Do oficiální premiéry nového BMW řady 8 stále zbývá ještě několik měsíců, ovšem informace o novém modelu pravidelně unikají na internet již od představení konceptu. Například už víme, že dorazí i extrémní varianta BMW M8, ovšem nyní se dozvídáme, že ještě před uvidíme ostrý model M850i, který sice nabídne pořádný výkon, ovšem stále bude krotký jako klasické silniční auto.
V původním prohlášení automobilka uvedla, že základní motorizací bude varianta 840i, kterou bude následovat model 850i. O žádných variantách M se však nezmínila, tedy s výjimkou modelu M8, který dostane kromě ohromné síly i řadu vylepšení podvozku a karoserie, včetně karbonové střechy a dalších doplňků.
Na webu BMW Blog se však objevily zprávy, podle kterých se dočkáme i varianty M850i. A proč ta změna? Vedení automobilky se s největší pravděpodobností pokusí navázat na tradici své produktové řady. Skvělý příklad můžeme nalézt například u řady 5, kde nalezneme jak model M550i xDrive, tak nový model M5. Svůj "M-Performance" model má i řada 7 nebo 2.
A čím tedy model M850i potěší své budoucí majitele? Podle všeho by měl dostat podobné úpravy, jako modely M8 - tedy upravený přeplňovaný motor V8 s výkonem překračujícím hranici 500 koní nebo upravený podvozek. Standardem by měl být i pohon všech kol xDrive a karbonová střecha.
Pokud se ale ptáte, na koho má tento model tedy cílit, pak vám nejspíše odpoví sám Frank van Meel, ředitel sportovní divize BMW M. V jednom z rozhovorů pro CarBuzz totiž pronesl, že modely M Performance jsou ideální pro ty, kteří chtějí pořádně rychlé auto, ale netroufnou si na krocení divokého modelu M Sport. Ostatně to už prý mělo být vidět na srovnání současné generace modelu M550i xDrive se starší generací BMW M5, kdy nový M Performance model nabízel mnohem vstřícnější přístup i pro méně zkušené jezdce.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?