Automobily značky Range Rover jsou v Hollywoodu poměrně oblíbené, ovšem poslední produkte speciálního oddělení SVO, který si užije oficiální premiéru na autosalonu v Los Angeles, se jistě brzy stane aspirantem na miláčka všech významných celebrit. Nabízí totiž jedinečnou eleganci, styl a jeho interiér oplývá luxusem prémiových limuzín.
Speciální edice Range Rover SVAutobiography vychází z faceliftovaného Range Roveru, který si však vzali do parády odborníci ze specializované divize " Jaguar Land Rover’s Special Vehicle Operations" (SVO), kde vznikají všechny limitované luxusní i sportovní edice. V tomto případě se však jedná o decentní přestavbu za cílem maximálního komfortu a relaxu na cestách.
Na zadních místech totiž nalezneme dvě prostorné sedačky označované "Executive Class", které nabízí cestujícím až 1,2 metru místa pro nohy a sklopit se dají až o 40%. Navíc sedačky disponují masážními funkcemi a ve středové konzoli se ukrývá řada luxusních a komfortních výdobytků doby.
Ať už budete chtít na cestách pracovat nebo relaxovat, s Range Rover SVAutobiography to bude sranda. Přední sedačky v sobě mají integrované jak výklopné stolky, tak integrované 10 palcové dotykové obrazovky zábavního systému. Nechybí ani 4G WiFi připojení nebo kompaktní lednička pro dvě láhve vína nebo čtyři 600 ml lahve čehokoliv, na co si vzpomenete.
Pod kapotu modelu SVAutobiography si mohou movití zákazníci objednat buď klasický přeplňovaný osmiválec, nebo hybridní čtyřválec. Klasické motory V8 budou k dispozici s objemem 5.0 litru nebo 4.4 litru. Hybridní čtyřválec nabídne objem 2.0 litru, turbodmychadlo a samozřejmě elektromotor čerpající energii z Li-Ion baterií. Celkový výkon hybridu by se měl pohybovat okolo 400 koní, což jistě bude víc než dost.
Gerry McGovern, šéf designové kanceláře automobilky Land Rover, o voze řekl, že v případě modelu SVAutobiography byl kladen zvláštní důraz na každý detail, díky čemuž vzniklo nejluxusnější SUV za celou padesátiletou historii značky. Tomu ale odpovídají i ceny, které se pohybují od 167 850 liber až do 177 030 liber, tedy cca 4,7 až 5 milionů korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.