Designéři automobilky Mercedes-Benz měli evidentně řadu bezesných nocí, neboť interiér nové generace modelu A-Class se od té minulé odlišuje snad ve všem. Hlavní dominantou jsou přitom moderní technologie, kterými se rozhodně nešetřilo
Nejvýraznější změnou, kterou si nelze nevšimnout, je dvojice LCD obrazovek, která doslova ční z přístrojové desky od řidiče až po středovou konzoli. Jistě, tento prvek není u automobilky zcela novým, ovšem dosud jsme na něj byli zvyklí v méně výrazné formě a hlavně u mnohem dražších modelů.
Abychom se však vrátili na zem, dvojice 12.3 palcových displejů bude disponovat pouze nejvyšší výbava, základní provedení vozu nabídne pouze dva 7 palcové displeje a "střední třída" bude disponovat jedním 12.3 palcovým a jedním 7 palcovým displejem. Navíc bude palubní desku a lemovat ambientní osvětlení, které nabídne 64 různých odstínů. Pamětníci možná vzpomenou, že minulá generace jich nabízela pouze 12.
Dalším povědomým prvkem, který však známe z mnohem dražších modelů, je volant. V tomto případě totiž Mercedes osadil svůj nejnižší model volantem přímo z vlajkové lodě, tedy z modelu S-Clas. A další podobnosti bychom mohli najít i u výdechů ventilace, které mají tvar turbíny a až nápadně se podobají těm z modelů E-Class kupé & kabriolet.
Obyčejná nejsou ani přední sedadla, která patří k tomu nejpohodlnějšímu, co v celém segmentu kompaktních vozů nalezneme. Automobilka totiž dává na výběr ze tří různých typů, o jejichž navržení se staral počítač využívající speciální "simulace komfortu". Nejvytříbenější sedadla tak nabídnou až 20 možností nastavení, zatímco ty sportovní se mohou chlubit integrovanou hlavovou opěrkou a výběrem z více variant.
Zadní sedadla mají být již v základu dělena v poměru 60:40, ovšem za příplatek bude možné získat sedadla dělená v poměru 40:20:40. Díky balíčku "Load Compartment Package" navíc bude možné posouvat opěráky zadních sedadel, tudíž získáte dalších pár litrů místa v kufru k dobru.
Když už jsme u zavazadlového prostoru, ten povyrostl na 370 nárůst, což znamená 29 litrů více, než kolik nabízela generace minulá. Oproti té se nákladový prostor rozšířil o 20 centimetrů a podlaha byla prodloužena o 11.5 centimetrů. Nezvětšil se však jen kufr, ale celý vůz. Přibylo více místa do šířky i nad hlavami pasažérů v obou řadách.
Mercedes se také snaží vylepšit výhled z vozu, takže všechny sloupky (A, b, C) byly zmenšeny o cca 10% a došlo i k menšímu posunu zrcátek, která již nejsou na úrovni A-sloupků.
Více informací se však dozvíme až v roce 2018, kdy bude nový hatchback představen. A krátce po něm se prý dočkáme i čtyřdveřového sedanu, prvního v kategorii A-Class.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?