Do oficiální premiéry nového BMW řady 8 stále zbývá ještě několik měsíců, ovšem informace o novém modelu pravidelně unikají na internet již od představení konceptu. Například už víme, že dorazí i extrémní varianta BMW M8, ovšem nyní se dozvídáme, že ještě před uvidíme ostrý model M850i, který sice nabídne pořádný výkon, ovšem stále bude krotký jako klasické silniční auto.
V původním prohlášení automobilka uvedla, že základní motorizací bude varianta 840i, kterou bude následovat model 850i. O žádných variantách M se však nezmínila, tedy s výjimkou modelu M8, který dostane kromě ohromné síly i řadu vylepšení podvozku a karoserie, včetně karbonové střechy a dalších doplňků.
Na webu BMW Blog se však objevily zprávy, podle kterých se dočkáme i varianty M850i. A proč ta změna? Vedení automobilky se s největší pravděpodobností pokusí navázat na tradici své produktové řady. Skvělý příklad můžeme nalézt například u řady 5, kde nalezneme jak model M550i xDrive, tak nový model M5. Svůj "M-Performance" model má i řada 7 nebo 2.
A čím tedy model M850i potěší své budoucí majitele? Podle všeho by měl dostat podobné úpravy, jako modely M8 - tedy upravený přeplňovaný motor V8 s výkonem překračujícím hranici 500 koní nebo upravený podvozek. Standardem by měl být i pohon všech kol xDrive a karbonová střecha.
Pokud se ale ptáte, na koho má tento model tedy cílit, pak vám nejspíše odpoví sám Frank van Meel, ředitel sportovní divize BMW M. V jednom z rozhovorů pro CarBuzz totiž pronesl, že modely M Performance jsou ideální pro ty, kteří chtějí pořádně rychlé auto, ale netroufnou si na krocení divokého modelu M Sport. Ostatně to už prý mělo být vidět na srovnání současné generace modelu M550i xDrive se starší generací BMW M5, kdy nový M Performance model nabízel mnohem vstřícnější přístup i pro méně zkušené jezdce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?