Do oficiální premiéry nového BMW řady 8 stále zbývá ještě několik měsíců, ovšem informace o novém modelu pravidelně unikají na internet již od představení konceptu. Například už víme, že dorazí i extrémní varianta BMW M8, ovšem nyní se dozvídáme, že ještě před uvidíme ostrý model M850i, který sice nabídne pořádný výkon, ovšem stále bude krotký jako klasické silniční auto.
V původním prohlášení automobilka uvedla, že základní motorizací bude varianta 840i, kterou bude následovat model 850i. O žádných variantách M se však nezmínila, tedy s výjimkou modelu M8, který dostane kromě ohromné síly i řadu vylepšení podvozku a karoserie, včetně karbonové střechy a dalších doplňků.
Na webu BMW Blog se však objevily zprávy, podle kterých se dočkáme i varianty M850i. A proč ta změna? Vedení automobilky se s největší pravděpodobností pokusí navázat na tradici své produktové řady. Skvělý příklad můžeme nalézt například u řady 5, kde nalezneme jak model M550i xDrive, tak nový model M5. Svůj "M-Performance" model má i řada 7 nebo 2.
A čím tedy model M850i potěší své budoucí majitele? Podle všeho by měl dostat podobné úpravy, jako modely M8 - tedy upravený přeplňovaný motor V8 s výkonem překračujícím hranici 500 koní nebo upravený podvozek. Standardem by měl být i pohon všech kol xDrive a karbonová střecha.
Pokud se ale ptáte, na koho má tento model tedy cílit, pak vám nejspíše odpoví sám Frank van Meel, ředitel sportovní divize BMW M. V jednom z rozhovorů pro CarBuzz totiž pronesl, že modely M Performance jsou ideální pro ty, kteří chtějí pořádně rychlé auto, ale netroufnou si na krocení divokého modelu M Sport. Ostatně to už prý mělo být vidět na srovnání současné generace modelu M550i xDrive se starší generací BMW M5, kdy nový M Performance model nabízel mnohem vstřícnější přístup i pro méně zkušené jezdce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?