. Jedná se o 2.4 litrový motor boxer s přímým vstřikováním paliva a twin-scroll turbodmychadlem. Řidič tak dostává k dispozici výkon 260 koní při 5.600 ot./min. a cca 375 Nm točivého momentu od 2000 až po 4000 ot./min.. Všechny modely budou vybaveny CVT převodovkou, která však nabízí i mód suplující 8 rychlostí.
Kromě slušného výkonu se Ascent může pochlubit i schopností odtáhnout náklad o hmotnosti 2260 kilogramů a dojezdem přes 800 kilometrů na jedno natankování.
Hlavní předností nového Ascentu je však standardně dodávaná zadní lavice pro tři pasažéry, díky které v Ascentu odvezete dohromady až 8 lidí. Pokud je to pro vás ale zbytečně moc, je možné si vůz naspecifikovat i jinak a místo druhé řady sedadel pro tři získat třeba dvě komfortní samostatná křesla.
Kromě prostoru a schopné techniky však Ascent nabízí i bohatou výbavu. Vůz má být nabízen ve čtyřech konfiguracích: Base, Premium, Limited a Touring, přičemž již v základní variantě člověk získává bezpečnostní asistent Subaru EyeSight s automatickým nouzovým brzděním a asistentem pro jízdu v pruzích. O komfort se pak postará 6.5 palcový infotainemtn systém s AndroidAuto a Apple Car Play, 18-palcová kola, střešní nosiče, třízónová klimatizace nebo asistent pro jezdejzd do kopce Auto Hold.
S vyššími stupni výbavy pak přibývají asistenty pro sledování mrtvého úhlu nebo sledování dopravy za vozem, 8-palcový displej infotainmentu, WiFi, kožené čalounění, bezklíčové odemykání, atd. Možností je zkrátka mnoho a na chudou výbavu si potencionální majitelé jistě nebudou moci stěžovat. Ostatně v nejvyšší výbavě můžete získat i audiosoustavu Harman Kardon.
Jak už ale nejspíš z rozměrů vozu tušíte, primárním trh pro Ascent se nachází za velkou louží. Stále je zde šance, že by se mohl časem dostat i do Evropy, ale to se pouštíme do divokých spekulací.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.