Do oficiální premiéry nového BMW řady 8 stále zbývá ještě několik měsíců, ovšem informace o novém modelu pravidelně unikají na internet již od představení konceptu. Například už víme, že dorazí i extrémní varianta BMW M8, ovšem nyní se dozvídáme, že ještě před uvidíme ostrý model M850i, který sice nabídne pořádný výkon, ovšem stále bude krotký jako klasické silniční auto.
V původním prohlášení automobilka uvedla, že základní motorizací bude varianta 840i, kterou bude následovat model 850i. O žádných variantách M se však nezmínila, tedy s výjimkou modelu M8, který dostane kromě ohromné síly i řadu vylepšení podvozku a karoserie, včetně karbonové střechy a dalších doplňků.
Na webu BMW Blog se však objevily zprávy, podle kterých se dočkáme i varianty M850i. A proč ta změna? Vedení automobilky se s největší pravděpodobností pokusí navázat na tradici své produktové řady. Skvělý příklad můžeme nalézt například u řady 5, kde nalezneme jak model M550i xDrive, tak nový model M5. Svůj "M-Performance" model má i řada 7 nebo 2.
A čím tedy model M850i potěší své budoucí majitele? Podle všeho by měl dostat podobné úpravy, jako modely M8 - tedy upravený přeplňovaný motor V8 s výkonem překračujícím hranici 500 koní nebo upravený podvozek. Standardem by měl být i pohon všech kol xDrive a karbonová střecha.
Pokud se ale ptáte, na koho má tento model tedy cílit, pak vám nejspíše odpoví sám Frank van Meel, ředitel sportovní divize BMW M. V jednom z rozhovorů pro CarBuzz totiž pronesl, že modely M Performance jsou ideální pro ty, kteří chtějí pořádně rychlé auto, ale netroufnou si na krocení divokého modelu M Sport. Ostatně to už prý mělo být vidět na srovnání současné generace modelu M550i xDrive se starší generací BMW M5, kdy nový M Performance model nabízel mnohem vstřícnější přístup i pro méně zkušené jezdce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?