Mercedes odhalil interiér nové třídy A. Zpracování i výbava cílí na zhýčkané zákazníky

Interiér nové generace Mercedes-Benz třídy A
Interiér nové generace Mercedes-Benz třídy A, foto: Daimler AG
Antonín Marek , AutoRoad.cz 23. listopadu 2017 13:34 | akt. 24. listopadu 2017 03:51
Sdílej:

Designéři automobilky Mercedes-Benz měli evidentně řadu bezesných nocí, neboť interiér nové generace modelu A-Class se od té minulé odlišuje snad ve všem. Hlavní dominantou jsou přitom moderní technologie, kterými se rozhodně nešetřilo

Nejvýraznější změnou, kterou si nelze nevšimnout, je dvojice LCD obrazovek, která doslova ční z přístrojové desky od řidiče až po středovou konzoli. Jistě, tento prvek není u automobilky zcela novým, ovšem dosud jsme na něj byli zvyklí v méně výrazné formě a hlavně u mnohem dražších modelů.

Abychom se však vrátili na zem, dvojice 12.3 palcových displejů bude disponovat pouze nejvyšší výbava, základní provedení vozu nabídne pouze dva 7 palcové displeje a "střední třída" bude disponovat jedním 12.3 palcovým a jedním 7 palcovým displejem. Navíc bude palubní desku a lemovat ambientní osvětlení, které nabídne 64 různých odstínů. Pamětníci možná vzpomenou, že minulá generace jich nabízela pouze 12.

Dalším povědomým prvkem, který však známe z mnohem dražších modelů, je volant. V tomto případě totiž Mercedes osadil svůj nejnižší model volantem přímo z vlajkové lodě, tedy z modelu S-Clas. A další podobnosti bychom mohli najít i u výdechů ventilace, které mají tvar turbíny a až nápadně se podobají těm z modelů E-Class kupé & kabriolet.

Obyčejná nejsou ani přední sedadla, která patří k tomu nejpohodlnějšímu, co v celém segmentu kompaktních vozů nalezneme. Automobilka totiž dává na výběr ze tří různých typů, o jejichž navržení se staral počítač využívající speciální "simulace komfortu". Nejvytříbenější sedadla tak nabídnou až 20 možností nastavení, zatímco ty sportovní se mohou chlubit integrovanou hlavovou opěrkou a výběrem z více variant.

Zadní sedadla mají být již v základu dělena v poměru 60:40, ovšem za příplatek bude možné získat sedadla dělená v poměru 40:20:40. Díky balíčku "Load Compartment Package" navíc bude možné posouvat opěráky zadních sedadel, tudíž získáte dalších pár litrů místa v kufru k dobru.

Když už jsme u zavazadlového prostoru, ten povyrostl na 370 nárůst, což znamená 29 litrů více, než kolik nabízela generace minulá. Oproti té se nákladový prostor rozšířil o 20 centimetrů a podlaha byla prodloužena o 11.5 centimetrů. Nezvětšil se však jen kufr, ale celý vůz. Přibylo více místa do šířky i nad hlavami pasažérů v obou řadách.

Mercedes se také snaží vylepšit výhled z vozu, takže všechny sloupky (A, b, C) byly zmenšeny o cca 10% a došlo i k menšímu posunu zrcátek, která již nejsou na úrovni A-sloupků. 

Více informací se však dozvíme až v roce 2018, kdy bude nový hatchback představen. A krátce po něm se prý dočkáme i čtyřdveřového sedanu, prvního v kategorii A-Class.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?