Designéři automobilky Mercedes-Benz měli evidentně řadu bezesných nocí, neboť interiér nové generace modelu A-Class se od té minulé odlišuje snad ve všem. Hlavní dominantou jsou přitom moderní technologie, kterými se rozhodně nešetřilo
Nejvýraznější změnou, kterou si nelze nevšimnout, je dvojice LCD obrazovek, která doslova ční z přístrojové desky od řidiče až po středovou konzoli. Jistě, tento prvek není u automobilky zcela novým, ovšem dosud jsme na něj byli zvyklí v méně výrazné formě a hlavně u mnohem dražších modelů.
Abychom se však vrátili na zem, dvojice 12.3 palcových displejů bude disponovat pouze nejvyšší výbava, základní provedení vozu nabídne pouze dva 7 palcové displeje a "střední třída" bude disponovat jedním 12.3 palcovým a jedním 7 palcovým displejem. Navíc bude palubní desku a lemovat ambientní osvětlení, které nabídne 64 různých odstínů. Pamětníci možná vzpomenou, že minulá generace jich nabízela pouze 12.
Dalším povědomým prvkem, který však známe z mnohem dražších modelů, je volant. V tomto případě totiž Mercedes osadil svůj nejnižší model volantem přímo z vlajkové lodě, tedy z modelu S-Clas. A další podobnosti bychom mohli najít i u výdechů ventilace, které mají tvar turbíny a až nápadně se podobají těm z modelů E-Class kupé & kabriolet.
Obyčejná nejsou ani přední sedadla, která patří k tomu nejpohodlnějšímu, co v celém segmentu kompaktních vozů nalezneme. Automobilka totiž dává na výběr ze tří různých typů, o jejichž navržení se staral počítač využívající speciální "simulace komfortu". Nejvytříbenější sedadla tak nabídnou až 20 možností nastavení, zatímco ty sportovní se mohou chlubit integrovanou hlavovou opěrkou a výběrem z více variant.
Zadní sedadla mají být již v základu dělena v poměru 60:40, ovšem za příplatek bude možné získat sedadla dělená v poměru 40:20:40. Díky balíčku "Load Compartment Package" navíc bude možné posouvat opěráky zadních sedadel, tudíž získáte dalších pár litrů místa v kufru k dobru.
Když už jsme u zavazadlového prostoru, ten povyrostl na 370 nárůst, což znamená 29 litrů více, než kolik nabízela generace minulá. Oproti té se nákladový prostor rozšířil o 20 centimetrů a podlaha byla prodloužena o 11.5 centimetrů. Nezvětšil se však jen kufr, ale celý vůz. Přibylo více místa do šířky i nad hlavami pasažérů v obou řadách.
Mercedes se také snaží vylepšit výhled z vozu, takže všechny sloupky (A, b, C) byly zmenšeny o cca 10% a došlo i k menšímu posunu zrcátek, která již nejsou na úrovni A-sloupků.
Více informací se však dozvíme až v roce 2018, kdy bude nový hatchback představen. A krátce po něm se prý dočkáme i čtyřdveřového sedanu, prvního v kategorii A-Class.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.