Automobily značky Range Rover jsou v Hollywoodu poměrně oblíbené, ovšem poslední produkte speciálního oddělení SVO, který si užije oficiální premiéru na autosalonu v Los Angeles, se jistě brzy stane aspirantem na miláčka všech významných celebrit. Nabízí totiž jedinečnou eleganci, styl a jeho interiér oplývá luxusem prémiových limuzín.
Speciální edice Range Rover SVAutobiography vychází z faceliftovaného Range Roveru, který si však vzali do parády odborníci ze specializované divize " Jaguar Land Rover’s Special Vehicle Operations" (SVO), kde vznikají všechny limitované luxusní i sportovní edice. V tomto případě se však jedná o decentní přestavbu za cílem maximálního komfortu a relaxu na cestách.
Na zadních místech totiž nalezneme dvě prostorné sedačky označované "Executive Class", které nabízí cestujícím až 1,2 metru místa pro nohy a sklopit se dají až o 40%. Navíc sedačky disponují masážními funkcemi a ve středové konzoli se ukrývá řada luxusních a komfortních výdobytků doby.
Ať už budete chtít na cestách pracovat nebo relaxovat, s Range Rover SVAutobiography to bude sranda. Přední sedačky v sobě mají integrované jak výklopné stolky, tak integrované 10 palcové dotykové obrazovky zábavního systému. Nechybí ani 4G WiFi připojení nebo kompaktní lednička pro dvě láhve vína nebo čtyři 600 ml lahve čehokoliv, na co si vzpomenete.
Pod kapotu modelu SVAutobiography si mohou movití zákazníci objednat buď klasický přeplňovaný osmiválec, nebo hybridní čtyřválec. Klasické motory V8 budou k dispozici s objemem 5.0 litru nebo 4.4 litru. Hybridní čtyřválec nabídne objem 2.0 litru, turbodmychadlo a samozřejmě elektromotor čerpající energii z Li-Ion baterií. Celkový výkon hybridu by se měl pohybovat okolo 400 koní, což jistě bude víc než dost.
Gerry McGovern, šéf designové kanceláře automobilky Land Rover, o voze řekl, že v případě modelu SVAutobiography byl kladen zvláštní důraz na každý detail, díky čemuž vzniklo nejluxusnější SUV za celou padesátiletou historii značky. Tomu ale odpovídají i ceny, které se pohybují od 167 850 liber až do 177 030 liber, tedy cca 4,7 až 5 milionů korun.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.