Na autosalonu v Los Angeles si odbilo svou premiéru i nové osmimístné Subaru Ascent, které se může honosit titulem největšího modelu v historii automobilky. Kromě velikosti však Ascent sází i na bohatou výbavu a své jízdní vlastnosti na silnici i v lehčím terénu.
Subaru představilo model Ascent jako koncept již v dubnu tohoto roku a od té doby se toho na něm změnilo jen velmi málo. SUV se drží designového jazyku "Dynamic X Solid", výrazná maska má tvar šestiúhelníku a po stranách nalezneme výrazné světlomety s designovou kudrlinkou, která připomíná horizontálně umístěné písty v motorech boxer.
A když už se bavíme o motorech, sluší se představit i siláka, který tohle osmimístné SUV pohání. Jedná se o 2.4 litrový motor boxer s přímým vstřikováním paliva a twin-scroll turbodmychadlem. Řidič tak dostává k dispozici výkon 260 koní při 5.600 ot./min. a cca 375 Nm točivého momentu od 2000 až po 4000 ot./min.. Všechny modely budou vybaveny CVT převodovkou, která však nabízí i mód suplující 8 rychlostí.
Kromě slušného výkonu se Ascent může pochlubit i schopností odtáhnout náklad o hmotnosti 2260 kilogramů a dojezdem přes 800 kilometrů na jedno natankování.
Hlavní předností nového Ascentu je však standardně dodávaná zadní lavice pro tři pasažéry, díky které v Ascentu odvezete dohromady až 8 lidí. Pokud je to pro vás ale zbytečně moc, je možné si vůz naspecifikovat i jinak a místo druhé řady sedadel pro tři získat třeba dvě komfortní samostatná křesla.
Kromě prostoru a schopné techniky však Ascent nabízí i bohatou výbavu. Vůz má být nabízen ve čtyřech konfiguracích: Base, Premium, Limited a Touring, přičemž již v základní variantě člověk získává bezpečnostní asistent Subaru EyeSight s automatickým nouzovým brzděním a asistentem pro jízdu v pruzích. O komfort se pak postará 6.5 palcový infotainemtn systém s AndroidAuto a Apple Car Play, 18-palcová kola, střešní nosiče, třízónová klimatizace nebo asistent pro jezdejzd do kopce Auto Hold.
S vyššími stupni výbavy pak přibývají asistenty pro sledování mrtvého úhlu nebo sledování dopravy za vozem, 8-palcový displej infotainmentu, WiFi, kožené čalounění, bezklíčové odemykání, atd. Možností je zkrátka mnoho a na chudou výbavu si potencionální majitelé jistě nebudou moci stěžovat. Ostatně v nejvyšší výbavě můžete získat i audiosoustavu Harman Kardon.
Jak už ale nejspíš z rozměrů vozu tušíte, primárním trh pro Ascent se nachází za velkou louží. Stále je zde šance, že by se mohl časem dostat i do Evropy, ale to se pouštíme do divokých spekulací.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?