Designéři automobilky Mercedes-Benz měli evidentně řadu bezesných nocí, neboť interiér nové generace modelu A-Class se od té minulé odlišuje snad ve všem. Hlavní dominantou jsou přitom moderní technologie, kterými se rozhodně nešetřilo
Nejvýraznější změnou, kterou si nelze nevšimnout, je dvojice LCD obrazovek, která doslova ční z přístrojové desky od řidiče až po středovou konzoli. Jistě, tento prvek není u automobilky zcela novým, ovšem dosud jsme na něj byli zvyklí v méně výrazné formě a hlavně u mnohem dražších modelů.
Abychom se však vrátili na zem, dvojice 12.3 palcových displejů bude disponovat pouze nejvyšší výbava, základní provedení vozu nabídne pouze dva 7 palcové displeje a "střední třída" bude disponovat jedním 12.3 palcovým a jedním 7 palcovým displejem. Navíc bude palubní desku a lemovat ambientní osvětlení, které nabídne 64 různých odstínů. Pamětníci možná vzpomenou, že minulá generace jich nabízela pouze 12.
Dalším povědomým prvkem, který však známe z mnohem dražších modelů, je volant. V tomto případě totiž Mercedes osadil svůj nejnižší model volantem přímo z vlajkové lodě, tedy z modelu S-Clas. A další podobnosti bychom mohli najít i u výdechů ventilace, které mají tvar turbíny a až nápadně se podobají těm z modelů E-Class kupé & kabriolet.
Obyčejná nejsou ani přední sedadla, která patří k tomu nejpohodlnějšímu, co v celém segmentu kompaktních vozů nalezneme. Automobilka totiž dává na výběr ze tří různých typů, o jejichž navržení se staral počítač využívající speciální "simulace komfortu". Nejvytříbenější sedadla tak nabídnou až 20 možností nastavení, zatímco ty sportovní se mohou chlubit integrovanou hlavovou opěrkou a výběrem z více variant.
Zadní sedadla mají být již v základu dělena v poměru 60:40, ovšem za příplatek bude možné získat sedadla dělená v poměru 40:20:40. Díky balíčku "Load Compartment Package" navíc bude možné posouvat opěráky zadních sedadel, tudíž získáte dalších pár litrů místa v kufru k dobru.
Když už jsme u zavazadlového prostoru, ten povyrostl na 370 nárůst, což znamená 29 litrů více, než kolik nabízela generace minulá. Oproti té se nákladový prostor rozšířil o 20 centimetrů a podlaha byla prodloužena o 11.5 centimetrů. Nezvětšil se však jen kufr, ale celý vůz. Přibylo více místa do šířky i nad hlavami pasažérů v obou řadách.
Mercedes se také snaží vylepšit výhled z vozu, takže všechny sloupky (A, b, C) byly zmenšeny o cca 10% a došlo i k menšímu posunu zrcátek, která již nejsou na úrovni A-sloupků.
Více informací se však dozvíme až v roce 2018, kdy bude nový hatchback představen. A krátce po něm se prý dočkáme i čtyřdveřového sedanu, prvního v kategorii A-Class.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?